10 jaar Airwork
10 jaar Airwork
Net terug van de
Beste Airwork BBQ Ever! We werden uitgebreid voorzien van onweer en het was supergezellig. Heb met bijna iedereen leuk kunnen kletsen over luchtvaart, (zweef-)vliegen en de dingen des levens. Leuk om de harde kern weer te zien én nieuwe gezichten achter de nicknames én weer "oude" gezichten van BBQ's van een paar jaar terug! André + Carla: bedankt voor het overnemen van de organisatie, briljant idee om de BBQ voort te zetten in de jarenlange traditie. Ik heb er echt met volle teugen van genoten, het was super-relaxed. Het is dat een zeker persoon nogal overdreven begon te gapen na drieën
*uche* PH-JPC *uche*, want als het aan mij lag had ik er nog tot zeker diep in de ochtend gezeten.
Ook bedankt voor de wijn ter ere van het 10-jarig bestaan van Airwork, de Mitra te Apeldoorn deed goede zaken deze vrijdag :grijns:.
Wat het 10-jarig bestaan betreft (een eeuwigheid in internet-tijd) wil ik jullie - alle Airworkers van het eerste tot en met het laatste uur - bedanken voor al jullie berichten, suggesties, steun, ideeën, kritische en positieve feedback.
We hebben met z'n allen veel meegemaakt. Van threads rond crashes tot (bijna-) failliete luchtvaartmaatschappijen. Air Holland, Air Exel, Dutchbird, we waren er bij, we zagen het aankomen, we hebben het besproken. Vliegscholen zijn doorgelicht, aspiranten gewaarschuwd. Tips en adviezen zijn uitgewisseld voor banen in Nederland, Duitsland, Engeland en ver daarbuiten. Airworkers kwamen als wannabe, verdwenen van Airwork of zijn uiteindelijk terecht gekomen bij maatschappijen die soms niet eens meer bestaan. Crossair, Swiss, Virgin, Cityline, SkyEurope, Netjets, Transavia, KLM, BritishAirways, privé-operators, vliegscholen, helikopterbedrijven, etc. etc. tot aan Sri Lanka aan toe.
We hebben Airworkers gehad die jarenlang fanatiek postten, en die we nu - om wat voor reden dan ook - niet meer zien. Ik denk aan FD, Beer, Blackbird, Niels, RadAlt (maar jullie komen vaak aan de orde tijdens borrels en BBQ's, we vergeten jullie niet - het collectief geheugen van Airwork is groot). En natuurlijk ook de fruitcakes die voorbij kwamen, de exploderende threads, de schorsingen en de bans. Sommige gepokte en gemazelde pensionado's brachten ons prachtige Verhalen uit de Cockpit en hebben ons voorzien van rationele, heldere analyses en levensverhalen.
Tijdens de BBQ 2009 kwam El Stevo's trauma van de Airwork Crash van 1999 wederom aan de orde. Want wie is de oudste actieve Airworker na ondergetekende? Ja, El Stevo, ik weet zeker dat jij één van de eersten was. We zullen de exacte datum helaas nooit meer kunnen achterhalen. Dat je BBQ-recordhouder bent staat in ieder geval vast! Ook Boss du Manche moest dit jaar weer in het zand bijten, hij kon jouw record niet breken.
Het moet hier niet op een Oscar-speech gaan lijken, maar ik wil graag even Joy Bulters noemen. Niet de eerste Airworker, en ook maar kort actief geweest in ons eerste jaar. Maar belangrijk omdat ik hem uitnodigde te registreren, zodat hij wannabe's van antwoorden uit de praktijk kon voorzien. Opdat het board op gang kon komen. Ik bedank hem voor zijn hulp in de beginfase.
Dan het Luchtmacht/Marine-forum. Een eigen zuil op het board. Om mij totaal onduidelijke reden zelden of nooit op BBQ of borrel, maar wel zeer hecht en met een hoog percentage dat uiteindelijk op F-16, Lynx, Apache, Cougar, Chinook of andere kist terecht komt. De Stand-van-Zaken gaat al jarenlang voort, we volgen het en we duimen voor jullie. Zet door in die schuttersputjes op bivak, zet door op de EMVO en zet door waar het uiteindelijk om gaat, in uitzendgebieden als Afghanistan.
Dank aan de moderators sinds 2008. Met meer dan 3.000 intelligente, fanatieke en eigenwijze Airworkers zijn jullie hard nodig om af en toe te corrigeren en te sturen. Zelfs al krijg je commentaar op zo ongeveer iedere ingreep.
Ik kan een boek schrijven over 10 jaar Airwork. De PM's die ik heb gehad, de brieven, de strubbelingen, de complicaties, de echte wereld die regelmatig op mijn deur kwam kloppen. Maar aan de andere kant ook de berichten van mensen die hun droom hebben waar gemaakt, die aan een baan zijn gekomen, de mensen die elkaar virtueel leerden kennen en daarna vrienden in 'real life' zijn geworden en die elkaar konden helpen in hun loopbaan. Het enthousiasme, de verhalen, de avonturen en de vele, vele anekdotes van over de hele wereld.
En tot slot de vele initiatieven voor Airworkers door Airworkers. Lang lopende topics zoals de eerder genoemde Stand-van-Zaken, nieuwe fora voor airlines, regio's, Verhalen uit de Cockpit, initiatieven zoals excursies naar DutchMil, de Airwork Borrel en de recente Airwork vlag die de wereld over gaat.
Om dit alles in één bericht te proppen, daarmee doe ik jullie eigenlijk te kort. Aan de andere kant moeten we ook niet sentimenteel gaan doen, want we houden hier niet van gezemel, terugkijken is alleen maar ge-OH over vroegah en we kijken graag vooruit. Dus ik besluit dit relaas met twee woorden: bedankt allemaal!
Diana