Fokker vloot klm

daan1991

New member
Als ik zeg, over 10 jaar vliegt er geen Fokker meer rond in de vloot van klm, geven jullie mij dan gelijk of niet?
 
Daan, leuke stelling, maar denk idd dat over 10 jaar alle fokkers wel weg zijn, de nieuwste 70's zijn uit mn hoofd dan ook een jaar of 23 oud, dus die zullen wel weg zijn en denk dat de 50 het dan ook niet echt meer doet, over de f100 hoeven we het niet te hebben, de oudste daarvan zijn nu al 20 jaar oud. Het is wel grappig om de geruchten binnen KLM(cityhopper) te horen, de ene dag hoor je dat het binnen 2 jaar een verdwijnend type zal zijn en de volgende dag hoor je dat de 100's nog wat langer blijven en de embraers voorlopig alleen uitbreiding zullen worden, eerlijk gezegd denk ik dat ze zelf ook nog niet precies weten hoe en wanneer de fokker jets worden uitgefaseerd, dat zal ook wel een beetje afhangen van de vraag naar de groei die de KLM doormaakt, bij wat meer groei kunnen ze natuurlijk makkelijk nog even met wat extra kisten doorvliegen,

grtn FK
 
Interessante stelling; F50's naar de schuur van VLM?? :rolleyes:
Kunnen die nog effe doorbollen met de oude fokkertjes.

Grtz,
 
Deze week komt de eerste Embraer 190. Ik denk niet zo zeer als uitbreiding maar als vervanging voor de F100, want die halen een belachelijk lage reability bij KLC. Ze willen er dus graag vanaf. Maar wie zal zeggen of dat lukt, want F100's zijn zo goed als onverkoopbaar, bij wijze van spreken zijn de engines (Rolls Royce) die er aan zitten al meer waard dan het hele vliegtuig verder. Achja, wellicht dat een of ander Afrikaans land er heil in ziet, veel zal men er iig niet voor hoeven betalen...
 
deze week? ze land om 16.00 vanmiddag...

ik hoop van harte dat klc geen kopers voor haar 100's vind,.. dan hebben we eindelijk onderdelen om de andere kisten op te lappen..
 
Down under

Down under

Ze gaan naar Australie...

This week I spoke to Kostar Airlines - a new airline in South Korea that plans to launch in August using Fokker 100s - and they told me they were looking to send their pilots to the US or Europe for simulator training rather than travelling Down Under.
The other Fokker 100 operators in Asia Pacific are: Air Niugini (Papua New Guinea), Air Bagan (Myanmar), Aero Mongolia, Alliance Air (Australia), Cosmic Air (Nepal), Mandarin Airlines (Taiwan), Merpati Nusantara (Indonesia), Skywest Airlines (Australia) and Transwisata Prima Aviation (Indonesia).
Another new airline in South Korea called Yeongnam Air and a carrier in Western Australia called Network Aviation Australia also plan to operate Fokker 100s.


bron: http://leithensaviationbulletin.blogspot.com/2008/04/fokker-100-operators-to-head-down-under.html
 
Paar jaartjes geleden werden die dingen vanuit de woestijn verkocht voor 2 miljoen dollar maar om nou te zeggen dat ze over de plank vlogen?? niet bepaald...Dus veel meer zullen ze niet waard zijn...Zou je dr een rol speedtape bij cadeau krijgen?

En vooral omdat de woestijn zich straks weer gaat vullen met white-tails (verwachting is 400 nieuw gebouwde toestellen die de maatschappijen niet meer af kunnen nemen vanwege de credit-crunch), zal de prijs nog wel meer drukken

Waanzinnig mooie kist trouwens die nieuwe 190...chapeau! hele verbetering...hoeven ze bij KLC geen zwarte staarten meer te schrobben ;)

En Larspl: die 100's zijn al zo verschrikkelijk gekanibaliseerd, daar valt weinig meer van te robben
 
Paar jaartjes geleden werden die dingen vanuit de woestijn verkocht voor 2 miljoen dollar maar om nou te zeggen dat ze over de plank vlogen?? niet bepaald...Dus veel meer zullen ze niet waard zijn...Zou je dr een rol speedtape bij cadeau krijgen?

En vooral omdat de woestijn zich straks weer gaat vullen met white-tails (verwachting is 400 nieuw gebouwde toestellen die de maatschappijen niet meer af kunnen nemen vanwege de credit-crunch), zal de prijs nog wel meer drukken

Waanzinnig mooie kist trouwens die nieuwe 190...chapeau! hele verbetering...hoeven ze bij KLC geen zwarte staarten meer te schrobben ;)

En Larspl: die 100's zijn al zo verschrikkelijk gekanibaliseerd, daar valt weinig meer van te robben
Denk dat die 100's perfect zijn voor allerlei maintenance opleidingen.. Er gaan dingen kapot waarvan de originele ontwerpers niet eens wisten dat het er in zat...
 
@ Onassis

F100 prijsjes zijn laatste jaren echt flink gestegen en is veel meer waard nu dan de 2 milj. USD van een paar jaar terug.
 
Is er zoveel vraag naar 100's dan? Het zijn goeie vliegtuigen maar KLC haalt nu een reability level van 85%.. Heeft ook met het onderhoud te maken natuurlijk, het mag allemaal niks kosten tegenwoordig. Gek genoeg zijn er ook maatschappijen waar de 100's als een tierelier vliegen.
 
Gek genoeg zijn er ook maatschappijen waar de 100's als een tierelier vliegen.

Ik ben benieuwd naar de rotaties van die kisten.....als die kisten altijd terugkomen op homebase (dus dayflights only) heb je effectief natuurlijk veel meer tijd voor onderhoud....

Ik denk dat ook die maatschappijen tegen bepaalde problemen aanlopen.....of ze vliegen zonder MEL..
 
Back
Top