Stella in de elsevier

Dit zouden ze absoluut moeten doen! Een goed voorbeeld is natuurlijk de KLS.

Het getuigt pas van visie als men het aantal opleidingsplaatsen naar beneden afstelt in economisch slechtere perioden i.p.v. aan een gelijk aantal of zelfs hoger aan te nemen. Als ze niet opleiden tot "Koos Werkloos", hadden ze in het artikel best wat meer bewijzen aan kunnen dragen waar vliegers nu actief zijn.

oke, na een aantal flinke frustraties van wat ik lees hier op airwork wil ik graag een stukje neerzetten, weliswaar op het account van een vriend van me, maar hij stemt hiermee in.

Ik ben leerling bij stella Beek, dus wat ik zeg kan ik niet be-amen of dat ook geld voor afdeling Teuge. Onze afdeling is 2 jaar geleden helemaal opnieuw opgezet, als een gloednieuwe opleiding word opgezet zitten daar altijd kinderziektes in, iets wat jullie allemaal uitvoerig hebben besproken en opgeblazen in een eerder topic. Echter de klassen die nu zijn gestart, zullen zonder problemen binnen 2 jaar de opleiding doorlopen. Alle kinderziektes (die nu ook even de kop opstaken in de VS) zijn inmiddels glad gestreken.

Ik lees regelmatig berichten over 500 leerlingen die bij stella actief zouden zijn. ik heb ze nog niet gezien, sterker nog ik heb de helft nog niet gezien. Op dit moment zijn er in Beek 120 leerlingen, waarvan 60 in de theorie fase, en in Teuge slechts 80. die quote 500 leerlingen is inderdaad ooit gedaan, echter dat is de capaciteit die ze hebben. niet de hoeveelheid leerlingen die er nu zijn.

Net als de KLS is stella ook bezig met de krediet crisis, het zou ook raar zijn als ze hier niet naar zouden kijken. Zo is de januarie klas met slechts 5 leerlingen begonnen en start de volgende klas pas in Augustus. vandaar de eerdere quotes. Echter, wat de economische crisis gaat doen komende tijd, dat is voor iedereen onduidelijk. het kan vriezen het kan dooien. (laten we hopen voor iedereen dat het zonnetje gaat schijnen).

Stella Beek is eigenlijk niks meer dan de oude NLS, er zijn dezelfde docenten, practisch dezelfde instructeurs en tsja net iets andere kisten. natuurlijk is het niet hetzelfde, en het is appels met peren vergelijken. Maar goed ik vind het wel dat Stella in Beek echt steeds beter aan het worden is.

Wat ik wil vragen aan deze en gene op het forum, hou het feitelijk. Ik en andere klasgenoten lezen vaak reacties op dit forum waarvan wij denken, waar halen ze het in godsnaam vandaan.

rest mij eigenlijk nog te zeggen,

heren, dames uiteindelijk moeten we met zijn alle een gezellig forum behouden en niet alles op voorhand afkraken. we hebben toch geen MCC nodig om op airwork gezellig bezig te zijn.
 
Ik had al een tijdje niet gepost, maar vond dit wel weer even de moeite waard.
Had gisteren een A4-tje vol gevloekt voor airwork, maar toen ik op "antwoord verwerken" klikte, viel in Narita de stroom uit #%^%%&*$@!

Zal de hoofdpunten even snel verwerken, want Kliko mot weer eens eten.

Ik ben bang Julien dat het niet alleen bij de jonge piloten blijft.
Mijn baas biedt me nu al onbetaald verlof aan, vooralsnog vrijwillig, maar waarschijnlijk niet lang meer.
Het probleem is dat als ze aan onze arbeidsvoorwaarden gaan morrelen en wij op een gegeven moment opstaan en zeggen:"Wij pikken dit niet meer", mijn baas zal zeggen: "Geen probleem, voor jou hebben we een paar duizend anderen (inclusief 500 teugenaren per jaar) die jouw werk voor de helft van de prijs willen doen (en ook nog voor hun typerating, uniform, medical licence enz. willen betalen)".
Voor degene die het probleem niet ziet (bijvoorbeeld die 500 teugenaren per jaar): wie belooft jullie dat dit over 20 jaar niet nog een keer gebeurd?

Ik zal even het gras voor de voeten van oude rotten wegmaaien, want ook ik verdien al lang geen 300.000 gulden netto per jaar meer, dus ik zal ongetwijfeld hebben meegewerkt aan de ontwaarding van het beroep van vlieger.
Ter mijner verdediging heb ik nog nooit betaald voor een typerating, uniform, kopje koffie aan boord enz.

Ik neem de jonge jongens en meiden niks kwalijk, want dan zou ik pas echt boter op mijn hoofd hebben. Ik begrijp best dat jullie momenteel alles over hebben om in die cockpit te klimmen, maar een simpel: "Bezint eer ge begint" is inderdaad op z'n plaats.
Ik verwijt wel de instanties die misbruik maken van de situatie, onwetendheid en naieviteit van diezelfde jonge jongens en meiden, maar dat zal de aard van het beestje wel zijn want als de heren H. sr. en jr. het niet doen, zal een ander die leemte inderdaad wel vullen.
Alles wat wij kunnen doen, is inderdaad de aanstormende talenten waarschuwen voor de kleine lettertjes, maar natuurlijk is dat een druppel op een gloeiende plaat als sr. en jr. zelfs het NOS journaal en de Elsevier voor zich weten te winnen.

Een goede vriend van mij vroeg mij laatst of ik mijn dochter zou aanraden aan het vak van vlieger te beginnen en het snelle antwoord schokte mij net zo zeer als hem.... Jullie mogen 3 X raden.

Rant out.

MG

goed stuk MG, ik kan alleen maar hopen dat straks voor de luchtvaart het klimaat wat beter word, want op dit moment is het bagger, het voordeel van lionair, is dat de mensen hun papieren geldig houden en uren maken, iets wat erg belangrijk is,

EN JA ZE VERDIENEN ER GEEN R*K maar ze vliegen !
 
Last edited:
die quote 500 leerlingen is inderdaad ooit gedaan, echter dat is de capaciteit die ze hebben. niet de hoeveelheid leerlingen die er nu zijn.

Serieus? Is dat de capaciteit die ze hebben? Hoeveel vliegtuigen en instructeurs hebben jullie dan wel niet rond lopen? Want om een capaciteit van 500 leerlingen te hebben moet daar toch wel een legertje instructeurs en vliegtuigen klaar staan, of zie ik het nou verkeerd?

Ik en andere klasgenoten lezen vaak reacties op dit forum waarvan wij denken, waar halen ze het in godsnaam vandaan.

Die reactie... dat is exact dezelfde reactie die wij hadden toen Stella stond te verkondingen dat ze een "deal met Lufthansa" hadden. Waar halen ze het vandaan....
 
Serieus? Is dat de capaciteit die ze hebben? Hoeveel vliegtuigen en instructeurs hebben jullie dan wel niet rond lopen? Want om een capaciteit van 500 leerlingen te hebben moet daar toch wel een legertje instructeurs en vliegtuigen klaar staan, of zie ik het nou verkeerd?

het legertje instructeurs en vliegtuigen staan klaar in de VS, waar inmiddels 90% van de kinderziektes uit zijn, mocht het nog te weinig zijn dan zijn daar altijd nog oplossingen voor te vinden, echter op dit moment word het magische 500 getal bij lange na niet gehaald.

Die reactie... dat is exact dezelfde reactie die wij hadden toen Stella stond te verkondingen dat ze een "deal met Lufthansa" hadden. Waar halen ze het vandaan....

Denk je werkelijk dat mensen bij lufthansa geen kranten lezen, Gedelegeerden van lufthansa komen regelmatig langs. en de onderlinge verhoudingen zijn prima, of het een hard contract is durf ik niet te zeggen. Maar er gaan wel een groot aantal leerlingen die kant op.
 
Hoe naief kan je zijn....HALLO!!!!

Bedankt voor de link Purno. Had deze nog niet eerder gezien. Aantal hele mooie uitspraken.

van een student: "de KLM trekt me gewoon niet zo".
en verslaggever: "studenten hebben het voor het uitkiezen" en "de meeste studenten zijn nog niet om".

Deze raportage is van Jan 2008. De situatie was toen beduidend beter dan de huidige toestand. Maar low time pilots hebben het nog nooit voor het uitkiezen gehad. Ik geloof dat Stella inmiddels is teruggefloten door Lufthansa.

Ik moet zeggen dat Stella de pers wel lekker om hun vinger heen hebben. Gratis reclame!
 
Denk je werkelijk dat mensen bij lufthansa geen kranten lezen, Gedelegeerden van lufthansa komen regelmatig langs. en de onderlinge verhoudingen zijn prima, of het een hard contract is durf ik niet te zeggen. Maar er gaan wel een groot aantal leerlingen die kant op.

Het is door Lufthansa ontkend dat er een contract is een tijd geleden. Denk dat daar door het overschot aan vliegers wat ze zelf hebben weining aan is veranderd. "ze komen hier regelmatig langs" Dat is een quote die in de RvdS tijd veelvuldig gebruikt werd. Terwijl er niemand langskwam.

Natuurlijk gaan er mensen naar Cityline. Je kan daar als vrije markter gewoon solliciteren.

Wat ik ook niet begrijp is dat als Stella haar capaciteit bij lange na niet benut, er zoveel vertragingen zijn. De verhalen zijn namelijk dat er niet genoeg instructeurs en/of kisten zijn.
 
Denk je werkelijk dat mensen bij lufthansa geen kranten lezen, Gedelegeerden van lufthansa komen regelmatig langs. en de onderlinge verhoudingen zijn prima, of het een hard contract is durf ik niet te zeggen. Maar er gaan wel een groot aantal leerlingen die kant op.

Ik denk dat ze wel degelijk kranten lezen. Ik denk ook dat je het topic Zeer kritische noot over Stella maar eens door moet lezen. ;)
Jij durft niet te zeggen dat er een hard contract is. Maar Stella zelf wel. En dat terwijl Lufthansa zelf van niks wist. :D
 
Het is door Lufthansa ontkend dat er een contract is een tijd geleden. Denk dat daar door het overschot aan vliegers wat ze zelf hebben weining aan is veranderd. "ze komen hier regelmatig langs" Dat is een quote die in de RvdS tijd veelvuldig gebruikt werd. Terwijl er niemand langskwam.

Natuurlijk gaan er mensen naar Cityline. Je kan daar als vrije markter gewoon solliciteren.

Wat ik ook niet begrijp is dat als Stella haar capaciteit bij lange na niet benut, er zoveel vertragingen zijn. De verhalen zijn namelijk dat er niet genoeg instructeurs en/of kisten zijn.

die "verhalen" die je las zijn allemaal afkomstig van leerlingen van Beek, zelfs die Just started die het vorige topic kritische noot stella opende en claimde van Teuge af te komen komt van Beek af,

Ja het is waar, er is vertraging opgelopen. Door de eerste 5 klassen die begonnen zijn op Beek, dit kwam door niks meer dan onvoorziene problemen en onvoldoende voorbereiding (en dat is een punt dat zelfs ik niet goed vind). echter alle problemen zijn gladgestreken en de huidige klassen zullen zelfs sneller het programma door lopen (tenzij ze zelf behoorlijke fouten maken natuurlijk). Overigens is bij elke vliegschool wel een kleine vertraging te vinden in het vliegtraject. zelfs bij de KLS,
 
Ik denk dat ze wel degelijk kranten lezen. Ik denk ook dat je het topic Zeer kritische noot over Stella maar eens door moet lezen. ;)
Jij durft niet te zeggen dat er een hard contract is. Maar Stella zelf wel. En dat terwijl Lufthansa zelf van niks wist. :D


als ze dat gezegd hebben is dat inderdaad niet handig van ze, echter er gaan nog steeds leerlingen naar LH, er is zelfs een speciaal traject voor leerlingen die daarheen gaan om hen voor te bereiden op de LH test. en guess what, 90% haalt de test. dat vind ik dan toch wel weer netjes. overigens is dit resultaat direct van de leerlingen, niet van de school
 
Er gaan vele mensen van vele verschillende scholen naar Lufthansa.

overigens is dit resultaat direct van de leerlingen, niet van de school

Euh... that about says it all....

Anyway, ik moet me er niet mee bemoeien. Ik heb niet bij Stella gezeten, dus ik zal verder ophouden. ;)
 
Er gaan vele mensen van vele verschillende scholen naar Lufthansa.

Euh... that about says it all....

Anyway, ik moet me er niet mee bemoeien. Ik heb niet bij Stella gezeten, dus ik zal verder ophouden. ;)

achja mijn informatie is eerstehands, ik hoor wie er wel en niet door zijn, en het is een behoorlijk pittige test.

ik ga pasen vieren fijn weekend allemaal,
 
Als aanvulling op mijn rant, zat ik een interessant interview met Hennie van der Most te lezen. Even een stukje quoten:

U bent vijftien jaar bezig geweest met de vergunningen voor hotel-restaurant De Koperen Hoogte, in deze oude watertoren. Wel eens een moordneiginkje voelen opborrelen?

„Nee. Mijn geluk was dat ik meerdere bedrijven bezit. Als je één zaak hebt en je krijgt zulke ellende over je heen, dan ben je verloren. Ik kon gelukkig vluchten naar Kalkar of Speelstad Oranje en Pipodorp. Heb je alleen zo’n toren en je moet maar wachten en wachten, dan word je gek. Ik heb eerst geprobeerd om hier een informatiecentrum te beginnen, daarna een congrescentrum. Kon ik vergeten. Waren we bezig om er een hotel van te maken, bleek een plafond drie centimeter te laag. Weer de boel een half jaar plat. Om moedeloos van te worden. Maar ik vecht toch liever tegen de bureaucratie als ondernemer dan als politicus. Ik ben nu neutraal. Praat met de SP, de VVD. Ik geloof op die manier meer invloed uit te kunnen oefenen dan wanneer ik op zo’n Haagse zetel zou zitten. Ik kom op voor de gewone arbeiders en de zelfstandige ondernemers, niet toevallig de twee belangrijkste pijlers van de economie. Je hebt drie soorten ondernemers. Mensen die met eigen handen van niets iets hebben gemaakt, mensen die op de zaak moeten passen, belangrijk voor de continuïteit, en types die zich toeleggen op het overnemen van bedrijven en daardoor louter denken in termen van macht en geld. Die laatste groep vormt het grootste gevaar voor de economie, dat hebben we de laatste tijd wel kunnen zien.

Bron is de televaag, dus er zal ongetwijfeld meer hoor en wederhoor zijn toegepast dan bij de Elsevier.

Bij de laatste zin moest ik denken aan de Steltenberg groep en diens directeur.
 
oke, na een aantal flinke frustraties van wat ik lees hier op airwork wil ik graag een stukje neerzetten, weliswaar op het account van een vriend van me, maar hij stemt hiermee in.

Ik ben leerling bij stella Beek, dus wat ik zeg kan ik niet be-amen of dat ook geld voor afdeling Teuge. Onze afdeling is 2 jaar geleden helemaal opnieuw opgezet, als een gloednieuwe opleiding word opgezet zitten daar altijd kinderziektes in, iets wat jullie allemaal uitvoerig hebben besproken en opgeblazen in een eerder topic. Echter de klassen die nu zijn gestart, zullen zonder problemen binnen 2 jaar de opleiding doorlopen. Alle kinderziektes (die nu ook even de kop opstaken in de VS) zijn inmiddels glad gestreken.

Ik lees regelmatig berichten over 500 leerlingen die bij stella actief zouden zijn. ik heb ze nog niet gezien, sterker nog ik heb de helft nog niet gezien. Op dit moment zijn er in Beek 120 leerlingen, waarvan 60 in de theorie fase, en in Teuge slechts 80. die quote 500 leerlingen is inderdaad ooit gedaan, echter dat is de capaciteit die ze hebben. niet de hoeveelheid leerlingen die er nu zijn.

Net als de KLS is stella ook bezig met de krediet crisis, het zou ook raar zijn als ze hier niet naar zouden kijken. Zo is de januarie klas met slechts 5 leerlingen begonnen en start de volgende klas pas in Augustus. vandaar de eerdere quotes. Echter, wat de economische crisis gaat doen komende tijd, dat is voor iedereen onduidelijk. het kan vriezen het kan dooien. (laten we hopen voor iedereen dat het zonnetje gaat schijnen).

Stella Beek is eigenlijk niks meer dan de oude NLS, er zijn dezelfde docenten, practisch dezelfde instructeurs en tsja net iets andere kisten. natuurlijk is het niet hetzelfde, en het is appels met peren vergelijken. Maar goed ik vind het wel dat Stella in Beek echt steeds beter aan het worden is.

Wat ik wil vragen aan deze en gene op het forum, hou het feitelijk. Ik en andere klasgenoten lezen vaak reacties op dit forum waarvan wij denken, waar halen ze het in godsnaam vandaan.

rest mij eigenlijk nog te zeggen,

heren, dames uiteindelijk moeten we met zijn alle een gezellig forum behouden en niet alles op voorhand afkraken. we hebben toch geen MCC nodig om op airwork gezellig bezig te zijn.

Jij bent dus een typisch voorbeeld van iemand met een roze bril en die nog zijn school verdedigd ook. Ik heb nauwe contacten met mensen van Stella Beek, en ik hoor TOTAAL andere verhalen. Er is niet eens genoeg capaciteit voor het huidige aantal leerlingen. Mensen die terug komen uit de USA moeten in Nederland nog veel uren inhalen, omdat ze daar te weinig gevlogen hebben. Puur omdat het in de USA een rommeltje is.

Alle klassen die nu wat verder in de vliegfase zijn hebben al een aanzienlijke vertraging, en die jongens en meisjes gaat het bij lange na niet in 2 jaar halen.
Zeer spijtig
 
Ik hoor hier de hele tijd het argument voorbij komen dat de desbetreffende school het aantal leerlingen omlaag zou moeten bijstellen. Op zich een nobel streven , maar op welke gronden dient dit dan te gebeuren, wat is de benchmark. Kijk de KLS opleiding is gelieerd aan een mogenlijk vervolg van de carriere bij de KLM, wat dan ook weer enige verantwoording met zich mee brengt om deze link levensvatbaar en geloofwaardig te houden, mits er kostendekkend geopereerd wordt natuurlijk. Maar hoe veel/weinig mensen zou een stella/nls/dfa/etc... dan op moeten leiden. Het zijn geen filantropische instellingen en het is mijns inziens dan ook lastig om het aantal leerlingen af te stemmen op de vraag aangezien er geen vraag is vanuit een bepaalde maatschappij. Sterker nog,de mondiale vraag naar vliegers is tot het nulpunt gedaald. Het is wel erg kortzichtig om te denken dat zulke organisaties op een kostendekkend niveau gaan draaien omdat er geen ex- studenten geplaats kunnen worden.
Wellicht enigzins of topic, maar wie de oplossing weet mag het zeggen.
 
Jij bent dus een typisch voorbeeld van iemand met een roze bril en die nog zijn school verdedigd ook. Ik heb nauwe contacten met mensen van Stella Beek, en ik hoor TOTAAL andere verhalen. Er is niet eens genoeg capaciteit voor het huidige aantal leerlingen. Mensen die terug komen uit de USA moeten in Nederland nog veel uren inhalen, omdat ze daar te weinig gevlogen hebben. Puur omdat het in de USA een rommeltje is.

Alle klassen die nu wat verder in de vliegfase zijn hebben al een aanzienlijke vertraging, en die jongens en meisjes gaat het bij lange na niet in 2 jaar halen.
Zeer spijtig

@ mr jones,

natuurlijk verdedig je je school, dat mag niet meer dan logisch zijn, en naast die roze bril heb ik ook een andere bril op, want ik kijk ook kritisch naar mijn opleiding en dingen die hier gezegd worden neem ik ook zeker mee, goeie adviezen moet je nooit in de wind slaan. grappig dat als je hier een eerlijk eigen verhaal neerzet je meteen in een hokje geplaatst word als zijnde roze brillioot, een beetje jammer eigenlijk.

bovendien als je mijn eerste stuk goed leest, dan lees je dat het eerste deel van het vs (net als stella locatie beek) traject vol met kinken zat, echter die zijn inmiddels voor 99% gladgestreken. Feit is wel dat stella in de VS met eigen instructeurs vliegt. niet met de amerikaanse zoals de KLS, wat naar verhalen die ik gehoord heb, regelmatig in de soep loopt. bovendien werden een aantal problemen daar veroorzaakt door het bedrijf wat het daar runt, niet door stella. Uiteraard mag het niet de bedoeling zijn dat mensen vertraging oplopen buiten hun eigen schuld, dat mag voorop staan ! echter ik ken er hier een aantal, die het echt aan zichzelf te wijten hebben.

het stella beestje is niet meer die lelijke rups die het vroeger was, langzaam word het een mooie vlinder (vond ik wel een mooie vergelijking), echter voordat hij daar is, zijn er wat problemen geweest, en die worden natuurlijk heerlijk uitvergroot en gepubliceert. wat management betreft, daar kan ik vrij weinig over zeggen aangezien ik er simpelweg weinig over weet.
 
Ik hoor hier de hele tijd het argument voorbij komen dat de desbetreffende school het aantal leerlingen omlaag zou moeten bijstellen. Op zich een nobel streven , maar op welke gronden dient dit dan te gebeuren, wat is de benchmark. Kijk de KLS opleiding is gelieerd aan een mogenlijk vervolg van de carriere bij de KLM, wat dan ook weer enige verantwoording met zich mee brengt om deze link levensvatbaar en geloofwaardig te houden, mits er kostendekkend geopereerd wordt natuurlijk. Maar hoe veel/weinig mensen zou een stella/nls/dfa/etc... dan op moeten leiden. Het zijn geen filantropische instellingen en het is mijns inziens dan ook lastig om het aantal leerlingen af te stemmen op de vraag aangezien er geen vraag is vanuit een bepaalde maatschappij. Sterker nog,de mondiale vraag naar vliegers is tot het nulpunt gedaald. Het is wel erg kortzichtig om te denken dat zulke organisaties op een kostendekkend niveau gaan draaien omdat er geen ex- studenten geplaats kunnen worden.
Wellicht enigzins of topic, maar wie de oplossing weet mag het zeggen.

dat is de eeuwige balans, tussen vraag, aanbod, kostendekking, plaats en capaciteit. is er eentje laag dan moet de rest zich daaraan schikken (lijkt mij)
 
het voordeel van lionair, is dat de mensen hun papieren geldig houden en uren maken, iets wat erg belangrijk is,

EN JA ZE VERDIENEN ER GEEN R*K maar ze vliegen !

Helaas heb je het hier dus helemaal mis. Ja, je vliegt en houd je papieren geldig maar het kan grote gevolgen hebben voor de rest van je carriere, zeker in de huidige tijd.

Hieronder een kort rekenvoorbeeld.

Opleidingskosten Stella = 104.500,00 Euro (van hun website)
Kosten Levensonderhoud (twee jaar) = 15.000,00 Euro
Typerating (vereist bij Lionair via CAE) = 30.000,00 Euro (gokje)

Totale kosten = 149.500,00 Euro

Salaris Lionair = 561,51 Euro
Flightpay @70 uur = 93,59 Euro

Totale salaris = 655,10 Euro

Weet niet wat het rente percentage is dat de ABN AMRO op het moment geeft maar we zullen het op 5% houden. Dit betekent dat je per maand 622,92 Euro aan rente betaald.

Dus dan hou je van je salaris nog 32,18 Euro overhoud. Dit heb je dus om huisvesting en levensonderhoud van te betalen. Iedereen weet dat dit onmogelijk is en dat je dus gled bij moet lenen. Zeg dat huisvesting + levens onderhoud 400 Euro kost dan kom je dus per maand 367,82 Euro bij aan het lenen wat op jaarbasis 4413,84 Euro is.

Op het moment dat de markt weer begint aan te trekken zit je met een klein probleem. Stel dat de markt achter een jaartje begint aan te trekken dan heb je 800 uur op een 737 (als je nu begint). Niet genoeg om als ervaren piloot gezien te worden en ook niet meer intressant voor een maatschappij die low timers aanneemt aangezien die graag willen dat je een typerating bij een door hun gekozen opleidingsinstituut volgt. Dus je hebt de keuze, wil ik zo graag terug naar Europa dat ik opnieuw voor een typerating ga betalen of blijf ik hier nog wat langer vliegen totdat ik de benodigde uren heb om als direct entry F/O aangenomen te worden. Beide opties zijn kl*to want ze kosten je allebei geld, indien de bank natuurlijk nog bereidt is om je meer geld te lenen.

Tevens hebben de verschillende vliegscholen weer een berg nieuwe mensen opgeleid die allemaal staan te springen om die 30000 Euro voor een type rating to mogen betalen. Dit zijn dus mensen die nog geen ervaring in de luchtvaat hebben en dus intressant zijn voor een maatschappij die low timers aanneemt aangezien ze deze geen oude SOP's e.d. hoeven af te leren.

Aan de andere kant worden er nu veel vliegers onslagen die duizenden uren hebben. Maatschappijen die ervaren mensen aannemen zullen hun voorkeur aan mensen met duizenden uren geven voor dat ze naar iemand kijken die 800 uur heeft.

Je zit between a rock and a hard place.

Tevens staat Lionair nou niet echt aangeschreven als de meest veilige maatschappij. Kijk maar eens naar de incidenten die ze gehad hebben in het laatste jaar. Ook dit is iets waar toekomstige werkgevers rekening mee houden, zeker als ze ene hele stapel CV's hebben liggen.

Het verhaal is niet bedoelt om Stella onderuit te halen. Ik heb nooit iets met ze te maken gehad dus onthoud me van kommentaar. De opleidingskosten van Stella zijn gebruikt omdat het hier het Stella topic betreft.

Doe a.u.b. je roze bril af en bekijk dan de wereld nog eens.
 
Last edited:
Tevens staat Lionair nou niet echt aangeschreven als de meest veilige maatschappij. Kijk maar eens naar de incidenten die ze gehad hebben in het laatste jaar. Ook dit is iets waar toekomstige werkgevers rekening mee houden, zeker als ze ene hele stapel CV's hebben liggen.

Ik vraag me inderdaad ook af hoeveel kwaad het kan om een airline op je cv te hebben die op de zwarte lijst staat.

Overigens dacht ik dat een volledige type rating wel wat meer dan 15.000 euro was (eerder het dubbele).
 
Geen idee wat de kosten voor een type rating zijn om heel eerlijk te zijn.

Dus mocht iemand een meer realistisch bedrag hebben dan hoor ik het graag. Dat geldt trouwens ook voor de huidige rentepercentages die berekend worden door de ABN en de gemiddelde kosten voor huisvesting en levensonderhoud in Indonesie.
 
Lekker naar huis met de kerst zit er dan ook niet in...:dozey:!

Trouwens... Lufthansa cityline is geen Lufthansa. Het zijn 2 bedrijven met 2 senioriteitslijsten.. En die 10 man die bij Cityline rondvliegen is wat anders dan de genoemde 100..... Heeft iemand van jullie Stella'ers die EH hierover wel eens over aan de tand gevoeld? Het is toch een club waarbij iedereen lekker informeel met elkaar omgaat;)....
 
Last edited by a moderator:
Back
Top