PVS-->Portugal VLieger Selectie

Vandaag briefing gehad en maandag op naar Evora! Het begint nu echt te kriebelen!:D Heb er zin in! Leuke groep, dus we gaan er gewoon een topweek van maken!

Ja, we gaan er een leuke tijd van maken daar! Al onze vraagjes zijn beantwoord, de broodjes van Amersfoort CS gegeten, dus tijd om te knallen!

Denk niet dat je één van ons gesproken hebt, tuuttuut. We waren daar voor de PVS briefing met z'n vieren. Er was ook nog een groep PO1'ers (?) en wat GVSS'ers voor zover ik weet.

Succes met je VMO2!
 
Ja, we gaan er een leuke tijd van maken daar! Al onze vraagjes zijn beantwoord, de broodjes van Amersfoort CS gegeten, dus tijd om te knallen!

Denk niet dat je één van ons gesproken hebt, tuuttuut. We waren daar voor de PVS briefing met z'n vieren. Er was ook nog een groep PO1'ers (?) en wat GVSS'ers voor zover ik weet.

Succes met je VMO2!

Vergeet niet de politieheli met het stop-politie bordje..

Maar oke, wij vertrekken dus Maandag om half 1, en zullen daarna voor iedereen hier een leuk verslag maken over de PVS in Portugal :) Zoals ik al heb gezegd; ik heb er heel veel zin in!:rt:
 
Ik zit nu in Evora! Het is echt super hier! Lekker hotel, lekker eten en prima weertje!:) morgen (als t weer goed is) de eerste vluchten!:) kan niet wachten! Makaveli heeft het ook naar zijn zin :) ik hou jullie op de hoogte!

Nickos
 
Zijn er trouwens nog mensen die bij de marine gesolliciteerd hebben en, die net als ik, pas in mei op het KIM beginnen en daardoor pas naar portugal mogen als de aprilklas van de luchtmacht volzit? voel me een beetje alleen... :)
 
wat zijn de afvalpersentages van de PVS eigenlijk?

en wat moet je allemaal kunnen? ( heb het boekje voor me liggen, maar je kan minder leren als dat je voor het GVSS kon leren naar mijn idee)
 
Yup! We zijn net thuis! :)

Eén van de mooiste tijden van m'n leven al zeg ik het zelf, maar erg zwaar. Vond 'm persoonlijker mentaal zwaarder dan de GVSS, maar het vliegen is echt ongelooflijk. De temperatuur is heerlijk, de mensen vriendelijk, het stadje bloedmooi, dus alleen maar lof over de trip. Alles is heel professioneel geregeld en je voelt je echt enorm op je gemak met de instructeurs naast je.

Wederom, wat er ook uit gaat komen, het is een ervaring die we nooit zullen vergeten en het vliegwerk is simpelweg amazing. De aerobatics zijn ook echt top. Terugkijkend was het om te smullen!
 
Ha Cheff,

Yup, alle zes de vluchten. Ik zou vlucht zes voor geen goud hebben willen missen, dus ben daar wel blij mee! Zelf het circuit en de landing vliegen was echt een topper! Wat er ook uit gaat komen, de ervaring neemt niemand meer van je af, en het was echt geweldig!

Veel plezier en vooral ook succes bij je PVS, Cheff! Onderschat het niet. Het is wel zwaar, maar vergeet niet te genieten van het vliegen. Heb je al een datum?

Groeten!
 
Yup ik mag 2 maart vliegen. Ik ben naar voren geschoven i.v.m. een neusoperatie op de 13de.
Maar vanaf welk vliegveld ben jij eigenlijk vertrokken Makaveli?
 
Last edited:
ik schijn een polliep te hebben (goedaardig neuskankergezwel) die mijn rechter neusholte verstopt. Maar zodra deze eruit is mag ik gewoon verder van de arts. Hetgeen waarvan ik dacht dat het gewoon een chronische verkoudheid was bleek dus eigenlijk iets anders te zijn.
Het kwam aan het licht door een rontgen foto
 
succes cheff, toch handig dat alles zo grondig gecontroleerd wordt! Anders was je er waarschijnlijk niet achter gekomen!
 
Portugal was idd een topervaring.. Helaas heb ik een lichte luchtziekte, die naar voren kwam in de eerste FAM en bij de PVS 3, desondanks erg goed en relaxt gevlogen en goede resultaten neergezetn. Nu op naar het CML en de vliegerarts om van mn luchtziekte af te komen. Hoe ze dat doen weet ik niet, dus nu wachten op het belletje. Dan snel nog 2 daagjes afwerken op Seppe en dan op naar de KMA! (hoop ik..)

Het was in ieder geval helemaal SUPER! Het vliegen was geweldig, enorm goede, gezellige en ervaren instructeurs en met de groep elke avond buikpijn van het lachen gehad. Het avondeten was lekker, en voor het uitgaan moet je maar juist de goede tenten vinden. Nou raad ik je het niet aan, maar het is toch gezellig om op de laatste avond te genieten :)

Succes voor iedereen die nog moet! Niet bang zijn, genieten! Het is en blijft een tópervaring!

Cheers
 
Gewoon een bureaustoel met electrische motor en zitten tot je geel en groen ziet zonder te kotsen (ik zweer het je) vraag maar aan de testleider die jouw voorlichting heeft gedaan hehe. :p
voor de rest veel succes
 
Gewoon een bureaustoel met electrische motor en zitten tot je geel en groen ziet zonder te kotsen (ik zweer het je) vraag maar aan de testleider die jouw voorlichting heeft gedaan hehe. :p
voor de rest veel succes

Haha dat weet ik ;) gelukkig zijn er nog meer methodes heb ik me al laten informeren :) Het is gelukkig ook geen erge vorm, want ik heb tussendoor gewoon goed kunnen vliegen en nergens last van gehad, en helaas bij vlucht 3 de laatste 5 minuutjes. Dus we zien wel :)
 
wanneer krijg je trouwens de PVS datum te horen? na je VMO-2 of daarvoor?


EDIT:

ik wordt net gebeld dat ik aanstaande zondag naar evora moet:D:D:D

wie gaan er dan nog meer?
 
Last edited:
Back
Top