Een raadplaat over waar wanneer hoezo waarom en wie

1. Volgens mij is het een closeup van een targetpod voor marine/schiet oefeningen.
2. Schietoefeningen voor luchtdoelgeschut, hangt 1-2 kilometer achter een snel toestel aan een kabel.
3. Learjet 36 (of iets dergelijks)
4. N116MA
 
De eerste 787 Dreamliner hangt dus tijd voor een tip van Flip: fixed gear, high wing, aan de wing tips steekt ook nog wat specials naar voren.
 
Last edited:
Het onderdeel steekt, net als een "MAD boom" aan de achterkant van de romp bij de staart naar achter. De foto is in, en de registratie is in Afrika.
 
Het onderdeel steekt, net als een "MAD boom" aan de achterkant van de romp bij de staart naar achter. De foto is in, en de registratie is in Afrika.

Ik had al het vermoeden dat de foto in Afrika was gemaakt (ook Yemen?) vanwege de heat waves die nog zichtbaar zijn. Maar ondanks deze tip ben ik nog steeds clueless. Goede raadplaat dus! :D

Kun je misschien een iets groter plaatje posten, waar je wat meer van de kist zelf ziet?
 
Is dat even schrikken, meteen goed?
Was echt uit de heup geschoten.

OK dan, hieronder een vreemd voorwerp.
1- Wat is dit?
2- In welk vliegtuig?
3- Wat was de naam van dit project?
watisdit.jpg


Greetz,
TD
 
1- Inderdaad 2 buizen, maar waarvoor???
2- B17 is goed, of het een G betreft weet ik niet, i.e.g. niet de F-BEEA
3- nee

Greetz,
TD

1)
" Another scheme grew out of an Eighth Air Force request for an upward-firing rocket launcher to protect B-17 formations from planes bombing them from above. The development known by the code name SUNFLOWER SEED, was worked out in England, using a special British rocket, and a B-17 so equipped was flown to the United States for study. At the same time technicians at Wright Field evolved a somewhat similar vertical-firing installation using the American M8 rocket; this was tested at both Aberdeen and Eglin Field during the spring of 1944. The rockets behaved as the designers hoped, but the low velocity of the projectiles and the lack of flexibility in aiming them led to the conclusion that neither SUNFLOWER SEED nor its American variant would serve the intended purpose. And by September 1944, with the cessation of overhead bombing attacks against Allied bomber formations, tactical need for such a weapon disappeared. Results generally similar to those obtained with the vertical-firing rocket launchers followed when test data were assembled on a rearward-firing breech-loading 4.5 inch rocket launcher mounted in a B-17 b

2) B17

3) USAF/ RAF??
 
172RG heeft het allemaal goed.
Nou ja, pt. 3, daarvan staat het antwoord in je citaat. Het project heette Sunflower Seed.

Knap gevonden, dit was niet echt bekend.

The floor is all yours

Greetz,
TD
 
Bedankt taildragger,

Mijn bijdrage met de bijbehorende vragen:
1. Wie ben ik?
2. Wat kan ik?
3. Waar sta ik?

wiebenikk.jpg


Ik hoop dat het plaatje niet te klein is uitgevallen maar ik zie dat nu even als een extra moeilijkheidsgraad. Er is hier nl. zoveel kennis aanwezig :nicethread:

Succes!

P.S. Het "ik" slaat natuurlijk op de kist op het plaatje ;)
 
1. Ik ben één van de drie Fokker F-27 Mk.600 Firefighters van de (Franse) Securité Civile. De Canadese firma Conair heeft mij aan mijn waterbuideltje geholpen.
2. Ik kan brandjes blussen, en soms word ik ook gebruikt om brandjes te spotten.
3. Als ik niet in gebruik ben rust ik meestal uit op vliegveld Marignane bij Marseille.

En zo zie ik eruit als ik aan het werk ben:
fokker-27-mk600-conair-1.jpg


Meer info over mijn spannende werk vind je hier:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Avions_de_la_Securit%C3%A9_Civile

Dacht ik zo
 
Chaseplane, je zit er ontzettend dicht bij. Als tip geef ik mee om toch nog eens naar het maingear te kijken. Dan moet het nu vast wel te raden zijn.

Gr 172RG
 
Back
Top