PVS-->Portugal VLieger Selectie

:radar:Radarscout topic:radar:

Effe een update vraag aan alle mensen: Er is een Topic Febr Klas (Hint hint). Schrijf je in of als je anderen kent of wilt leren kennen kun je dat daar doen.
 
Ik zal er zijn! 10 tot 3 toch?

Cheers

Jazekers! Zie je op het CML (of op Amersfoort CS?)

Tot vrijdag!

EDIT: Nog even een vraagje om m'n gammele zenuwtjes tot rust te brengen... ;) wat is het slagingspercentage voor de PVS? En de moeilijkheidsgraad? Is dit te vergelijken met de GVSS (naar mijn mening een zware keuring!) of is dit beter/lastiger te doen? Ik laat me in ieder geval blij verrassen en heb er echt enorm veel zin in! Hopelijk breng ik het tot de KMA! :)

Bij voorbaat dank en tot spreeks!
 
Last edited:
ongeveer 85% haalt de PVS meende ik.
Nog even een vraagje aan je Makaveli. Wanneer heb je eigenlijk gvss gedaan? Ik wil dat graag weten want ik ben van de eerste week van de allsim en ik zie dat jij nog een Frasca gvss kandidaat bent. Geeft ongeveer een indicatie wanneer ik de PVS mag doen.
 
Ik ben DE EERSTE van de allsim!! Dus als jullie dat weten, dan heb ik ook een goede indicatie. Snap de logische planning bij CML ook niet, want ik moet zelfs nog VMO2, terwijl mensen die na mij sim hebben gedaan dat allemaal hebben gehad!

Maar goed, relax vooruitzicht om binnenkort lekekr naar portugal te mogen. Hoe langer we moeten wachten, des te beter het weer voor de dames in korte rokjes, koudje biertjes etc.....

Ik zeg; ga jullie spreken, groeten!
 
Jazekers! Zie je op het CML (of op Amersfoort CS?)

Tot vrijdag!

EDIT: Nog even een vraagje om m'n gammele zenuwtjes tot rust te brengen... ;) wat is het slagingspercentage voor de PVS? En de moeilijkheidsgraad? Is dit te vergelijken met de GVSS (naar mijn mening een zware keuring!) of is dit beter/lastiger te doen? Ik laat me in ieder geval blij verrassen en heb er echt enorm veel zin in! Hopelijk breng ik het tot de KMA! :)

Bij voorbaat dank en tot spreeks!


Beetje jammer dat de briefing is uitgesteld! had er wel zin in! Maar oke, nu dinsdag van 10 tot 3 he! Dinsdag ga ik wel treinen want heb geen auto, dus Amersfoort CS is heel groot dat we elkaar daar zien..

Ik heb er zín in!

Tiddles!
 
Jazekers! Zie je op het CML (of op Amersfoort CS?)

Tot vrijdag!

EDIT: Nog even een vraagje om m'n gammele zenuwtjes tot rust te brengen... ;) wat is het slagingspercentage voor de PVS? En de moeilijkheidsgraad? Is dit te vergelijken met de GVSS (naar mijn mening een zware keuring!) of is dit beter/lastiger te doen? Ik laat me in ieder geval blij verrassen en heb er echt enorm veel zin in! Hopelijk breng ik het tot de KMA! :)

Bij voorbaat dank en tot spreeks!

Aan slagingspercentages heb je werkelijk niets. De moeilijkheidsgraad is een stuk hoger, met name omdat je eerst puur op instrumenten hebt moeten leren vliegen en nu moet je juist met je doppen haast continu buiten kijken. Je krijgt het ook te horen tijdens de briefing, je kunt het beste de GVSS vergeten want PVS is totaal anders. Bij de PVS moet je veel meer je aandacht verdelen, op horizon vliegen ipv je kunstmatige, want je meters lopen als het ware achter. Als je goed oplet tijdens de briefing en debriefing, tijdens de vlucht gewoon goed je best doet komt het helemaal goed. Je hebt het nu eenmaal óf niet dus jezelf op gaan liggen naaien en het gaan forceren is totaal nutteloos.

Het is goed te doen, maar onderschat het niet!

Winds,

WvdB
 
Misschien is het een leuk als iemand een verslag van de PVS in Portugal wil maken. Dan staat er meteen weer een actueel verslag in de kennisbank.
 
ongeveer 85% haalt de PVS meende ik.
Nog even een vraagje aan je Makaveli. Wanneer heb je eigenlijk gvss gedaan? Ik wil dat graag weten want ik ben van de eerste week van de allsim en ik zie dat jij nog een Frasca gvss kandidaat bent. Geeft ongeveer een indicatie wanneer ik de PVS mag doen.

Ha Cheff!

Mijn GVSS viel op... (even de blaadjes erbij pakken!)

Woensdag 20-06-2007

Een tijdje terug alweer dus! Tss, lijkt net gister... :) Nouja, dus ik denk dat je rekening moet houden met minimaal een paar maandjes, hoewel ik dacht dat ik pas werd ingeschreven toen ik mijn laatste keuring vóór de PVS (de VMO2) had afgerond.

Maar was dat wat, die AllSim? Wij arme Frasca kandidaatjes stonden met open mond te gapen naar die glazen cockpit! We zijn natuurlijk nog wel "oldskool" met onze oude blauwe boekjes en die heerlijke geur in die Frasca te hebben opgesnoven, toch ben ik wel een beetje jaloers... ;)

Bedankt voor de "hands-on" account WvdB! Je hebt natuurlijk volkomen gelijk, ik moet het gewoon op me af laten komen en zien hoe ver ik het met m'n volle inzet ga schoppen. Je bent alleen zo dicht bij de "eindstreep" (of beginstreep?) dat het zo'n gigantische domper zou zijn om nog af te vallen! Maar zeer bedankt voor de tips!

En Nickos, yep ik kreeg het ook vandaag te horen! Er was een zieke bij het CML gevallen, hopelijk niets ernstigs!

Voor ons maakt het natuurlijk niet zo veel uit, wij blijven voor zover ik weet lekker de lucht in gaan in Evora op de vierde. En ik neem aan dat ik je dan wel zie op Amersfoort CS die bewuste dinsdag rond 09:15? Het zijn toch alleen maar KLu'ers (en een enkele verdwaalde verpleegster!) die op lijn 58 stappen daar buiten het station. :)

Tot dan in ieder geval! Groeten!

EDIT: sebastiaanvalk, dat zou ik best wel op mij willen nemen met wat hulp van de andere jongens indien mogelijk. Zou leuk zijn om daar een verslagje over te kunnen schrijven!
 
Last edited:
Okee, ik kan niet wachten om het verhaal te lezen :cool:.
Alvast suc10 met je PVS.

Laatst zat ik er ook al aan te denken om de kennisbank voor de MLD een beetje aan te passen. Want als je bij de MLD kijkt (in de kennisbank) is de selectie eigenlijk vrijwel weg gelaten. Terwijl je wel bijna hetzelfde selectie proces doorloopt als de KLu-ers. Het enige grote verschil is de MIVD bij de KLu en de AAC bij de MLD.
Ik ga de kennisbank updaten als ik verder in de selectie zit en meer ervaring heb met bijvoorbeeld de GVSS.
 
He WvdB,

Ik denk dat statistieken toch zeker in je voordeel kunnen werken vanuit een ander punt namelijk, Positief denken. Volg deze gedachtenreeks eens. 85%kans op slagen betekent dus dat je al wat kwaliteiten hebt, omdat je al zover bent gekomen en er een kleine kans is dat je uitvalt. Dus ga je met een positieve instelling naar de PVS waar je minder gestressed bent.
Voor negatief: Ik heb maar 85% kans van slagen levert een negatief beeld. Het is algemeen bekend dat de meeste mensen wanneer ze positief denken een beter resultaat halen dan wanneer ze negatief denken.
Maar goed, ieder zijn eigen denkwijze toch WvdB

Groetjes;)

Maar Makaveli,

Toen jij ingeschreven stond voor de PVS was dat voor Nederland en volgens mij hebben er wel wat mensen gevlogen aangezien de augustus klas wel vol zat. Ik denk dat ik nog een 3 tot 5 weken moet wachten voordat ik een telefoontje krijg. Ik hoorde namelijk dat mensen van half november als eerste mochten vliegen en ik ben van begin december. Dus ik ben al weer bijna 2 maanden aan het wachten. Na ja ik heb het er wel voor over
 
He WvdB,

Ik denk dat statistieken toch zeker in je voordeel kunnen werken vanuit een ander punt namelijk, Positief denken. Volg deze gedachtenreeks eens. 85%kans op slagen betekent dus dat je al wat kwaliteiten hebt, omdat je al zover bent gekomen en er een kleine kans is dat je uitvalt. Dus ga je met een positieve instelling naar de PVS waar je minder gestressed bent.
Voor negatief: Ik heb maar 85% kans van slagen levert een negatief beeld. Het is algemeen bekend dat de meeste mensen wanneer ze positief denken een beter resultaat halen dan wanneer ze negatief denken.
Maar goed, ieder zijn eigen denkwijze toch WvdB

Groetjes;)

Ben ik het volkomen mee eens. Ik zeg alleen dat je je niet teveel moet fixeren op hoge slagingspercentages, omdat juist dan het "ik kom er toch wel" gevoel in kan sluipen. En dit doet je de das om.

Winds,

WvdB
 
Ha Cheff!


EDIT: sebastiaanvalk, dat zou ik best wel op mij willen nemen met wat hulp van de andere jongens indien mogelijk. Zou leuk zijn om daar een verslagje over te kunnen schrijven!

Geen probleem, ik help graag met het schrijven van een verslag! en ik zal je idd zien om 9.15 ! Tot dan,

Nickos
 
Vandaag briefing gehad en maandag op naar Evora! Het begint nu echt te kriebelen!:D Heb er zin in! Leuke groep, dus we gaan er gewoon een topweek van maken!
 
Back
Top