Hoe ziet jouw werkdag eruit?

we liggen dubbel,

Back to topic plzzzzzz..

Lekker boeiend allemaal..

De werkdag graag?? Of gaat dat ook zo in de cockpit. co zit capt af te zeiken en andersom.. tijdens de gehele vlucht..

People . Grow up..
 
De werkdag graag?? Of gaat dat ook zo in de cockpit. co zit capt af te zeiken en andersom.. tijdens de gehele vlucht..

People . Grow up..


nee meestal zeikt de cpt de co af en niet andersom.

Kinderachtige mode aan.

Nou ik vlieg A330 bij Air France, onze stewardessen zijn ware pornosterren en van flying skills heb ik nooit gehoord! Beat that!


nou ik zie ze weleens ,maar dan zijn het wel B-film pornosterren , en de beste krijgt een granny award
 
naja tegenwoordig schijnt het er redelijk gelijk aan toe te gaan in omgang met elkaar in de coccckkpit..

het is tegenwoordig niet alleen maar ja en amen wat de co zegt schijnt.

En btw.. op stoel rechts naast Nosig zitten schijnt heel gezellig te zijn.. Dat heeft hij mij verteld. dus die is niet van de afzeik. Maar goed je heb natuurlijk van die ouwe bokken in het vak die het niet anders gewend zijn.
 
of de co wordt afgezeken door de purser...
Heerlijk topic... keep m coming people!

(ps cargo is stoerder dan pax)

:biertje:

@royaldman, je klinkt alsof je al heel wat uur in de cockpit hebt.
Ik ben bang dat het er vaak niet zo idealistisch aan toe gaat met bepaalde karikaturen, vliegers zijn net mensen.
 
met kliko lijkt me anders ook wel gezellig:grijns:
als hij maar niet zo bloeddorstig is als zijn avatar;)
 
PH JPC,, Cargo is stoerder dan PAX., Zeg je verkeerd, Jij basseerd het op niet vastgestelde bronnen.

Jij vind het stoerder. Dat is wat anders.

Is geen feit dus.

BULLSHIT MODE OF> want topic wordt behoorlijk vervuild.

DIANA doe hier iets aan, want dit gaat nergens over.

Dit heeft niks met info te maken.

Alleen maar onbeargumenteerde uitspraken in het wilde weg.

Hier heb zo een wannabee like me en vele ander niets aan. Dit board is niet daarvoor bedoeld.
 
Persoonlijk weet ik dat mensen als Nosig een moeilijkere werkdag hebben dan bijv Kliko. het europese luchtruim is bomvol, en hoe meer sectors per dag, hoe zwaarder het leven. Geloof me, 9 sectors met 3.5 uur vliegen (in een turboprop) maakt je een heel stuk vermoeider dan 3 sectors en 9 uur vliegen in een wide-body. De kans op incidenten neemt ook proportioneel toe met het aantal sectors je vliegt. Als je het heel goed bekijkt zouden de salarissen omgekeerd moeten zijn.

Hoe zag mijn laatste werkdag eruit: 19:30Z departure, 12:00Z arrival. 3 sectors. 18uur duty, 13:30 vliegtijd. Allemaal legaal. Oh ja, een complete visual approach zonder wat-voor-navaid-dan-ook in het midden van de nacht op een Noord-Lybisch veldje.
 
Nou....

Er vindt wel veel gezeik plaats in de cockpit, maar dan vaak over pay check, pay check, pay check, uhmm pay check, noem maar op. Maar dat is dan meer bij mijn clubbie, hoewel we het wel beter dan gemiddeld hebben, maar ja, typisch Frans he.

Een werkdag; donderdag een leg naar Rio de Janeiro. Om 8 a.m. melden op CDG. 5a.m. douchen, apenpak aan en pet op. 6a.m rijd ik er heen en sta ik zoals gewoonlijk in de file aan de peripherique. Ik kom de captain en andere co tegen (vliegen driemans), stel mezelf voor en bereiden alles voor. Briefing voor de crew in de briefing room en hoppa naar het vliegtuig aan de gate. Checklists afwerken, passagiers boarden, push back, taxi to the runway, and take off. Daarna after take off checklist over naar approach, SID afwerken en hoppa we zijn en route. 7 uur uit mijn neus vreten, gezeik aanhoren over hoe "slecht" we het wel niet hebben, mijn hele portemonnaie aan foto's van kids, vrouw, honden laten zien aan de crew en andersom. Beetje iPod luisteren, dingen controleren. Na 4 uur mijn bunk in en ff pitten. Daarna kom ik weer in de cockpit. Beetje praten over sport, familie, geld, vakantie, Rio de Janeiro. Ondertussen wat gezeik van de stessen over passagiers, of over operationele zaken. Dingen oplossen, plasje doen, terug de cockpit in. Beetje muziek luisteren, ATIS checken, NOTAMS checken en we dalen richting Rio de Janeiro. STAR afwerken, instructies van die slecht engels sprekende Brazilianen aanhoren, tienduizend keer "repiete" roepen, STAR afwerken, en we zijn opgelijnd voor de rwy. Landing gear down, three green en touch down.
 
PH JPC,, Cargo is stoerder dan PAX., Zeg je verkeerd, Jij basseerd het op niet vastgestelde bronnen.

Jij vind het stoerder. Dat is wat anders.

Is geen feit dus.

Royaldman; haha holy shit man... neem t niet zo serieus ik gooide alleen even wat kolen op het toch al volledig uit de hand gelopen bbq-vuurtje.
En ja, ik heb zowel cargo als pax gevlogen dus het zijn mijn eigen vastgestelde bronnen.

Misschien kan je trouwens jezelf opgeven als moderator? Diana kan vast wel wat hulp gebruiken.
 
Er hangen hier wat mensen die ik heb les gegeven of mee gevlogen heb,en die weten dat ik niet aan gezelligheid doe..:biertje:
 
hahaha oke! moet je ook niet zo brommen kliko:grijns:
royaldman: je moet ook wel tegen een grapje kunnen en niet overal zo op happen;)

julian, jij hebt ook wel een vet relaxed dagje gehad ofniet?:)
 
Haha PH JPC, Ik als moderator.

Best geinig.. Maar ben maar een wannabee, dus sta zo een beetje onder aan de piramide van status.. zie diana's piramide.

Dus heb weinig te vertellen, maar kan het hier alicht proberen. Haha.

Maar bedankt Julien en metro voor jullie dag uitleg.

Dat soort dingen zijn leuk en informatief. Zo zie je de andere kant van het in de cockpit verblijven , maar ook de andere dingen waar je mee te maken heb. Ik vind dat wel leuk.

En andere met mij, gok ik zo..
 
Heerlijk paar daagjes Rio, lekker op het strand zonnen, zwemmen, marktjes afgaan, spullen afdingen bij handelaren, beetje natuur verkennen, culturele bezoekjes doen, 's avonds lekker borrelen met de crew, vijfsterren hotel, heerlijk...!!!
 
Ow ik word een gezellige co in de toekomst en uiteindelij capt. Ik ben wel een lolbeest. Loltrappen is een hobby van me. Dus mij straks co naast je.. wordt best een leuke tijd.

Kan uren lullen over van alles en nog wat. En eens een gezellig stappie doen op plaatsvan bestemming ben ik zeker van de partij. als dat mogelijk is. en nie de volgende morgen te vroeg uit het bedje.
 
Chili ben ik wel geweest, maar dan prive aangelegenheid ;) AF vliegt met de 777 erheen en niet met de A330 ;) Zomervakantie in ieder geval twee hele maanden vrij en lekker naar de Nederlandse en Franse Antillen en daarna heerlijk vakantie in Argentinie met vrouw en kids.
 
Purno, als je wat ouder wordt en er lopen kleine kinderen rond het huis dan kan het verhuizen naar een kleinere kist voordelen hebben wat betreft tijd thuis. Elke avond thuis met een F50 geeft de vlieger de kans om de kinderen te zien opgroeien (dat mis ik heel erg), en de partner bij te staan. Ook is het makkelijker als er ziekte is, het haalt helemaal niets uit om je ziek te melden als je aan de andere kant van de wereld zit en vrouw of kind is ernstig ziek. Mijn vrouw is nu al 2 keer met de kleine in de emergency room geweest terwijl ik ergens boven Afrika hing. Voordat je thuis bent ben je 3 of 4 dagen verder en is de situatie weer normaal. Maar als ze je nodig hebben, ben je er niet. Zeer frustrerend
 
Back
Top