Welke auto rij jij?

Kijk dan natuurlijk ook naar de kosten die je bespaard als je in/na 2012 een andere auto gaat kopen, alsmede naar de opcenten die ook afgeschaft gaan worden. Het bezitten (mits je nog moet kopen) wordt een stuk goedkoper, het rijden alleen duurder. Alleen in die transitie (voor iedereen die al een auto heeft, die straks ook nog eens minder waard gaat worden in verkoop) is er scheefgroei. Je hebt al betaald voor het bezitten en wordt dan nog eens dubbel genaaid met verkoop (alleen koop dan wel weer goedkoper).

Ja, en dat is nou juist de reden waarom ik het zo`n slecht plan vind. Neem nou het voorbeeld van Boeing747. Iemand die een Porsche 911 kan aanschaffen haalt er grote voordelen uit, terwijl Jan Gewoontjes met zijn 8 jaar oude Opeltje Astra een stuk duurder uit is dan voorheen. Dat vind ik erg oneerlijk aan deze regeling.

Verder is het heel waarschijnlijk dat er ipv de wegenbelasting gewoon een andere belasting voor in de plaats komt. De provincies lopen inkomsten mis en het staat ze vrij om een nieuwe belasting in te voeren.

Hier een filmje over "het kastje" wat in de auto komt:
[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=sPBjGJienY0[/YOUTUBE]

Maar misschien biedt het ook wel nieuwe mogelijkheden. Wat gebeurt er bijvoorbeeld als ik het kastje eruit haal zonder de spanning te onderbreken en het thuis op de oprit laat staan gekoppeld aan een 12V accu?

Of stel: Je wilt een grote auto rijden met een hoog tarief per kilometer. Bijvoorbeeld een Jeep Cherokee uit 1997 o.i.d.. Nu koop je ook een Suzuki Alto op Marktplaats voor 100 Euro(dit kan echt!). Je wisselt de registratiekastjes om en je zet die Alto aan de kant(kost immers toch niks aan houderschapsbelasting), en vervolgens rijd je in een Jeep tegen lager tarief.
 
Last edited:
Kastje thuis laten staan kan niet. Op de snelwegen zullen ijkpunten worden aangebracht die de gegevens in het kastje vergelijkt met wat het ijkpunt ziet. Meet die dus wel de auto maar niet het kastje kan je een aardige straf krijgen blijkt uit de plannen.

Je toegevoegde optie zou met een koppeling aan de RDW database ook kunnen worden opgespoord. Als het kastje uitzend dat hij bij nummerbord 12-34-AB hoort, en de paal ziet een ander kenteken kan je ook zien dat er gefraudeerd wordt.

En nu ga ik naar de meeting toe rijden met een citroen C4 grande picasso ;)
 
Oeff, ik zag het auto topic met een reactie van Overload en ik dacht meteen dat je kwam melden dat je toch die Aston Martin besteld had. Helaas......
 
Nee hij rijdt nog steeds in die blauwe 5 serie.
Hij probeerde hm laatst aan een begrafenisonderneming te verkopen maar die vonden hm te deprimerend :D
 
Heb zelf recentelijk een Subaru Impreza WRX gekocht :) Mijn oude Subaru gaat in de verkoop (niet dat die nog veel oplevert).

Impreza1f.jpg
 
Met of zonder spoiler? Vind het overigens een mooie auto, zit volgens mij ook wel wat vaart in.

Het is een Plus uitvoering, ofwel, een station (ik kan de ruimte wel gebruiken namelijk). Kortom, geen WRX zoals je hem misschien gewend bent. Dan nog heeft ie wel een klein spoilertje.

Impreza2f.jpg


Vaart zit hem vooral in het optrekken, de topsnelheid valt opzich wel mee.
 
Rond de 320. Maar misschien dat ik stiekem eens ga kijken of ie richting de 400 kan. ;)
Hij wordt een beetje traag namelijk.
 
Nee hij rijdt nog steeds in die blauwe 5 serie.
Hij probeerde hm laatst aan een begrafenisonderneming te verkopen maar die vonden hm te deprimerend :D

Hij is nog steeds te koop bij overload :)
Fully loaded BMW 530, voor weinig, want ik ben dr zat van en verkoop hem het liefst aan een Nederlander of collega die dr een beetje blij mee is.
 
Back
Top