Crisis en de KLM Flight Academy

Compadre, ik heb zelf ondertussen het selectie traject van de KLS doorlopen,(alleen nog medical) en kan je vertellen dat ze bij PO2 strenger selecteren op vraag van de KLS.
De bron ben ik zelf, ik heb het namelijk zelf aan ze gevraagd.
 
Gezien de huidige economie en aannamebeleid van de luchtvaartmaatschappijen wordt er geselecteerd op met name motivatie en zal er strenger gekeken worden naar de " haalbaarheid van de opleiding door de student". ben je een een keer blijven zitten of heb je ongegronde motivatie of te weinig motivatie dan zal eerder besloten worden om de sollicitant niet toe te laten tot de opleiding.

Heb je gymnasium gedaan maar blijkt uit je motivatie of achtergrond informatie dat er een kans bestaat dat je de opleiding wellicht niet met goed resultaat kunt afsluiten dan kan ook hier besloten worden om de student niet door te laten.

Ben je te jong,vind je jezelf nog te onvolwassen, zie jij jezelf nog niet als potentiele captain, ben je een keer blijven zitten en heb je hier geen gegronde reden voor,
overweeg dan om een HBO/WO studie te volgen om je kansen te vergroten. Dit zal alleen maar gewaardeerd worden bij een Commissie van Aanname en je hebt er zelf ook nog profijt van.

Om samen te vatten: Nee de selectie is niet zwaarder of anders geworden, ja er wordt strenger naar de resultaten en naar de motivatie gekeken!

Succes
 
(...)

Om samen te vatten: Nee de selectie is niet zwaarder of anders geworden, ja er wordt strenger naar de resultaten en naar de motivatie gekeken!

Succes

Met andere woorden, wat jij nu zegt is:

Kortom: De selectie is nog precies hetzelfde als voorheen en er wordt niet strenger geselecteerd, maar er wordt wel strenger geselecteerd!

Jaja. :bwah:
 
Ik denk dat hij bedoeld dat de resultaten even belangrijk zijn gebleven. Maar de motivatie en kans op afronding strenger word beoordeeld.
Dit zou er dus op wijzen dat de selectie daadwerkelijk strenger is geworden.
Misschien kun je het even verder toelichten.;)
 
Wat Wessen zegt klopt. Waar je voorheen met een matig PO1 en een matige PO2 en een 6 voor GVSS nog werd toegelaten zullen ze dit nader onder de loep nemen en zal er eerder tot afwijzing worden gegaan. Wil niet zeggen dat je niet wordt aangenomen, mits de heren van de COVA in jou een sterk persoon zien met een ijzersterke motivatie en een zeer reele kans van slagen!

De selectieonderdelen zijn dus niet zwaarder geworden maar worden zwaarder beoordeeld. Is dat een antwoord op jouw vraag Quinoky? je spreekt jezelf tegen in je zin trouwens.. en er wordt niet strenger geselecteerd, maar er wordt wel strenger geselecteerd!
 
Flying..

Ik "quote" jouw conclusie juist met andere woorden. De inhoud van jouw conclusie komt overeen met wat ik daar heb gezegd. Jij bent dus degene die jezelf tegenspreekt, dat probeerde ik duidelijk te maken. Je impliceert de hele tijd dat de selectie absoluut niet strenger is, maar dat er "zwaarder wordt beoordeeld". Er wordt dus zeker wel degelijk strenger geselecteerd. Dat is mijn punt.
 
Selectie en beoordelen zijn twee verschillende dingen. selectie als proces en geselecteerd worden als beoordeling..het selectieproces is niet zwaarder geworden, de beoordeling daarentegen wel, dat staat er letterlijk,, als ik mijn tekst zo teruglees is dat vrij helder lijkt me.
zo niet, bij deze..
 
Last edited:
Oké, nou begrijp ik het. Ik vond je conclusie qua constructie namelijk niet kloppen, vandaar dat ik erop reageerde.
 
Even een klein kickje van dit topic.
Kan iemand nu, met enige zekerheid, zeggen hoe de zaken ervoor staan bij de KLS? Ik sta op het punt om de formulieren op te sturen, en ben wel bekend tot en met wanneer de klassen nu sowieso al gevuld zijn?
 
Ik ben zelf recent de hele selectie afgelegd, en ben nog niet ingedeeld. Iemand die bij mij bij de GVSS zat is al wel ingedeeld in klas 10-04(waarschijnlijk eind 2010 starten dus), dus ik viel net buiten de boot;).
Maar ik had ze maandag even gebeld om te vragen hoe de zaken ervoor stonden, en ze konden mij niet vertellen wanneer de volgende klassen ingedeeld zouden worden. Ik kom dan wel waarschijnlijk in de eerst volgende klas terecht die ingedeeld gaat worden, maar hoeveel mensen er achter mij op de wachtlijst staan heb ik geen idee van. Dus hoelang jij moet wachten als je door de selectie heen komt weet ik niet. Misschien dat als je ze belt dat ze je een grof antwoord kunnen geven. (niets is zeker natuurlijk)
 
Hartelijk bedankt On behave.
Geeft in elk geval een beetje inzicht in hoe of wat, had zelf ook al rekening gehouden met 2011. Misschien binnenkort dan maar eens een belletje aan wagen inderdaad.
 
GVSS hoef je volgens mij in ieder geval niet meer te doen. Je hebt bij de KLu nog op de frasca gezeten, niet?
 
Klopt ja, heb daar de selectie voltooid.
Maargoed, vol is vol dus geen GVSS hoeven doen houdt helaas niet in dat ze op mij zitten te wachten en een plekje open houden ;)
 
Die regel bestaat nog wel naar mijn weten, het is echter wel een vereiste dat je de GVSS bij de KLu op de Frasca hebt afgelegd. Anders zouden ze de gegevens niet kunnen vergelijken. Ze testen bij de KLu namelijk al een tijdje met de AlSim, is een andere (naar mij mening veel eenvoudiger te vliegen overigens) sim. Ik zou gewoon even bellen dan heb je in ieder geval zekerheid.

Succes!
 
Ik heb vorige week vrijdag mijn medical gehaald. Had vanmiddag de KLS gebeld over de bufferlijst en mij werd toen verteld dat er inmiddels 25 mensen opstaan. Ze doen alleen nog geen uitspraak over wanneer die mensen kunnen verwachten te mogen beginnen. Het zal voor mij dus nog wel 2 jaar duren voordat ik kan beginnen.
 
Ik heb vorige week vrijdag mijn medical gehaald. Had vanmiddag de KLS gebeld over de bufferlijst en mij werd toen verteld dat er inmiddels 25 mensen opstaan. Ze doen alleen nog geen uitspraak over wanneer die mensen kunnen verwachten te mogen beginnen. Het zal voor mij dus nog wel 2 jaar duren voordat ik kan beginnen.

Same here! Ik heb ergens midden februari mijn COVA gehad en gister ook even gebeld. Ik weet niet op welke plek ik stond maar ik stond redelijk ver bovenaan zeiden ze. Wanneer heb jij je COVA gehad?
 
Aan de ene kant is het natuurlijk niet echt leuk dat iedereen zo laat moet beginnen maar het heeft straks ook weer zijn voordelen bij het vinden van een baan.

Zelf mag ik beginnen in het eerste kwartaal van 2010, over een aantal weken ben ik van plan mijn eindexamens te halen dus dan heb ik nog even een mooie overbrugperiode.

Weet misschien iemand van jullie hoe het zit met het traject na de KLM FA? Ga je rechtstreeks naar de KLM of moet je ook daar nog wat testen doorlopen?

Heb nu al zin in mijn opleiding ;)
 
Wat ik laatst hebt gehoord tijdens de GVSS is dat de KLM voor KLS piloten alleen nog een COVA heeft. Eerst was dit ook een psychologische test, grading en COVA, maar dat is dus nu veranderd wat ik van de studenten daar heb gehoord.
En het is dus niet zeker dat je bij KLM komt ;) maar het grootste gedeelte gaat er wel heen :D
Hoelang duurde het bij jullie voordat je een brief kreeg (na de medische?)
 
Back
Top