WEL of NIET starten?

Flying Dutchman zei:
Keuringen bij een mij zijn. anders en zwaarder als bij een FTO. FTO zorgt niet voor een baan, moet je zelf doen.

Mijn punt is, dat FTO's een redelijk idee hebben wie er wel en niet geschikt is. Dat je niet na je modulaire opleiding erachter komt dat jij toch eigenlijk niet de persoon bent die de maatschappijen graag zien. Als je modulair wilt gaan doen kan je mijnsinziens beter eerst selectie doen bij een van de grote FTO's.

cheers
 
En als je dan niet geselecteerd wordt bij een van die grotere FTO's maar niet beginnen met je modulaire opleiding?
Ik dacht het niet he! En met mij vele andere "wannabees" denk ik.
De punten waar ze je op testen bij de selecties zijn (bijna) allemaal punten die je zelf kunt verbeteren. Als je wordt afgewezen omdat je niet over de zogenaamde "vliegaanleg" beschikt, ga je (heel) veel uurtjes zitten oefenen met een joystick. Dan blijk je ineens ook over de zogenaamde "vliegaanleg" te beschikken!
Motivatie is gewoon het allerbelangrijkste, en medisch geschikt zijn natuurlijk, maar daar kun je ook weinig aan doen.
 
Jo Kwentje,

Kan me goed in je betoog vinden. Zo dacht ik er ook over. En je kunt zeker veel verbeteren. Echter, keuringen van een school zijn er ook echt om jouw (en zichzelf) te beschermen..

Dus als je 3x bent afgewezen ergens, zou ik mezelf toch achter de oren krabben, got my drift?

succes!
 
Sommige maatschappijen willen voor ab-initio's nog wel eens een alleen een integrated opleiding zien zodat ze weten dat je in een snel tempo kan leren en dus ook een typerating zou kunnen halen, als je eenmaal wat uren en een type hebt maakt t allemaal weinig meer uit waar je je opleiding hebt gedaan. Persoonlijk zou ik nu voor een van de Belgische scholen gaan, zelfs als je je dan laat verleiden tot t aanschaffen van een tr voor 45.000 euri ben je nog net zo duur uit als bij de kls, maar heb je wel een tr op zak, greetz
 
kwentje zei:
Als je wordt afgewezen omdat je niet over de zogenaamde "vliegaanleg" beschikt, ga je (heel) veel uurtjes zitten oefenen met een joystick. Dan blijk je ineens ook over de zogenaamde "vliegaanleg" te beschikken!

Alles wat je zegt klopt, behalve dit, in bepaalde gevallen. Sommige mensen hebben het gewoon niet. Het is natuurlijk niet zwart/wit, maar een schaal van gradaties. Als je boven het minimum vereiste niveau zit, dan is het "goed." Maar ook als je al vele uurtjes in je logboek hebt staan kun je nog steeds verschil zien tussen sommige vliegers en anderen. Die vliegen bijvoorbeeld heel houterig en schokkerig of denken minder ver vooruit dan anderen of hebben niet het niveau van overzicht als anderen. Wel boven minimum required level, maar meer zit er blijkbaar niet in. En zo kan het dus ook zijn dat iemand "stuck" is op een niveau wat onder het minimum zit.
 
Terug
Bovenaan