Een raadplaat over waar wanneer hoezo waarom en wie

Damn, die van 't Harde had ik geweten! Heb er vlakbij gewoond én regelmatig vanuit de lucht bekeken. Ik ben altijd te laat met die raadplaatjes of de oplossing komt steeds te snel... :wegkwijt:

Ja eindelijk wist ik waar het was, maar ook te laat :(

Ik heb nog goede herrineringen aan die plek aangezien ik daar tijdens mijn IP bivak heb gelegen. Mijn later (vlieg) instructeur heeft daar in zijn begin tijd ook nog vanaf gevlogen. Ook hij had mooie verhalen over het veld :)

-- vooruit 100 rechts 50 uitwerkingsvuur over ... :)
 
Hahah, je ziet, dat sinds MG en Kliko bij dezelfde toko werken, maar, met een niet weg te kauwen salaris verschil, zit met name MG maar wat te katten.:cool:

Anyway, nieuwe challenge.

Geloof het of niet, deze contraptie is echt in de praktijk uitgeprobeerd.

De vraag is,
a. In welk vliegtuig is dit uitgeprobeerd.
b. Wat was het doel van het expiriment.

neusjp1ggx7.jpg


En neen, dit komt niet niet uit een Kuifjes boek.

Cheers
Art
 
Ja eindelijk wist ik waar het was, maar ook te laat :(

Ik heb nog goede herrineringen aan die plek aangezien ik daar tijdens mijn IP bivak heb gelegen. Mijn later (vlieg) instructeur heeft daar in zijn begin tijd ook nog vanaf gevlogen. Ook hij had mooie verhalen over het veld :)

-- vooruit 100 rechts 50 uitwerkingsvuur over ... :)

Ja, zo was het 'Attentie, Schot' geweldig en wat een kort veldje ook. Je had slechts 180 meter meestal vochtig gras om af te remmen. Dus door de uitgekapte invliegstrook op short final zitten, hangend aan de prop met weke controls en een bibberend naaldje op pietsie meer dan 40 mijltjes. Nou ja, aangedikt, maar zo voelde het wel.
 
Hahah, je ziet, dat sinds MG en Kliko bij dezelfde toko werken, maar, met een niet weg te kauwen salaris verschil, zit met name MG maar wat te katten.:cool:

Anyway, nieuwe challenge.

Geloof het of niet, deze contraptie is echt in de praktijk uitgeprobeerd.

De vraag is,
a. In welk vliegtuig is dit uitgeprobeerd.
b. Wat was het doel van het expiriment.

neusjp1ggx7.jpg


En neen, dit komt niet niet uit een Kuifjes boek.

Cheers
Art

Art, komen we in de richting van zoiets?
prone.jpg
 
toen ik de afbeelding zag dacht ik al onlangs zoiets te hebben gezien bij het zoeken naar het antwoord op een eerdere vraag. Voordeel van dit onderwerp is dus dat je er aardig wat bijleert.

Het blijkt om proefnemingen te gaan aan de G-bestendigheid van vliegers die beter zou uitkomen als de vlieger zo horizontaal mogelijk wordt geplaatst. Daartoe hebben ze een MK8 Meteor uitgerust met die extra cockpit. Hoe ze dat gewicht voorin hebben gecompenseerd is mij een raadsel. De Britten kennende zal het wel met een grote klomp lood in de staart zijn gedaan.

Greetz, TD
 
@ TD

Ook vraag b was goed beantwoord.

Floor is yours, but one request, can you make the next one a litle bit more, eh, eenvoudiger, zodat meerdere kandidaten zich kunnen melden?

Thx.

Cheers
Art.
 
@ TD

Ook vraag b was goed beantwoord.

Floor is yours, but one request, can you make the next one a litle bit more, eh, eenvoudiger, zodat meerdere kandidaten zich kunnen melden?

Thx.

Cheers
Art.

Helemaal gelijk Art, het moet voor iedereen leuk blijven, deze very:nicethread:

Ik denk met deze wel een aardige te hebben:
wiesda.jpg

1- Wie is deze meneer?
2- Van welke drie was hij er eentje?
3- Bonusvraag: Wat voor bizarre luchtoverwinning wordt hem toegekend?
Antwoord 3 is niet verplicht, maar als je die goed hebt zal ik bij Ome Art voorspraak voor je doen om je een treetje hoger op de AGP geplaatst te krijgen :angel:
 
1 Bram (Bob) van der Stok
2 Hij was een van de drie helden die onstnapten met tunnel Harry uit StaLag Luft III en Engeland bereikte
3 De Focke-wulf FW 190 die hem had aangeschoten boven Frankrijk per ongeluk neergehaald met de kap die hij had afgeworpen om eruit te springen, de Fw190 stortte neer
 
Last edited:
1 Bram (Bob) van der Stok
2 Hij was een van de drie helden die onstnapten met tunnel Harry uit StaLag Luft III en Engeland bereikte
3 De Focke-wulf FW 190 die hem had aangeschoten boven Frankrijk per ongeluk neergehaald met de kap die hij had afgeworpen om eruit te springen, de Fw190 stortte neer

BR, I am deeply impressed! En dat je ook nog weet dat ie Bram heet. The Floor is all yours.
@arthorizon: Wil je deze kanjer niet vergeten in je gebeden????
 
foto zag er bekend uit maar was een duidelijk geval (voor mij) melk horen klotsen maar waar zit die verrekte tepel ook alweer, stuitte op een giga verhaal over inzet van de ML op de Grebbenberg in '40 en kwam toen held van der Stok zijn naam tegen en bingo, yup that was him...

nu nog een raadplaat vinden...
 
Next, heb geprobeerd het niet te moeilijk te maken (dus TD zal hem meteen wel weer goed hebben...)

Wat voor vliegtuig.
Naam van dit vliegtuig.
Waar te vinden en verhaal erachter.

 
Next, heb geprobeerd het niet te moeilijk te maken (dus TD zal hem meteen wel weer goed hebben...)

Wat voor vliegtuig.
Naam van dit vliegtuig.
Waar te vinden en verhaal erachter.


1- Gloster Sea Gladiator Mk.1
2- 'Faith'
3- In het National War Museum op Malta. Op 11 juni 1940 waren er maar 3 Gladiators die de hele luchtverdediging vormden op Malta. Deze vliegtuigen werden 'Faith, Hope and Charity' genoemd. Het hele verhaal kun je hier lezen.
 
Back
Top