PVS-->Portugal VLieger Selectie

Heb vandaag met CML gebeld, er wordt idd niet meer in NL gevlogen vanwege het weer. er staan nu 10 mensen fictief ingedeeld voor februari. Ik ben nummer 12, dus sta ingedeeld voor 14 April '08 om richting KMA te gaan. Mochten er alleen zodanig veel afvallen of mensen niet kunnen dan vlieg ik nog voor Februari om 5 Feb. te beginnen bij de KMA. Je krijgt trouwens een telefoontje van het CML zodra alle medische gegevens zijn doorgevoerd via de arts bij de KMA. De klassen voor de PVS varieren van 4 tot 6 man. Allemaal veel succes en hopelijk tot op de KMA ;)

cheers
 
Heb vandaag met CML gebeld, er wordt idd niet meer in NL gevlogen vanwege het weer. er staan nu 10 mensen fictief ingedeeld voor februari. Ik ben nummer 12, dus sta ingedeeld voor 14 April '08 om richting KMA te gaan. Mochten er alleen zodanig veel afvallen of mensen niet kunnen dan vlieg ik nog voor Februari om 5 Feb. te beginnen bij de KMA. Je krijgt trouwens een telefoontje van het CML zodra alle medische gegevens zijn doorgevoerd via de arts bij de KMA. De klassen voor de PVS varieren van 4 tot 6 man. Allemaal veel succes en hopelijk tot op de KMA ;)

cheers

Zelfde verhaal hier, ze hadden de medische gegevens nog niet waardoor ik niet meer voor 5 feb kon vliegen. Maar ik heb wel van de dokter vernomen dat alles goed was (na een extra kaak check-up), alleen dat handtekeningetje he :)
 
Zelfde verhaal hier, ze hadden de medische gegevens nog niet waardoor ik niet meer voor 5 feb kon vliegen. Maar ik heb wel van de dokter vernomen dat alles goed was (na een extra kaak check-up), alleen dat handtekeningetje he

Je hoeft niet je Gehele medische keuring te hebben afgerond om PVS te mogen vliegen. Ik moet ook nog VMO2, maar mag wel alvast me PVS doen! Je vliegt namelijk op verantwoording van de instructeur, en die is qua vliegmedische keuring goed bevonden. Als jij graag keer met iemand wilt meevliegen heb je ook geen gehele keuring nodig, zou wat zijn!

Ik ben in afwachting van mijn PVS planning. Zou deze week brief krijgen met desbetreffende gegevens, dus ik wacht wel. Tevens wacht ik nog op belletje van UMC, weet iemand of dat lang kan duren? Zit al anderhalve maand te wachten daarop!

Gr. Martijn
 
Je hoeft niet je Gehele medische keuring te hebben afgerond om PVS te mogen vliegen. Ik moet ook nog VMO2, maar mag wel alvast me PVS doen! Je vliegt namelijk op verantwoording van de instructeur, en die is qua vliegmedische keuring goed bevonden. Als jij graag keer met iemand wilt meevliegen heb je ook geen gehele keuring nodig, zou wat zijn!

Ik ben in afwachting van mijn PVS planning. Zou deze week brief krijgen met desbetreffende gegevens, dus ik wacht wel. Tevens wacht ik nog op belletje van UMC, weet iemand of dat lang kan duren? Zit al anderhalve maand te wachten daarop!

Gr. Martijn

Dat klopt, dat zeiden ze bij mij ook. Maar dat is nu ook weer gewijzigd, mede dankzij het feit dat we in Portugal gaan vliegen. Anders had ik mn PVS ook al kunnen doen,, :huilt:

@ Hellcat:
Dan is de kans groot dat we samen PVS vliegen! Ik moest trouwens ook terugkomen voor Orthopedie, die zei ook dat ik door mocht, maar idd.. die handtekening.. :eek!:
 
@ Hellcat:
Dan is de kans groot dat we samen PVS vliegen! Ik moest trouwens ook terugkomen voor Orthopedie, die zei ook dat ik door mocht, maar idd.. die handtekening.. :eek!:

Was jij toevallig die jongen die ook dat masker moest passen afgelopen 18 december?

Hoe zit het eigenlijk met de instructeurs in Portugal? Zijn dat Nederlanders die daarheen zijn gegaan of Portugezen?
Gewoon een vraagje :)
 
Was jij toevallig die jongen die ook dat masker moest passen afgelopen 18 december?

Hoe zit het eigenlijk met de instructeurs in Portugal? Zijn dat Nederlanders die daarheen zijn gegaan of Portugezen?
Gewoon een vraagje :)

Ik heb helaas geen masker moeten passen :p ik moest 20 dec ofzo terugkomen voor VMO 2 met orthopedie :p Ik hoop dat het nederlanders zijn (zal ook wel) want portugees kan ik niet.. in wat voor 'n toestellen zullen we vliegen.. nogsteeds slingsby's ?

Cheers
 
Voor zover ik weet staan er geen slingsby's op Evora. Misschien dat de TB's worden gebruikt die o.a. de NLS ook gebruikt.

Of ze moeten de Slingsby's overvliegen, maar dat is ook zo iets..
 
Ik heb op google earth gekeken naar Evora, staat een foto bij het vliegveld, kan het niet helemaal goed zien, echter lijken de vliegtuigen wel erg op een slingsly firefly
 
De kisten die daar staan lijken inderdaad erg veel een een slingsby firefly...... Net zoals op iedere andere single-engine laagdekker......

Mischien zoeken ze bij de AIVD nog mensen om satelliet beelden te analyseren HkNeef...:rt:

Ik heb op google earth gekeken naar Evora, staat een foto bij het vliegveld, kan het niet helemaal goed zien, echter lijken de vliegtuigen wel erg op een slingsly firefly
 
Het is inderdaad verdomd lastig te zien Vlieger1986, echter de contouren kloppen aardig op het landingsgestel na, die zijn bij die van Evora vast ipv een intrekbaar stel zoals Seppe heeft. Trouwens ik kijk via Google Earth (het programma) en niet via maps.google.nl. Bij de laatste zie je alleen bovenaanzicht, bij het programma zie je nog een aantal foto's waarop een aantal vliegtuigen van het trainingscentrum in het gelid staan.

Wat betreft de AIVD/MIVD, toch liever vlieger. Echter eerst door de gehele selectie heen komen, dan praten we verder.
 
Ok, zover had ik nog niet gezocht. Had puur een kruisvergelijking gedaan met het vliegtuig(plaatje) van Seppe t.o.v. die via Google Earth. Hierbij kwamen de lijnen overeen, enige was het landigsgestel. Goed is dat ook weer helder.
 
Back
Top