Wanneer krijgt men nuttige securityregels?

Raar maar waar, je komt dus verder met een stukje plastic als identificatie dan met een paspoort met 156 ingebouwde veiligheden. En met een confectiepak van de C&A met wat goude strepen erop wordt je gewoon met rust gelaten tijdens de security.

Niet nadenken, gewoon doen. Doen ze bij security ook.
 
Om hier nog even op terug te komen, ik weet niet hoe jij vrouwen het liefst ziet lopen, maar ik ga toch echt voor diegene zonder de burkha.

Haha dat zeg je nu!
Maar waarom moest ik de laatste keer dat ik vanuit Kabul kwam dan een paar van die burka's en wandkleden-met-islam-portret meenemen?

(even afgezien het kratje beugels)
 
Nou dat was een verzoekje van mijn vrienden bij de Mossad, iets van geheime infiltratie hadden ze het over?
 
We kunnen erom huilen, maar we kunnen er ook om lachen:

Section 13 Schiphol Minimum Equipment List

AAS-69MEL

Security--------------------------------------------------------------------------------------

REPAIR INTERVAL NUMBER

INSTALLED

NUMBER REQUIRED FOR OPERATION

ITEM

REMARKS OR EXCEPTIONS

--------------------------------------------------------------------------------------

13-69-01 Bodyscan X 1 0 (M) (O)

May be inoperative provided:

a) maximum effort is made to insult pilots
b) pilots shall fully undress in order to comply with EU regulations.

---------------------------------------------------------------------------------------

EICAS STATUS MESSAGES: >Bummer-

MAINTENANCE:

1. Kick machine from all sides
2. Placard machine as “inoperable due geen zin/UPH/management instructions/misc”
3. Blame Management
A. If possible blame top level management
B. If this sounds implausible alternatively blame manufacturer
C. As last resort blame government
D. Never ever admit any faults or blame yourself in any way

4. Never ever read the manual as it contains obsolete and superfluous information
5. Do not try to find spare parts as there are none

OPERATIONS:

1. Let pilots fully undress and walk through machine on their hands
2. Maximum effort shall be placed on insulting pilots in whatever way possible 3. Do not pay any attention to arguments, especially when they make sense
4. Be creative in finding alternate ways to maximize anger and unease
5. Always state that, whatever you do, it is EU regulations
6. If any problems are encountered consult VNV
7. Never ever try to make sense in what you are doing

EICAS STATUS MESSAGES: >Bummer- :D :D :D
 
Ligt het aan mij of zijn ze in AMS wel erg fanatiek met hun fouilleer methodes? Maak het verder nergens anders mee dat ze m'n hele lijf betasten, maar dan ook echt OVERAL, tot op 1 cm van mijn edele delen. Steken nog net geen vinger in m'n .... Heb het dan over de pax controle...ook als ik in uniform reis. Of misschien wel JUIST als ik in uniform reis....kan ook zijn. :bwah:

Doen dat ook nog 's op een erg onbehouwen, onbeschofte en onprofessionele manier. Hoe vaak die lui wel niet ten overstaan van paxen nonchalant over privedingen staan te ouwehoeren...
 
Tja dat is het resultaat van het uit handen geven van de security. Geen Marrechausee meer die het doet maar 2e rangs beveiligings-bedrijfjes.

Ik heb het al eens eerder gezegd, maar ik heb een paar maanden op het examenbureau gewerkt voor particuliere beveiliging en je wilt gewoon NIET weten hoeveel van die gasten die nu keurig met zon V'tje rondlopen een strafblad hebben.

Zelfs op examens voor die gasten ben ik bedreigd en uitgescholden...

[ ] geschikt
[x] ongeschikt
 
douanebeambten zonder humor

douanebeambten zonder humor

travel.blog.nl zei:
Een 66-jarige Duitse toerist die schoon genoeg had van de strenge veiligheidscontroles op het vliegveld van Manilla, heeft vrijdag zijn broek laten zakken toen hem gevraagd werd voor de tweede maal het controlepoortje te passeren. De Filippijnse douanebeambten zagen daar de humor niet van in. De Man werd gearresteerd door de politie en hangt nu een celstraf tussen de zes maanden en zes jaar boven het hoofd.

Voor de link: http://travel.blog.nl/opmerkelijk/2007/02/27/duitser-met-broek-op-de-enkels-gearresteerd-op-luchthaven-manilla
 
Tja dat is het resultaat van het uit handen geven van de security. Geen Marrechausee meer die het doet maar 2e rangs beveiligings-bedrijfjes.

Ik heb het al eens eerder gezegd, maar ik heb een paar maanden op het examenbureau gewerkt voor particuliere beveiliging en je wilt gewoon NIET weten hoeveel van die gasten die nu keurig met zon V'tje rondlopen een strafblad hebben.

Zelfs op examens voor die gasten ben ik bedreigd en uitgescholden...

[ ] geschikt
[x] ongeschikt

Da's goed om te weten zeg:eek:
" Ey , uniforrum ofnie , die water ken echt nie mee weetsje .Anders mot ik je opnotuleren"

Geef zo'n schoolverlater een pak met Security/Beveiliging/Parkeerpolitie/Stadswacht erop en je kan wat beleven.

Een niet nader te noemen veld in Midden-Engeland : Als crew standaard je SCHOENEN uit doen en dan op je kousevoeten over een wel zeer Engels( lees: ranzig ) tapijtje door het poortje heen en wee je gebeente als je neusdruppels bij je blijkt te hebben.
Zegt'ie over mijn onmisbare verstuiverd , letterlijk , tegen zijn chef " Chef , wat vinden WIJ hiervan? ".:haha: :haha: Loserd.

"Is it prescription?"
"Why , yes of course...."
"Then show me the prescription."
" But sir , how would you know it's not a falsified one- or that my doctor is even a real doctor ?"
" ZUCHT...Ok,have a good flight."

Heb laatst meteen ook maar mijn sokken uitgedaan en ben op mijn bonte strandslippers door dat poortje heen.Niks gemerkt van die zgn.Engelse humor.

Mocht laatst zelfs , let op : mijn personeelspas EN boardingkaart EN paspoort en als klap op de vuurpijl MIJN ROOSTER laten zien om te bewijzen dat ik toch echt deadhead crew was en dientengevolge mijn in het FOC gekochte fles Vittel mocht meenemen aan boord!Zak toch 3 meter in het gehakt man........
 
En dan is er een Londense luchthaven (de grote) waar je bij het ene poortje (in uniform) de schoenen uit moet doen om daarna te horen te krijgen dat je flesje water en de zonnebrandcreme niet mee mogen, bij een ander poortje 30 m verder mag iedereen de schoenen aanhouden (en waarschijnlijk het flesje water houden).
En dan op AMS crews foeilleren. Meneehh, wat heb u nou nog wat in uw zakkuh?? (even dat ontzettende bijlmermeerse accent erbij denken....)
Paspoort natuurlijk, stomme knuppel, dat ding moest ik 5 meter terug laten zien.
 
Om maar weer even een oud topic actueel te maken, op Schiphol zijn de scurity checks voor de bemanningen weer eens wat aangescherpt:

De NCTb meldt de volgende gewijzigde maatregelen:
• Schoenen: indien de metaaldetectiepoort afgaat, mag de te controleren persoon nog een keer door de poort. Geeft de poort opnieuw alarm én betreft dit alarm het gebied onder de knie, dan moeten de schoenen worden uitgedaan.
• Riemen: afdoen is nu standaardprocedure.
• Er wordt bij deze aanpassingen van de controle geen onderscheid gemaakt tussen bemanning en overige personen.

Denk dat ik maar op slippers en in een boxershort naar het bemanningencentrum kom en me na de security omkleed. Wil mijn collega's echter niet blootstellen aan mijn goddelijke lichaam :dozey:
 
Riemen afdoen is het enige wat men in MAN nóg niet verlangt. Als ik daar óók nog aan moet beginnen (met mijn omvang) .........:wegkwijt:

Ik zeg je, de terroristen hebben gewonnen ze hebben ons, de ongelovigen, precies waar ze ons willen hebben.
De kans dat er nu nog daadwerkelijk iets gebeurd.....en ondertussen bedenken ze weer nieuwe regeltjes om met name de crews dagelijks te kunnen pesten.
 
Terug
Bovenaan