Ben benieuwd welke maatschappij het eerste gaat in Europa.
Alitalia ? SkyEurope ?
Amsterdam Airlines:yeehaa:
Ben benieuwd welke maatschappij het eerste gaat in Europa.
Alitalia ? SkyEurope ?
TDY Afrika gehad zeker Izzy !?
Niks dankbaar zijn!!! wil mn BMW and mn villa !! show me the money! :grijns:
En FH,
CHQ gaat zeker goed. Nog aardig aan het aannemen. Maar met F9 in chapter 11 vraag ik me af of die 17 kisten die, per contract, naar DEN moeten gaan ook in volle toeren gaan opereren voor the whole different animal vanuit de mile high city..
LCC’s gaan, hoe je het ook wil wenden of keren, de prijzen naar boven aan passen, de passagiers moeten voor alles betalen, inchecken van baggage, aan het raam zitten, priority boarding, etc. De spindoctors blijven echter adverteren met een one way ticket voor 9 Euro. PT Barnum zei het reeds vroeger, there will be a sucker born every 15 minutes.
De Legacy carriers moeten mee in dit olie geweld, echter, alleen waar het gaat om twee derde van de cabine te vullen met nietsvermoedende paxen die bij de LCC’s weggetrokken moeten worden om de nodige critical mass te genereren.
Dus, LCC kosten, ticket, prijzen gaan omhoog, sooner or later, want met een fuel prijs van USD. 1150,- per ton, valt er niets meer te verdienen en er is ook niet meer tegen aan te hedgen.
De Legacy carriers gaan omlaag in hun tarieven voor cut throat economy omdat ze stoelen moeten vullen.
Nivellering in yield prognoses, heet dat.
Art
Er zijn nog degelijk wel een paar markets waar je goed geld en soms erg goed geld kunt verdienen. Ben alleen bang dat over de 90% die hier op airwork posten dat niet willen. Te ver weg van familie zal wel de belangrijkste reden zijn. Misschien ben ik wel een van de gelukkige, wie weet. Ik heb gelukkig een vrouw die zelf ook een baan heeft waarvoor zij soms dagen achtereen weg moet en erg zelfstandig is. Ik ben zelf net ook even bijna 6 weken weg geweest, moest een nieuw vliegtuig op het certificate. Duurde iets langer dan verwacht (FAA niet de snelste in de wereld). Denk zelf, gezien de inhoud van een hoop posters hier, er maar erg weinig mensen hier zijn die dat zouden doen.Maar Art's stelling "The party is over" betekent voor mij dat de gouden tijden zoals onze seniore collega's hebben meegemaakt, voorbij zijn. Al jaren dimdammen we hier over veel te lage salarissen, wurgcontracten, extreem hoge opleidingskosten en betaalde typeratings. En dan hebben we ook nog eens de zeer hoge huizenprijzen, brandstofprijzen en lasten.
Laat geld dus geen drijfveer zijn om een carriere als vlieger te beginnen!
Omdat piloten nu over zich heen laten lopen. Wat denk je dat er gebeurd als piloten ineens nee zouden zeggen tegen zelf betaalde typeratings om een baan te krijgen?Al jaren dimdammen we hier over veel te lage salarissen, wurgcontracten, extreem hoge opleidingskosten en betaalde typeratings.
Wat denk je dat er gebeurd als piloten ineens nee zouden zeggen tegen zelf betaalde typeratings om een baan te krijgen?
49015 said:LCC's zijn er al een tijdje en hebben tot nu toe de meeste taktieken van de 'legacy' carriers zonder problemen weerstaan.
Iz said:Het is heel simpel, trek je de arbeidsvoorwaarden bij de ene airline omhoog met veel bloed, zweet en tranen als vliegers (en vakbond), dan komt er een nieuwe airline met broodmagere arbeidsvoorwaarden. Zie nu bijvoorbeeld een Amsterdam Airlines. Wat wil je daar in hemelsnaam tegen beginnen? Er zijn altijd werkloze vliegers die die arbeidsvoorwaarden accepteren en zichzelf voor die tijd niet massaal kunnen groeperen. Niet alleen heb je dan cheap labor, ze zetten door die cheap labor met lage kosten de concurrenten waar de personeelskosten wel hoger zijn, ook nog eens onder druk, en soms klappen de 'betere' concurrenten dan.