Gothic piloot

naja, het is best wel ontopic he:p daar begon het mee.

intussen gaat het eigenlijk niet meer over mij maar over het gothic zijn, wat er wel gebeurt hier is dat het meer moreel wordt, van gothics zijn ook mensen, terwijl het de bedoeling was dat het over selecties en piloten ging. maar die vraag is ook intussen wel beantwoord
 
in mijn vorige post doelde ik op de extreme gevallen zoals je ze ziet met zwarte make-up, doodshoofden op hun t-shirts en dat soort dingen. Wees nou eerlijk, dan denk je toch niet meteen: goh wat een vrolijke snuiter loopt daar, daar zou ik graag vrienden mee willen zijn!

@mike5, een kleurrijke samenleving staat niet per se voor een goede, het is belangrijker wat voor persoonlijkheid iedereen heeft. Alsof je, als je een doorsnee uiterlijk hebt, geen boeiend persoon kan zijn! Dat is net zo goed een vooroordeel.

true, iedereen heeft een bepaalde kledingstijl die vaak te maken heeft met zijn muzieksmaak. Leuk op de middelbare school (been there, done that), maar zeker als je wat ouder wordt moet je je er bewust van zijn dat een uitgesproken uiterlijk in je nadeel kan werken, dat is wat ik bedoelde. Maarja voor de meeste mensen is t idd een fase. Waar maak ik me eigenlijk ook druk over :biertje:
 
bballchick, ben jij er ook al zoeentje van "doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg?"

Variatie is "the spice of life", hoe bonter, hoe beter, wat mij betreft. Er wonen al genoeg mensen in rijtjeshuizen die op woensdag gehakt eten en in een zilveren Opel Astra rijden. Om maar eens lekker te generaliseren.
 
in mijn vorige post doelde ik op de extreme gevallen zoals je ze ziet met zwarte make-up, doodshoofden op hun t-shirts en dat soort dingen. Wees nou eerlijk, dan denk je toch niet meteen: goh wat een vrolijke snuiter loopt daar, daar zou ik graag vrienden mee willen zijn!

Waarom niet? Ik heb een paar jaar zo'n vrolijke snuiter in mijn klas gehad en het is een hele lieve jongen. Ik vind het een kortzichtige uitspraak van je, ze zien er in jou ogen misschien bedreigend uit, dat ze zo van een flatgebouw af kunnen springen, maar als je je een beetje inleeft weet je gewoon dat dat absolute onzin is.

Verdiep je eens in die mensen voor je een oordeel geeft!

En verder ben ik er van overtuigd dat 'gothics' zich echt wel weten te kleden naar de gelegenheid... als ze bijvoorbeeld op sollicitatie moeten. Wat maakt het dan uit wat zo iemand in zijn vrije tijd aandoet??
 
@Prettyfly: +1

Verder beetje nutteloos topic, ik wil hem graag voortzetten op de vraag: Mijn buurjongen loopt in rode broeken...dit vind ik eng....nu kan hij geen piloot worden toch?:naund:
 
ik ben bang dat hij geen enkele kans maakt, omdat rood niet
echt netjes is.
tenzij hij een mooi drie delig rood pak kan vinden!;)

greetz poes:)
 
een kleurrijke samenleving staat niet per se voor een goede, het is belangrijker wat voor persoonlijkheid iedereen heeft. Alsof je, als je een doorsnee uiterlijk hebt, geen boeiend persoon kan zijn! Dat is net zo goed een vooroordeel.

Maar dat zeg ik ook helemaal niet. Ik zeg als iedereen hetzelfde is, het een grote grijze massa is. Jij trekt conclusies over iemands persoonlijkheid gebaseerd op zijn uiterlijk. Ik heb nergens geschreven dat mensen die er doorsnee uitzien geen interessante persoonlijkheden kunnen hebben. Daar wil ik aan toevoegen dat als iedereen gotic zou zijn, het dan ook een grijze massa is.

Het enige wat ik geschreven heb is dat je in deze kleding niet door een sollicitatie gesprek komt. Dat staat geheel los van je persoonlijkheid en geschiktheid om piloot te worden. Hoewel ik wel denk dat als je zo op een sollicitatie gesprek komt je niet goed begrijpt wat het beroep allemaal inhoud, en het dus wel iets zegt over je geschiktheid.

Grtz Mike5
 
Conclusie: kleed je zoals je wilt, maar pas je aan tijdens een sollicitatie/selectiegesprek, als je tenminste kans wilt maken op de bewuste baan/opleidingsplaats.
 
Dr zit een meid bij EZY in STN...F/O...na t werk en op stap is ze een goth...
dusss...overdag aanpassen, 'savonds doen wat je wil
2 centjes van mij
 
Volgens mij wordt mijn mening overdreven opgevat door sommigen hier, lees mijn posts nou es helemaal en niet half. In mijn post #94 zeg ik toch ook dat die extreme gothics er niet bepaald vrolijk uit zien, terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn! o.a. prettyfly heeft daar overheen gelezen. Ik geef toe dat ik vooroordelen heb. Maar laten we het niet overdrijven, ik ren heus niet weg van mensen die er niet uitzien als Jan Modaal, whaha dat slaat nergens op! Ik ben ook geen voorstander van de doe maar gewoon dan doe je gek genoeg/wat de boer niet kent dat vreet ie niet/zilveren opel astra- opvatting. Maar dat is helaas wel de conclusie die jullie trekken. Ik heb het gewoon niet zo op hele extreme types (dat ligt aan mijn eigen ervaringen, mijn mening is gebaseerd op de mensen die ik ken). Een ander voorbeeld, je hebt van die gasten met een Lonsdale trui, een kale kop, legerkisten en de nederlandse vlag op hun jas gespeld. Dat vind ik foute gasten. Zo iemand stap ik niet op af. En tja, dat ik dan misschien een fantastische vriendschap moet missen omdat het eigenlijk een hartstikke leuke kerel is, dat risico durf ik dan wel te nemen.

Maargoed, volgens mij delen we allemaal hetzelfde idee: die samenvatting van Onassis en Diana. Dat is ook het antwoord op de vraag die aan het begin van dit topic werd gesteld door Rippie. End of discussion?
 
Leuk Topic,

Maar denkt de meerderheid nou echt dat piloten normaal zijn????:naund:

Denk dat er weinig beroepsgroepen zijn waarin je zoveel verschillende achtergronden tegenkomt.

BTW ik word moe van piloten die 10 uur lang tegen je aan blijven ouwehoeren. Het mag ook wel eens stil zijn!
 
Als het echt niet uit zou maken?
Dan mag de persoon dat ook tijdens de cova vrolijk vertellen.
90% zeker dat de mannen die de selecties houden dan denken hmm.... is dit wel het type wat we zoeken.

Ik denk serieus dat dit is wat er zou gebeuren als je openlijk ervoor uitkomt dat je Gothic bent.
 
Al een beetje verlopen topic maar toch hap ik nog even toe.
Gothic of geen Gothic. Het gaat om je professionele houding. Als je zaken en prive goed gescheiden kan houden, en dus een goede attitude op je werk kunt hebben in dit geval de cockpit (daarbij hoort er uit zien naar behoren, uniform en net verzorgd, wat stap 1 al bij de selectie wordt beoordeeld). Dan lijkt me dat er geen bezwaar zit aan welke style muziek / principes / vrienden je jouw leven wil inrichten.
En Rippie, Jij had dus het idee dat mensen die gepest zijn een lagere kans hadden om later nog door een selectie te komen?
Gepest geweest? Ik weet niet wat dat zegt over betr. kandidaat. Het gaat tenslotte om de persoon wat je bent geworden en hoe je je hebt ontwikkeld. Indien iemand in het verleden ''afwijkend' was van de grijze muizen standaard en door de meute is afgekeurd(kinderen/pubers zijn HARD), lijkt me eigenlijk vrij weinig over iemands persoonlijkheid te zeggen. Dus naar mijn inziens als kind zou iedereen gepest kunnen zijn maar goed.
Wat wel wat zegt over iemands persoonlijkheid, indien er problemen zijn geweest, hoe iemand zijn problemen aanpakt, hoe degeen ermee is omgegaan, wat degeen ervan heeft geleerd. En ook daarna kan iemand zich toch verder ontwikkeld hebben?
 
Tjonge. Het spijt me om te zeggen, maar wat een subjectief gekeuvel zeg.

Bruce Dickinson is idd een goed voorbeeld van Diana, zo kan het dus ook. :airforce:

Je klasgenoot heeft nu juist een kans om zich te bewijzen moet je maar denken. Op mijn werk zeggen we dan: Dat hij alternatief is noemen we geen probleem, maar een uitdaging!
 
Back
Top