Koersval van de Pound

Nou ja, ik denk dat je dat van elke bevolkingsgroep kunt zeggen. MXP barst van de Nederlanders, en niet alleen maar omdat ze nou zo gek zijn van Italiaanse dames en wijn. :p:
 
@NazgulAir

Er komt weer een kleine glimlach op mijn gezicht als je weet dat sinds de koersval van de pond Jan 2007 ik (en velen met mij) 1/3 van mijn (ons) salaris moest(en) inleveren.
 
Tja ik dacht een paar weken geleden nog de pond herstelt zich, maar nee het is de Euro die weer sterker wordt!

Sorry ik was weer eens naïef... Een product van hoogwaardige kwaliteit kan natuurlijk nooit uit het grootste open air museum der antieke oudheden komen. :dozey::duh:
 
Verzoek of je uitbetaald mag worden in puur goud, das een mooie deal nu. Dan verdien je met terugwerkende kracht steeds meer.
 
Ik dacht dat we de bodem wel zo'n beetje gezien hadden afgelopen jaar, maar wordt van afgelopen week niet vrolijk. Heb eind Augustus nog voor 1,21 naar Nederland kunnen storten, mag blij zijn als ik nu 1,13 krijg. Niet zo lekker als je lening elke keer met 5-10% fluctueert.
 
Same here. Dan is het weer even tijd om lekker te vloeken tegen die britse ponden en te wensen dat ze nou eindelijk eens iets positiefs doen daar in London en aan de Euro gaan. Whishfull thinking, I know...:blabla:
 
Krijg zelf in USD uitbetaald.. Paar maanden 1e was 1,19usd en nu is het al 1,41usd... Misschien toch maar een extra krantenwijk
 
Heeft niks met marktwerking te maken maar alles met de currency war die nu aan de gang is. Het lijkt erop dat de B.O.E. een aansterking van de koers bewust tegengaat dus we zijn gen@@id. Telkens als het goed lijkt te gaan wordt er weer met Q.E. gedreigd en tankt ie weer, dus.....dit kan nog wel eens een hele tijd duren.
 
Las een interessant artikel over dat er een zogenoemde 'currency war' aan de gang was. De landen willen hun munt zo laag mogelijk houden om zo export te bespoedigen.

C+I+O+E-M.... Kennen we 'm nog? Fameuze zinnen als: "Had ik maar..." schieten weer door m'n hoofd.
 
Nog een econoom in de zaal die een voorspelling durft te doen over hoe lang dit nog gaat duren?

1 November is voor mij en mijn bank een magische dag aangezien ik dan na 9 jaar de vlieglening ga aflossen. Ik zoek een gunstige dag tussen nu en 1 november om wat hard verdiende ponden over te maken :)
 
C+I+O+E-M.... Kennen we 'm nog? Fameuze zinnen als: "Had ik maar..." schieten weer door m'n hoofd.

Engeland heeft alleen een handelstekort dus dan heb je volgens mij weinig aan een zwakke pond om de export te stimuleren aangezien alle importen nog duurder worden.

Technische analisten denken dat eind deze maand weleens een breekpunt kan zijn voor de pond: of een daling naar 1.0xx of weer een stijging naar 1.2xx. Maar volgens mij weet er niemand wat er echt gaat gebeuren. Ik hou mn hart vast..
 
Woensdag worden de bezuinigings plannen bekend gemaakt. D-Day voor de Pound Earners/Euro spenders. Whatever, 'k zal geen Ikea meer binnenstappen.....
 
http://www.topforexnews.com

Bovenstaande geeft een beetje inzicht in de oorzaken achter het dalen/stijgen van de GBP. Het lijkt er een beetje op dat er een dubbele dip zit aan te komen in ons 'Geliefde Eiland van Eergister' *Duikt alvast weg voor Kermit*
Een en ander staat of valt ook met de 'budget deficit' plannen van de huidige regering. Aanstaande woensdag wordt blijkbaar interessant; dan worden de bezuinigingsplannen bekend gemaakt..

Edit: Sheik beat me to it!
 
http://www.topforexnews.com

Bovenstaande geeft een beetje inzicht in de oorzaken achter het dalen/stijgen van de GBP. Het lijkt er een beetje op dat er een dubbele dip zit aan te komen in ons 'Geliefde Eiland van Eergister' *Duikt alvast weg voor Kermit*

Zou ik idd maar doen stelletje ondankbare vlegels! :yeehaa:
'T is idd weer niet best. Heb van de week geld over gemaakt tegen 1.11 :mad:
Ben nu mijn pondjes maar aan het uitgeven in de vorm van Antilliaanse guldens. Dan lijkt het nog wat.
Zo, nu eerst een Amstel bright!
 
ik vreet mijn brevet op als ie onder de 1 daalt, ik zie het nog gebeuren ook!
De lening wordt grooter terwijl ik aflos!?
Mijn kinderen worden GEEN piloot!
 
Back
Top