Air France Airbus van de radar

Status
Not open for further replies.
Helemaal mee eens. Het zou imho beter zijn bij dit soort berichten geen commentaar toe te laten, want dan komen meteen alle so-called experts om de hoek kijken. Die quotes vind ik eerder om te huilen dan om te lachen.


http://nieuws.nl.msn.com/opmerkelijk/article.aspx?cp-documentid=147722646
Hier kan ik me ook zo aan ergeren. Normaal lees ik dit soort dingen nooit maar toen ik uitlogde bij Hotmail kreeg ik dit bericht voor m'n neus. Wat voegt dit nou werkelijk toe qua nieuwswaarde, typisch niveau-MSN: pure sensatiezoekerij om met oude koeien de luchtvaart zwart te gaan lopen maken. Krijg je weer allerlei mensen die niet gehinderd door enige kennis maar weer eens aanhalen hoe onveilig vliegen toch is. Bovendien is het lijstje niet eens compleet.
 
Heren allereerst ben ik blij dat Julien oke is

Tevens wil ik hem sterkte wensen met verlies van zijn collega,s

Hierbij heb ik toch een vraag of aan julien of iemand die de 330 vliegt

Er zit naar mij weten toch een RAT systeem op die kisten?en zo ja ken die bij zulke defecten die nu worden geroepen ook daadwerkelijk nog werken?

Tevens is er bij mij ook de vraag waarom er over heel slecht weer word gesproken aangezieen bij extreem weer er toch word omgevlogen(of zijn op die randen van dat soort weergebieden ook vaak hele slechte omstandigheden)?

Nogmaals wens ik iedereen sterkte die ook maar enigzins met de kist,bemaninning en evt passagiers te maken heeft

Gr P.
 
Beste Julien, ik wil je van harte sterkte wensen. Je krijgt dit jaar wel heel veel te verwerken.

Ik kan me levendig voorstellen dat je niet zit te wachten op ‘de expertise’ van sensatiegerichte kranten. Helaas verkoopt sensatie nog altijd goed. Jaren geleden heeft het Eindhovens Dagblad eens als bijlage een goed nieuwskrant uitgegeven. Daarin werden exact dezelfde nieuwsfeiten als in het hoofdkatern steeds vanuit een compleet andere focus belicht. Helaas niet voor herhaling vatbaar gebleken.

Zo’n overzicht over crashes zou wat mij betreft pas waarde toevoegen als er bij vermeld welke verbeteringen er sindsdien zijn ingevoerd. Daarmee kan het perspectief tevens worden verbreed naar het feit dat vliegen veilig is. Dat volgens de berekeningen iemand 28 jaar onafgebroken moet vliegen en 100.000 vluchten achter zich moet hebben voordat statistisch de mogelijkheid bestaat dat hij bij een vliegongeluk betrokken raakt. Het noodlot kan altijd toeslaan, ook tijdens iemands eerste vlucht. Maar dat laat niet onverlet dat er elke seconde ergens ter wereld een vliegtuig een veilige start of landing maakt.
 
wellicht als die foutmeldingen op hetzelfde moment gestuurd zijn, niet als daar een periode van paar minuten tussen zit denk ik.. maar is wel heel erg speculeren wat er weer op internet staat zeg.
Even voor mijn idee? heeft een a330 1 of meerdere pitot buizen?
 
Lijkt nu toch de eerste stukje van de AF 447 puzzel gevonden is

Slachtoffers vliegramp Air France gevonden RIO DE JANEIRO - De Braziliaanse luchtmacht heeft zaterdag gemeld dat lichamen van inzittenden van het verdwenen vliegtuig van Air France zijn gevonden. De Airbus stortte maandag in de Atlantische Oceaan. In het toestel zaten 228 mensen

Volgens een nabestaande gaat het om twee mannelijke slachtoffers, die door de Braziliaanse marine zouden zijn geborgen. Over de identiteit van de slachtoffers is nog niets bekendgemaakt.

Persconferentie

Nabestaanden kregen het nieuws te horen van de Braziliaanse minister van Defensie, Nelson Jobim, op een persconferentie in Rio de Janeiro.

Brokstukken

Behalve de stoffelijke overschotten zouden ook brokstukken van de Airbus zijn gevonden.


Hoop echt dat de waarheid over het tragische ongeval op tafel komt.

Gr P.

Ps Julien gaat alles weer een beetje beter??
 
ja, ik ben ook benieuwd... betekend dit ook dat de CFR en de FDR gevonden kunnen worden?
En julien, zijn jullie bij air france al een beetje van de schrik bekomen? sterkte in elk geval!;)
 
Ook via deze weg wil ik graag mijn medeleven betuigen aan alle nabestaande en collega's van de slachtoffers van vlucht AF447.

Een paar dingen die ik mij afvraag:
Sommige bronnen geven aan dat waarschijnlijk de Airspeed Indicator onjuist gewerkt heeft door bijv. bevriezing.
Anderzijds zeggen bronnen dat het Flight Control System is overschakkeld van Normal Law naar Altenate Law. Dit gebeurd echt als een ELAC of SEC niet mee correct werkt. Ik zie het verband tussen deze twee beweringen niet helemaal. Of zit ik er nu helemaal naast?

Douwe
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top