Hoe je het ook went of keert, het is een diep trieste situatie.
BA is vorig jaar met elke werkgroep/afdeling om de tafel gegaan en heeft elke afdeling gevraagd zelf met een bezuinigingsvoorstel te komen.
Office staff, groundstaff, engineering & flightcrew waren er allemaal snel uit.
Redundancies, part time work en een pay reduction van tussen de 2,61% en 7% voor deze groepen. Daarnaast ook productivity changes, iedereen moet even een tandje bij zetten.
Er stond een deadline van 1 July, BASSA en UNITE hebben het al die tijd weten te rekken. BASSA kwam zelf met een plan waar BA eerst niets van wilde weten maar hebben inmiddels bijna alle punten van BASSA ingewilligd. BASSA roept dat de customer experience & safety achteruit gaan wanneer er een cabin crew member minder wordt ingezet.....men vergeet voor het gemak dat BASSA in 2006 trots aankondigde dat alle Gatwick based crew dit wel gingen doen.
De customer service surveys behalen de hoogste scores in Gatwick.....
Ik geef al mijn collega's groot gelijk wanneer ze voor hun T&C's opkomen, zou ik ook doen. Maar men kan soms zo in een frustratie strijd verwikkelt zijn dat men er niet meer objectief naar kan kijken.
Om ons heen verliezen menig vriend/familie lid hun banen...
De cabin crew zullen hun huidige pay BEHOUDEN of sommigen krijgen zelfs een PAY RISE! ( alle andere afdelingen bij BA dus niet ) in ruil hiervoor zal vooral de CSD (cabin service director) zich actiever met de service moeten bemoeien.
Vanaf Gatwick vliegen we nu reeds 3 jaar even veilig op deze manier.....
Ladies & Gents in de cabine ....count your blessings......
Om de eeuwige discussie te voorkomen " Ja maar die piloten hebben makkelijk praten!!..." <-- zal allemaal wel maar geloof mij........
Toen wij vorig jaar in Islamabad landen toen die bom afging en wij direct rechtsomkeer LEEG naar huis vlogen en de cabine allemaal sliepen in Business Class ontvingen mijn collega's en ik een dag minder pay want we verbleven niet downroute.....de cabin leden ontvingen alle £ 1400,- EXTRA vanwege een verstoord rooster (disruption pay) Ik heb niets persoonlijks tegen onze cabin crew en heb er een aantal goede vrienden maar ik zal de uitleg van onze manager toen nooit vergeten.....
Robin200 ....wat is uberhaupt het doel of de insteek van jouw posts?