PVS-->Portugal VLieger Selectie

Hey tuuttuut,

Ik ben erbij!! Zie je vrijdag wel op de briefing, en dan gaan we ff pilsje pakken, en ff knallen op evora!

Groetjes Martijn
 
zozo tuuttuut heb je geluk ! zal waarschijnlijk zijn omdat je zo snel mogelijk kan beginnen ?
Veel sucecs in ieder geval !
 
Nickos en marvaline zouden nu ongeveer hun uitslag van de pvs moeten hebben toch ? en ?

Nouja, "marvaline" weet ik niet, maar ik heb mijn uitslag in ieder geval nog niet. ;)

Nickos moet nog even terug naar het CML omdat hij lichtelijk last kreegt van misselijkheid tijdens de eerste en derde vlucht. Hij was hier gewoon eerlijk in tegenover de instructeurs en ik denk (hoop) dat het ook geen erge vorm van luchtziekte is. Met een beetje geluk staat hij nog gewoon voor de April klas ingeschreven. Dit heeft hij trouwens hierboven nog ergens vermeld.

Ik zit nog even in zware spanning op de uitslag te wachten!!! Pray for me guys! :(

EDIT:

Ik weet trouwens niet of het een goed idee is om een verslag van de PVS ervaring te schrijven. We hebben het opgegooid bij de goede mensen van het CML en kregen een gewetensvraag als antwoord; kunnen wij zo'n verslag objectief schrijven? Ik denk dat het eerlijke antwoord "nee" is en dat je iets als de PVS (en de andere keuringen) op je af moet laten komen, zonder een vertekent beeld te krijgen van anderen die 'm al hebben gehad. Op Airwork staat veel informatie over de keuringen, maar of je er je voordeel mee doet? Kijk, ik zou kunnen zeggen, "voor mij was de PVS een stuk zwaarder dan de GVSS", terwijl de meeste bronnen hier het tegenovergestelde zullen zeggen. Wat is de waarheid? Het beste kun je "blanco" alle keuringen in gaan, maar ook dit is natuurlijk weer een persoonlijke opvatting. ;)

Groeten en t'rusten!
 
Last edited:
@ Makaveli:
Ik ben met je eens, ondanks dat het voor de mensen die nog moeten (ik hopelijk ook) een beeld geeft, is het inderdaad beter om de documenten die van het CML van te voren krijgt gewoon goed te leren. Dan gewoon over je heen laten komen.

Net als met de GVSS, waarvoor ik volgende week aan de beurt ben, ben ik van mening dat je het boekje gewoon moet kunnen dromen qua handelingen etc. Daarnaast is het belangrijk om te weten hoe het vliegtuig zich waarschijnlijk gedraagt tijdens die handelingen en waarom hij dit doet. De verhalen die je hoort zijn inderdaad leuk en soms minder, echter blijven dat ook persoonlijke verslagen die niet objectief zijn. De enige die objectief is, is de instructeur die die beoordeelt.

succes met de uitslag en ik hoop dat je er door bent!
 
Ja sorry makaveli dat was een typfoutje, aangezien ik vele namen was tegengekomen in korte tijd op het forum. Ik had het later ge-edit maar blijkbaar niet gelukt :confused:
Maar fingers crossed for jou en nickos:) ;)
 
Naar Makaveli

Ik hoop dat je het leuk hebt gehad en dat je door bent :). Maar kun je niet een klein beetje het tipje van de sluier halen. Immers een forum is ervoor om meningen naar voren te brengen. Een feit is een gebeurtenis en dat achter houden voor mensen maakt toch niks uit. Vertel alleen jouw verhaal van hoe jij het ervoer. Daarbij draag je niks op en wat mensen met die informatie doen moeten ze helemaal zelf weten toch.

Mvg
 
CML had me 2 dagen geleden gebelt.. ze dachten dat ik al klaar was met VMO-2 maar moet nog terug komen voor een lichte afwijking in mn rug (volgende week donderdag)

anders zou ik volgende week naar evora gaan. maar hebben ze niet gedaan ivm met mijn afspraak in utrecht :( achja andere keer dan maar
 
@ Cheff,

Het enige wat ik je kan meegeven is elke avond vroeg naar bed, je handelingen dromen en veel droogvliegen. Goed uitrusten en probeer bovenin zoveel mogelijk te genieten. In principe blijf je op dezelfde kist vliegen (elke kist is anders) dus daar hoef je je niet druk om te maken :) maak het gezellig in de groep, geniet van het weekje portugal, en neem zeker je tijd om te relaxen! Lekker na het vliegen een terrasje pakken in het zonnetje, daarna voor en na het eten even studeren en dan weer slapen! :D

één van onze mede-PVS'ers heeft net z'n uitslag, een positief advies is nu onderweg naar Amsterdam, en daar moeten ze het nog ff goedkeuren, ik heb vandaag naar het CML gebeld, maar ze wisten nog niets wat betreft mijn luchtziekte 'training'.

Keep you posted!
 
Ik hoorde dat de groep van deze week alweer is uitgesteld, ze zijn doorgeschoven naar de 24e.. slecht weer in Évora
 
He hellcat wuh gaan samen 4 maart naar portugal :D. Ik had vandaag nog even een belletje gemaakt naar het CML en zeiden dat 2 maart verplaatst was naar 4 maart.
 
Lache, zie ik je iig 3 maart bij het CML.

EDIT:

Nou het CML belde net en ik ga nu van 28 feb t/m 5 mrt.
Dus gaan we niet meer samen, succes iig!
 
Last edited:
Back
Top