Een raadplaat over waar wanneer hoezo waarom en wie

Gokje:

Hugh Godefroy
In boot op het Kanaal
Opgepikt nadat hij boven het Kanaal uit zijn Spit is gestapt
Omdat de motor het voor gezien hield
april/mei 1944
 
Nope, nice try again. Nog dichter bij huis.
Tip: zijn zoon heeft dezelfde voor en achternaam en heeft ook een carriere in de luchtvaart gehad.
 
Volgende tip: de goede man is 1 van de weinige aces die Nederland heeft gekend.
 
Dan moet ´t Hugh Constant Godefroy zijn!

(ff wiki erbij: Hij is de enige Nederlander die de eretitel ace mag dragen, dat wil zeggen dat hij behoort tot de jachtvliegers of luchtschutters die vijf of meer vijandelijke vliegtuigen hebben neergeschoten)

Volgens mijn zit ik goed :)

:kerst:
 
Tsja, we kunnen proberen all aces van NL te googlen en erop losschieten.

Vraagje, heeft hij V1's neergeschoten of toestellen met echte piloten erin neergehaald om zijn ace status te behalen?
 
Nee, echte poppetjes.
En er zijn voldoende andere tips gegeven om er niet "zo maar op los te schieten".
Zijn zoon heeft ook een aardige staat van dienst!
 
... dan moet het haast wel de aanvoerder van deze lijst zijn:

Gerald A. Kesseler 16 WWII Netherlands
J. L. Plesman 0(+12 V-1s) WWII Netherlands
G. F. Joengbled 1(+8.5 V-1s) WWII Netherlands
Christiaan Vlotman 4(+? V-1s) WWII Netherlands
R. F. Burgwal 0(+21 V-1s) WWII Netherlands

Ik kan geen data van de beste man vinden om het verhaal te onderbouwen.
 
Sorry, kan het niet langer aanzien. Kon net ruim 2 uur niet inloggen door een storing.
BR niet juist.
Had niet verwacht dat ie zo moeilijk zou zijn, maar toegegeven over de beste man is niet veel te vinden op het web. Toch heeft ie zo zijn sporen verdient.
Nog 1 tip dan en als ie morgen niet geraden is, claim ik bij deze een plaatsje in de top10 van de raadplaatjes 2009.

Zijn zoon maakte deel uit van een formatie die over een bepaald "Punt" heeft gevlogen en daarmee het nieuws gehaald en geschiedenis geschreven.
 
Morning Glory,

Dan doe ik maar eens een gooi, heb hier nog nooit wat geraden volgens mij en dus zal het wel weer niet lukken, maar goed.

Dick Berlijn Sr?

Zijn zoon was de jongste vlieger die meevloog bij de actie boven de Punt. En heeft wel het een en ander bereikt binnen de Klu.

Groeten

:radar: André :radar:
 
Geweldig verhaal, wat een held, prima raadplaat en mooi gevonden.

Maar ik tel drie 109s en een 190 (plus tien V1's), dat is toch geen echte aas of heb ik het mis?
 
Back
Top