Continental crashes into house in suburban Buffalo

Dat is écht onvoorstelbaar.

Ik heb de hele CVR Transcript gelezen, in elk geval; de communicatie van begin tot eind vlucht die op was genomen. De verdere technische detaillering heb ik achterwege gelaten. Waar in godsnaam die Joren Janssens zijn conclusies vandaan tovert is mij volstrekt onduidelijk. Letterlijk uit zijn anus getrokken wellicht, maar daar blijft het dan ook bij.
 
Waar in godsnaam die Joren Janssens zijn conclusies vandaan tovert is mij volstrekt onduidelijk. Letterlijk uit zijn anus getrokken wellicht, maar daar blijft het dan ook bij.

Die knakker noemt de captain "de piloot", de co "zijn assistente"... en beweert dat de captain slechts 109 vlieguren heeft! :S

Met 109 uur captain op een verkeersvliegtuig! Heeft die gast dan helemaal geen verstand?

Is journalist tegenwoordig een uitzendbaantje voor kansarme jongeren ofzo?
 
Das lekker!:1855: Daar mag wel ff een runway inspection op losgelaten worden met een wiel, remschijfpakket en nog wat losse onderdelen. Zit de Q400 ook niet echt mee wat betreft z'n landingsgestel. heb je eindelijk 3 greens, nemen je wielen een atv dag op :grijns:
 
Schokkendste van de laatste incident is wel dat passagiers vonken zagen bij het opstijgen en niemand die iets doorgeeft aan de crew!!
 
Instead, data that the National Transportation Safety Board released Wednesday said that when the stall alarm activated, there was a 25-pound pull on the yoke.

Hoe zeker is het dat deze kracht van een van de piloten komt en niet wordt veroorzaakt door het vliegtuig, icing of iets dergelijks?
 
Het locale nieuws in Seattle (de f/o woonde in de buurt van SEA) heeft de afgelopen dagen bij de NTSB briefing gezeten, en hier zijn wat 'highlights' waar ze nu naar kijken;
-Captain had weinig uren op de kist
-cpt had 5x een flight test niet gehaald
-geen stall training at Colgan
-crew pay ($16.500 eertste jaar, met kleine verhoging in volgende jaren) met als gevolg:
-long commutes (f/0 was vanuit SEA naar EWR gevlogen als pax, een aantal uren rust gehad en toen de bewuste 45 min vlucht gemaakt), ze kon met haar salaris niet een appartement huren in de NYC area en maakte dus de 5 uur (+ check-in tijd) commute naar /van Seattle. Gevolg van lange commutes kan resulteren in:
-fatigue issues, FAA duty time regs
 
Back
Top