Target Klu selectie training

Zoals beloofd zou ik nog een klein stukje schrijven over de training.
Vandaag meegedaan aan de training. Het is een beginnend bedrijf wat erop neerkomt dat de training nog persoonlijk en doelgericht is. Gegeven door een enthousiaste, vriendelijke en professionele ex-militair vlieger.
De training die uiteindelijk 7, toch wel intensieve, uren duurde heb ik wel als goed en zeer leerzaam ervaren. Hierbij wil ik wel de aantekening maken dat ik het met niets anders kan vergelijken, aangezien ik geen andere instellingen heb bezocht.
Ik ben er nu zeker van dat ik met meer vertrouwen de selectie in ga.
Nogmaals: Ik heb geen verdere relatie met het bedrijf afgezien van mijn bezoek van vandaag.

Of zo een training nu helpt de ja of te nee, laat dat ieder zijn eigen mening hebben maar plemp het niet nogmaals hier. Lees dan even de voorgaande reacties.

bye.gif



Edit: Puik filmpje trouwens, Surferboy.
 
Zoals beloofd zou ik nog een klein stukje schrijven over de training.
Vandaag meegedaan aan de training. Het is een beginnend bedrijf wat erop neerkomt dat de training nog doelgericht is. Gegeven door een enthousiaste, vriendelijke en professionele ex-militair vlieger.
De training die uiteindelijk 7, toch wel intensieve, uren duurde heb ik wel als goed en zeer leerzaam ervaren. Hierbij wil ik wel de aantekening maken dat ik het met niets anders kan vergelijken, aangezien ik geen andere instellingen heb bezocht.
Ik ben er nu zeker van dat ik met meer vertrouwen de selectie in ga.
Nogmaals: Ik heb geen verdere relatie met het bedrijf afgezien van mijn bezoek van vandaag.

Of zo een training nu helpt de ja of te nee, laat dat ieder zijn eigen mening hebben maar plemp het niet nogmaals hier. Lees dan even de voorgaande reacties.

bye.gif


Edit: Puik filmpje trouwens, Surferboy.


Wanneer begint het voor jou?
 
Ik denk dat dat voor mij niet geholpen zou hebben, selectiedruk wegnemen gaat denk ik een beetje moeilijk als je tijdens de oefening weet dat het een oefening is, en tijdens de daadwerkelijke selectie (in mijn geval dan) beseft dat waar je mee bezig bent bepaalt of je droom, die je al sinds jongs af aan wilt vervullen, uitkomt of niet. Geheel ontspannen er aan beginnen gaat denk ik niet gebeuren.
 
Last edited:
Ik denk dat dat voor mij niet geholpen zou hebben, selectiedruk wegnemen gaat denk ik een beetje moeilijk als je tijdens de oefening weet dat het een oefening is, en tijdens de daadwerkelijke selectie (in mijn geval dan) beseft dat waar je mee bezig bent bepaalt of je droom, die je al sinds jongs af aan wilt vervullen, uitkomt of niet. Geheel ontspannen er aan beginnen gaat denk ik niet gebeuren.

Ik denk ook niet dat dat de bedoeling is. Straks als je in een F16 boven afghanistan zit, ben je gespannen. De klu wil niet weten of jij zonder spanning de keuring kan doen. De klu wil weten of jij de selectie ook onder spanning haalt.

Ik was zenuwachtig tijdens al mijn keuringen, en het heeft me geholpen.

Red
 
laat ik mijn 2 cents er dan ook maar even ingooien....
Extra cursus om de boel bij te spijkeren?? Onzin!
ze willen je zoals je bent en niet zoals je je voordoet... Tenminste daar ga ik van uit.
Verder over het slagingspercentage:
Wat zijn jullie gezellig positief met z'n allen. Tijdens de voorlichting waar ik was is de vraag gesteld hoeveel mensen het nou eigenlijk halen. en het antwoord was toch ff slikken:
Voor de 66 plaatsen gemiddeld, die ze ieder "moeten" vullen, moeten ze 9000 man aanschrijven. (Niet iedereen gaat selectie doen van die 9000)
Nou tel uit je winst.
 
Euh sorry hoor bbastienne maar je komt op mij als volgt over:
Ik meld me ff aan op dit forum na een opendag, en ga even overal beetje nutteloze posts plaatsen. Niemand in dit topic heeft een officieel getal gegeven, het zijn de slagingspercentages naar hun eigen beleving. Als je hier wat langer op airwork zou rondkijken, inplaats van gelijk berichten te gaan posten zul je zien dat behoorlijk veel mensen die hier op airwork "rondzweven" de selectie ook daadwerkelijk halen.
En dat zo`n cursus niet zo veel zin heeft is joun mening, en die mening deel ik met je maar om nou kort door de bocht te zeggen: ONZIN is ook beetje overdreven vind je niet?
Lees eerst eens even goed de topics door en ook de reacties van andere leden hierop voor je onbeargumenteerde antwoorden gaat geven.

No hard feelings.
 
@ Silent-D:
My 2 cents betekent naar mijn mening nog altijd gewoon mijn mening. Then again, mijn argument staat er meteen onder. Nee klopt, met dat argument kom ik hier op de Universiteit niet verder, maar wat dan nog. het is een argument, en het mooie van argumenteren is dat jij iets een flut argument kan vinden, maar het voor mij een wezenlijk belangrijk argument is.
Dan, ben ik het helemaal met je eens dat je niet zomaar even op een forum moet komen en allerlei onzin moet gaan posten. Daarom ben ik hier al 2 maanden aan het lezen geweest voordat ik me überhaupt aanmeldde.

no hard feelings back.
xo
 
@ Silent-D:
My 2 cents betekent naar mijn mening nog altijd gewoon mijn mening. Then again, mijn argument staat er meteen onder. Nee klopt, met dat argument kom ik hier op de Universiteit niet verder, maar wat dan nog. het is een argument, en het mooie van argumenteren is dat jij iets een flut argument kan vinden, maar het voor mij een wezenlijk belangrijk argument is.
Dan, ben ik het helemaal met je eens dat je niet zomaar even op een forum moet komen en allerlei onzin moet gaan posten. Daarom ben ik hier al 2 maanden aan het lezen geweest voordat ik me überhaupt aanmeldde.

no hard feelings back.
xo

Ik zal verder niet ellenlang met je in discussie gaan, maar mag ik eerlijk zeggen dat niet het blijkt uit je posts dat je hier al 2 maand rondleest? Ik weet niet waar jij dan rond leest ...
Maarja dit leidt tot niks, no hard feelings zoals ik al zei.
 
Zoals beloofd zou ik nog een klein stukje schrijven over de training.
Vandaag meegedaan aan de training. Het is een beginnend bedrijf wat erop neerkomt dat de training nog persoonlijk en doelgericht is. Gegeven door een enthousiaste, vriendelijke en professionele ex-militair vlieger.
De training die uiteindelijk 7, toch wel intensieve, uren duurde heb ik wel als goed en zeer leerzaam ervaren. Hierbij wil ik wel de aantekening maken dat ik het met niets anders kan vergelijken, aangezien ik geen andere instellingen heb bezocht.
Ik ben er nu zeker van dat ik met meer vertrouwen de selectie in ga.
Nogmaals: Ik heb geen verdere relatie met het bedrijf afgezien van mijn bezoek van vandaag.

Of zo een training nu helpt de ja of te nee, laat dat ieder zijn eigen mening hebben maar plemp het niet nogmaals hier. Lees dan even de voorgaande reacties.

bye.gif



Edit: Puik filmpje trouwens, Surferboy.

Leuk weer eens wat te lezen op dit forum.
Grappig dat er tegenwoordig zulke bedrijven bestaan -moeten ze voor Idols/Xfactor ook maar eens doen! Lekkere zakcent in ieder geval.

Ik snap dat iemand zoiets aanbied, maar wel jammer dat het een KLu-er is. Denk dat het niet helemaal bij de stijl van de Luchtmacht past om 'rijk te worden van andermans dromen'. Wellicht overdreven, maar het 275 euro is geldklopperij. Voor dat geld kun je ook een uur in de Slingsby 'rondcrossen'. :airforce:

Hoop dat de meeste aspirant-vliegers hun verstand gebruiken en gewoon zelf de voorbereidingen treffen. Als je immers al niet op je eigen capaciteiten vertrouwd, dan zal het in je opleiding nog zwaar worden!
 
Los van het feit of zo'n training dan wel of niet gerechtvaardigd zou zijn, als je tegenwoordig niet eens 275 euro over hebt om de kansen op te krikken naar je zogenaamde droombaan, ga dan even heel snel in de zandbak spelen.

Ik zou bijna zelf selectie doen om een plek in te pikken van een van die dwazen die zo denkt. Gewoon omdat het kan.

Wat een instelling zeg... Denk dat ze dat bij de KLu niet anders zien.

OOOoooooooooOOOOOOOooooHHHHhhhhhh JA! Ik wil het ZOOOOOOOOOOOOO Graag! Wacht even terwijl ik een traantje wegpink als ik een F16 geparkeerd zie staan. Maar HEAUX EFFE, 275 EURO?!?!?! Ben je nou helemaal?!?!
 
Last edited:
Is het toeval dat het gros van degenen die een selectietraining afraden nog niet eens actief vliegen, hetzij bij defensie dan wel civiel?

Natuurlijk weten ze precies hoe het wereldje functioneert...:blabla::blabla::blabla:

Koen out.
 
Is het toeval dat het gros van degenen die een selectietraining afraden nog niet eens actief vliegen, hetzij bij defensie dan wel civiel?

Natuurlijk weten ze precies hoe het wereldje functioneert...:blabla::blabla::blabla:

Koen out.

Ik raad de training inderdaad af. Niet omdat het je niets zou opbrengen -integendeel je zult inderdaad een aantal zaken beter leren. Ik raad het af, omdat een dergelijke (toch wel erg) kostbare training je kansen niet evident verbeteren.

Ik ben inmiddels zelf aspirant-officier en vlieg regelmatig met ervaren Luchtmachters. Uit mijn (beperkte) ervaring met de selectie en andere aspirant-vliegers blijkt dat voorbereiding zeker kan helpen, maar nooit een garantie is.

De balans tussen de kosten en baten is ver te zoeken in deze zaak. Er zijn immers vele andere manieren om je voor te bereidden. Zweefvliegen (waarschijnlijk) voor eenzelfde prijs te doen en geeft je qua vliegvaardigheid net zoveel ervaring.

Uiteindelijk moet je bij het meetmoment bewijzen dat je aanleg hebt. Nogmaals training door simulator en coaching kan helpen, maar het geeft nooit garantie. Wanneer je weet dat vele jongens dit sinds de jaren 20 zonder training hebben kunnen halen kan je, denk ik, voldoende zelfvertrouwen verzamelen om het helemaal zelf te doen!

PS; mijn vliegervaring is beperkt, maar ik denk dat eenieder zonder vliegervaring ook kan oordelen of hulp bij werk-selectie noodzakelijk is.. :naund:
 
Los van het feit of zo'n training dan wel of niet gerechtvaardigd zou zijn, als je tegenwoordig niet eens 275 euro over hebt om de kansen op te krikken naar je zogenaamde droombaan, ga dan even heel snel in de zandbak spelen.

Ik zou bijna zelf selectie doen om een plek in te pikken van een van die dwazen die zo denkt. Gewoon omdat het kan.

Wat een instelling zeg... Denk dat ze dat bij de KLu niet anders zien.

OOOoooooooooOOOOOOOooooHHHHhhhhhh JA! Ik wil het ZOOOOOOOOOOOOO Graag! Wacht even terwijl ik een traantje wegpink als ik een F16 geparkeerd zie staan. Maar HEAUX EFFE, 275 EURO?!?!?! Ben je nou helemaal?!?!


Het gaat zo te lezen de meeste mensen niet om het feit dat ze geen 275 euro willen betalen, maaar om het feit dat velen waaronder ik zo`n training onzin vinden. En met onzin bedoel ik dat niet dat je er niets aan hebt, maar ook zonder zo`n training zou je de selectie moeten kunnen halen wanneer dat niet lukt zullen ze daar later in de selectie dan wel opleiding toch wel achterkomen. En daarom heb ik geen zin om 275 euro op te hoesten, het is niet dat je daarmee opeens de kwaliteiten en het kunnen "krijgt" om de selectie te kunnen halen, het is niet dat je dan opeens over de eigenschappen van een vlieger beschikt. Wanneer dit wel het geval is, ben ik wel bereid om met heel wat meer op tafel te komen dan 275 euro.

SilentD
 
Los van het feit of zo'n training dan wel of niet gerechtvaardigd zou zijn, als je tegenwoordig niet eens 275 euro over hebt om de kansen op te krikken naar je zogenaamde droombaan, ga dan even heel snel in de zandbak spelen.

Ik zou bijna zelf selectie doen om een plek in te pikken van een van die dwazen die zo denkt. Gewoon omdat het kan.

Wat een instelling zeg... Denk dat ze dat bij de KLu niet anders zien.

OOOoooooooooOOOOOOOooooHHHHhhhhhh JA! Ik wil het ZOOOOOOOOOOOOO Graag! Wacht even terwijl ik een traantje wegpink als ik een F16 geparkeerd zie staan. Maar HEAUX EFFE, 275 EURO?!?!?! Ben je nou helemaal?!?!

Wellicht kun je het commentaar even uitleggen? - Het lijkt namelijk alsof je van mening bent dat iedere kandidaat-vlieger god op zijn knieën moet danken voor een plek en daar ook zo mee om moet gaan.. Jachtvlieger worden is gewoon een baan waar iedereen op mag solliciteren. En, omdat het een gewone baan is, mag ook elke aspirant-vlieger dergelijke trainingen links laten liggen en zelfs halverwege de opleiding te stoppen.

Het is wellicht onrechtvaardig in de ogen van de belastingbetaler en de afvaller, maar aspirant-officieren zijn ook gewoon mensen met een CAO..
 
Back
Top