Crisis en de KLM Flight Academy

Het spijt me om dit te zeggen maar jij snapt er echt heel weinig van.
De reden voor de mindering lijkt me meer dan duidelijk. financiele crisis?????? De luchtvaart is nou eenmaal een bedrijfstak die gevoelig is voor financiele ontwikkelingen.
Verder heeft de KLS uiteraard ingehaakt op de aannames van de KLM. De KLS is een dochteronderneming van de KLM en leidt op voor de KLM. In principe is het namelijk de bedoeling dat alle studenten van de KLS bij de KLM terechtkomen, waar heb je als luchtvaartmaatschappij anders je eigen school voor?

Verder hebben studenten van andere scholen om diezelfde reden soweiso zeer weinig kans bij de KLM. Dat is altijd zo geweest en nu verandert dat echt niet ineens.

Dat andere scholen niet terugschakelen moeten ze zelf weten. Zij leiden niet op voor specifieke maatschappijen en de KLS wel, dat is het grote verschil. Wat snap je daar niet aan?

Als je het nieuws een beetje volgt had je kunnen weten dat alle luchtvaartmaatschappijen het moeilijk hebben en dat KLM Air France het nog goed doet. BA zit in zwaar weer en Lufthansa heeft het ook moeilijk. Natuurlijk neemt de groei terug, dan neem je dus ook minder piloten aan.

Verder wordt de lat niet hoger gelegd bij de selectie, ook zo;n fabeltje wat nergens op gebasseerd is. Je moet geen geruchten de wereld in brengen die gewoon niet waar zijn. Mensen die door de selectie komen, komen gewoon op een wachtlijst. Ze worden gewoon aangenomen maar moeten even wachten tot ze kunnen beginnen.

Verder maak ik uit het forum op dat jij ook selectie doet voor de KLS? Beetje vreemd dat je dan de KLS/KLM helemaal afbrand, als het je allemaal niet bevalt ga je toch een andere luchtvaartschool doen?

Zo dit wilde ik even kwijt. Ben erg benieuwd naar je reactie op mijn stuk nu.

Groeten!

ps. misschien overbodig om te melden omdat het denk ik wel duidelijk is, maar ik zit op de KLS ;)

Whoa!! Zit jij op de KLS? Supertof man :D Hoe is dat nou?
 
Het spijt me om dit te zeggen maar jij snapt er echt heel weinig van.
De reden voor de mindering lijkt me meer dan duidelijk. financiele crisis?????? De luchtvaart is nou eenmaal een bedrijfstak die gevoelig is voor financiele ontwikkelingen.
Verder heeft de KLS uiteraard ingehaakt op de aannames van de KLM. De KLS is een dochteronderneming van de KLM en leidt op voor de KLM. In principe is het namelijk de bedoeling dat alle studenten van de KLS bij de KLM terechtkomen, waar heb je als luchtvaartmaatschappij anders je eigen school voor?

Verder hebben studenten van andere scholen om diezelfde reden soweiso zeer weinig kans bij de KLM. Dat is altijd zo geweest en nu verandert dat echt niet ineens.

Dat andere scholen niet terugschakelen moeten ze zelf weten. Zij leiden niet op voor specifieke maatschappijen en de KLS wel, dat is het grote verschil. Wat snap je daar niet aan?

Als je het nieuws een beetje volgt had je kunnen weten dat alle luchtvaartmaatschappijen het moeilijk hebben en dat KLM Air France het nog goed doet. BA zit in zwaar weer en Lufthansa heeft het ook moeilijk. Natuurlijk neemt de groei terug, dan neem je dus ook minder piloten aan.

Verder wordt de lat niet hoger gelegd bij de selectie, ook zo;n fabeltje wat nergens op gebasseerd is. Je moet geen geruchten de wereld in brengen die gewoon niet waar zijn. Mensen die door de selectie komen, komen gewoon op een wachtlijst. Ze worden gewoon aangenomen maar moeten even wachten tot ze kunnen beginnen.

Verder maak ik uit het forum op dat jij ook selectie doet voor de KLS? Beetje vreemd dat je dan de KLS/KLM helemaal afbrand, als het je allemaal niet bevalt ga je toch een andere luchtvaartschool doen?

Zo dit wilde ik even kwijt. Ben erg benieuwd naar je reactie op mijn stuk nu.

Groeten!

ps. misschien overbodig om te melden omdat het denk ik wel duidelijk is, maar ik zit op de KLS ;)


Niceeee, en ik zit op een stoel..

Het spijt me om dit te zeggen maar volgensmij snap jij er ook echt heel weinig van. Moet ik er wel bij vermelden dat ik alle verhalen hiervoor niet heb gelezen maargoed.

Het is niet de kls die heeft ingehaakt mbt de aannames, maar op advies van de KLM

En weet je het zeker dat de lat niet hoger is dan voorheen? of heb je dat helemaal zelf uitgevogeld met je theoretische kennis.. en het lijkt bij jou wel allemaal gewoon hè, gewoon door de selectie gewoon op een wachtlijst..?

Enneee, waarom denk jij dat (weet ik veel wie) de kls/klm afbrand? beetje kritisch mag wel, vooral in deze tijden is het verstandig om te kijken wat je doet blablabla..

En wat lamme batdog vroeg.. hoe is dat nou?

groetjessss.. ik verveel!
 
Niceeee, en ik zit op een stoel..

Het spijt me om dit te zeggen maar volgensmij snap jij er ook echt heel weinig van. Moet ik er wel bij vermelden dat ik alle verhalen hiervoor niet heb gelezen maargoed.

Het is niet de kls die heeft ingehaakt mbt de aannames, maar op advies van de KLM

En weet je het zeker dat de lat niet hoger is dan voorheen? of heb je dat helemaal zelf uitgevogeld met je theoretische kennis.. en het lijkt bij jou wel allemaal gewoon hè, gewoon door de selectie gewoon op een wachtlijst..?

Enneee, waarom denk jij dat (weet ik veel wie) de kls/klm afbrand? beetje kritisch mag wel, vooral in deze tijden is het verstandig om te kijken wat je doet blablabla..

En wat lamme batdog vroeg.. hoe is dat nou?

groetjessss.. ik verveel!

Ik had erbij gezegd dat ik op de KLS zit, zodat het duidelijk is waar ik mn informatie vandaan heb en hoe ik ertegenaan kijk.

Verder heeft de KLS ingehaakt op de aannames van KLM, zoals altijd. de KLM stelt zn aannameverwachting bij en dus haakt de KLS daar op in.

Verder heb ik absoluut niet geschreven dat ik het gewoon vind dat je op een wachtlijst komt, alleen heb ik wel gezegd dat je "gewoon" wordt aangenomen als je goed genoeg bent en dan op een wachtlijst wordt gezet. Dat is een feit.

Ik heb er niks op tegen dat iemand kritisch is, maar met het taalgebruik van SevenFourSeven vind ik het toch wel erg op afbranden lijken, maar dan moet je maar lezen. Tuurlijk is het verstandig om rustig te kijken wat je gaat doen, volgens mij heb ik daar niks over gezegd? Maar ik mag dan toch ook kritisch zijn op anderen of niet?

Oja en het is hartstikke leuk op de KLS, echt een aanrader.

Groeten
 
Overload blijft zeggen dat Ryanair veel vliegers nodig blijft hebben, dus wellicht ligt daar een kans voor KLSers :D.

Ryanair heeft inmiddels ook al groot op z'n zite staan dat solliciteren voorlopig geen zin heeft... Het is gewoon even kl*te...

Aan de andere kant, vorig jaar was de KLS nog druk bezig met plannen om meer studenten op te leiden...

We blijven gewoon positief, volgend jaar rond deze tijd ziet de luchtvaart wereld er weer heel anders uit... tot die tijd komt iedere morgen de zon gewoon op :)
 
Mensen die door de selectie komen, komen gewoon op een wachtlijst. Ze worden gewoon aangenomen maar moeten even wachten tot ze kunnen beginnen.

hey Ties,
die wachtlijst kan wel oplopen tot 2 jaar misschien, moet je dan niet inmiddels je medische keuring bijvoorbeeld opnieuw doen, tegen de tijd dat je eindelijk de opleiding in gaat? En is de psycho niet ook maar een aantal jaar geldig?
 
Medical classe I mag je 2 jaar laten verlopen dacht ik (in iedergeval nooit iets over gehoord). En voor je psycho bedenken ze wel iets, anders vind ik het wel heel kansloos om je 2 keer zo'n test te laten doen.

Owja ties89 volgensmij weet jij alle ins en outs over de "Kredietcrisis"
 
Last edited:
Als je door alle tests heenbent, blijven de testresultaten in prinpcipe 2 jaar geldig. Maar misschien, als je werkelijk zo lang moet wachten, verzinnen ze daar wel iets op. Maar op het moment is er echt nog geen wachtlijst van 2 jaar!
 
Ze zullen de wachttijden echt niet langer dan 2 jaar laten worden, anders verlopen inderdaad die resulataten van die psycho, dat je die medical opnieuw moet doen is misschien wel zo, maar dat moet iedereen die op de KLS zit en alle vliegers straks ook, dus dat is niet erg. Verder weet ik inderdaad alle ins en outs van de Kredietcrisis tracon;) KLS gedaan?
 
Je psychologische test voor je selectie verloopt niet als je die eenmaal gehaald hebt. Alleen als je de test niet gehaald hebt krijg je na 2 jaar de kans deze nog een keer te doen (behalve de DLR test in Duitsland, da's eenmalig). En uit persoonlijke ervaring weet ik dat wachtlijsten wel eens 6 jaar kunnen duren. Voor KLSers is 2 jaar ook al voorgekomen, tegen die tijd kregen ze kansen om naar Alitalia, Austrian, BA en Lufthansa mainline te gaan (waar een enkeling is gebleven).

Waar je je wel zorgen om zou kunnen maken is je vliegvaardigheid die langzaam terug gaat lopen, al zal dat als coco ook wel het geval zijn.
 
Nosig,

Je zei; 'Waar je je wel zorgen om zou kunnen maken is je vliegvaardigheid die langzaam terug gaat lopen, al zal dat als coco ook wel het geval zijn. '

Hieruit maak ik op dat je denkt dat met de 'wachtlijst' word bedoelt de tijd die je moet wachten NA je opleiding om aan een baan te komen?

Volgensmij hebben ze het hier over de wachtlijst om te starten aan de KLS.:kerst:
 
Ik zat ook al te checken :p Volg ik het nu niet. Volgens mij hebben we het inderdaad over wachttijden na je selectie tot je aanname bij de KLS
 
Sorry, verkeerd gelezen in dat geval. Dan nog zal je selectie uitslag niet "verlopen" en inderdaad zo lang zal het niet duren.
 
Ze hadden het hier niet over die wachtlijst...
Volgens mij juist wel over de wachtlijst om NA de opleiding bij de klm aan de slag te gaan.
 
Volgensmij was het juist de lijst voor de KLS, de wachtlijst voor de KLM beginnen we maar niet over....
 
Als ik 2 jaar moet wachten om bij de KLS aan de gang te gaan, dan ga ik mn heil ergens anders zoeken.

Helaas zal ik niet de enige zijn......

Eerst maar even de selectie halen.
 
Als ik 2 jaar moet wachten om bij de KLS aan de gang te gaan, dan ga ik mn heil ergens anders zoeken.

Helaas zal ik niet de enige zijn......

Eerst maar even de selectie halen.
Lijkt me niet zo'n goed plan... Zo'n grap kost je zo'n 1500 euro.

"Indien je het gehele selectieproces succesvol hebt afgerond en toch besluit af te zien van de opleiding, dan zullen de volledige kosten (ca. € 1.500) van het selectieproces in rekening worden gebracht."
bron: http://www.pilootworden.nl/hasflash/10/page/6309/

Dan zou ik VOOR je aan de selectie begint er eerst even over informeren.
 
Lijkt me niet zo'n goed plan... Zo'n grap kost je zo'n 1500 euro.

"Indien je het gehele selectieproces succesvol hebt afgerond en toch besluit af te zien van de opleiding, dan zullen de volledige kosten (ca. € 1.500) van het selectieproces in rekening worden gebracht."
bron: http://www.pilootworden.nl/hasflash/10/page/6309/

Dan zou ik VOOR je aan de selectie begint er eerst even over informeren.

Wat je zegt klopt helemaal, alleen zijn de omstandigheden nu wat anders. ik heb namelijk ook getekend voor het feit dat als ik door de selectie heen ben ook daadwerkelijk aan de opleiding moet beginnen. Doe ik dat niet, dan wordt het een dure grap. Maar op dit moment weet ik niet wanneer ik ga beginnen. Ik was eerst in klas van september ingedeeld en nu is dat een onbepaalde tijd uitgesteld. De kls kan niet van mij verwachten dat ik in die tussentijd niks anders gaan doen, lijkt me? Ik vraag me daarom nu sterk af of ze mij een boete kunnen geven als ik weiger de opleiding in 2010 te beginnen(*wat ik NATUURlijk wel wil) ik zou zeker nooit naar andere vliegschool gaan, want als KLS rustig aan doet met opleiden van piloten lijkt het me niet dat de kans op baan groot is bij andere vliegscholen.
Maarokay, ik weet niet hoe het zit, maar in deze tijden is niet alles even duidelijk!
 
Back
Top