PO1

Morgen om half 7 afrijzen naar Amersfoort, om daarna naar Soesterberg te gaan voor m'n PO-1! Ik heb er eigenlijk best wel zin in, op de een of andere manier. En ik hoop dus ook dat ik het haal, maar dat zullen we wel zien.
Ik heb in ieder geval mijn best gedaan om me zo goed mogelijk voor te bereiden, dus daar kan het niet aan liggen:)
 
Ik had vandaag mijn PO1, en ik heb het gehaald:D

Instrumenten interpetatietest:
10 van de 60 fout, dus een 5

Hand-oog-voetcoördinatie:
- Joystick: 8
- Linkerpedaal: 9
- Rechterpedaal: 9

Selectieve luisterteset
Alle 24 de reeksen goed.

Over het algemeen ben ik dus wel tevreden, alleen na het maken van de instrumenten interpetatietest, had ik wel het gevoel dat ik alleen daar al op was gezakt...
De andere 2 testen, daar had ik een goed gevoel over na het maken, en dat blijkt :)

Maar goed, volgende week staat het GVSS al voor de deur!
 
Ik doe al 5 jaar aan zweefvliegen en ik had een 5, 6, 7 voor me hand voet oog....
Wil dat dan zeggen dat ik totaal geen aanleg zou hebben? Volgens mij maakt het helemaal niets uit....
 
Nee hoor, volgens mij wilt dat niets zeggen.
Ik doe helemaal niet aan drummer, of aan zweefvliegen. Wel heb ik zelf de pedalen van een mede forumlid (Wilco) overgekocht, en ben ik daarmee gaan oefenen. En het heeft geholpen bij mij (denk ik).
 
Ik had 0 fout bij de luistertest, ik had wel links een L en rechts een H geschreven op het blad, als geheugen steun. En ik concentreerde me op de letter die aan de beurt was zeg maar.
Dat hielp wel erg.
 
hoi ik had afgelopen woensdag de PO1 en niet gehaald...
ik wil iedereen waarschuwen voor de instrumenten interpretatie oefentest die ook op deze site word vermeld leer je die alsjeblieft niet aan. waarom? nou de kunstmatige horizon is hierbij veel te realistisch die van de klu is back to basic en ik kon er zo nu en dan vrij weinig mee omdat ik de "luxe" lock on horizon gewend was( dit is mijn mening natuurlijk maar het zou zonde zijn als je hierom deze test niet haalt)

de 3d test is gewoon moeilijk daar ben ik dan ook op gezakt
links 3
rechts 5
hand 6

de luistertest is prima te doen erg rustig goed concentreren en dan lukt die wel blijf niet nadenken over een gemist getal gewoon doorschrijven

iedereen veel succes
 
Hoi Jetze,

In ieder geval bedankt, en wat jammer dat je er niet door bent. Over een week heb ik de PO-1, ik hoop dat jouw info me iets zal helpen!

Dogfighter
 
Je moet hem inderdaad niet te vaak doen (dan krijg je het principe van gewennig aan een bepaald iets), mijn ervaring is: Doe hem 1x, desnoods 2x om even het principe te snappen.. Ik zou hem niet gaan oefenen tot je 0-fout hebt, en wees bewust van de verschillen..
 
een paar keer stuk of 4/5 maar ik had me te veel op deze kunstmatige horizon ingesteld en helaas is die op het cml niet zo mooi.

heb je de eerste pagina gelezen?

citaat:

Er zitten nogal wat verschillen tussen deze test en de echte test, en dat moet je niet vergeten. Ik kan ook niet garanderen dat deze test uberhaupt een goede oefening geeft. Ik kan niet zeggen of deze test moeilijker, makkelijker, of van een zelfde niveau is. Dat is voor iedereen verschillend.

Verschillen:
- Deze test bestaat uit 30 opgaven. De echte test uit 60.
- Het model van de F-15 straaljager is gedetailleerder en duidelijker in deze test dan in de echte.
- De instrumenten in deze test zijn anders, realistischer, dan de instrumenten in de echte test.
- Het kompas is in de oefentest moeilijker af te lezen, de kunstmatige horizon is makkelijker af te lezen (vind ik)
- Nogmaals: ik geef geen garanties over nut, moeilijkheidsgraad en duidelijkheid van deze oefening.
- Gebruik dus op eigen risico :)



Allerlaatste waarschuwing: er zijn mensen die een negatieve ervaring met de test gehad hebben, aangezien ze die van mij wel konden en die van de luchtmacht niet. Waar bij de selectieve luistertest juist geldt dat de echte makkelijker is dan de op internet staande oefening is dat bij de instrumenten interpretatie eerder andersom. Mijn advies daarom, doe deze test maar 1 keer, en gebruik het puur als orientatie op wat voor soort iets je ongeveer kan verwachten. Maar, nogmaals, met name de kunstmatige horizon van de echte II is flink anders dan die van mij (onduidelijker). Mijn tip is dan ook om de voorbeelden die je krijgt op het CML extreem goed te bestuderen zodat je het instrument SNAPT. En blijf ook niet te lang op een enkele opgave hangen als je er niet uitkomt. Zorg allereerst dat je alle opgaven gemaakt hebt en ga dan terugkijken. Als je namelijk niet snel genoeg bent kan je dat anders een hoop punten schelen. Ik hoop dat je toch wat aan deze oefening hebt als orientatie op de echte test. Wil je liever als onbeschreven blad de test ingaan dan is dat ook helemaal zo slecht nog niet. Heb het immers zelf ook op die manier gedaan.




Jammer dat je dit advies genegeerd hebt.

Anyway, better luck next time.
 
Is het niet zo dat je niet helemaal eindeloos terug kan tijdens de opdrachten? Toch maar 1tje ofzo? Of heb ik het verkeerd ..
 
in mijn tijd was het papier :)

dan nog zou ik niet te lang bij eentje blijven hangen als je er niet uitkomt.


o en Jrz, je bent een gevoelloze ********!

[edit]Diana, mag klo-otzak niet eens? T lijkt Amerika wel :)
 
Nee, je moet een paar dingen checken, antwoord kiezen en gelijk door. Meestal is je intuitie wel goed en pas als je langer gaat nadenken ga je verkeerd.
 
nee je kan in ieder geval neit onbeperkt terug. Teminste niet toen ik hem deed: mei 09.
Was vervelend want ik had als een gek die opgaven gemaakt omdat ik dacht dat ik nog terug kon. Ik was dan ook in de helft van de tijd klaar, wat achteraf niet erg economisch was natuurlijk. Ik vind dat je echt tijd zat hebt, meer dan 10 seconden per ding (je kan het zo uitrekenen, maar weet niet meer hoeveel opgaven/tijd je had), wat echt ruim is.

Good luck!
 
In mijn tijd had je maar 0,32 seconde per opgave.
Dat waren nog eens tijden, toen blaften de honden ook nog uit hun reet en schreef je koe nog met lange oe.

:)
 
Back
Top