Een raadplaat over waar wanneer hoezo waarom en wie

okee.. tijd om samen te werken.. ben bang dat zelfs Art even z'n TD/TEC vakantie moet opgeven..
even de hints verzamelen; wat voor straaljagers zien we in die foto?

verder hebben we:
1 palm
1 dorre vlakte
1 tribune met overdakking (land waar schaduw nodig is?)
tribune bij platform,.. land wat van militaire parades houdt?
3 of 4 verschillende type fighters..

ik denk dat als we even kunnen bedenken wat voor dingen dat zijn we al verder komen tenslotte wordt het dan een eliminatie ronde; welk land heeft met die 4 gevlogen.

verder op 1 van die vliegtuigen een wit vlak.. dus land met wit in de vlag?

aanvullingen?
 
Sorry Lars, ik ga even solo. (Zal wel afgestraft worden)
1.Volgens mij is dit de appelplaats van de US Airforce Academy in Colorado Springs, CO.
2.Final voor baan 12 van Peterson AFB.
3.Geen idee voor de bonus. Ik vloog nooit een overhead pattern, maar een direct (GPS) final, want overhead patterns=waste of valuable drinking time.
 
okee.. tijd om samen te werken.. ben bang dat zelfs Art even z'n TD/TEC vakantie moet opgeven..
even de hints verzamelen; wat voor straaljagers zien we in die foto?

verder hebben we:
1 palm
1 dorre vlakte
1 tribune met overdakking (land waar schaduw nodig is?)
tribune bij platform,.. land wat van militaire parades houdt?
3 of 4 verschillende type fighters..

ik denk dat als we even kunnen bedenken wat voor dingen dat zijn we al verder komen tenslotte wordt het dan een eliminatie ronde; welk land heeft met die 4 gevlogen.

verder op 1 van die vliegtuigen een wit vlak.. dus land met wit in de vlag?

aanvullingen?

De palm/dorre vlakte en de tribune deden me al zoeken in een arabisch land met zeer militaire trekjes, vooral gezien de duidelijke tribune. Zoiets als waar president Sadat in 1981 is neergeschoten. alleen komt die tribune niet overeen.
Verder zie ik een MIG21(?), iets wat op een Harrier lijkt (?), een Sukhoi 7(?), een Su20(?), allemaal wilde gokken.
Het kleurenschema van de kisten lijkt sterk op dat van de Irakese luchtmacht.
 
Oh wacht, er schiet me iets te binnen:
de achtertuin van FD?
 
Sorry Lars, ik ga even solo. (Zal wel afgestraft worden)
1.Volgens mij is dit de appelplaats van de US Airforce Academy in Colorado Springs, CO.
2.Final voor baan 12 van Peterson AFB.
3.Geen idee voor de bonus. Ik vloog nooit een overhead pattern, maar een direct (GPS) final, want overhead patterns=waste of valuable drinking time.
+ 3. Cheyenne Mountain NORAD.?
 
metro, ik was toen ook tien en weet de zwart wit beelden nog te herrinneren op een TV van oma...

ok, next one, helaas doodnormale conventionele eigen foto... (gister per ongeluk al misplaatst in ander topic)



1. waar is dit (stad)
2. voor welke baan vlieg je hier overheen op finals
3. bonus: als je deze baan aanvliegt met een uitgekiende extended left hand downwind waar zit je dan boven op base?

Kan er ook niks aan doen, maar ik heb'm

1. Caïro
2. 05R
3. Dikke 15NM uit zit je op LH base boven 'The Great Pyramids'
Kijk maar wat ik vond op GE, de 4 vliegtuigen:
cairo.jpg
 
dannuh.. mag je wel even uitleggen hóé je em gevonden hebt :)
ter lering ende vermaek..

good catch!
 
dannuh.. mag je wel even uitleggen hóé je em gevonden hebt :)
ter lering ende vermaek..

good catch!

Lastig om zo'n proces terug te zien, maar ongeveer als volgt:

1- Duidelijk sovjet vliegtuigen
2- Duidelijk (dacht ik) Midden Oosten
3- Opzoeken welke landen in die regio met zulke toestellen hebben gevlogen
4- Kleurenschema vliegtuigen narrows it down to Iran/Irak/Egypte
5- Heb me slag in de rondte gezocht rondom Teheran en Bagdad, geen resultaat
6- Vraag nog eens goed gelezen, vooral dat er op Base iets speciaals moest liggen
7- Op Google Earth de Pyramides opgezocht (want wel heel speciaal) en de relatieve plek daarvan ten opzichte van Cairo Int'l
8- Lijntjes trekken (zie je op mijn plaatje links boven), zoomen, speuren en..... Bingo!
 
Taildragger, well done!

Het plein met de vier Soviet type straaljagers is een appel of ceremonie locatie op het gigantische Egyptische luchtmacht hoofdkwartier waar ik altijd naar zit te koekeloeren op final 05R van Caïro Int. Op een gegeven moment een keer een plaatje van geschoten. Als je daar een keer heen moet is het negen van de tien keer landen 05R en als je uit het noorden komt vraag dan netjes, "traffic permitting, request extend downwind I'll call you base" en je kan mooi over Giza base turnen (of request base turn over piramids of zoiets, de controllers werken meestal wel mee).

BTW, de volle 100 punten + bonus 0.5 trede omhoog op de AGP (je hebt vast wel eens zwevers omhoog gesleurd met de Cub, toch?)
 
Last edited:
Taildragger, well done!

Het plein met de vier Soviet type straaljagers is een appel of ceremonie locatie op het gigantische Egyptische luchtmacht hoofdkwartier waar ik altijd naar zat te koekeloeren op final 05R van Caïro Int. Op een gegeven moment een keer een plaatje van geschoten. Als je daar een keer moet is het negen van de tien keer landen 05R en als je uit het noorden komt vraag dan netjes, "traffic permitting, request extend downwind I'll call you base" en je kan mooi over Giza base turnen (of request base turn over piramids of zoiets, de controllers werken meestal wel mee).

BTW, de volle 100 punten + bonus 0.5 trede omhoog op de AGP (je hebt vast wel eens zwevers omhoog gesleurd met de Cub, toch?)

Dank je wel. Trouwens leuk verhaal. Mijn ervaring (hoewel niet zo internationaal als jij) is dat de controllers echt meestal medewerking verlenen. Leuk te horen dat dat ook in Egypte het geval is.
Ennuh, nee.... ik heb nog nooit een zwever opgesleept. Ben er wel een paar keer voor gevraagd, maar mij lijkt dat nou niet het soort werk waar ik op kick. Heb er wel achter gehangen in een Blanik.

Ik geef graag een Open floor!
:nicethread:

Greetz,
TD
 
Ik weet niet of het een moeilijke of makkelijke is.

Twee vragen:
1. Wie is deze man?
2. Waar is deze man bekend om?

raadplaatjd6.jpg
 
"Lawn chair" Larry Walters.
1 van de weinige nog in leven zijnde contenders voor de befaamde Darwin-award.
Zijn stunt met met helium gevulde ballonnen aan een lawn-chair is een confirmed myth door de Mythbusters. Leuke aflevering en Larry was helaas niet beschikbaar voor commentaar.
http://www.darwinawards.com/stupid/stupid1998-11.html
 
Thanks.
Wie ligt hier begraven?
 

Attachments

  • dood.jpg
    dood.jpg
    2.9 KB · Views: 0
Klik op plaatje voor grotere versie . . .

Scheelt inderdaad een paar pixels horizontaal en verticaal. Nee, geen idee wie het is, maar het plaatje is wel heel erg klein om een zoektocht mee te gaan beginnen.
 
Het moet ook niet te makkelijk worden. Over een paar uurtjes een tipje!
 
Stop hold the presses. Het is geraden en TEC komt binnen het uur met de oplossing, want hij wil niet dat zijn complot met TD uitkomt.
:kiss:
 
Back
Top