Target Klu selectie training

En even eerlijk; als je af zou vallen, zou je je dan niet af gaan vragen of je het had gehaald als je die cursus wel had gedaan...?

En wat als afvalt terwijl je WEL die cursus hebt gedaan...
Dan kun je je afvragen of je niet misschien geslaagd zou zijn als je de cursus NIET gedaan had en dus een hogere leercurve zou hebben.

Beetje nutteloos argument.
 
Heel leuk 'de spanning weg nemen' voor een keuring.
maar als je van jezelf al zó gespannen bent voor zoiets als een keuring en dat je prestaties zou beinvloeden...hoe moet dat dan wel niet zijn als je een belangrijke missie moet vliegen boven vijandelijk gebied!? :1855:

Geld klopperij!
 
Geldklopperij? En toch is BIJNA iedere serieuze kandidaat van de selectie van de KLu op deze website te vinden. (Getuigt ook vanwege het improportionele aantal van die gasten hier die de selectie halen, of uiteindelijk halen!) Dat komt doordat deze jongens slim genoeg zijn om zichzelf goed voor te bereiden en alle mogelijke voordeel willen geven.
 
Als je denkt dat je de selectie niet haalt zonder zo'n crusus ga dan alsjeblieft iets anders doen. Daar help je jezelf een stuk verder mee.

In zo'n geval ga je namelijk op een later tijdstip alsnog door de mand vallen. Je gaat mensen namelijk in een middagje vragenlijstjes maken en een kort gesprekje met een therapeut niet zodanig verbeteren dat de psycholoog bij PO2 volledig vertrouwen in je heeft. Je hebt daar een uur, soms wel 2 (in mijn geval) een gesprek met een psycholoog en je hele leven komt aan bod. Daarnaast, en misschien wel nog veel belangrijker is dat je een vliegershand absoluut niet leert in een paar uurtjes simmen. Je hebt gewoon en vliegershand of niet, en dat zul je gewoon moeten accepteren.

Zo'n cursus pretendeert naar mijn idee veel te veel en dat geeft een kandidaat false hoop. Ik moet er absoluut niets van hebben.

Als je geld over hebt, ga dan gewoon een oud luchtmachtvlieger (zo een van de echt oude stempel, die nog op gloster meteors hebben gevlogen of hawker hunters tot aan starfighters) en ga een uurtje met zo'n iemand vliegen om te kijken of je een vliegershand hebt. Zet die mannen (de zelfde als tijdens de PVS) in een F-16 tegenover de huidige generatie vliegers en ze vliegen ze er gewoon uit.

Wat zij van je karakter vinden zegt 10x meer dan wat zo'n psycholoog kan zeggen. En zij kunnen je ook vertellen of je het misschien wel in je hebt.

Als dat je niet rustig maakt? Wat dan wel?

De rest qua voorbereiding kun je zelf doen, en wordt daarnaast door de Luchtmacht in overvloed aangedragen.
 
Geldklopperij? En toch is BIJNA iedere serieuze kandidaat van de selectie van de KLu op deze website te vinden. (Getuigt ook vanwege het improportionele aantal van die gasten hier die de selectie halen, of uiteindelijk halen!) Dat komt doordat deze jongens slim genoeg zijn om zichzelf goed voor te bereiden en alle mogelijke voordeel willen geven.

Bijna iedere serieuze kandidaat zit op airwork? Zo goed als alle gasten die ik ken van mijn selectie zijn niet geregistreerd op airwork. Genoeg zijn zelfs nog nooit op deze site komen kijken :D. Er doen echt VEEL jongens / meiden mee aan de selecties, vergis je niet, het aantal dat uiteindelijk of ergens onderweg hier terecht komt is echt klein hoor.
 
Het gaat gewoon om de voorbereiding, het kan nooit kwaad om voorbereid naar zo'n selectie toe te gaan, scheelt weer in de spanning. Ze maken je daar echt geen ace, maar ik denk dat het voor veel mensen wel uit kan maken.

Ik persoonlijk heb al mijn selecties zonder cursussen gedaan, maar was wel op de hoogte van wat voor testen gedaan werden (met uitzondering van mijn KLu selectie 10 jaar terug, toen wist ik niks, had maar een HAVO diploma :D), maar denk wel dat ik met zo'n cursus hoger zou scoren. Gehaald is gehaald, maar als ze meer kandidaten hebben dan opleidingen gaan de scores tellen.

Daarbij denk ik dat het alleen al interessant is om die cursus te doen, omdat die gegeven wordt door iemand met een hele berg KLu-ervaring. Ik ken de persoon erachter en weet dat alles wat hij vertelt zeer nuttig is of kan zijn.

Even voor de duidelikheid, ik heb niks met dit bedrijf te maken.

Ieder zijn eigen mening, maar als je je droom wilt waar maken, moet je er ook alles voor over hebben, motivatie noemen ze dat.
 
Boer, Amen! Alles op alles zetten betekent bij iedereen iets anders :). En Mike, 1 op de 100 haalt de selectie. Als je alleen al op deze site kijkt hoeveel van die jongens die hier meepraten door de selectie heen komen uiteindelijk. En dan bedoel ik over een langere periode! (+- 1 jaar) Dan kan je echt wel stellen dat misschien niet alle serieuze kandidaten op AW komen, maar dat de kans van slagen aanzienlijk hoger is onder de gasten die hier rondlopen. Toeval? I don't think so.

Gefeliciteerd trouwens met je aanstelling, ;).
 
Thanks deoostblokker ;). Idd best veel mensen hier op airwork die er door komen idd. Achja..

Had trouwens ook 50% gehoord, slagingspercentage van de opleiding.
 
Weet niet een precies getal, maar wel dat na de EMVO (dus in de VS) er weinig mensen afvallen.
 
als je naar amerika gaat, val je na genoeg niet meer af... je wordt zo goed opgeleid op de emvo dat je daar niet meer afvalt, dus kortom tot aan het einde van de emvo valt 50% af, zoals ik al zei; uit mijn bronnen;-)
 
Een cursus voor de selectie, bestaat er ook een externe cursus om de opleiding te halen?

Denk eens na
 
mwa ik vraag me af of de leercurve het belangrijkste is, ik ben afgevallen puur omdat ik het niet goed genoeg deed, mijn vlucht A , B, en C werden steeds beter en bij D enF wordt het echt moeilijk. Na mijn mening kijken ze gewoon ofj e de druk van de vlucht aankan en dat je alles snel genoeg oppikt
 
@8ereek: Wat denk je dat leercurve inhoudt? Blijkbaar vlakte de curve bij jou bij de laatste vluchten af...
 
Ja, en dus of je het tempo waarmee de moeilijkheidsgraad van de vluchten omhoog gaat bij kunt benen....ERGO: De leercurve!! :dozey:

Anyhow, smile and wave boys..smile and wave!:D
 
Ja, en dus of je het tempo waarmee de moeilijkheidsgraad van de vluchten omhoog gaat bij kunt benen....ERGO: De leercurve!! :dozey:

Anyhow, smile and wave boys..smile and wave!:D

Dat laatste doet t 'm:D:haha:

Smile and wave. madagascar the movie is vet grappig :kerst:
 
Totaal offtopic, maar toch:

Kowalski...analysis!:D

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=ZHxos6lfVZo&eurl=http://stefansoede.hyves.nl/widget/65800933/Who_says_penguins_can_t_fly/3iAB/?pageid=ADMTD91OS1CS4K0WO[/YOUTUBE]
 
Back
Top