Airwork BBQ 2009!!!

Airwork BBQ 2009!!!


  • Total voters
    22
Pff ik hoop dat het weer nog een beetje bijtrekt:

images.aspx



Tot vanavond!
 
Inmiddels weer thuis. BBQ was geweldig afgezien van het weer, André, Carla, Diana en alle anderen THNX! En hopelijk tot volgend jaar.

Ben benieuwd naar de foto's van Juliet Whiskey en PH-JPC ;)
 
10 jaar Airwork

10 jaar Airwork

regen-2009.jpg


Net terug van de Beste Airwork BBQ Ever! We werden uitgebreid voorzien van onweer en het was supergezellig. Heb met bijna iedereen leuk kunnen kletsen over luchtvaart, (zweef-)vliegen en de dingen des levens. Leuk om de harde kern weer te zien én nieuwe gezichten achter de nicknames én weer "oude" gezichten van BBQ's van een paar jaar terug! André + Carla: bedankt voor het overnemen van de organisatie, briljant idee om de BBQ voort te zetten in de jarenlange traditie. Ik heb er echt met volle teugen van genoten, het was super-relaxed. Het is dat een zeker persoon nogal overdreven begon te gapen na drieën *uche* PH-JPC *uche*, want als het aan mij lag had ik er nog tot zeker diep in de ochtend gezeten.

Ook bedankt voor de wijn ter ere van het 10-jarig bestaan van Airwork, de Mitra te Apeldoorn deed goede zaken deze vrijdag :grijns:.

Wat het 10-jarig bestaan betreft (een eeuwigheid in internet-tijd) wil ik jullie - alle Airworkers van het eerste tot en met het laatste uur - bedanken voor al jullie berichten, suggesties, steun, ideeën, kritische en positieve feedback.
We hebben met z'n allen veel meegemaakt. Van threads rond crashes tot (bijna-) failliete luchtvaartmaatschappijen. Air Holland, Air Exel, Dutchbird, we waren er bij, we zagen het aankomen, we hebben het besproken. Vliegscholen zijn doorgelicht, aspiranten gewaarschuwd. Tips en adviezen zijn uitgewisseld voor banen in Nederland, Duitsland, Engeland en ver daarbuiten. Airworkers kwamen als wannabe, verdwenen van Airwork of zijn uiteindelijk terecht gekomen bij maatschappijen die soms niet eens meer bestaan. Crossair, Swiss, Virgin, Cityline, SkyEurope, Netjets, Transavia, KLM, BritishAirways, privé-operators, vliegscholen, helikopterbedrijven, etc. etc. tot aan Sri Lanka aan toe.

We hebben Airworkers gehad die jarenlang fanatiek postten, en die we nu - om wat voor reden dan ook - niet meer zien. Ik denk aan FD, Beer, Blackbird, Niels, RadAlt (maar jullie komen vaak aan de orde tijdens borrels en BBQ's, we vergeten jullie niet - het collectief geheugen van Airwork is groot). En natuurlijk ook de fruitcakes die voorbij kwamen, de exploderende threads, de schorsingen en de bans. Sommige gepokte en gemazelde pensionado's brachten ons prachtige Verhalen uit de Cockpit en hebben ons voorzien van rationele, heldere analyses en levensverhalen.

Tijdens de BBQ 2009 kwam El Stevo's trauma van de Airwork Crash van 1999 wederom aan de orde. Want wie is de oudste actieve Airworker na ondergetekende? Ja, El Stevo, ik weet zeker dat jij één van de eersten was. We zullen de exacte datum helaas nooit meer kunnen achterhalen. Dat je BBQ-recordhouder bent staat in ieder geval vast! Ook Boss du Manche moest dit jaar weer in het zand bijten, hij kon jouw record niet breken.

Het moet hier niet op een Oscar-speech gaan lijken, maar ik wil graag even Joy Bulters noemen. Niet de eerste Airworker, en ook maar kort actief geweest in ons eerste jaar. Maar belangrijk omdat ik hem uitnodigde te registreren, zodat hij wannabe's van antwoorden uit de praktijk kon voorzien. Opdat het board op gang kon komen. Ik bedank hem voor zijn hulp in de beginfase.

Dan het Luchtmacht/Marine-forum. Een eigen zuil op het board. Om mij totaal onduidelijke reden zelden of nooit op BBQ of borrel, maar wel zeer hecht en met een hoog percentage dat uiteindelijk op F-16, Lynx, Apache, Cougar, Chinook of andere kist terecht komt. De Stand-van-Zaken gaat al jarenlang voort, we volgen het en we duimen voor jullie. Zet door in die schuttersputjes op bivak, zet door op de EMVO en zet door waar het uiteindelijk om gaat, in uitzendgebieden als Afghanistan.

Dank aan de moderators sinds 2008. Met meer dan 3.000 intelligente, fanatieke en eigenwijze Airworkers zijn jullie hard nodig om af en toe te corrigeren en te sturen. Zelfs al krijg je commentaar op zo ongeveer iedere ingreep.

Ik kan een boek schrijven over 10 jaar Airwork. De PM's die ik heb gehad, de brieven, de strubbelingen, de complicaties, de echte wereld die regelmatig op mijn deur kwam kloppen. Maar aan de andere kant ook de berichten van mensen die hun droom hebben waar gemaakt, die aan een baan zijn gekomen, de mensen die elkaar virtueel leerden kennen en daarna vrienden in 'real life' zijn geworden en die elkaar konden helpen in hun loopbaan. Het enthousiasme, de verhalen, de avonturen en de vele, vele anekdotes van over de hele wereld.

En tot slot de vele initiatieven voor Airworkers door Airworkers. Lang lopende topics zoals de eerder genoemde Stand-van-Zaken, nieuwe fora voor airlines, regio's, Verhalen uit de Cockpit, initiatieven zoals excursies naar DutchMil, de Airwork Borrel en de recente Airwork vlag die de wereld over gaat.

Om dit alles in één bericht te proppen, daarmee doe ik jullie eigenlijk te kort. Aan de andere kant moeten we ook niet sentimenteel gaan doen, want we houden hier niet van gezemel, terugkijken is alleen maar ge-OH over vroegah en we kijken graag vooruit. Dus ik besluit dit relaas met twee woorden: bedankt allemaal!

Diana
 
Degene die er die jaar niet bij waren hebben zeker weer een hoop gezelligheid gemist!

Andre & Carla ontzettend bedankt voor de organisatie.

El Stevo bedankt voor het vlees! ;)

En alle anderen voor de gezelligheid en mooie verhalen.
 
BBQ2009

BBQ2009

Allen,

Ik sluit me helemaal bij de eerdere reacties aan! Was een top avond. Andre; bedankt voor de organisatie en gezelligheid! JPC; binnenkort een expo en een Nikon D200/D300 Crew dag???

Een tip voor mensen die volgend jaar met de NS komen;;;; de laatste trein richting randstad vanuit Apeldoorn gaat echt om 23:27... Dus als je dan om 23:37 aankomt op een verlaten station is dat toch een noot in mineur :niet_bli:...Gelukkig kon ik rekenen op de service van Nazgul Airlines waardoor ik uiteindelijk toch nog via Utrecht om 0200 in EHAM aanbelandde! Nogmaals bedankt!

Verder even onder de aandacht brengen; ik wil met wat Airwork mensen naar Schaffen Diest Fly Inn en Ride Inn gaan, ik maak een nieuw topic aan en leuk als jullie erbij willen zijn!!!

Schijnt ook vermaarde BBQ te zijn, geen landingsfee en gratis drank bonnen bij arrival!!!

15-16 augustus Schaffen Diest!!!

check; http://flyin.dac.be/nl_press.html

Greetz,

JW te S&T EHLE
 
Zeer geslaagde avond inderdaad; André en Carla hebben echt een fantastische BBQ op poten gezet, geholpen door de onverwoestbare reputatie van de afgelopen BBQ's!
(al moet ik zeggen dat dit voor mij de eerste keer was aangezien de roostergoden mij dit jaar eindelijk eens goed gezind waren.)

Enne Diana... als er nou nog bier was geweest had het voor mij ook nog wel even mogen duren hoor! :grijns:
Zal volgend jaar een extra kratje in de auto zetten voor de die-hard laatblijvers.
 
Hi All,

Ook ik heb weer genoten de Airwork BBQ gettogether, verhalen horen, vertellen, hapje, drankje, tussendoor een mega bui die prachtige plaatjes opleverde (ben benieuwd naar de pics). Kortom, het was super gezellig.

Door de 'waar een wil is, is een weg' verhalen en tips van gisteren ging ik weer met tig gedachten in mijn hoofd naar huis en zit wederom met de vraag:
Blijf ik de eeuwige PPL'r? Ook erg leuk; elke vlucht zit nog in mijn hoofd. Ene jaar meer dan het andere, maar dat maakt niet uit.
Of ga ik toch door voor de CPL/ATPL....
Kortom, ben weer druk aan het struinen op het forum en lang leve google.....

Anyway, Andre en Carla bedankt voor de organisatie, en allen anderen bedankt voor de gezelligheid, verhalen en tips!

Tot de volgende borrel en/of BBQ.
Groeten, Chantal
 
Zo, Surferboy is ook weer thuisgekomen!:radar:

Na gistermiddag om 15:00 buienradar gechecked te hebben stapte ik om 18:00 vol goede moed op de motor, op weg naar het tankstation op EHLE werd ik nog bijna van mijn sokken gereden door een goud-gele Corsa..(You know who you are! ;))

Halverwege opweg naar Teuge een paar dingen geleerd:

- Buienradar is niet zaligmakend!
- Hagelbuien doen pijn!
- Leer is niet waterdicht!

Uiteindelijk na 35 minuten eindelijk op Teuge aangekomen, daar aangeschoven bij de echt geweldig gelukte AW BBQ 2009!! Veel BBQ/Borrel-bekenden, nieuwe gezichten, mooie verhalen..mooi ook om op een gegeven moment 25 man/vrouw onder de partytent vandaan te zien komen om te kijken naar wolken, om daarna weer snel te vluchten voor de enorme stortbuien die over het veld trokken!

De laatste ronde kwam wat mij betreft ook veel te vroeg, maar toen ik het hotel instrompelde kwam ik erachter dat het kwart over 3 was!!! :1855: Blijkt maar weer dat een avond eigenlijk gewoon te kort is om iedereen te spreken, dus binnenkort maar een borrel! :kerst:

Om 10 uur wezenloos geschrokken van de inmiddels beroemde wekker van PH-JPC!! Na een heerlijk ontbijt met de 2 organisatoren, die echt een geweldige BBQ op poten hebben gezet, weer op de motor gestapt richting huis!

André en Carla bedankt!!!:yeehaa:
 
Even snel een paar foto's van mijn camera gehaald (waar JW per ongeluk mee aan de haal ging :grijns:) voor een kleine impressie van de avond;

De vleesmeesters aan het werk;
original.jpg




En uiteraard de beroemde Airwork-vlag die nu alweer onderweg is;
original.jpg




Buienradar.nl werd regelmatig gecheckt...
original.jpg



'Gezelligheid'
original.jpg




Dus gingen we binnen maar verder;
original.jpg

original.jpg


original.jpg
 
Al kon ik maar kort van de partij zijn wou ik toch even zeggen dat ik het super gezellig vond!

Ten eerste André en Carla super bedankt voor de organisatie! zag er tip top uit.

Ten tweede vond ik het super leuk om nu eens de gezichten bij de namen te zien.
Helaas niet iedereen kunnen spreken maar dat komt de volgende keer wel ;)

Toppie
 
... mijn 1e maar zeker niet de laatste.
Bedankt André en Carla voor de organisatie van de BBQ !

Diana, special thanks.
 
Ik kan een boek schrijven over 10 jaar Airwork. De PM's die ik heb gehad, de brieven, de strubbelingen, de complicaties, de echte wereld die regelmatig op mijn deur kwam kloppen. Maar aan de andere kant ook de berichten van mensen die hun droom hebben waar gemaakt, die aan een baan zijn gekomen, de mensen die elkaar virtueel leerden kennen en daarna vrienden in 'real life' zijn geworden en die elkaar konden helpen in hun loopbaan. Het enthousiasme, de verhalen, de avonturen en de vele, vele anekdotes van over de hele wereld.

Goed plan; Airwork, het verhaal. Wil 'm hierbij vast reserveren :D.

Zag er verder gezellig uit, ben benieuwd naar de rest van de pics. Kan er al vast gestemd worden op de volgende BBQ datum (omdat de zomervakantie 2010 aanvragen weer snel te verwachten zijn)?
 
Hey JW.. jij had toch ook foto's gemaakt.. kom op man..! :grijns:
Geen smoesjes dat je te druk bent met het fotograferen van schaars geklede topmodellen he.
 
Back
Top