WEL of NIET starten?

Ik weet niet in welke tijd jij bent blijven hangen, maar het huis als onderpand is er tegenwoordig niet meer.
Tss, alsof banken in de rij staan om jou geld te lenen.

garantiefonds?
Lekker slim, staar jij je maar blind op dat mooie garantiefonds.
Denk je dat die ook in de rij staan om jouw schuld af te betalen?
Ze zullen alles doen om dat NIET te doen en JOU aansprakelijk te stellen voor je falen.
 


Lekker slim, staar jij je maar blind op dat mooie garantiefonds.
Denk je dat die ook in de rij staan om jouw schuld af te betalen?
Ze zullen alles doen om dat NIET te doen en JOU aansprakelijk te stellen voor je falen. [/B]


Goh, waaruit maak jij op dat ik me er blind op staar? Misschien een beetje snel met het trekken van conclusies?

Ik had het ook alleen maar over het feit dat je best een lening af kunt sluiten voor een vliegopleiding zonder dat daarbij het huis van je ouders borg staat....
 
ge moet er gewoon vanuit gaan dat je de opleiding kan afronden!! anders begin ja daar ni aan he
het belangrijkse is volgens mij, net zoals Pim dat je ouders geen borg moeten staan
ik ben bv Belg en heb al info gevraagd aan verschillende banken en steeds moeten de ouders borg staan en ik veronderstel dat er niet veel ouders zijn die staan te springen om voor zo'n bedrag borg te staan

nog een voordeel is dat als je geen werk hebt na een jaar, deze de intrest of toch een deel overneemt en daar kunnen ze niet onderuit

hier in belgie kan je het wel zo regelen dat je pas begint af te betalen eenmaal je bent afgestudeerd, maar wat als je niet direct werk vindt???? dan ben je daar niet veel mee he

veel mensen hebben mij al op forums gezegd dat ik mij niet mag blindstaren op dat garantiefonds maar het heeft toch wel enorm veel voordelen. ze zullen waarschijnlijk wel alles uitzoeken voor ze u betalen als ge de opleiding stop zet, maar dit is niet de reden waarom ik voor het garantiefonds zou kiezen
 
Hello SAB330, Quote: "Dit is niet de reden waarom ik voor het garantiefonds zou kiezen."

Wat is dan de reden? :confused:
 
Vliegzerk zei:
Tss, alsof banken in de rij staan om jou geld te lenen.


Lekker slim, staar jij je maar blind op dat mooie garantiefonds.
Denk je dat die ook in de rij staan om jouw schuld af te betalen?
Ze zullen alles doen om dat NIET te doen en JOU aansprakelijk te stellen voor je falen.

Wat wil je nou zeggen? Als je de keuze had tussen 2 opleidingen: eén claimed een garantiefonds te hebben, en de ander heeft helemaal geen persoonlijke financieringsplannen whatsoever. Als ik nu zou moeten beginnen, zou ik voor de club met garantiefonds gaan. Altijd nog beter dan GEEN fonds. Ik investeer liever 110.000 in een FTO als EPST/ KLS (waarbij je ouders niet hun huis als onderpand in hoeven te zetten), dan 110.000 euro in een club als EFTO oid waarvan ik niet verwacht dat ze bankcontacten hebben. :1855: Ik ruik je tegenargument al: "Garantiefondsen zijn er alleen maar om 17 jarige mannetjes die graag piloot willen woorden gerust te stellen en naar binnen te lokken". Daar heb je dan een puntje.

Maarja, wat ik van de garantiefondsen hoor van de wat grotere FTO's zijn niets dan goede verhalen van een ABN die ook daadwerkelijk de rentelast overneemt en jou niet opeens naait met smerige kleine-lettertjes-contracten. Of wil je soms zeggen dat hun geclaimde fondsen bullshit zijn en dat als je eenmaal door die mooie selecties heen bent, toch maar even wil tekenen voor het huis van je ouders als onderpand??? :cool:

Wordt vliegen op een big jet weer gewoon een job voor rijkeluis kindjes van ouders die wel een tonnetje hier en daar kunnen missen?? Zou jammer zijn!!

vliegzerk; heb je soms negatieve verhalen die je wil delen?
 
Als de opleiding gelijkwaardig is moet je uiteraard voor degene met garantiefonds gaan, no contest. Maar ga niet die opleiding doen omdat je denkt dat de bank alles wel betaalt, da's de verkeerde houding.

Als je het niet haalt gaat alsnog het huis van je mammie en pappie er aan terwijl je je zo veilig voelde.

Ik ken geen slechte verhalen en heb ook niet gezecht dat zo'n fonds slecht is, maar denk aan alles voor je zo iets beslist.
 
de reden waarom ik voor garantiefonds kies is juist hetzelfde als
als die van 2ndEvilernie en nee, ik denk niet dat de bank alles betaalt!!
je hebt er wel een zekerheid extra bij want verwacht maar niet dat je direct uit de school, rechtstreeks die cockpit inwandelt
daar zit tijd genoeg tussen en via dat garantiefonds moet je niet direct beginnen afbetalen
de intresten lopen dan wel op, maar het is geven en nemen
 
Vergeet niet dat een groot deel van de kosten die jij voor je opleiding betaalt, het garantiefonds overeind houden. Deze opleidingen zijn niet voor niets de duurdere ;)
 
En wat als je een opleiding hebt waar het volgende wordt geschreven?

Indien geen baan binnen twee jaar na het einde van de opleiding dekt het garantiefonds de opleidingskosten dwz gaat de kosten maandelijks terug betalen. De piloot neemt dat weer over indien een baan als piloot betrokken wordt.

Wel een redelij kgarantiefonds, Dan zit je ook niet met een groot probleem als je geen baan kan vinden. Of is dit weer om mensen warm te maken, zoals velen altijd roepen?

groeten,
Steven
 
ik denk dat dit net zoals bij de KLS enkel gaat over de intresten zodat de lening niet meer verder aangroeit
als je bij de kls klaar bent en je hebt niet direct werk waardoor je de intresten niet kan betalen kan je deze bij je schuld bijschuiven waardoor lening stijgt. na een jaar zorgt het garantiefonds er dus voor dat lening stopt met stijgen en dit voor max 5 jaar
ze veronderstellen dus dat je na 5 jaar werk hebt, ma da moet toch wel lukken zeker ;)
 
Maar er staat hier toch duidelijk 'opleidingskosten'. Op een andere plek zijn de opleidingskosten gedefinieerd als de totale kosten van de gehele opleiding.

Groeten,
Steven
 
En dan ook:

Het is niet zo, dat als je geen baan als piloot krijgt, je automatisch het huis van je ouders moet verkopen. (bij scholen zonder gar.fonds)
Dat gebeurt pas als je failliet verklaard wordt. Zolang je echter een baan vindt (om het even wat), en daarmee iig de rente af kunt betalen, dan is er "niks" aan de hand.
Als je het huis dan zoiezo als onderpand hebt, kun je ook nog's kijken of je er geen (2e) hypotheek van kunt maken, in dat geval is er vaak minder rente te betalen.

Ik weet dat dat kl*te is, bin there, done that, elke euro die je binnen krijgt gaat op aan rente, maar het gaat.

Maar alles gezegd en gedaan
Ook de sint raadt de modulaire opleiding aan!

Greets,

Klaas.
 
kzou toch maar niet te scheutig zijn over dat modulair

als je ab initio doet moet je 2 jaar hard werken en dan weet zowel de school als de maatschappij dat je kan presteren
modulair, lekker vanaf 16 jaar ppl en dan uitbouwen, dit gebeurt toch allemaal veel relaxer en ik weet niet of maatschappijen daar zo zitten achter te happen
hiermee wil ik dus NIET zeggen dat modulair niet prestatievol is (voor ik hier op mijn doos krijg van modulaire vliegers)

ge maakt het u gemakkelijker om de studies te beeindigen, maar om aan werk te geraken? kost zal wel iets lager liggen, dat buiten beschouwing gelaten

Nu ja, zoals al vaak gezegd, they don't give a damn *** about where you got your pilotlicence!! kweet niet welke van de stellingen nu de ware is

ik persoonlijk toch liever korte harde pijn
 
Laatst bewerkt:
Hellow:)

Kheb me hiero ook maar aangemeld..tof forum!!! Zelf ben ik ontzettend geinteresseerd in de luchtmacht en zie de opleiding tot vlieger ook wel zitten (jaja..een meisje:D), maar 10 maart ga ik ook nog naar een voorlichtingsdag van de KLS, dusss...genoeg info over geldzaken hoop ik ;)

Grtz Vipergirl
 
ik hoop dat je een nederlandse bent en dat je naar de voorlichting gaat in Eelde zelf.
Ikzelf ben Belg en had een voordracht in Antwerpen.
Normaal gezien wordt de uitleg over financien door iemand van het garantiefonds gegeven, maar deze persoon was afwezig bij ons waardoor de uitleg gewoon door een ex-student werd gegeven. Niet dat het niet goed was, maar ik denk dat het beter is dat zulke zaken beter worden toegelicht door iemand van het vak zelf
 
SAB330 zei:
kzou toch maar niet te scheutig zijn over dat modulair

als je ab initio doet moet je 2 jaar hard werken en dan weet zowel de school als de maatschappij dat je kan presteren
modulair, lekker vanaf 16 jaar ppl en dan uitbouwen, dit gebeurt toch allemaal veel relaxer en ik weet niet of maatschappijen daar zo zitten achter te happen
hiermee wil ik dus NIET zeggen dat modulair niet prestatievol is (voor ik hier op mijn doos krijg van modulaire vliegers)

ge maakt het u gemakkelijker om de studies te beeindigen, maar om aan werk te geraken? kost zal wel iets lager liggen, dat buiten beschouwing gelaten

Nu ja, zoals al vaak gezegd, they don't give a damn *** about where you got your pilotlicence!!

ik persoonlijk toch liever korte harde pijn

Je spreekt jezelf een beetje tegen dus. Geeft niet, maar geloof me nou, modulair is vaak zwaarder, omdat je er inderdaad 'zelf' voor staat.

En zoals je zelf onderaan al zegt, het zal een maatschappij weinig tot niks uitmaken waar je je papiertjes gehaald hebt.

1) brevet
2) tolal time
3) type en uren on type

FD
 
Daar sluit ik mij volledig bij aan.

Ik heb bij verschillende bedrijven gesolliciteerd, en niemand wilde weten waar ik mijn opleiding gedaan heb, of zelfs of deze modulair of intergrated was.

Zoals FD zegt, het is een stuk zwaarder, je staat er zelf voor. Maar het is te doen, met het grote voordeel dat je tijdens de opleiding geen schulden voor huur, levensonderhoud en biergeld hoeft op te bouwen (Je drinkt zoiezo minder bier, want het vreet tijd, vliegen en werken naast elkaar).

Daarnaast, afhankelijk van je baan, kun je het meeste, tot hopenlijk zelfs alles, van je opleiding financieren. Daarmee sta je een stuk vrijer in de wereld, als je straks op zoek gaat naar een baan.
(Trust me, DAT maakt uit! Als je je elke maand zorgen moet maken of je die rente/aflossing/huur/eten weer bij elkaar krijgt, ga je minder tijd besteden aan het zoeken naar een baan.)
Tevens is het een groot voordeel dat je, wanneer je dan eenmaal die baan hebt, niet elke maand een groot stuk salaris voor rente en aflossing weg moet brengen naar de bank, maar staat 't vrij ter besteding.

1 van mijn collega's heeft 't zo gedaan, en ik heb mateloos respekt voor de manier waarop hij 't heeft gedaan.

Ik heb ongelofelijk veel plezier gehad tijdens de opleiding, maar achteraf gezien zou ik 't nu modulair gedaan hebben. Afhankelijk van je discipline duurt 't niet eens veel langer als de complete opleiding, maar die jaren die je niet hoeft af te betalen... wauwsers...

K.
 
Flying Dutchman zei:
Je spreekt jezelf een beetje tegen dus. Geeft niet, maar geloof me nou, modulair is vaak zwaarder, omdat je er inderdaad 'zelf' voor staat.


kwas nog een zinneke vergeten, na al die discussies daarover weet ik zelf niet meer welke nu de juste is
heb hem aangepast

nu ja, voor mij is modulair zoiezo uitgesloten
ok,je staat er misschien vaker alleen voor, maar er valt toch een deel theorie weg door de PPL? wordt de theorie ook niet gezien op 18 maand ipv 10 maand? dacht dat dit zo was bij de BAFA
 
Keuringen bij een mij zijn. anders en zwaarder als bij een FTO. FTO zorgt niet voor een baan, moet je zelf doen. Verder kun je inderdaad je punt 4 toevoegen bij mijn lijstje.

Mijn Belgische vriend,

Na je PPL modulair geen verkorte ATPL opleiding, gewoon alle vakken volledig volgen.

FD
 
Terug
Bovenaan