PO1

Gefeliciteerd! Erg goed bezig , pff ik kwam niet eens verder dan de po1 vorige x :traantjes Maar we gaan over poosje weer knallen:)

alweer bedankt! hopelijk kan je me dinsdag weer feliciteren :D bij ons was er ook iemand die het voor de 3 de keer deed en die ging door :p:

@ Neil had ik jou toevallig gesproken gister vlak voor mijn D vlucht? of waren dat net die andere 2 die door waren :p: ik kom je wel tegen in het hotel ga er een dag eerder heen.
 
@ Sipma

Ik denk dat ik jou gesproken hebt inderdaad! We stonden toen boven aan de trap en toen liep er nog een piloot langs ;)

Hoe verliep de rest van je vluchten?

Neil
 
@ Sipma

Ik denk dat ik jou gesproken hebt inderdaad! We stonden toen boven aan de trap en toen liep er nog een piloot langs ;)

Hoe verliep de rest van je vluchten?

Neil

D ging goed en bij F begon ik wat minder maar steeds beter en uiteindelijk gehaald :cool:
 
Airworkers,

Zoals velen in dit KLu en MLd sub-forum, heb ik binnenkort de vliegersselectie. Dit doe ik voor het KLu, en ik heb een paar vragen over mijn toekomstige PO-1.

Graag wil ik goed voorbereid mijn selectie ronde ingaan. Dit bijvoorbeeld met de programma's van Tjeerd. Zoals de luistertest en de 3d-test. Echter over het laatste heb ik een vraag.

Ik heb in dit topic gelezen dat iemand (volgens mij Wilco) pedalen heeft gekocht. Om zo al te wennen aan de bewegingen voor je voeten. Maar ik weet niet waar je deze kunt kopen, überhaupt weet ik niet hoe deze pedalen heten, aangezien je de voorkant en achterkant van het pedaal moet kunnen indrukken.

Zelf heb ik al op het internet gezocht en de zoekfunctie gebruikt van Airwork. Zonder resultaat. Misschien weten jullie het, en dat hoop ik.

Exclu
 
Hallo, airworkers.

Mijn eerste post hier op het forum, na een tijdje lezer te zijn, nu ook lid geworden. Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, morgen heb ik de PO1.

We zullen zien wat ik er van terecht ga brengen. Heb nog wel een aantal vragen.
1. Bij de selectieve luistertoets is dan de meest gebruikte methode om eerst alle cijfers van de letters te onderscheiden en dan op te schrijven? Of dit tegelijkertijd te doen? Met het oefenprogramma van Tjeerd lukt het mij niet om eerst alles op te slaan en dan op te schrijven, daarvoor is de tussentijd te kort en de reeks te lang.
2. Wordt er ook gelijk een toets afgenomen om de kennis voor de GVSS te toetsen?

Alvast bedankt, nu hopen dat ik morgenavond informatie kan verzamelen over de GVSS of dat dat nog een half jaar moet wachten..
 
Hallo, airworkers.

Mijn eerste post hier op het forum, na een tijdje lezer te zijn, nu ook lid geworden. Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, morgen heb ik de PO1.

We zullen zien wat ik er van terecht ga brengen. Heb nog wel een aantal vragen.
1. Bij de selectieve luistertoets is dan de meest gebruikte methode om eerst alle cijfers van de letters te onderscheiden en dan op te schrijven? Of dit tegelijkertijd te doen? Met het oefenprogramma van Tjeerd lukt het mij niet om eerst alles op te slaan en dan op te schrijven, daarvoor is de tussentijd te kort en de reeks te lang.
2. Wordt er ook gelijk een toets afgenomen om de kennis voor de GVSS te toetsen?

Alvast bedankt, nu hopen dat ik morgenavond informatie kan verzamelen over de GVSS of dat dat nog een half jaar moet wachten..

De test van Tjeerd is snel. Tijdens de SLT heb je genoeg tijd om de getallen op te schrijven. Geen paniek dus :biertje:

De toets voor de GVSS is er volledig af, neemt uiteraard niet weg dat,mocht je PO1 halen, je dit boekje niet hoeft te leren.

Alsjeblieft en succes :angel:
 
Helaas.. niet gehaald. Een beetje een dubbel gevoel, teleurstelling en soort opluchting. De positieve resultaten zijn behoorlijk goed.

Van tevoren zat ik in over 3d test en de luistertest. Voor de uitslag dacht ik dat ik ze beide slecht gemaakt had, maar dat viel voor de luistertest alles mee.

Mijn resultaten:

Ruimtelijk inzicht: 8,5
3D-Toets Voeten Links:3 Rechts:4 Joystick:3 ( het kan ook wel 4,3,4 zijn)
Luistertest: 2 fout

3D-toets resultaten had ik niet anders verwacht, had last van een 'reflex' voet/been, tijdens de 5 minuten oefenen. Je been gaat als het onder bepaalde hoek gespannen staat trillen (iedereen wel eens meegemaakt denk ik). Tijdens het oefenen schoot de 'taartpunt' dan ook van links naar rechts (had ik in linkerbeen). Toen de toets begon de stoel hoger gezet en was het trillen weg, maar toen moest ik nog doorkrijgen hoe het precies in zijn werk ging. En vlogen de minuten om.

Helaas, maar volgende keer zeker goede kans om te halen, moet wel 3x een 7 scoren op voeten en joystick.

Iemand nog tips om de 3D-test beter door te komen?
 
Helaas.. niet gehaald. Een beetje een dubbel gevoel, teleurstelling en soort opluchting. De positieve resultaten zijn behoorlijk goed.

Van tevoren zat ik in over 3d test en de luistertest. Voor de uitslag dacht ik dat ik ze beide slecht gemaakt had, maar dat viel voor de luistertest alles mee.

Mijn resultaten:

Ruimtelijk inzicht: 8,5
3D-Toets Voeten Links:3 Rechts:4 Joystick:3 ( het kan ook wel 4,3,4 zijn)
Luistertest: 2 fout

3D-toets resultaten had ik niet anders verwacht, had last van een 'reflex' voet/been, tijdens de 5 minuten oefenen. Je been gaat als het onder bepaalde hoek gespannen staat trillen (iedereen wel eens meegemaakt denk ik). Tijdens het oefenen schoot de 'taartpunt' dan ook van links naar rechts (had ik in linkerbeen). Toen de toets begon de stoel hoger gezet en was het trillen weg, maar toen moest ik nog doorkrijgen hoe het precies in zijn werk ging. En vlogen de minuten om.

Helaas, maar volgende keer zeker goede kans om te halen, moet wel 3x een 7 scoren op voeten en joystick.

Iemand nog tips om de 3D-test beter door te komen?

Jammer,

Hoe heb je het eigenlijk voor elkaar gekregen 8,5 fout te hebben bij de Ruimtelijk inzicht test? Dat gaat toch in hele?

Volgende keer beter tot die tijd is dit misschien iets.
 
Erg jammer Knorrie. Ik zou je zo geen tips kunnen geven om de test beter door te kunnen komen, daar zouden de mensen die de PO1 herkanst hebben wel een antwoord op hebben.

@Priest: Je krijgt bij het ruimtelijk inzicht ook een cijfer, dus hij had denk ik 3 fout of iets dergelijks.
 
Er wordt een cijfer berekend aan de hand van snelheid en nauwkeurigheid. Was binnen 12 minuten klaar (van 17:55 ofzo). Had er twee over geslagen omdat ik die niet direct wist. En waarschijnlijk ook een fout gemaakt. Je krijgt er 60-2 in mijn geval. Dus 58 en daarvan worden de goede beoordeel, ze maken gebruik van cijfers 1-9 dus waarschijnlijk had ik er eentje fout. 60 vragen op 9 cijfers. Luistertoets voelde erg slecht, maar toch 'maar' 2 fout.

Voor 3D-test denk ik dat het missen van de oefenminuten voor problemen heeft gezorgd, ik kwam gewoon langzamer op gang. Maar dat blijft speculeren, over een half jaar gewoon beter doen.

Wordt bij de 3D-test gekeken, naar hoe goed je continue de correcties uitvoert? Of is ook van belang dat hij echt in het midden blijft staan en je alleen dan punten scoort. Het voelt minder 'meetbaar' dan de andere testen waar je gewoon een aantal fout hebt en een aantal goed.
 
Bij de 3D- test word gemeten hoe snel jij reageerd op een bepaalde beweging van de taartpunt. Hoe snel kan jij corrigeren, met nadruk op corrigeren en niet enorm lomp de tegengestelde beweging maken.
 
Dus als ik het goed begrijp. Gaat het om het continue corrigeren en reageren op bewegingen van taartpunt. Het gaat er dus niet om hoe dicht je hem steeds bij het snijpunt houdt (omgekeerde T)

Stel: hij(taartpunt) beweegt zich snel van het snijpunt af, dan maakt het niet zozeer uit dat je de taartpunt ook weer snel terug naar het snijpunt brengt, maar rustig de beweging gaat corrigeren met een tegenbeweging?

Dacht namelijk dat het ging hoe ver en lang je hem van het snijpunt bewoog, hoe lager de score. Soort van 'redzone' verder van het snijpunt. Kan inderdaad wel zeggen dat niet al mijn correcties echt rustig zijn uitgevoerd.

Sorry als het me niet zo duidelijk is, maar het is beter als ik het doel van de test volgende keer wel beter door heb.
 
Ik denk dat je me niet helemaal goed begrijpt. Het is de bedoeling dat je de taartpunt zo lichtelijk corrigeert dat de taartpunt niet eens de kans krijgt om ver van de T af te komen.
Jou voorbeeld gebruikende:
hij(taartpunt) beweegt zich snel van het snijpunt af
In dit geval zou je dus al corrigeren wann. je ziet dat de taartpunt de neiging heeft heeft om bijv. fel naar rechts te gaan. En wat wat mij ook is verteld door de testleiders en dat heb ik van vele mensen hier ook gehoord:
Je score word gemeten aan de hand van, hoe snel corrigeer jij hoe snel kan jij reageren op de bewegingen van de taartpunt. Er zijn meerdere jongens hier die 3 x een 9 hebben gescoord op die test, misschien zou je beter die jongens kunnen vragen. Maar wat ik van hun verhaal begreep was het bij hun ook echt niet zo dat de taartpunt constant op de T was.

Maar het uiteindelijke doel van de test blijft hetzelfde hoor:
De taartpunt met de punt naar beneden om het kruispunt van de T krijgen.
 
Back
Top