Ryanair assessment en verder

Overload,

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar:

"De kwaliteit van de Nederlanders valt nogal tegen de laatste tijd"

Betreft het dan het vliegerschap of heeft het met attitude te maken? En is dit iets wat over een gehele linie valt waar te nemen of is het slechts bij individuen waarneembaar?

Hier ben ik eigenijk ook wel nieuwsgierig naar...
 
Ik heb het geluk om rond te lopen met 2 paspoorten/nationaliteiten (Nederlandse en Marokkaanse)*.
Mocht ik in de toekomst willen solliciteren bij RYR, kan het dan in mijn voordeel zijn om dan de Marokkaanse te gebruiken? Natuurlijk moet ik door de selectie heen komen en de juiste kwaliteiten bezitten.
RYR heeft als eis dat je door heel Europa vrij moet kunnen reizen en kunnen vestigen. Dat kan ik dus met mijn Nederlandse paspoort/nationaliteit.

Grt RAH


AUB nu geen politieke discussie over het hebben van 2 paspoorten/nationaliteiten.
 
De kwaliteit van de Nederlanders valt nogal tegen de laatste tijd

Waar heb je dat vandaan? IK hoor alleen maar positieve verhalen over NLérs. Zowel tijdens de training als op de lijn en in de kroeg. De Captains waar ik mee vlieg zijn altijd erg te spreken over de sociale en vliegtechnische eigenschappen van NLérs en ze zijn blij als ze met een NLér vliegen.

Ryanair wil alle nationaliteiten een eerlijke kans geven en niet een bovengemiddeld aantal vliegers uit een bepaald land hebben.

Daar kan ik me beter in vinden.
 
Laat ik het zo zeggen; Ben heel benieuwd of er veel Italianen beter zijn dan NL'ers!
En dan heb ik het over het Totaal Plaatje! (engels spreken, sociaal, wereldvreemd of niet, vliegvaardigheid, kwaliteit en naam vliegopleiding)..
Tijdens mijn selectie waren er ook Italianen bij, die hadden al moeten om uberhaupt Engels te praten!!

1 love.
 
Jij stemt zeker trots op Nederland ;).
Ik hoop dat je een grapje maakt met sociaal, wereldvreemd, vliegvaardigheid, kwaliteit en alles wat nog meer! Er zitten zeker goede Nederlanders tussen, maar geloof me die doen niks onder van de rest. En er zitten ook hele rare, sociaal vervreemde en wereldvreemde Nederlanders bij die nog wel een bijspijker cursus kunnen gebruiken van een van mijn Italiaanse vrienden binnen Ryanair.
Als ik profiel zo zie ben je nog niet werkzaam bij een airline, dus ik hou het maar op ontwetenheid. Maar met zo'n arogante houding ten opzichte van andere nationaliteiten en culturen ga je het niet ver schoppen op de sociale ladder.
Zie dat je op selectie ben geweest, hoop voor je dat je door bent! En mocht dat zo zijn dan wens ik je veel plezier en succes binnen de multiculturele airline die Ryanair heet ;)
 
Ryanair wil alle nationaliteiten een eerlijke kans geven en niet een bovengemiddeld aantal vliegers uit een bepaald land hebben.

Overload,
zou je willen toelichten waarom Ryanair dit wil en wat het belang van Ryanair in dezen is? Het is natuurlijk erg nobel van Ryanair dat ze iedereen een eerlijke kans willen geven, maar dat is, voor zover ik het kan overzien, niet direct in het belang van Ryanair. Ik kan me voorstellen dat er ook een ander belang speelt.
 
Maak je geen zorgen kroket; je weet totaal niets over mij.. dus trek vooral geen conclusies!

Het is gewoon een feit dat NL'ers op school 3 talen minimaal leren! Een volk dat je helaas overal ter wereld tegenkomt op vakantie! Welliswaar met Oad (je vind ons ook overal) want we moeten niet te gek doen... maar vergis je niet in de Nederlandse opleiding/scholen(middelbaar)! Tegenwoordig gaan we wat betreft middelbaar onderwijs een beetje achteruit.. maar zolang er nog geen Engelse Films in Nederland op tv worden nagesynchroniseerd doen wij het nog wel iets beter dan landen als Italie
 
Ehhhh, dat soort uitspraken zou ik zelf niet durven doen wS......

Om de vragen te beantwoorden:

Er zijn, helaas, altijd wel een paar Nederlanders die zich in het begin nogal arrogant en betweterig opstellen. Dat gaat meestal snel over, maar valt wel op.
Om de een of andere reden is dit vrijwel alleen het geval bij Nederlander (en een paar Duitsers), uitzonderingen daargelaten.
Het komt denk ik omdat het in Nederland nog steeds een beetje bijzonder gevonden wordt wanneer je piloot bent, terwijl het in andere landen veel meer een min of meer normale baan is. In veel andere landen is het veel 'normaler'om piloot te worden en ook veel goedkoper en daardoor voor meer mensen bereikbaar. Daar is het dus wat minder 'bijzonder'.
Ik vind het wat lastig te verwoorden na m'n early, maar jullie begrijpen denk ik wel wat ik bedoel.
In Engeland kan een dispatcher, schoonmaker, cateraar in de avonduren een paar A-levels halen en dan bij de vliegclub verspreid over een paar jaar een ATPL, om vervolgens bij een Maatschappij te gaan vliegen. Dat zul je in NL niet zo snel zien.

Verder zit het in de Nederlandse cultuur om wat directer en assertiever te zijn, dat kent men in het buitenland niet zo en wordt nog wel eens verkeerd begrepen, zeker als de captain niet uit een Europese cultuur komt.

Het is echter wel gedrag wat nogal opvalt, en de groep als geheel een beetje een naam geeft.

Met vliegkwaliteit heeft het niet veel te maken. Wanneer iemand als cadet begint, maakt het niet uit welke school in welk land hij/zij gedaan heeft. Je kunt toch nog niet vliegen. Dat leren we je wel. Of je dan KLS of de locale vliegclub in Spanje hebt gedaan maakt helemaal niets uit. Het maakt toch ook niet uit welke lagere school je hebt gedaan.

Zoals iemand al schreef, de selectie is voor iedereen gelijk en ICAO level 4 is ICAO level 4.

Overigens gaat het er meer om dat ze niet teveel mensen van 1 nationaliteit willen.

@ FlyFens, waarom zou dat niet in het belang van Ryanair zijn? De vlieger uit het ene land zijn niet beter of slechter dan die uit het andere land. Ik kan er weinig aan toelichten.
 
Maak je geen zorgen kroket; je weet totaal niets over mij.. dus trek vooral geen conclusies!

Het is gewoon een feit dat NL'ers op school 3 talen minimaal leren! Een volk dat je helaas overal ter wereld tegenkomt op vakantie! Welliswaar met Oad (je vind ons ook overal) want we moeten niet te gek doen... maar vergis je niet in de Nederlandse opleiding/scholen(middelbaar)! Tegenwoordig gaan we wat betreft middelbaar onderwijs een beetje achteruit.. maar zolang er nog geen Engelse Films in Nederland op tv worden nagesynchroniseerd doen wij het nog wel iets beter dan landen als Italie

Hahahahahaha! Laat me niet lachen...je hoort het klompen-Engels idd overal bovenuit op de R/T...en vaak van dat overdreven joviale gejodel.
Maar goed, als ik naar je uurtjes kijk kan je ook niet beter weten.
Dus Italianen, Duitsers, Fransen en Spanjolen gaan niet op vakantie? Die kom je nergens tegen? En natuuuuurlijk heeft niemand een opleidingsniveau zoals wij dat hebben.
Vertel mij eens: Hoe verklaar je dat niemand buiten Europa weet waar Nederland ligt?
Maar als je Amsterdam zegt, dat iedereen denkt aan hoeren en vrij drugsgebruik?
Dat opleidingsniveau in geen enkel geval als speerpunt van onze maatschappij genoemd wordt?
Dat je de Nederlanders overal tussenuit pikt omdat ze zo luidruchtig en paterniserend zijn ('wat zijn wij gaaf dat wij hier zijn!')
Ik denk vaak dat wij als Nederlanders best wel een toontje lager kunnen zingen, dat zou wat meer sieren.
Overigens staan NL-ers vaak (dankzij een minderheid van rotte appels) als arrogant en ongenuanceerd te boek.
De gevestigde orde had daar in RYR een mooie zin voor: 'Isj not possibol'...

Ben er trots op een kaaskop te zijn hoor, maar haal je nou geen rare dingen in je hoofd
 
Isj not possibol Keptun. Inderdaad ja. Hoor ik nog vaak in de crewroom als ik vraag hoe een FO het deed. Jammer.
 
@ FlyFens, waarom zou dat niet in het belang van Ryanair zijn? De vlieger uit het ene land zijn niet beter of slechter dan die uit het andere land. Ik kan er weinig aan toelichten.

Wat ik bedoel is dat bedrijven in het algemeen alleen bepaalde maatregelen nemen als er verwacht wordt dat de maatregel positief uitpakt voor het betreffende bedrijf. Ik vraag me dus af welk voordeel Ryanair van de maatregel "minder vliegers uit Nederland aannemen" of "alle nationaliteiten een eerlijke kans geven" denkt te hebben.
Als de ervaringen met Nederlanders slecht zijn, zoals gesuggereerd wordt, is het logisch dat Ryanair minder Nederlanders wil. Maar als de ervaringen met Nederlanders goed zijn, dan is het voor mij minder logisch dat Ryanair minder Nederlanders wil. Met andere woorden, wat is dan het voordeel van minder Nederlanders in je vliegerscorps? Of: wat is het nadeel van te veel mensen van één nationaliteit in je vliegerscorps?
 
Last edited:
Nou goed.. blijkbaar zijn de meningen verdeeld over dit onderwerp!
Al ben ik het met je eens dat Nederlanders een toontje lager mogen zingen..
Weet niet of je louter in de vliegwereld carriere hebt gemaakt, maar anders zou je wel weten dat Nederlanders op internationaal gebied relatief zeer goed meedoen!

Maargoed er zijn te veel zinloze discussies op dit forum dus laten we het maar houden op een meningsverschil..
 
Joh, Onassis, Overload, Amen!

En het gaat niet alleen om Nederlanders. Het gaat niet om een nationaliteit per-sé. Dat begrijpen mensen vaak zo slecht in my opionion. Dat hele argument om pipo uit italië.... echt, laat me alsjeblieft niet janken. De jongen die er bij mij uit was getrapt uit de lijntraining was een KLS Kaaskop. En zo zijn er geloof ik genoeg pipo's uit de training gezet. Het boeit niemand iets, iedereen is even slecht.


Het is alleen wel eenbeetje jammer dat op een of andere manier in Nederland het idee heerst dat de opleidingen en trainingen van het "ALLERHOOGSTE NIVEAUX" zijn en dat die jongens uit Rome met geen mogeijkheid zouden kunnen weten waar ze het over hebben.

Even braken heurhh.......nadat ik die aerdaeppel uit maen kael heb gehaeld.
 
Last edited:
I'm with Adus "three greens"!
Beetje jammer dat "wij" Nederlanders altijd zo machtig aanwezig moeten zijn, jammer...
 
Last edited:
achja wij zaten toen nog in GS dus wij konden weinig zeggen, heb het zelf trouwens ook bijna gehad tijdens de 100 NDB op EGTK, instructeur had de CB getrokken, of is dat geen vergelijking met iets vergeten ;)
 
Hey echt totaal vergeten was het eauk niet ;)! (Ik heb het zelf gezien maar toch wel een monumentale FAIL)

Ik heb zeg maar.... (hoe zegt iemand dit zonder te veel als idioot over te komen....) de procedure niet geheel gevolgd ten einde van die vlucht.
 
lol nee maar wel komisch... haha three greens, rofl

hoe is het met jou eigenlijk gegaan? jij bent schra toch? alles in 1x gehaald enzo?
 
Ja met mij is het ook goed gegaan, alles first time inc. IR met Steve O. Begin 25 mei in East-Midlands voor Ryanair. Schra indeed ;)
 
Back
Top