aanname van nls bij klm

Xolon, dat is misschien wel waar, maar als je het van de andere kant bekijkt kun je ook stellen dat juist die bridgecourse en de rapporten die je daar krijgt wellicht best hard meetellen in de beoordeling van jouw selectie.

De KLM kent je niet, heeft verder geen referentie om mee te vergelijken als ze je file op tafel krijgen, dus is het misschien voor hun een goede manier om een persoon te leren kennen en te zien hoe hij of zij écht is. Voor al die KLS lui is er al een maatstaaf, het is niet voor niets hun school.

Echter, de mensen die van buiten komen moeten dan nét iets meer doen om zichzelf positief danwel negatief te profileren bij de COVA. Net 12K meer. Waarom zouden ze het ook makkelijk maken, als er genoeg kandidaten voor dit te porren zijn.

Ik weet het niet, maar dit is wat er in mij opkomt.
 
Echter, de mensen die van buiten komen moeten dan nét iets meer doen om zichzelf positief danwel negatief te profileren bij de COVA. Net 12K meer. Waarom zouden ze het ook makkelijk maken, als er genoeg kandidaten voor dit te porren zijn.

Maar dat is juist het grappige; er zijn niet genoeg kandidaten! Welgeteld 9 (!) tot nu toe die dit traject hebben doorlopen. Dus de niet NLS-ers, voor de duidelijkheid.
 
Zie net op www.ppjn.com dat de KLeM de NLS/KLS eis heeft laten vallen voor sollicitaties.
Nieuwe ronde nieuwe kansen?

Nou ik zou niet te snel juichen....

"Disclaimer: Voluntary contributors provide the content on this site. Neither the Pilot Jobs Network nor its site administrators can be held responsible for any entries herein. We rely on the honesty and integrity of our contributors, who may or may not be airline pilots. By using this website you are agreeing to these terms. Good luck finding your next pilot job!"


......get my point?
 
Maar dat is juist het grappige; er zijn niet genoeg kandidaten! Welgeteld 9 (!) tot nu toe die dit traject hebben doorlopen. Dus de niet NLS-ers, voor de duidelijkheid.

Dat zijn er inderdaad niet veel. Maar goed, we weten allemaal hoe het werkt. Hoe harder ze vliegers nodig gaan hebben hoe makkelijker ze het gaan maken. Blijkbaar is de nood nog niet zo hoog aan de man.
 
Ik heb horen fluisteren (in de wandelgangen uiteraard) dat NLS voorlopig geen mensen meer mag sturen naar KLM daar er 9 van de van 15 zijn afgevallen bij de Grading. Er worden vraagtekens gezet bij kwaliteit van de Bridge Course van de NLS.

Heb ik een l*lverhaal gehoord of is dit echt waar?
 
Feit; 9 van de 15 zijn idd afgevallen bij de eerste bridgecourse.
Feit; De tweede groep heeft beter gepresteerd, zij het nog steeds onder de verwachting.

Voorlopig staat dit op een laag pitje. Indien er andere dingen bekend worden hoor ik dat natuurlijk graag.
 
Luistert,

De KLM gaat door een ongekende groei. Sinds 2001 zijn er 800!! vliegers aangenomen (ik weet het, ik ben in 2001 aangenomen en er staan 800 man achter me) Sinds 1990 zijn er nooit zoveel man aangenomen.

De kwaliteit van de gerenomeerde vliegscholen is afgenomen. Kan je lang of kort over ouwehoeren maar het is een feit, commercialiteit slaat toe. De tijd dat de KLS de RLS was is lang voorbij. De tijd dat elke week een pass/fail exam was is voorbij. De tijd dat je een gegarandeerde baan had na de opleiding is voorbij.

Ook de KLS/NLS heeft te maken met kandidaten die met de hakken over de sloot gaan waar ze in het verleden uit de opleiding werden gekicked.

Het verschil tussen de kwaliteit van KLS/NLS en de overige vliegscholen wordt steeds kleiner. Ze moeten allemaal opereren met dezelfde financiele restricties.

KLS gaat grotendeels naar de US, NLS gaat grotendeels naar portugal, theorie gebeuren is in NL. wat is het verschil met de andere NL scholen behalve reputatie?

Het verschil tussen toen en nu wordt steeds groter getuige het enorme afval percentage tijdens de opleiding bij KLM zoals hier reeds uitvoerig besproken.

De kansen voor de jongens(pardon meisjes) die hun opleiding niet bij de KLS/NLS hebben gevolgd ( hierna te noemen: vrije markt vliegers) wordt steeds groter.

Ik heb uit betrouwbare bron ( tsja, weer eentje) vernomen dat de selectie commissie van de KLM zich steeds meer begint te ergeren aan de bemoeienis en grilligheid van het voormalig hoofd van de vliegdienst ( we zullen geen namen noemen, begint met een Y eindigt op H).

Ik denk nog steeds dat in de nabije toekomst de deur opengaat voor VMérs. Y de H heeft zelf gezegd over pesioneringen: waarom zouden we ervaren vliegers met 56 naar de concurrentie laten gaan. Hetzelfde argument valt te gebruiken voor alle VMérs die duizenden uren ervaring hebben opgebouwd bij de concurrentie, Steel ze, jaag de concurrentie op kosten.

Ten overvloede voor de KLS/NLS 'ers: De KLS/NLS is geen slechte opleiding, verre van maar het verschil met de VM scholen wordt steeds kleiner.

Gepost door een VM klm 'er
 
Back
Top