Een raadplaat over waar wanneer hoezo waarom en wie

Hi TD, als je plannen hebt Malaysia aan te doen laat op tijd weten want Frau Horizon wll naar de Heimat met Xmas.

Cheers
Art
 
Ok dan , een intrigerend plaatje deze keer, heel dicht bij huis.

Op de foto zie je een Turkse T33. Maar dat is niet de clou. Waar het om gaat is de hangar op de foto. We hebben het hier over een Nato Airbase. Toen dit soort buitenechtelijke bezoekers op de betreffende basis niet meer terug kwamen is het gebruik van de hangar overgegaan in gedeeltelijk civiele handen.

pic6xa9.jpg


Als je nu zou googlen zal je de hangar, het platform en de omgeving niet meer terugvinden. Heilige grond verkwanseld aan bezuiniging en commercie.

Waar is deze foto genomen,??

Cheers
Art
 
Art, ik dacht heel even de TZC hangaar op Twenthe. Zelfde platform en in de onmiddelijke voorgrond de 'connector' naar de taxibaan. Alleen in bij de TZC hangaar ging het nogal bergaf richting de taxibaan. Moet dus ergens anders zijn.

Ik gok ook Ypenburg. In 92 gesloten

wikipedia zegt:
Op het terrein van de voormalige vliegbasis Ypenburg is sinds 1997 de VINEX-wijk Ypenburg gebouwd. De gebouwen van het voormalige militaire kamp en de oude ingang aan de Brasserskade in Nootdorp zijn echter in verbouwde vorm nog steeds in gebruik. Hier is nu het Instituut Defensie Leergangen (IDL) gevestigd.

En heel dicht bij huis????? Toch een aardig eindje zwemmen naar je huidige woonplaats.
 
Last edited:
TEC has the floor. Was wellicht een inkoppertje voor hem.

@MD, heel dicht was dus heel dicht bij huis voor TEC:kerst:

Cheers
Art
 
Inderdaad dichtbij voor TEC. De mooiste basis van Nederland!!




Hangaar is later volgens mij door de EACm gebruikt..

Zal eens denken voor een nieuwe....
 
Gefeliciteerd, TEC!

Art, zit er nog een verhaal achter die Turkse T-33 op Eindhoven? Een exchange ofzo? Turkije wat in die tijd tenslotte ook al een heel eind weg; verder weg dan nu.
 
Okay dan: Tragisch ongeluk:



Wat voor een kist, waar en wanneer?

Op 1 oktober 1980 is de NF5A K-3010 verongelukt bij Venlo. Tweede Luitenant Sleegers kwam om het leven toen hij met het toestel bij zijn ouderlijk huis neerstortte. Het toestel was van 316 squadron, dat op Gilze-Rijen gebaseerd was.

Da's dan 28 jaar geleden, maar ik kan me het verhaal nog steeds herinneren. Sloeg in als een bom (no pun intended) in het enthousiastelingen wereldje op Gilze-Rijen, waar ik toen ook deel van uitmaakte.
 
Chaseplane,

jou antwoord wordt door TEC goedgekeurd,
Dus nu ben jij weer aan de beurt.
plaats maar snel een volgende post,
dan hebben wij weer nieuwe kost!
Na 19.00 uur is het raden voor TEC gedaan,
omdat hij dan in een kroeg meent te moeten staan. :biertje:

.. dus...
 
Hallo,

sorry dat ik na mijn winst niet gelijk een nieuwe foto heb kunnen plaatsen, maar ik was inderdaad even "beschäftigd" met Bangkok. Heb de eer gehad de eerste vlucht terug te mogen vliegen vanuit KUL naar Schiphol met 428 gestrande passagiers.

Was een leuke ervaring en heb groot respect gekregen voor een x-aantal KLM-functionarissen die mee waren. Zij zijn bijna 42 uur in de weer geweest om dit mogelijk te maken.

Hier dan mijn raadplaat:

deur.jpg


Van welk Nederlands vliegtuig zie je hier nog een klein deel van de registratie?

Hint: Eén van de aanwezige functionarissen vliegt op dit vliegtuig.

Succes.
 
Back
Top