Zie je nu wel Stella is de beste school!

Status
Not open for further replies.
Misschien kunnen we het wel combineren met de airwork BBQ! Eerst middagje Stella bashen en daarna lekker eten!

San nog achter gekomen uit welke contreien het ip-adres kwam?
 
Als we zo'n voorlichting gaan bashen ben ik er bij. Met een biertje en een camera, dat wle.
 
Als we zo'n voorlichting gaan bashen ben ik er bij. Met een biertje en een camera, dat wle.

Daar zou ik ook wel bij willen zijn. Al is het maar om eens te zien wat en hoe stella allemaal zegt, en gewoon om de zelfde reden dat jij een camera meeneemt :biertje:
Maar dat biertje zou voor mij niet opgaan helaas, ik zou er zelf heen rijden.

Als een newbie mee zou mogen, that is... En anders vermom ik mezelf als Stella-fanaat en meld ik me echt aan voor zon voorlichting
 
Wat is er buiten het hele marketing gebeuren nu echt zo slecht aan Stella ?
Zijn de kwaliteiten van ex Stella studenten beduidend slechter dan die van andere studenten ?

Ik moet toegeven dat ik ook niet bepaald gecharmeerd ben van de zeer agressieve marketing. Maar ik moet zeggen dat alle negativiteit op dit forum niet geheel strookt met het gevoel wat ik bij Stella heb.
 
Hallo Hoppa,

Er wordt hier toch ook helemaal niets beweerd over Stella studenten? Enkel over de aparte wervingsmethoden en de selectieve voorlichting welke Stella voert.

Wat mij trouwens wel opvalt als ik je profiel check, is dat van je 11 geplaatste berichten op airwork, bijna all jouw berichten betrekking hebben tot Stella. Dit doet iets vermoeden. ;)
 
Hallo Hoppa,

Er wordt hier toch ook helemaal niets beweerd over Stella studenten? Enkel over de aparte wervingsmethoden en de selectieve voorlichting welke Stella voert.

Wat mij trouwens wel opvalt als ik je profiel check, is dat van je 11 geplaatste berichten op airwork, bijna all jouw berichten betrekking hebben tot Stella. Dit doet iets vermoeden. ;)

Hallo Jeroen,

Dat klopt, vandaar mijn vraag. Ik wil graag helder hebben dat het hier uitsluitend over de door jou genoemde thema's gaat. Misschien ligt het aan mij, maar als ik dit topic lees krijg ik het idee dat mensen ook buiten de marketing praktijken het idee hebben dat Stella een slechte school is.
Er is veel negativiteit omtrent specifiek deze school en het lijkt wel alsof mensen het leuk vinden om constant Stella te bashen.

Ik kan me overigens ook bijna niet voorstellen dat andere scholen 100 % oprecht zijn tijdens hun open dagen etc wat betreft baankansen. Ik moet toegeven dat Stella wel de meest extreme tactiek hanteert maar ik kan gewoon niet geloven dat je bij bijvoorbeeld de NLS te horen krijgt dat er bijna geen werk is.

Zoals ik al eerder heb gezegd ben ik student bij Stella.
Ik wil best wel aan je bewijzen dat ik niet in het management o.i.d. zit maar voel er weinig voor om al mijn gegevens hier op dit board te zetten.
(En nee, ik ben niet bang voor Stella en ze hebben me ook nooit verboden iets te posten.)
 
Hallo Jeroen,

Dat klopt, vandaar mijn vraag. Ik wil graag helder hebben dat het hier uitsluitend over de door jou genoemde thema's gaat. Misschien ligt het aan mij, maar als ik dit topic lees krijg ik het idee dat mensen ook buiten de marketing praktijken het idee hebben dat Stella een slechte school is.
Er is veel negativiteit omtrent specifiek deze school en het lijkt wel alsof mensen het leuk vinden om constant Stella te bashen.

Ik kan me overigens ook bijna niet voorstellen dat andere scholen 100 % oprecht zijn tijdens hun open dagen etc wat betreft baankansen. Ik moet toegeven dat Stella wel de meest extreme tactiek hanteert maar ik kan gewoon niet geloven dat je bij bijvoorbeeld de NLS te horen krijgt dat er bijna geen werk is.

Zoals ik al eerder heb gezegd ben ik student bij Stella.
Ik wil best wel aan je bewijzen dat ik niet in het management o.i.d. zit maar voel er weinig voor om al mijn gegevens hier op dit board te zetten.
(En nee, ik ben niet bang voor Stella en ze hebben me ook nooit verboden iets te posten.)

Nou eerlijk gezegd heb ik vorig jaar wel gehoord dat er geen werk is bij de KLS op de open dag.

De studenten vertelden zelfs hun verhaal en ex-studenten vertelden hoe ze op een wachtlijst stonden voor een sollicitatie bij KLM. Een lijst die groter werd aangezien KLM geen piloten meer aan nam. Iets wat ook gewoon op de open dag verteld werd.
 
Hallo Jeroen,

Dat klopt, vandaar mijn vraag. Ik wil graag helder hebben dat het hier uitsluitend over de door jou genoemde thema's gaat. Misschien ligt het aan mij, maar als ik dit topic lees krijg ik het idee dat mensen ook buiten de marketing praktijken het idee hebben dat Stella een slechte school is.
Er is veel negativiteit omtrent specifiek deze school en het lijkt wel alsof mensen het leuk vinden om constant Stella te bashen.

Ik kan me overigens ook bijna niet voorstellen dat andere scholen 100 % oprecht zijn tijdens hun open dagen etc wat betreft baankansen. Ik moet toegeven dat Stella wel de meest extreme tactiek hanteert maar ik kan gewoon niet geloven dat je bij bijvoorbeeld de NLS te horen krijgt dat er bijna geen werk is.

Zoals ik al eerder heb gezegd ben ik student bij Stella.
Ik wil best wel aan je bewijzen dat ik niet in het management o.i.d. zit maar voel er weinig voor om al mijn gegevens hier op dit board te zetten.
(En nee, ik ben niet bang voor Stella en ze hebben me ook nooit verboden iets te posten.)

Hetzelfde geld overigens voor mij, ik ben ook student bij Stella, en lees welleens dit deel van het forum, en vraag me dan sterk af of degene die dit allemaal posten zich objectief gedragen,

en ja de werving is behoorlijk maar het is een commercieel bedrijf, vind je het heel gek?
 
en ja de werving is behoorlijk maar het is een commercieel bedrijf, vind je het heel gek?

nou ik vind dat eerlijk gezegd geen argument. Als iemand een racist is, en hij zegt vervolgens kwetsende dingen over bijvoorbeeld chinezen, dan kan je ook zeggen: "Vind je het heel gek?". Betekent niet dat je het niet moet afkeuren
 
nou ik vind dat eerlijk gezegd geen argument. Als iemand een racist is, en hij zegt vervolgens kwetsende dingen over bijvoorbeeld chinezen, dan kan je ook zeggen: "Vind je het heel gek?". Betekent niet dat je het niet moet afkeuren

nouja ik heb me voorgenomen me niet bezig te houden met dit soort topics, Dit wekt bij mij alleen frustratie op over de vreemde dingen die soms opgenoemd worden. Welke dingen? daar ga ik me echt niet eens mee bezig houden. wil je het zelf weten? ga dan inderdaad eens naar een voorlichting, praat met de leerlingen dan weet je tenminste hoe het echt zit.:biertje:
 
nouja ik heb me voorgenomen me niet bezig te houden met dit soort topics, Dit wekt bij mij alleen frustratie op over de vreemde dingen die soms opgenoemd worden. Welke dingen? daar ga ik me echt niet eens mee bezig houden. wil je het zelf weten? ga dan inderdaad eens naar een voorlichting, praat met de leerlingen dan weet je tenminste hoe het echt zit.:biertje:

Sorry als ik je beledigd heb ofzo hoor..
Maar bedoel je nu een voorlichting van stella?
Want zoals een paar posts hierboven vertel ik net dat ik bij een voorlichting ben geweest, en met studenten heb gepraat.

En als je stella bedoelt, het hele idee van de discussie gaat over of Stella nu wel of niet alle waarheden verteld. Dus als ik dan naar hen toe ga, en naar hen luister, dan lijkt het me dat er een kans is dat ik juist een verdraaid beeld krijg, in plaats van dat ik weet hoe het echt zit.
 
Sorry als ik je beledigd heb ofzo hoor..
Maar bedoel je nu een voorlichting van stella?
Want zoals een paar posts hierboven vertel ik net dat ik bij een voorlichting ben geweest, en met studenten heb gepraat.

En als je stella bedoelt, het hele idee van de discussie gaat over of Stella nu wel of niet alle waarheden verteld. Dus als ik dan naar hen toe ga, en naar hen luister, dan lijkt het me dat er een kans is dat ik juist een verdraaid beeld krijg, in plaats van dat ik weet hoe het echt zit.

nee hoor je beledigt me niet, sorry als het zo overkomt, en tsja de vergelijking van voorlichting / daadwerkelijke opleiding, daar zit bij elke school wel verschillen in. Mijn persoonlijke mening is dat de opleiding tot nu toe echt prima is, zowel theoretisch als praktisch, goeie instructeurs, goeie materialen, af en toe een kleinigheidje, maar verder niks. mochten mensen vragen hebben dan mogen ze me altijd een pm sturen maar ik ga weer terug naar de crewroom !
 
Nou eerlijk gezegd heb ik vorig jaar wel gehoord dat er geen werk is bij de KLS op de open dag.

De studenten vertelden zelfs hun verhaal en ex-studenten vertelden hoe ze op een wachtlijst stonden voor een sollicitatie bij KLM. Een lijst die groter werd aangezien KLM geen piloten meer aan nam. Iets wat ook gewoon op de open dag verteld werd.

Dat is netjes van de KLS.
Is dit bij andere opleidingen ook zo ?
 
Dat is netjes van de KLS.
Is dit bij andere opleidingen ook zo ?

Eerlijkheid over het carrièreperspectief lijkt mij toch wel op zijn plaats als je 100K+ gaat investeren in een vliegopleiding. De opleidingen met enige betrokkenheid naar de student (o.a. EPST en KLS) zijn hier (mijn inziens) toch wel iets meer open in en hebben totaal geen groeiplannen zolang de luchtvaart in een dip zit. Opleidingen die deze maatschappelijke verantwoording simpelweg negeren mogen wat mij wel de wind van voren krijgen.

Leuk en aardig dat je tevreden bent over de kwaliteit van de opleiding, maar Stella is de afgelopen jaren behoorlijk gegroeid waardoor de komende jaren pas echt een grote groep vliegers vrijkomt op de arbeidsmarkt. Stel je nu eens voor dat er de komende jaren nog geen banen vrijkomen, ben je dan nog steeds zo lovend over de praktijken van Stella waarbij ze iedereen (ook degene die nu beginnen met de vliegopleiding) een grote worst hebben voorgehouden dat er WEL een baanperspectief aanwezig is.....
 
Hallo student van stella,

mooi dat je het naar je zin hebt bij Stella. Ik ken andere ervaringen van Stella studenten.

Dat is netjes van de KLS.
Is dit bij andere opleidingen ook zo ?

Ik weet niet of dat er toe doet. Naar mijn mening zou iedere opleiding een objectief beeld moeten geven. Natuurlijk is dit niet altijd haalbaar.
Maar dat is het punt ook niet, Stella laat selectief belangrijke informatie weg. En maakt nieuwsitems groter dan ze zijn.

BV;
6 Stella piloten aangenomen bij Pegasus. Okey heel netjes, maar het is wel handig om hierbij te vermelden dat het hier om tijdelijke contracten gaat. Daarnaast vermeld Stella de grootste opleider van Europa te zijn en maar 55 piloten op de wachtlijst te hebben staan welke ondertussen zelfs al weggewerkt is.
Waar zijn deze HONDERDEN ex-studenten gebleven naast de zes 'gelukkigen' bij Pegasus? Deze moeten, lijkt mij, met vele tegelijk (meer dan 6) naar maatschapijen gegaan zijn. Raar dat dat Stella dan enkel over de kleinste deal iets publiceert

Ander voorbeeld;
LION AIR kocht een groot aantal 739. Dit werd uitgebreid vermeld op de opendagen van jouw school. Voor zover mij bekend heeft Stella helemaal geen contract o.i.d. bij LION.

Hoe dan ook Hoppa, ik hoop dat je geen spijt krijgt van het feit dat je met Stella in zee bent gegaan (als student volgens jou woorden) en dat je geen wrang krijgt van het lekker maken van jongeren, waardoor ze mede door jou hulp het mooiste kantoor krijgen die er is, of het kleinste studentenkamertje bij de schuldsanering.
 
Bij NLS zeiden ze het ook... :kiss:



Dat zeiden ze bij NLS ook, maar dan over de NLS en niet Stella dus.
https://pilot.cae.com/Programs/LionAir.aspx

bij de voorlichting word ook verteld dat het nu niet goed gaat in de luchtvaart, maar dat stella tot nu toe wel leerlingen kan plaatsen en dat is wel waarheid, overigens het lionair verhaal, dat is een gerucht maar er is nog nooit een leerling naar lionair gegaan laat staan bezig geweest met selecties of iets dergelijks.

Ik denk dat als je je opleiding in nederland gedaan hebt met een enorme schuld je je wel 4x achter je oren krabt als je weet wat je bij een bedrijf als lionair gaat verdienen.
 
Ik denk dat als je je opleiding in nederland gedaan hebt met een enorme schuld je je wel 4x achter je oren krabt als je weet wat je bij een bedrijf als lionair gaat verdienen.

Je bedoelt dat je dan wel 4x achter je oren krabt om überhaupt met een vliegopleiding te beginnen nu?
Zijn overigens wel zeker mensen op selectie geweest bij Lion, maar dat is een ander verhaal.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top