Nosig
Active member
Payload was nooit een probleem (fuel heeft de F50 bijna niet nodig op die korte stukjes en banen zijn altijd meer dan lang genoeg, behalve op LCY wat de enigste bestemming was waar payload een probleem kon worden maar het in de praktijk bijna nooit was (krap, maar nog nooit wat hoeven laten staan)), volume wel voor een paar bestemmingen zoals Bremen en Düsseldorf. Daar zaten vaak veel mensen op met doorverbindingen naar donker Afrika met 3 grote hutkoffers elk. Ik kan je uit ervaring vertellen dat volle 737-800's naar diezelfde bestemmingen ook altijd volume problemen had, bleef altijd wat bagage staan (en dan hadden ze nog niet eens post of vracht erbij geladen), puur volume nooit payload. E170 heeft waarschijnlijk de helft meer aan bagage ruimte maar ook de helft meer aan passagiers stoelen, dus dat maakt allemaal niet zo veel uit.Die Fokker 50's hebben toch altijd gezeik met payload en dus koffers achterlaten? In zulk geval is de E-170 ideaal!
De F50 is op korte stukjes dus een prima werkpaard en zeer economisch. Alleen vanuit comfort niet heel gewenst. Een duur slot kan je beter uitmelken met een grotere kist, maar dan moet je hem wel weten op te vullen. Mensen hebben liever meerdere keuzes op een dag om verbindingen te halen zonder lang te wachten dan dat ze maar 1 (grote) kist kunnen nemen maar dan 4 uur moeten loungen op EHAM, daar is een F50 ideaal voor.