Zie je nu wel Stella is de beste school!

Status
Not open for further replies.
Jet Man, misleidende reclame is nog steeds verboden in dit land. Het is alleen dat de doelgroep zo klein is dat een Reclame Code Commissie daar niet naar kraait en de vraag is in hoeverre ze jurisdictie hebben bij persberichten en artikelen in bladen en kranten.

De aloude bullshit over "het is een onderneming die winst moet maken" is zó kort door de bocht dat je met twee wielen in de berm zit. Een opleidingsinstituut heeft een maatschappelijke verantwoordelijkheid naar hun klanten, zeker als je de klanten financiëel kunt ruïneren.

Trek de vergelijking maar eens door naar bedrijven als PalmInvest die mensen lokten om in Dubai te investeren. Dat die mensen gedupeerd zijn geraakt kun je ook niet wegwuiven door te zeggen dat dat hun eigen probleem is en dat PalmInvest uiteraard op eigen winst uit was.

Als een vliegschool iemand aanneemt en opleidt die eigenlijk niet geschikt is als vlieger, dan is dat—net als bij PalmInvest—gewoon diefstal. Als een opleiding de markt verziekt en zo de kansen van hun eigen studenten verpest, idem. Als ze dan ook nog eens aantoonbaar onware propaganda voeren, dan zijn de vergelijkingen helemaal gemaakt.

Daarbij aangetekend dat PalmInvest over het algemeen volwassen, goed geïnformeerde beleggers als doelgroep had, die over het algemeen een bedrag investeren die ze kunnen missen (zo gaat dat met beleggen). Een vliegschool heeft jonge mensen met een 'droom' als doelgroep, die nog geen flauw benul hebben van het begrip 'anderhalve ton', die dat geld lenen en voor het leven lang problemen kunnen krijgen als het fout gaat.

Rot toch op met het excuus dat scholen ook maar commerciële instellingen zijn!

Amen!
 
Hoppa, ga maar eens praten met airworker Damn Yankee. Hij heeft ook bij Stella zijn vliegopleiding gedaan en heeft hier letterlijk gepost dat Stella zijn leerlingen letterlijk wijsmaakt dat zaken die binnen de school leven liever niet op airwork worden teruggezien.
Ze zullen het misschien niet helemaal verbieden, maar reken maar dat iemand die nog afhankelijk is van een vliegschool wel even drie keer nadenkt voordat hij/zij iets post....

Dat verbaasd mij.
Kan me goed voorstellen dat een vliegschool liever heeft dat problemen eerst met het management worden besproken alvorens op het internet. Ken ook echt niemand die door Stella is verteld dat hij/zij niet op Airwork mag posten. Moet ook eerlijk zeggen dat men op school vrijwel nooit over Airwork spreekt en dat ik het idee heb dat deze site niet echt onder mijn medestudenten leeft.
 
Ik kan mij best voorstellen dat het niet leeft onder je medestudenten. Mensen van "outside" de school zijn alleen maar negatief over Stella. Men beweert alleen maar dat het leugenaars zijn. Maar laten we het eens anders stellen: Stel dat Stella wel afgelopen jaren goed heeft gekeken naar de markt werking en met die aanpak wel studenten kwijt kan. Bij een Sun, Ryanair etc. Als jij ze als school wel weg kan zetten, ga je toch niet je recept op straat gooien.

Greetz,
 
Moet ook eerlijk zeggen dat men op school vrijwel nooit over Airwork spreekt en dat ik het idee heb dat deze site niet echt onder mijn medestudenten leeft

Nee, dat blijkt, anders hadden ze ook wel een andere school gekozen!:biertje:

Diana heeft het ooit eens op het forum gezezegd dat mensen die geen baan vinden en daarna niet meer in de luchtvaart terugkeren, niet meer aanwezig zijn op dit forum. Denk dat dat de reden is dat er zo weinig ex-stella leerlingen op dit forum aanwezig zijn! Overigens..is er geen officiele wachtlijst. Iedereen moet het na de opleiding maar uitzoeken en daardoor kunnen er dus nooit ex stella leerlingen op een wachtlijst staan.
Er is er wel een wachtlijst voor de dingen die nu spelen waaronder sunexpress en pegasus als ik me niet vergis. MAAR daar komen alleen de mensen op die zich voor deze betaalde stage (stella vraagt er nog een hoop extra geld voor) hebben aangemeld en dit ook kunnen betalen (en dat zijn er niet meer heeeel veel), voor geval dat er een aantal de dlr niet halen. Dit zijn er dan misschien idd 5 en als je het ZO bekijkt, klopt de redernering van 5 mensen op een wachtlijst.
 
Overheidsregulering voor vliegopleidingen, laat me niet lachen!

Mensen die ongeinformeerd en ongeintereseerd aan een vliegopleiding beginnen, so be it.

Als je nu nog niet weet dat er in Nederland of zelfs in Europa erg weinig banen voor vliegers zijn dan verdien je het ook niet om je vlieger te noemen.

De kansen liggen voorlopig in het oosten, Turkije en Middle en Far East. Als je nu nog met je brevetje op de KLM zit te wachten en als Transavia al eigenlijk te min voor je is, good luck to you!

Ik zou nu zelf kiezen voor een goedkopere opleiding, dus geen Nederlandse die zijn gewoon te duur, en dan richting Azië vertrekken met geld voor een rating op zak en een lage schuld zodat ik met het lokale salaris van daar ook kan leven. Dit is de markt van nu. Als je niet bereid bent dit te doen of je denkt: ik doe de NLS en het komt allemaal wel goed en je gaat dan thuis zitten wachten tot er een wonder gebeurt en de KLM volgend jaar 1000 mensen aan gaat nemen omdat ze een rekenfoutje hebben gemaakt...
 
Ik denk dat de mensen die voor Stella hebben gekozen wel degelijk Airwork hebben bekeken, kom je moeilijk onderuit, is nogal goed besproken onderwerp. Maar contact hebben met oud-studenten doet wonderen ;).

Ik vind het nogal een statement door te zeggen dat ex-stella leerlingen niet in de luchtvaart aan bak komen in welke vorm dan ook!

En dan het noemen van betaalde stages. Iedereen die dus een TR koopt loopt in jouw ogen stage. Half Ryanair loopt dus stage op de B737, zullen ze leuk vinden :eek:. Tegenwoordig zal je helaas een TR moeten kopen om aan de bak te komen. Dat is de luxe positie van de Airlines.

Komt er vrijwel op neer dat je niet heel erg op de hoogte bent van de gang van zaken bij Stella als je je bij een school kan aanmelden voor een Airline, alsof je graag de nieuwsbrief wilt ontvangen. En het maar uitzoeken na de opleiding, ik weet niet wie je hier over spreekt maar ik hoor hele andere verhalen over de nazorg, namelijk: Nazorg! ;)

Greetz,


De laatste student die ik gesproken had, voelde zich nogal in de steek gelaten door Stella, was langer aan het wachten dan diegene die nu een deal hebben bij sunexpress, dus contact met oud-studenten doet wonderen inderdaad :duh:
 
Nee, dat blijkt, anders hadden ze ook wel een andere school gekozen!:biertje:

Haha, zou je haast wel denken :)

Er is er wel een wachtlijst voor de dingen die nu spelen waaronder sunexpress en pegasus als ik me niet vergis. MAAR daar komen alleen de mensen op die zich voor deze betaalde stage (stella vraagt er nog een hoop extra geld voor) hebben aangemeld en dit ook kunnen betalen (en dat zijn er niet meer heeeel veel), voor geval dat er een aantal de dlr niet halen. Dit zijn er dan misschien idd 5 en als je het ZO bekijkt, klopt de redernering van 5 mensen op een wachtlijst.

Voor zover ik weet moet er alleen bij Pegasus een bedrag worden betaald. Maar daartegenover betaald Pegasus wel een salaris waarmee je redelijk rond zou moeten kunnen komen. Is natuurlijk verre van ideaal maar beter dan thuiszitten. Of je dan na een jaar weer op straat staat is weer een ander verhaal. Kan me best voorstellen dat er mensen zijn die dit gaan doen ipv vakken vullen bij de lokale supermarkt en hopen dat ze een keer gebeld worden door een airline.

Sunexpress is gewoon een goede deal, je moet dan wel je type zelf betalen maar je hoeft in ieder geval niet bij de bank aan te kloppen.
 
Even een antwoord op je verwijderde bericht: Het gaat mij niet om het feit dat diegene langer wacht dan anderen, maar dat er 0,000 nazorg is, terwijl jij beweert dat wij met een ex stella student moeten praten om de goede ervaringen aan te horen, nou ik heb een kwartier met diegene gesproken, en er was niks positiefs aan eigenlijk?
En oja; diegene was volgens mij zo'n 21 jaar oud, dus dat verhaaltje uit je vorige bericht over een max. leeftijd van 31 in turkije gaat niet op.... ( in dit geval )

Maar ik stop maar met reclame maken voor stella, aangezien ze toch een keer door de mand vallen.
 
Ik heb de oudere berichten verwijderd omdat ik eigenlijk wel weer klaar ben met het argumentloos rondgooien van beweringen jegens Stella.

Ik ben zelf oud-student van Stella, alles binnen de contract voorwaarden van 2 jaar gehaald en uitzicht op een keuze in banen voor verschillende vliegtuig types.

En als INSIDER weet ik hoe het echt zit met die wachtlijst ;). En het moest maar eens klaar zijn met Stella zwart maken terwijl zij naar mijn mening als ENIGE zoveel zorg leveren met het vinden van een baan in deze tijd terwijl ze dat niet eens verplicht zijn. Alsof Sun even rondkijkt en denkt aaah Stella lijkt ons wel leuk om daar bijna 30 studenten van af te nemen. Daar gaan lange gesprekken aan vooraf en daar heeft Stella wel degelijk zijn Stinkende best voor moeten doen.

Greetz,
 
Beste TO/GA,

Ben je terug gefloten door Stella aangezien al je berichten verwijderd zijn? (retorische vraag, voor de knowno’s)

Er is nog NOOIT door Stella met harde bewijzen gekomen dat wat hier geschreven wordt onwaar is. Hou dan ook op met dat Calimero gedrag. Dat weinig Stella studenten hier reageren is voor mij geen overtuigend bewijs dat het onwaar is. Veel pas afgestudeerde zitten in een bijzonder lastige situatie en zijn als de dood om boven het maaiveld uit te komen.

Ik ben er dan ook van overtuigd dat Stella gebruik maakt van deze angst. Veel leerlingen zullen ook zeker niet boven het maaiveld uit willen komen. Ook al heeft Stella een “deal” voor 2 van de 100 mensen weten te vinden, dan houdt de overige menigte zich kalm in de hoop ooit zelf ook iets te vinden. De beginselen van onderdrukking liggen hier aan te grondslag. Het Stella management is een hele interessante psychologische studie op zich.

Overtuig mij met feiten waaruit blijkt dat wat zij beweren in de media waar is, en wat er op Airwork geschreven wordt grote onzin is. Geen Calimero verhalen, geen pijpleiding verhalen, maar kei harde feiten die te staven zijn.

Grtz Mike5

Ps,

Toen ik dit schreef hoopte ik misschien tegen beter weten in eens antwoord te krijgen op mijn laatste alinea.
 
Last edited:
Er is nog NOOIT door Stella met harde bewijzen gekomen dat wat hier geschreven wordt onwaar is. Hou dan ook op met dat Calimero gedrag. Dat weinig Stella studenten hier reageren is voor mij geen overtuigend bewijs dat het onwaar is. Veel pas afgestudeerde zitten in een bijzonder lastige situatie en zijn als de dood om boven het maaiveld uit te komen.

Ik ben er dan ook van overtuigd dat Stella gebruik maakt van deze angst. Veel leerlingen zullen ook zeker niet boven het maaiveld uit willen komen. Ook al heeft Stella een “deal” voor 2 van de 100 mensen weten te vinden, dan houdt de overige menigte zich kalm in de hoop ooit zelf ook iets te vinden. De beginselen van onderdrukking liggen hier aan te grondslag. Het Stella management is een hele interessante psychologische studie op zich.

Overtuig mij met feiten waaruit blijkt dat wat zij beweren in de media waar is, en wat er op Airwork geschreven wordt grote onzin is. Geen Calimero verhalen, geen pijpleiding verhalen, maar kei harde feiten die te staven zijn.

Grtz Mike5

Ps,

Toen ik dit schreef hoopte ik misschien tegen beter weten in eens antwoord te krijgen op mijn laatste alinea.

Leg mij nou eens uit wat het een FTO als Stella het boeit wat er op een forum als Airwork geschreven word, vooral gezien de enorme hoeveelheid aannames, oude koeien en hear say, die hier als feit worden aangenomen.

Mike5 schrijft mooie voorbeelden, 2 van de 100 leerlingen?? angst?? psychologische spelletjes?? kerel toch... en denk je werkelijk dat als 98 van de 100 leerlingen werkloos zouden zijn, dat deze niks van zich lieten horen??

En waarom leerlingen van Stella hier bijna niet op posten, het word wel gelezen hoor, dat mag je van mij aannemen want er word veel over gesproken, en daarna erg veel over gelachen. En natuurlijk zijn er de "feiten" die je met een korrel zout moet nemen. maar het meerendeel van wat hier op airwork over stella geschreven word, is echt een lachertje.

just my 2 cents, en voor degene die zeggen dat wat ik nu zeg niet waar is, graag feiten erbij en niet alleen zeggen dat het niet waar is. overtuig maar eens een leerling en niet een stel gefrustreerde buitenstaanders die het leuk vinden om ramp scenario's te bedenken.
 
Mensen van Stella zullen nooit met bewijzen komen dat alle studenten een baan hebben gevonden (op de 5 op de wachtlijst na). Of dit komt door censuur of simpelweg omdat men geen lijst heeft met aannames laat ik in het midden.
Die toko lijdt, sorry, leidt 200 man per jaar op? Trans, klm, martinair, arkefly, Denim, Solidair, Jetnetherlands neemt niemand aan in NL. In UK (markt die doorgaans booming is, neemt BA niemand aan, jet2 niet, Thomson ontslaat mensen, RYR neemt niet of slechts mondjesmaat aan, easy niet, excell over de kop en zo kan ik nog wel even doorgaan. In Duitsland neemt niemand aan, Hapag niet, LH niet, AB niet, Cityline niet. Ditzelfde geldt ook voor andere markten.. Kortom, Europa zit potdicht. Wellicht zijn er her en der in oost europa of in Turkije wat maatschappijen die een handjevol mensen aanneemt tegen voorwaarden waarvan je je moet afvragen of je ten koste van alles een plek achter de knuppel moet nemen.

Met deze feiten van de huidige markt kan je toch zelf ook wel verzinnen dat Stella niet 200 mensen per jaar wegzet? Haha, laat ze toch....
De propaganda stoppen aldaar? Weet je? Een ieder die in sprookjes gelooft en naar stella wil moet dat lekker doen.
 
Beste Johan_Lesa,

Je reactie is weer als zo vele van de reacties die beweren dat wat hier gezegd is onwaar is. Je geeft op geen enkele vraag antwoord en reageert op bijzaken. Jij maakt er alleen weer een welus nietus spelletje van. Je gaat op kleine hiaten in van mijn verhaal, maar komt niet met de feiten waaruit blijkt dat het onzin is wat hier geschreven wordt. 2 van de 100 is gewoon maar een verzonnen cijfer om aan te geven dat je maar een kleine kracht nodig hebt een de grote menigte in bedwang te houden.

Dat er bij Stella hard gelachen wordt om sommige verhalen hier zegt niets. Ik kan het eigenlijk niet begrijpen dat er om gelachen wordt. Het is namelijk helemaal niet grappig. Voor niemand niet!! Als ik bij Stella mijn opleiding zou volgen, in het management zou zitten of instructeur zou zijn, zou ik deze onzin verhalen zo snel mogelijk uit de wereld willen hebben.

Je noemt de mensen op de forum “gefrustreerde buitenstaanders die het leuk vinden om ramp scenario's te bedenken”. Bedoel je mij hier ook mee kerel? (om maar even in jou spraak gebruik te blijven) Want dan denk ik dat jij mijn post niet goed begrijpt. Het niveau van mijn posts zijn volgens mij niet echt van een onbegrijpbaar niveau. Maar mochten er voor jou onduidelijkheden in zitten, kan je altijd een PM sturen om deze weg te nemen.

Ik beweer ook niet wat hier geschreven waar is, en beweer ook niet dat het onwaar is. Jij zit bij Stella, dus kom met een goed verhaal, waaruit blijkt dat het FEITELIJK allemaal onjuist is. Laat mij met jullie mee lachen om wat hier geschreven wordt.

Grtz Mike5
 
Last edited:
Ik heb de oudere berichten verwijderd omdat ik eigenlijk wel weer klaar ben met het argumentloos rondgooien van beweringen jegens Stella.

Ik ben zelf oud-student van Stella, alles binnen de contract voorwaarden van 2 jaar gehaald en uitzicht op een keuze in banen voor verschillende vliegtuig types.

Als iemand aangeeft na het voltooien van de opleiding in deze tijd direct uitzicht te hebben op meerdere banen, dan ben ik best wel benieuwd waaruit je dan kunt 'kiezen'...

Zoals hierboven al vermeld..het is een feit dat er heel weinig maatschappijen zijn in Europa die aannemen. Mocht Stella buiten Europa studenten plaatsen, dan ben ik benieuwd welke airlines dit zijn.
 
Ik beweer ook niet wat hier geschreven waar is, en beweer ook niet dat het onwaar is. Jij zit bij Stella, dus kom met een goed verhaal, waaruit blijkt dat het FEITELIJK allemaal onjuist is. Laat mij met jullie mee lachen om wat hier geschreven wordt.

Grtz Mike5

kom maar langs op een van de locaties en praat maar eens gewoon met een paar leerlingen,

Dat er bij Stella hard gelachen wordt om sommige verhalen hier zegt niets. Ik kan het eigenlijk niet begrijpen dat er om gelachen wordt. Het is namelijk helemaal niet grappig. Voor niemand niet!! Als ik bij Stella mijn opleiding zou volgen, in het management zou zitten of instructeur zou zijn, zou ik deze onzin verhalen zo snel mogelijk uit de wereld willen hebben.

blijkbaar niet.
 
Ik kan er wel een stuk of 100 denk vinden via internet die hun opleiding bij Stella hebben gevolgd en ook een baan hebben. Dit gaat wel over de laaste 3/4 jaar ...... :cool: Er is er zelfs 1 (WOOWWW!!!) die ik heb gevonden die bij de KLM op de A330 vliegt......
 
Ik kan er wel een stuk of 100 denk vinden via internet die hun opleiding bij Stella hebben gevolgd en ook een baan hebben. Dit gaat wel over de laaste 3/4 jaar ...... :cool: Er is er zelfs 1 (WOOWWW!!!) die ik heb gevonden die bij de KLM op de A330 vliegt......

2 zelfs, :biertje:

de kracht van stella is dat ze zich geörienteerd hebben op het buitenland, in plaats van op nederlandse maatschappijen, en dat werkt nu in hun voordeel. Believe it or not, de sunexpress deal is waarheid en er zullen nog meer leerlingen heen gaan.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top