Hoe ziet jouw werkdag eruit?

02.00 - Wekker gaat na 2 uur slapen en 3 uur plafond staren; opstaan en aankleden.
03.00 - Ruzie met de printer die mijn vluchtplannen, weer en notams niet wil uitdraaien
04.00 - slot
04.30 - offblocks
09.45 - landen op een Canarisch eiland
10.45 - Opstijgen van een Canarisch eiland, lichte hoofdpijn
15.45 - Landing Amsterdam, nog steeds hoofdpijn
16.30 - In de file naar huis, wakker proberen te blijven tot een uur of 20.00, hoofdpijn.

volgende dag; copy paste
(afgezien deze vluchten blijft het een mooi beroep! :yeehaa: )
 
Julien, je gaat toevallig niet AF306 vliegen morgen of wel? Net geprobeerd in te checken en dat lukte weer eens niet. Ik kon niet eens een betere stoel selecteren :traantjes
 
Nou....

Er vindt wel veel gezeik plaats in de cockpit, maar dan vaak over pay check, pay check, pay check, uhmm pay check, noem maar op. Maar dat is dan meer bij mijn clubbie, hoewel we het wel beter dan gemiddeld hebben, maar ja, typisch Frans he.

Dat is dan zeker typisch Frans want ik vlieg bij de Engelse flagcarrier (nee niet virgin) en daar wordt gek genoeg zo goed als nooit over pay gesproken behalve als de onderhandelingen weer beginnen.

@ Julian
Totaal off-topic:
Vroeg me af of het gek gevonden wordt binnen AF om tegen Franse ATC toch engels te praten? Kan me voorstellen dat het voor jou als niet Fransman soms makkelijker is om engels te spreken en ik kan me ook voorstellen dat er binnen het AF vliegerscorps mensen zijn die ondanks dat ze grondrechtelijk Frans mogen praten toch ook inzien dat Engels praten de veiligheid ten goede komt.
 
prachting land, van alles wat;)
maar je ziet wel mooi veel van de wereld, wat ik zelf erg positief vind!:)

mensen veel plezier met de discussie, ik ga er van tussen;) morgen weer met frisse tegenzin naar school

laters
 
En wat Metro zegt, kan ik zeker beamen! Heb het zelf meegemaakt en dat wens je niemand toe! Er werkte bij AF ooit een Spanjaard die vorig jaar vertrokken was en is gaan werken voor Air Nostrum als ik me niet vergis. Reden van vertrek was dat hij een commuter was en zijn vrouw betrokken was bij een ongeluk in Madrid en daar blijvende schade aan heeft opgelopen. Daarnaast ook nog eens drie kinderen.

En dan nog denk ik zelf dat het aan niemand de taak is om iemand zijn keuze te bekritiseren. Of ie nou van CX naar KL op de F50 gaat, of van KL naar EZY. Zolang diegene het naar z'n zin heeft en gelukkig is, is er niets verkeerds toch.... Dan ga je 1000 euro per maand minder verdienen, nou als diegene daar mee kan leven, prima toch?!

EDIT: Jeetje wat een aktiviteit zeg. Nee, Metro, helaas niet ;) Vlieg volgende week woensdag naar SEA ;)

Kermit, voor mij is het niet echt een groot probleem (meer) om Frans te praten. Praat het iedere dag tegen vrouw, kinderen, groenteboer, sportschool, telefoon, noem maar op. Als ik Nederlands praat heb ik ook een erg Frans accent, maar dat komt misschien ook omdat ik van jongse af aan met de zachte g ben opgegroeid. Tegen Franse ATC wordt het niet echt gewaardeerd om als AF kist Engels te praten, omdat dat voor ATC veel onduidelijkheid geeft. Zoals velen hier weten, is Franse ATC in Frankrijk zeer slecht als het op Engelse taal komt. Reden hiervoor is dat het Franse IVW het VERBIEDT om als Franse carrier met een Franse AOC Engels gaat praten tegen Franse ATC omdat het Franse IVW (DGAC) van mening is dat dat voor relatief meer ongelukken kan geven en dan vooral met recreationele vliegers (PPL'ers, noem maar op). AF heeft in de loop der jaren aangespoord dit te veranderen, maar het Franse parlement is daar tegen (al is dat wel heel lang geleden). AF biedt wel veel cursussen aan oudere vliegers wiens Engels helemaal van "jan lik me vissie" is.

Triest maar waar; het is soms zo erg dat als ik de PF ben en we vliegen boven de VS, ik het wel eens moet overnemen van de captain naast me, omdat hij het niet begrijpt of dat de ATC in de VS het niet begrijpt. Ook altijd een drama met NAT tracks om de Atlantic te crossen.
 
klopt als een bus. Mijn vader is ook van een buitenlandse baan met mega veel reizen naar een baan bij de plaatselijke gemeente gegaan.
dan ben je tenminste nog een keer thuis..

julian, hoe gaat het nu dan met je kleine? alles weer goed, aan het herstellen?
 
Inderdaad julien,, dat laatst eben ik het mee eens. salaris is zeker wel belangrijk maar op zulke momenten ga je inzien dat er belangrijkere zaken zijn.. dan maar 1000 eu minder, maar wel er zijn voor je vrouw en ergens anders vliegen. Dat is al een zege apart. Dat dat nog kan.. hoe vaak gebeurt het niet dat een piloot om zulk soort redenen moet stoppen met vliegen. Ik heb respect voor je collega Julien. Dat is karakter en liefde voor zijn vrouw en liefde voor het vliegen.

chapeau
 
CX slecht?? nou nee.. een zege als je daar voor mag vliegen. dat is een droom van mij. maar er ligt nog een lange weg voor me om te bewandelen om daar ooit te mogen vliegen.'

Me vader vliegt er veel mee naar Hong Kong. Hij vindt ze helemaal top. Goede service. heeft ook die marco polo club pass bij Cathey.

Goede directe verbindingen en service aan board.
 
Waar vlieg jij btw PH JPC? Gezien je de canaries aandoet zoals je al beschreef.
 
Waar vlieg jij btw PH JPC? Gezien je de canaries aandoet zoals je al beschreef.

Oh dat is hier en daar op airwork wel te vinden geloof ik.
Nu vlieg ik iig selfloading-cargo :biertje:

Vandaag niet gewerkt maar bijgeslapen van afgelopen week.
 
Ik zal eens zoeken. Zeker geen Binter Canarias neem ik aan.. maar goed ik zal eens kijken.
 
Julien, ik vlieg 5 juni weer dezelfde vlucht.
Ben je de 17de mei in SEA? Dan ga ik weer naar je 2de moederland (met de competitie/codeshare).

Sorry voor de deviation...
 
Heerlijk paar daagjes Rio, lekker op het strand zonnen, zwemmen, marktjes afgaan, spullen afdingen bij handelaren, beetje natuur verkennen, culturele bezoekjes doen, 's avonds lekker borrelen met de crew, vijfsterren hotel, heerlijk...!!!

Hoe lang zijn de stops van AF eigenlijk?
 
Het lijkt er anders wel sterk op dat jijzelf KLC veruit prefereert boven CX ;)


dat is nog steeds jouw interpretatie , ik zeg niet dat de ene maatschappij beter is dan de ander , wel vind ik ongepast als een vlieger de andere vlieger minderziet ,omdat hij dan een kleinere vliegtuig bestuurt,maar de vlieger die de kleinere vliegtuig bestuurt werkt toch bij een grotere maatschappij.
 
Back
Top