Ryanair and Balpa

Ryanair and Balpa

  • Balpa, Yes please

    Votes: 49 81.7%
  • Balpa, No thanks

    Votes: 2 3.3%
  • Balpa, What's that???

    Votes: 9 15.0%

  • Total voters
    60
Overload, als dat dan zo zou zijn, maak jij je dan geen zorgen vanwege je promotie van BALPA binnen FR zoals je die hier maakt? Het is immers ook wel bekend wie jij bent...

Als het allemaal zo ernstig zou zijn, waarom ben jij dan geen target?

Vragen, vragen. ;)
 
Na wat er met een zeer gewaardeerde collega is gebeurt (en hij is niet de laatste), lijkt het me echter niet verstandig om op een openbaar forum teveel informatie uit te wisselen. Dat is alleen maar schadelijk.

Zou het jullie niet sieren om die 'zeer gewaardeerde collega' te steunen ?

Tal van opties......
 
Geen idee, oh edele, zichzelf de hemel in-prijzende, al-wetende heer overload.
Er zijn zo'n 100 mogelijkheden, maar natuurlijk zijn wij niet waardig om deze informatie met u te delen. Mocht u toch nog in uw alomaanwezige wijsheid besluiten deze voor u onbenullige kennis te delen, staan wij natuurlijk geheel belangeloos en volkomen nederig tot uw gehoor.
Afwachtend op uw ongetwijfeld wijze woorden, verblijven wij, oh oppermachtige, hoogachtend een piepklein ochtendgloren cum suis.
 
Geen idee, oh edele, zichzelf de hemel in-prijzende, al-wetende heer overload.
Er zijn zo'n 100 mogelijkheden, maar natuurlijk zijn wij niet waardig om deze informatie met u te delen. Mocht u toch nog in uw alomaanwezige wijsheid besluiten deze voor u onbenullige kennis te delen, staan wij natuurlijk geheel belangeloos en volkomen nederig tot uw gehoor.
Afwachtend op uw ongetwijfeld wijze woorden, verblijven wij, oh oppermachtige, hoogachtend een piepklein ochtendgloren cum suis.
Waarom zou hij moeten vertellen hoe hij iemand steunt? :confused:
 
Alleen de BALPA 'inner circle' is op dit moment op de hoogte hoe we JA steunen. Dat ga ik hier niet op een openbaar forum posten. Als je zo bezorgt over hem bent, dan stuur je maar een mailtje naar BALPA.
Verder zou ik j]m'n post even verwijderen of aanpassen daar je jezelf belachelijk maakt en vliegers een slechte naam geeft. Een beetje zelfrespect graag.
 
Last edited:
De RYR "inner circle", de BALPA "inner circle", af en toe eens de KLM management "inner circle"

Ongelofelijk Overload hoeveel mensen jij toch kent en waar haal je toch al die tijd vandaan voor dat netwerken. En dan heb je ook nog altijd een momentje over om de mensen hier uitgebreid te informeren over het reilen en zeilen binnen Ryanair...

Trouwens, zijn de inner circles van RYR en BALPA wel een beetje te combineren? de baas krijgt toch wel elke week een briefing over wat er hier gepost..zoals je al zei, een gewaarschuwd mens telt voor twee!!
 
Als je mij persoonlijk wilt aanvallen, om wat voor reden dan ook, dan is dat prima, maar wil je daar een aparte thread voor openen. Ik denk niet dat, dat veel met de BALPA campaign te maken heeft. Probeer professioneel en volwassen te blijven. Post zoals die van jou kunnen vlieger een slechte naam geven. Jouw baas leest ook mee tenslotte.
 
Zowel 180Backtrack als Morning Glory hebben nou niet bepaald de reputatie waardevolle info te posten.
Daarnaast zijn deze personen geen Ryanair en hebben geen waardevolle informatie en daardoor absoluut geen interessante aanvulling op het onderwerp.
Trollen dus. Bash gegaradeerd. 21 jaar en 2 hersencellen.

Ik heb echter geen idee waarom Bounty zo'n positie inneemt zoals 'ie doet. Zodra je met de 'source-of-all-evil' regelmatig golfte en 'beste maatjes' was en nu Overload als zodanig afschiet is niet kies.
Ik dacht dat je wel happy was in je positie en het verschil kon maken tussen 'what happened' en 'what's now', plus dat jouw intelligentie de combinatie 180BT/MG zonder twijfel overschrijdt.
Jij moet -amongst others- best wel weten dat de collegialiteit in RYR meer waard is dan de productie.
Men zit in een behoorlijk parket nu: Minder verdiensten, meer werk, meer rumours, meer spanning.

Dat dat niet openbaar gemaakt kan worden is inmiddels wel duidelijk en geheid dat er onderling best wel over gepraat wordt. Airwork is wat dat betreft niet bepaald een ijkpunt en designated medium. Sterker nog: communicatie over een unsecured source is in een kritieke fase van onderhandeling het laatste wat je wilt.
Des te meer jammer dat je dat dan als zodanig beschouwt.
Ik zou wel eens willen weten Bounty/Pietje: Buiten jouw persoonlijke vete -en natuurlijk de bijval van je 180BT/MG knechtjes- met Overload om, hoe zou JIJ dit probleem nou aanpakken?

groeten uit HK
 
Ni hao Onassis!

Zie hoe leuk het is om een knechtje van iemand te zijn. Overload mag wel blij zijn met iemand zoals jij aan zijn zijde. Ondanks dat je helemaal aan de andere van de wereld in HK zit, maak je toch even een half uurtje tijd voor hem.

Nog 1 klein dingetje, kun je nog even je stelling onderbouwen omtrent die waardevolle info. Volgens mij was jij diegene die mij ooit nog bekritiseerde en wilde censureren om een RYR document dat ik hier plaatste. Die had een volgens mij wel een iets groter informatief gehalte dan de propaganda die Overload hier af en toe uitkraamt.

grt uit NL

PS ik ga maar weer eens aan de zijlijn van dit topic staan maar hoop wel dat MOL en zijn handlangers het gevecht zullen verliezen. Dat er eindelijk eens een degelijke vakbond komt die ervoor zorgt dat de smerige streken die RYR af en toe uithaald tot het verleden zullen gaan behoren. Goed voor RYR vliegers en goed voor de rest van de industrie!
 
Ja dat was een company-gevoelig document dat je even in de ether gooide alsof het niets was en helemaal niet voor jou van belang was. Rond die tijd concludeerde ik ook dat er iets mis moest zijn met jouw vermogen situaties in te schatten.
En ik ben oud en wijs genoeg in te schatten of ik wel of geen knechtje van iemand ben. Jij ook?

Ook ik ben pro vakbond en absoluut voor een verbetering van een neergaande trend in de industrie. Maar om iemand neer te knallen die juist verkondigt subtiel te zijn met informatieverstrekking is een beetje over the top
Of ga ik nu te snel voor je?
 
Heren,
om de een of andere reden denk ik niet dat u de personen bent om tips aan te nemen, want u heeft schijnbaar alle wijsheid al in pacht, maar ik ga het toch wagen:
"Neem airwork, het leven, de wereld en vooral jezelf niet te serieus. God knows we're not!"
De les om mij niet al te serieus te nemen kostte ook al niet te veel moeite, dus moet af en toe goed lachen om jezelf ook niet te veel pijn kosten, lijkt mij.
Als u bent uitgelachen, kunt u mij misschien vertellen waar ik die 2e hersencel terug kan vinden, want ik schrok erg van die plotselinge verdubbeling van mijn intellect.

Troll out.
 
Ik heb echter geen idee waarom Bounty zo'n positie inneemt zoals 'ie doet.

Wat voor positie neem ik in dan ?

Zodra je met de 'source-of-all-evil' regelmatig golfte en 'beste maatjes' was

Ik kon het inderdaad erg goed vinden met meerdere mensen. Aangezien we allemaal 1 gezamenlijke kroeg hadden ging dat makkelijk. Dat heeft dus weinig met werk te maken, en zeker niet met de persoon die jij bedoelt. Buiten zijn functie om zou jij het ook prima met hem kunnen vinden.

En weet je Onnasis,... dit is de tweede keer dat je met losse flodders schiet, een jaar geleden rekende/beschuldigde jij mij ook al tot een groep stemmers, waar ik niet onder viel. Simpelweg omdat je dingen roept waar je de feiten niet van kent. Erg teleurstellend dat een simpel excuusje er toen niet vanaf kon, dat siert je niet ! En nu,.... weer iets met golfen ? .... ken je feiten, dan schreeuwen...

......en nu Overload als zodanig afschieten is niet kies.

Ik hoor graag van je waar ik dat doe, quote me maar.... Als het zo is ben ik in tegenstelling tot jou graag bereid mijn excuses daar voor te maken. Ik heb zeker een mening over Overload, maar dat is iets anders dan iemand afschieten.

zou JIJ dit probleem nou aanpakken?

Dat probleem heb ik 4 jaar geleden al aangepakt, de tol was dat ik jets voor props moest inruilen, but hey.... the coffee is for free.......

Eens met je laatste post, back on topic.

Overload, het is mooi dat er op de achtergrond gewerkt wordt aan ondersteuning voor JA. Maar ik zet mijn vraagtekens bij de uitvoering van zoiets. Ik zie zoiets helaas niet gebeuren. Succes ermee !

Adios
 
Even weer on topic.

Las vandaag het Ryanair artikel in het Balpa magazine en ik vond het shocking. Het management loopt over jullie heen, ze kunnen alles maken. Tijden gaan wat minder, hoop piloten op de markt, dus uitbuiten de handel. Als er geen union is, kun je niets maken. Morgen gaan we bij wijs van spreken 5 op 2 af werken, you don't like it, take it or leave it. Ik noem maar een voorbeeld. Of alleen nog maar captain op een brookfield contract. Als individu kun je helemaal niets. ze kunnen je terms and conditions geven, maar ook zo weer afnemen.

Laat je niet intimideren door het management, laat ze meelezen, so what...

Als ik lees dat piloten straks eventueel moeten gaan betalen wel geteld 4500 pond om een upgrade te krijgen voor command, dan is dat toch van de zotten.
Overload misschien weet jij hier meer over.

Ik spreek hier voornamelijk voor de vliegers die er al een tijd zitten bij Ryanair, als beginneling heb je helaas niets te zeggen, maar de mensen die er al een tijd gevestigd zijn, kunnen iets betekenen.

Ik zie bij mijn bedrijf dat ze Ryanair praktijken willen gaan overnemen, gelukkig dat Balpa z'n poot stijf houdt en alleen dingen toestaat die redelijk zijn.

Ik geniet nog steeds van mijn baan, maar laten we deze baan niet verzieken met z'n allen. Als 1 bedrijf z'n standaarden gaat verlagen dan volgen er vaak meer, of moeten gaan volgen, om te blijven overleven. Concurentie is goed, maar dat moet niet ten koste van alles gaan. Laten we deze baan nog leuk houden. Een union kan daar voor zorgen.

Conclusie, Stem Balpa!

PS99
 
Pas maar op PS99. Je bent geen Ryanair, hebt geen waardevolle informatie en bent daardoor volgens Onassis absoluut geen interessante aanvulling op het onderwerp.
Oops, daar rolt mijn extra hersencel weer op de grond. Oh nee, gelukkig. Het is een aambei.
 
Helemaal met PS99 eens.

Laat ik eerst zeggen dat ik niet voor Ryanair werk, maar het desbetreffende artikel gelezen heb, en regelmatig contact heb met iemand die ex Ryanair is.

Het zou eens tijd moeten worden dat de Ryanair piloten voor zichzelf op komen. Zo geintimideerd worden door management, de meeste waardeloze contracten accepteren en alles als zoete koek slikken, dat lijkt geen leuke werksfeer, en ik zou er persoonlijk ook niet echt trots op zijn denk ik........

Hoop van harte dat BALPA een voet binnen de deur krijgt bij Ryanair en de T&C's van Ryanair piloten wat beter of in elk geval vaster kunnen worden.

Als het nu niet gebeurd, zal het wel nooit gebeuren gok ik, en ik heb zo'n vermoeden dat MOL heel goed weet dat hij al die dreigementen die hij naar het schijnt uit, misschien even hard kan maken, maar volhouden zal hij ze nooit kunnen.
 
Ik zie bij mijn bedrijf dat ze Ryanair praktijken willen gaan overnemen, gelukkig dat Balpa z'n poot stijf houdt en alleen dingen toestaat die redelijk zijn.

PS99

Dat is een van de redenen dat deze campagne (in tegenstelling to de vorige twee) zeer veel steun van andere maatschappijen (of beter de piloten van andere maatschappijen) heeft. Nog heel even.
 
Wat overigens wel komisch is, de schrijver (WB) van de meeste dreigbrieven cq memo's met ernstige verwijten naar Balpa in de vorige stemronde, waarvan ik er zelf nog een aantal heb ontvangen, is nu werkzaam in dezelfde functie als destijds......alleen dan bij easyjet..... ???

Zou hij zijn mening over Balpa daar nog steeds adverteren ?
 
Back
Top