Een raadplaat over waar wanneer hoezo waarom en wie

Priest, mijn complimenten. Alles goed. Over de beantwoording van vraag 3 heb ik nog wel een opmerking overigens. De demo is wel gegeven, daar verwijst het gedenkteken ook naar, namelijk van 31 juli tot 4 augustus 1910, echter het was niet de eerste vlucht boven Nederlands grondgebied. Het schijnt wel de eerste demo geweest te zijn.

De vloer is uwes.

ha, bedankt.
Ik woon in de buurt en ben er wel eens lang geweest, er is dus een beetje blijven hangen. Maar googlen op 'gedenkplaats Friesland luchtvaart' bracht mij uiteindelijk hetzelfde.

Maar goed, bij deze mijn inzending:

1g0we8.gif



Wat hebben deze 2 platen met elkaar te maken? Wat zien we, wie zien we, wat hebben ze gezien? maakt niet uit!
 
De geblindoekte mensen die je ziet zijn Amerikanen die als gijzelaar werden vastgehouden tijdens de 1979-1981 Iraanse gijzelaars crisis.
De verbrandde kist die je ziet is een Hercules die verloren ging tijdens een mislukte poging de gijzelaars te bevrijden. Een helicopter die van brandstof moest worden voorzien landde op de C130 in een zandstorm.

http://en.wikipedia.org/wiki/Iran_hostage_crisis

http://www.spiegel.de/international/0,1518,363072,00.html

Ja, klopt
thans deels volgens mij. Dat het hier de Iraanse gijzelaars crisis betreft heb je juist. maar ik zoek eigenlijk naar een andere C130. Als je weet over welke ik het heb en het desbetreffende 'toffe' youtubefilmpje erbij kan plakken ben ik helemaal blij en verdien je bonus punten :kiss:

EDIT: Mijn fout, ik heb het verkeerde plaatje van de C130 erin gestopt.
Ik zocht eigenlijk naar deze C130 die is gecrashed tijdens de testen.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fSFjhWw4DNo[/youtube]

De vloer is voor ojjo.
 


Makkelijke vraag:
Wat is dit?
Moeilijke vragen:
Waar staat dit ding?
Wat is zijn designator?

De vloer is voor degene die de moeilijke vragen goed beantwoordt.
Succes.
 


Makkelijke vraag:
Wat is dit?
Moeilijke vragen:
Waar staat dit ding?
Wat is zijn designator?

De vloer is voor degene die de moeilijke vragen goed beantwoordt.
Succes.

1. VOR Station ;)
2. In the middle of nowhere (planet Earth) ;)
3. U/S ;)
 

Nog even en we krijgen een plaatje van een grasspriet en moeten dan vertellen welke kist die heeft platgewaait met een low-pass :grijns:

Maar ehh.. dat oranje, is het Biggin Hill, de BIG VOR soms ?? Dan zijn de antwoorden:

Het is een VOR ;)
Location: 51° 19' 51.15" N 000° 02' 05.32" E
ID: BIG
Frequency: 115.1 MHz
 
Het is een VOR antenne installatie (van een DVOR)

Het bul staat in de ZW-hoek van Stapleford Aerodrome in de NO London-Essex area vlakbij Lambourne waar hij de designator aan heeft te danken.

ID is LAM, freq is 115.6

Hieronder zie je hem op GE:
LAM.jpg

Zo te zien heeft die boer een hekel aan het rotding dat hem steeds in de weg staat!;)

Greetz,
TD
 
Last edited:
Het is een VOR antenne installatie (van een DVOR)

Het bul staat in de ZW-hoek van Stapleford Aerodrome in de NO London-Essex area vlakbij Lambourne waar hij de designator aan heeft te danken.

ID is LAM, freq is 115.6

Hieronder zie je hem op GE:
LAM.jpg

Zo te zien heeft die boer een hekel aan het rotding dat hem steeds in de weg staat!;)

Greetz,
TD

Ik ben echt met stomheid geslagen. Mag ik vragen hoe jij dit weet? Je moet er wel bijna geweest zijn of niet dan? Ik denk, deze wordt echt voorlopig niet geraden, maar nee hoor, dezelfde middag nog. Het is inderdaad LAM VOR op Stapleford Aerodrome. Overigens staat ie niet op het plaatje van Google Earth dat je gepost hebt. Hij staat aan het eind van het weggetje dat onderaan je foto uit beeld verdwijnt. Hierbij nog even de link:
http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=51.646066,0.151727&spn=0.006085,0.013819&t=h&z=16

Nederig laat ik de vloer aan u heer TD.
 
Ik ben echt met stomheid geslagen. Mag ik vragen hoe jij dit weet? Je moet er wel bijna geweest zijn of niet dan? Ik denk, deze wordt echt voorlopig niet geraden, maar nee hoor, dezelfde middag nog. Het is inderdaad LAM VOR op Stapleford Aerodrome. Overigens staat ie niet op het plaatje van Google Earth dat je gepost hebt. Hij staat aan het eind van het weggetje dat onderaan je foto uit beeld verdwijnt.
Nederig laat ik de vloer aan u heer TD.

Tja, hoe ik dat weet? Soms hebben TD'ers ook wel eens stom geluk, of ze zoeken met de juiste tools. :rolleyes:

Je hebt gelijk, ik had de verkeerde uitsnede te pakken, dat is inmiddels gecorrigeerd.

Geef me even om iets voor te koken...

Greetz,
TD
 
OK, komt ie:

Je ziet een cockpit in opbouw, er is toch voldoende aan te zien bij welk vliegtuig hij hoort.

cockpit.jpg


1- welke twee heren hebben in dit toestel faam verworven?
2- bij welke gelegenheid?
3- waaraan was de naam van dit toestel ontleend?

Oh ja, was vergeten te vragen welk vliegtuig dit nu was (is)
 
Last edited:
In dat geval is alles eenvoudig terug te vinden op het Internet:
Het gaat hier dan om de De Havilland DH 88 Comet G-ACSS genaamd Grosvenor House naar het hotel wat de eigenaar Dhr. A.O.Edwards managede, het vliegtuig vloog mee in de MacRobertson Air Race in 1934 met als crew Charles W.Scott en Tom Campbell Black. Deze wonnen de race op de 23e oktober met een tijd van 71 uur en 18 seconden. Saillant detail, ze wonnen beide klassementen maar omdat volgens ze volgens de regels slechts één keer konden winnen, ging de eerste plaats in het Handicap classement naar De Uiver, met als resultaat de Uivergekte in Nederland. Het vliegtuig is nu gerestaureerd en te vinden in de Shuttleworth collectie.

Alle eer aan Metrodriver indien bovenstaande juist is.
 
Goed gevonden Metrodriver! Nu nog de rest even inkoppen....

...ook goede raadplaat trouwens, met het belangrijkste detail op de achtergrond. Good show TD!
 
LX-PLOF heeft wat mij betreft de Floor voor alle goede antwoorden, maar hij mag het natuurlijk ook aan MD overdoen.... your beer.

Ja, aan de cockpit zelf was niet zo heel veel te zien behalve dat het vliegtuig rood was (is), typisch Engels, ook typisch De Havilland, en tweemotorig (twee RPM indicators),maar door die unieke canopy die op de bovenste plank bij het raam lag moest de juiste kist toch te vinden zijn geweest....

Greetz,
TD
 
Nee MD heeft het juist geraden, ik heb alleen de rest van de gegevens aangevuld
Alle eer aan MD, hij heeft de vloer
 
Back
Top