Re: beveiliging
Re: beveiliging
Beste mensen,
Als eerst wil ik even op deze topic terug komen van ''koning lucht''
Hij zei het volgende
""Wanneer komt er een einde aan deze waanzin?
Stond pas nog te wachten op mijn vertraagde vlucht vanaf Amsterdam. Staat er een Uitzendkracht folders uit te delen over security. Hij had GEEN pasje; mocht dus eigenlijk helemaal niet in de clean area komen. Wat is er nou gevaarlijker? Een beker yoghurt of iemand die toegang heeft tot delen van de luchthaven waar je schade aan kunt richten, kennelijk zonder dat hij op b.v. een crimineel verleden is gecheckte?""
Ten eerste wil ik een paar dingen recht zetten. Een ieder die achter de controle aanwezig is is gecontroleerd. De passagier door de paspoort controle en het personeel door de security controle ( doormiddel van schipholpas).
Of je daar nou loopt met of zonder pas iedereen kan daar schade aanrichten.
Normaal was het veilig achter de paspoortcontrole toen was het nog clean area. Nu kan een ieder daar komen en schade op de pieren aanrichten.
Dus veiligheid doormiddel dat werknemers een pas daar dragen is totaal niet tezeggen dat het daar ook veilig
Als iemand een ticket koopt en komt bij de paspoortcontrole dan hoeft hij alleen maar te lachen en loopt verder als zijn documenten in orde zijn. Dus hij komt in de zogenaamde clean area (ZONDER PAS) met zijn tas die nog niet is gecontroleerd. Hij kan nu een pier uit kiezen waar hij schade kan aanrichten en iemand met een gezond verstand kan wel bedenken wat voor vreselijke dingen er dan gebeuren.
Dus een pas gegarandeerd niet dat het veilig is.
Dan wil ik even terug komen op het crew gedeelte.
Ik weet dat het erg frustrerend is om iedere dag opgehouden te worden door niet een maar meerdere security checks per dag voordat je eindelijk in je cockpit zit. tuurlijk het kan veel beter maar we moeten ook een ding realiseren dat het wel degelijk nodig is.
Men zegt dat het beste wapen het vliegtuig is. Dat klopt en een piloot kan hem er zo in vliegen.
Maar waarom de crew door al die checks heen moet is het volgende. iemand kan iets in je tas gestopt hebben zonder dat jij het zelf in de gaten hebt. vraag je zelf eens af hoe vaak heb jij jouw tas eventjes niet in het oog gehad en hoelang?
Ik zie het dagelijks in het crew center. Dus daarom moeten ook wij door de laatste check heen voordat we aan board gaan zo is de kans erg klein dat er ook daadwerkelijk iets gebeurt, en dat is de reden waarom je door al die checks heen moet. ook al wil jij het niet toch ben jij een doelwit voor dit soort dingen.
Er zijn zelf mensen die in crewuniformen op de pier hebben gelopen die niet eens voor een airliner werkte. dus een schipolpas helpt wel iets maar is zeker niet water dicht.
Ja, en het hele vloeistof gezeur is iets wat gewoon belachelijk is.
Re: beveiliging
Beste mensen,
Als eerst wil ik even op deze topic terug komen van ''koning lucht''
Hij zei het volgende
""Wanneer komt er een einde aan deze waanzin?
Stond pas nog te wachten op mijn vertraagde vlucht vanaf Amsterdam. Staat er een Uitzendkracht folders uit te delen over security. Hij had GEEN pasje; mocht dus eigenlijk helemaal niet in de clean area komen. Wat is er nou gevaarlijker? Een beker yoghurt of iemand die toegang heeft tot delen van de luchthaven waar je schade aan kunt richten, kennelijk zonder dat hij op b.v. een crimineel verleden is gecheckte?""
Ten eerste wil ik een paar dingen recht zetten. Een ieder die achter de controle aanwezig is is gecontroleerd. De passagier door de paspoort controle en het personeel door de security controle ( doormiddel van schipholpas).
Of je daar nou loopt met of zonder pas iedereen kan daar schade aanrichten.
Normaal was het veilig achter de paspoortcontrole toen was het nog clean area. Nu kan een ieder daar komen en schade op de pieren aanrichten.
Dus veiligheid doormiddel dat werknemers een pas daar dragen is totaal niet tezeggen dat het daar ook veilig
Als iemand een ticket koopt en komt bij de paspoortcontrole dan hoeft hij alleen maar te lachen en loopt verder als zijn documenten in orde zijn. Dus hij komt in de zogenaamde clean area (ZONDER PAS) met zijn tas die nog niet is gecontroleerd. Hij kan nu een pier uit kiezen waar hij schade kan aanrichten en iemand met een gezond verstand kan wel bedenken wat voor vreselijke dingen er dan gebeuren.
Dus een pas gegarandeerd niet dat het veilig is.
Dan wil ik even terug komen op het crew gedeelte.
Ik weet dat het erg frustrerend is om iedere dag opgehouden te worden door niet een maar meerdere security checks per dag voordat je eindelijk in je cockpit zit. tuurlijk het kan veel beter maar we moeten ook een ding realiseren dat het wel degelijk nodig is.
Men zegt dat het beste wapen het vliegtuig is. Dat klopt en een piloot kan hem er zo in vliegen.
Maar waarom de crew door al die checks heen moet is het volgende. iemand kan iets in je tas gestopt hebben zonder dat jij het zelf in de gaten hebt. vraag je zelf eens af hoe vaak heb jij jouw tas eventjes niet in het oog gehad en hoelang?
Ik zie het dagelijks in het crew center. Dus daarom moeten ook wij door de laatste check heen voordat we aan board gaan zo is de kans erg klein dat er ook daadwerkelijk iets gebeurt, en dat is de reden waarom je door al die checks heen moet. ook al wil jij het niet toch ben jij een doelwit voor dit soort dingen.
Er zijn zelf mensen die in crewuniformen op de pier hebben gelopen die niet eens voor een airliner werkte. dus een schipolpas helpt wel iets maar is zeker niet water dicht.
Ja, en het hele vloeistof gezeur is iets wat gewoon belachelijk is.