PO1

Nerub

New member
hallo mede (toekomstige vliegers)!

ik heb me aangemeld als officier vlieger en ben al aan het oefenen voor me PO1. kan iemand my wat uitleggen over "instrument interpetatie"? ik heb die geoefend op internet maar ik maak steeds de fout bij het stijgen en dalen.:eek!: als de kunstmatige horizon tussen de 3 en 6 stijgend schommeld heb ik geen idee hoe steil dat is in werkelijkheid. soms staan er 2 vliegtuigen die bijna de zelfde daling maakt maar welke moet ik kiezen?! heeft iemand hier een handig ezels bruggetje voor ofzo of snappende uitleg?:)

de luistertest gaat me al goed af behalve het opschrijven ervan (VEELS te snel xD)
3d test ben ik aan het "droog oefenen"
en de 2d test heb ik geen flauw idee hoe die eruit ziet (behalve het plaatje bij infobank)

wie ken my een beetje helpen door de test heen te komen?
alvast heel erg bedankt!!!:kiss:
 
1. Welkom!
2. Dat interpreteren is inzicht. Gewoon door blijven oefenen.
3. De luistertest uit de kennisbank is ook sneller dan die van PO1 (naar horen zeggen)
4. 2D test is er niet meer, de 3D test is zijn opvolger.
 
kan ik die 3d test doen? ik heb aleen keyboard en muis.
ik had een x een 3d test op me pc gezet maar die reageerde niet. welke bedoel jij als ik vragen mag?(a)

ik snap die interpetatie nu ook! ik was ff dom bezig. aan de ene kant sotnd een 3 maar aan de andere kant een 0 dus 30° stijgen. tussen de 30 en 60 staat stijgen dus die is 45! ik snap um:)
 
Last edited:
3d test met alleen keyboard en muis gaat je niet lukken.... Daar de meeste mensen best hun handen afzonderlijk van elkaar kunnen bewegen. Het gaat er echt om dat je je voeten afzonderlijk en daarbij nog eens je hand kan bewegen. En trust me voeten afzonderlijk bewegen lijkt makkelijk maar is het niet.... zeker niet als je ook nog met je joystickje die taartpunt rechtop moet houden...
En ja, de luistertest uit de kennisbank is redelijk was sneller dan die in het echie...
 
luchtmacht heeft een tekort aan mensen denk ik!
gister naar de voorlichting geweest+ soliciatie gehaald... vandaag bezig met invullen en afronden word ik ineens half 9 savons gebeld door de luchtmacht of ik al bezig was met me solicitatie en hoe ver ik al was, ik zij ja mevrouw net naar het gemeentehuis geweest ect. die vrouw ooh okee bedankt ik zal het even doorgeven!(wtf aanwie?? hebbe ze haast ofzo?) ik heb die brief nu een dagje, ze laten er geen gras over groeien!
 
Zo hey.. even rustig aan zeg! Probeer anders in het vervolg zinnen te maken, dat leest een stuk handiger.
 
Sorry Nerub, maar ik zal nog één post maken voordat ik uw topic uithoepel ;)

Ik had er 5 van de 30 fout, dus ik had 84% goed.
Is dit goed of slecht? Of gemiddeld? Dus eigenlijk: hoeveel procent moet je (ongeveer) goed hebben bij het PO-1?

MVG,

Giuseppe
 
@ marty
ja ik was een beetje enthousiast;)

@ Giuseppe
ik have No idea, ik ben ook maar een leek in het wereldje, van het weekeind brief poste en dan merk ik et wel;)
 
Wow, dat is zo ongeveer 15 seconden per plaatje(!).
Maar er wordt ook bij gezegd dat de test iets anders (lees: onduidelijker) is dan de echte test.

MVG,

Giuseppe
 
60 vragen in 18 min?! wow
ik heb deze test in precies 10 min gedaan (30 vragen) en 2 Fouten. dat word echt een race tegen de klok!
 
Valt best wel mee hoor. Ik heb nog niet veel mensen horen klagen over die test om eerlijk te zijn. Ik zelf had nog 1/3 van de tijd over ofzo..
 
ooh dat is goed om te horen:) k ga gewoon die test regelmatig herhalen tot de dag van de waarheid komt. hoe sneller en moeilijker je het oefent hoe meer het meevalt bij de klu;)
 
Maak je alstjeblieft geen zorgen over de tijd. Heb ik toen wel gedaan, de meneer waarschuwde namelijk nog dat we de tijd goed in de gaten moesten houden!!!

Dus ik knalde er als een razende doordeen, binnen 10 min was ik klaar... met 2 foutjes ofzo dus dat scheelde weer :p Zelf de afweging maken dus, tussen hoe goed je ruimtelijk inzicht is en hoeveel tijd je hebt.

Laatste tip: ga NIET gokken als je het antwoord niet weet.
 
Inderdaad, je hebt genoeg tijd.
Het cliche 'je eerste ingeving is meestal de beste' geldt hier ook vaak.
Als je een goed ruimtelijk inzicht hebt red je het makkelijk binnen de gestelde tijd.
No worries :)
 
Back
Top