Wanneer krijgt men nuttige securityregels?

Eikie -

De Irakezen waren beter af met Saddam aan het roer .... Toch ?

Och Iz, een ruime meerderheid (waaronder ondergetekende) van de Amerikaanse bevolking is het spuug en spuug zat en wil liever zich nergens mee bemoeien. Maargoed ook hebben we straks tenminste a democrate aan het roer in D.C.
Hé, jij vroeg of we (ik) wilden bijten ;)

Feit blijft, dat of de VS nu een goede reden had of niet, de inmenging van de VS in het Midden Oosten voor vele groeperingen een goede reden is om haat te zaaien. Zou mij niets verbazen dat de eerste oorlog in Irak door Bush sr. een van de redenen is geweest voor de aanslag op 9/11, waardoor Bush jr. zich geroepen voelde om het karwei van zijn vader af te maken.
Al met al hebben we dus deze "extra" security regels mede door het optreden van de VS in het MO. En dat staat dus los van de reden van inmenging.
Maar wat olie op het vuur gooien bij de "wij haten amerika" divisie op dit forum kan nooit kwaad.
FD

Het slaat inderdaad vaak door bij niet Amerikanen. De VS kan weinig goeds meer doen bij velen, en ook dat heeft meerdere oorzaken. Echter het kan inderdaad geen kwaad zo nu en dan eens een pas op de plaats te maken en weer eens nuchter naar de zaken te kijken, i.p.v. de hype te blijven volgen.
 
Irak is aangevallen om de Amerikaanse invloed in de regio te vergroten, de verpakking was "massa vernietigings wapens" en toen deze een beetje faal werd "democratie en vrijheid voor de mensen in Irak". Probleem alleen is dat de operatie mislukt is. Amerika heeft minder invloed in de regio en Syrie en Iran meer. Dit hele macht spel gaat helaas over de ruggen van onschuldige burgers in Irak. Amerika is hier natuurlijk niet alleen schuldig aan maar Iran en Syrie net zo goed.

If you say so buddy


kan iemand mij vertellen, waarom zijn de security regels voor crew in de VS een stuk minder streng? Op de meeste velden (in de VS) kan ik (wat ik erg lekker vind, en normaal) zonder enige controle naar mijn vol getankte G550 lopen en die 41.000lbs brandstof is een stuk meer dan die 100ml die ik bij mij mag dragen in Europa.

Snap het ook niet. Ik mag indd (in uniform) net zoveel gel/tandpasta bij me hebben in mn handbagage als ik maar wil. Lijkt me vrij logisch. Ik vlieg het vliegtuig ook.


Waarom kunnen de over het algemeen angstige Amerikanen wel relativeren en de nuchtere Europeanen niet? Zijn wij dan niet zo nuchter als we denken dat we zijn, of zijn de Amerikanen toch niet zo angstig?

Goeie morgen. Lees "Amerikanen zijn niet gek" van Charles Groenhuisen een keertje.

FD
 
Echter het kan inderdaad geen kwaad zo nu en dan eens een pas op de plaats te maken en weer eens nuchter naar de zaken te kijken, i.p.v. de hype te blijven volgen.

Geen zorgen. Kannetjes vol met olie in huize FD om op het Airwork.nl vuur te gooien dit seizoen ! :grijns:
 
Eikie -

De Irakezen waren beter af met Saddam aan het roer .... Toch ?

FD

Ja joh, Saddam werd ook pas een bad-guy na de 1980's, right? Of zit Don hier handjes te schudden (knowingly) met een schurk?

saddam_Rumsfeld.jpg
 
Zo, laat ik een paar dagen deze discussie aan me voorbij gaan omdat er toch niets anders gezegd wordt, en hoppakee, een levendige discussie!

Flying Dutchman zei:
Hier om je geheugen ff wat op te frissen

FD, ik ken je als iemand die alles goed leest, maar hier heb je iets te snel overheen gelezen. Maar, wat ik mezelf afvroeg in een eerdere post; is de wereld sinds 9/11 veiliger geworden? Antwoord: nee, natuurlijk niet. Maar, is de wereld veiliger geworden sinds de tweede Golfoorlog? Antwoord: nee, natuurlijk niet. Afgezien van alle leugens die rond deze oorlog verteld zijn, is het er zeker niet beter op geworden. De wereld is, precies zoals Bush zei, in twee kampen verdeeld: Either you're with us, or you're against us. Precies datgene is gebeurd; de wereld is verdeelt. Alleen hebben we het probleem dat een aantal, maar zeker niet de meerderheid, van de gematigde moslims naar het extreme neigt. Precies hetzelfde gebeurdt in Nederland (én, in de VS het tegenovergestelde, getuige de laatste uitslagen); kijk maar naar de laatste verkiezingsuitslagen.

Wat ik probeerde te zeggen: de wereld is er een stuk slechter af dan voor 9/11. Wie is daar de schuldige van? Osama bin Laden natuurlijk. MAAR, de huidige Amerikaanse regering heeft het terrorisme in de hand gewerkt. Dát vind ik het grote probleem. Angst heerst, de wereld is verdeeld. Alles wat Bin Laden wilde bereiken, heeft ie bereikt. En dat alles vanuit een grot in Afghanistan. Bewonderingswaardig, zou je bijna willen zeggen.

Nog even over Irak: HET bewijs van de machteloosheid in Irak is inweerlegbaar geleverd door de 'videobeelden' van de executie van Saddam Hoessein. Sorry, maar HOE KUN JE IN GODSNAAM IETS ZO OPKLOTEN???!!!! Of je nou voor de doodstraf bent of niet (ik ben voor), het is tekenend voor in welke mate de Amerikanen de regie in handen hebben; niet dus. Met dit soort beelden is iedereen 'blij': voor- en tegenstanders van de doodstraf, pro-, en anti-Amerikaans, gematigd moslim of radicaal moslim; iedereen met een mening heeft belang bij dit soort beelden. Wat dachten ze in godsnaam? Dat de Irakezen het wel even zouden regelen? De opnames verschilden niet veel, wat zeg ik, niets, van de beelden van de onthoofding van de onthoofding van Daniel Pearl. Of het nou Al Qaida was geweest die het had gefilmd en op een of andere website had gezet, of een Irakeze bewaker, het verschil hadden we niet geweten. Ja, hij heeft een eerlijk proces gehad. Maar Saddam is afgeslacht; verdient, maar een verkeerd signaal.

Idioot, een ander woord kan ik niet bedenken, en over enkele decennia zullen de geschiedenisboeken dit moment zeker aanhalen.

Dus ja, de Irakezen waren beter af onder Hoessein dan onder het huidige regime (welk regime?). Hetzelfde geldt voor de Afghanen, je kunt een hoop zeggen, maar onder de Taliban hadden de meesten het een stuk beter dan nu.

Dan, het boek "Amerikanen zijn niet gek" van Charles Groenhuizen. Een uitstekend boek, ik heb 'm ook gelezen. Mensen die een mening over Amerika hebben wil ik dan ook dringend oproepen dit boek te lezen, mochten ze dat nog niet hebben gedaan. Elk facet van de Amerikaanse samenleving komt aan bod. Het mooie is, ook al ben je het er misschien niet mee eens, je BEGRIJPT opeens hoe alles zit. Allemaal kopen dus, en lezen.

Desalniettemin, als je dat boek hebt gelezen, lees dan ook dit boek, zeker de 'Amerikagangers' voor een verfrissende blik op de binnenlandse en buitenlandse politiek:

Een keerpunt in de vaderlandse geschiedenis:

http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERS...rt?BOL_OWNER_ID=1001004002602671&Section=BOOK

Dit boek laat de andere kant van de medaille zien; zeer interressant. Bijvoorbeeld hoe de hele propaganda-campagne in werking werd gezet, waardoor een ruime meerderheid van de Amerikanen geloofde dat er een connectie was tussen Al Qaida en Saddam Hoessein. Welke connectie?

FD, je lijkt me een prima gozer, maar af en toe heb ik het idee dat je een beetje gehersenspoeld bent. Plaatjes van een paar brandweermannen die de vlag hijsen op Ground Zero, daar kan ik een héééééle hoop plaatjes tegenover zetten.

Lees alsjeblieft dit boek, en, laat weten wat je ervan vindt.

Dit alles gezegt hebbende, zou ik graag zien dat de Amerikanen net zo vooruitstrevend te werk gingen in Israel/Palestinia.

Daarom: 9/11 was misschien wel een keerpunt in de geschiedenis, maar niet de oorzaak. Die dient veel dieper gezocht te worden.

Het is al laat, en Q-Nimbus is bezopen, dus hij gaat lekker slapen.

De ruk!
 
Laatst bewerkt:
Mag ik concluderen dat je om 04:42 dus geen vrouw hebt weten mee te lokken naar je huisje na de club ? ;)

2 mensen die nooit liegen... Kinderen en dronken mensen....

Als je net wakker bent, delete je bericht niet !!! :D kom er vanavond op terug.

Cheers.
 
Beste FD,

Met de soepelere security regels voor de crew in de VS bedoelde ik dat we daar een voorbeeld aan moeten nemen. (geen anti amerika stelling dus)

Met je laatste qoute doelde ik op het feit dat dat we meer naar onszelf moeten kijken. (ook geen anti Amerika stelling)

Ik vind Rumsfeld en zijn havikken net zo'n gevaar voor de wereldvreden als Osama. Maar waarom hebben ze Osama nog steeds niet te pakken ondanks alle technieken, maar wel de nr 2,3,4,5 enz van Al Qaida. Ik denk dat ze "het icoon" van het kwaad nodig hebben voor hun strijd. Wordt moeilijk uit te leggen op Fox, dat de groter leider gepakt is, maar het geweld gewoon doorgaat. (ook geen anti Amerika stelling, meer een anti Bush stelling)

Grtz Mike5
 
Ze WILLEN die gast volgens mij niet pakken. Wat MOET je met hem, als je hem hebt? Hem de doodstraf geven, en tot martelaar verheffen?
 
Om weer even op die Security madness terug te komen....

Kom gistermorgen om 06:00 LT na een lange nacht heen en weer naar Armenie terug op München. Om 06:25 gaat een kist naar AMS, dus dacht....he....effe opschieten en ik ben snel lekker thuis. Captain belt nog effe de capt. van de AMS kist, dat ik eraan kom, ik spring met de paxen in de bus om rechtstreeks naar de gate te gaan. Van tevoren via ACARS effe m'n boardingpass laten uitprinten zodat die klaarligt bij de gate (techniek staat voor niks)....past helemaal dacht ik zo.

Paxbus was helaas de snelste niet, dus ik loop zo'n krap kwartiertje voor vertrektijd de terminal in. Daar Armenie duidelijk niet onder de EU valt (waar ik ff niet aan had gedacht), word ik binnen met controle geconfronteerd. Vertel de meneer (nog) vriendelijk dat ik redelijk laat ben voor m'n vlucht naar huis en on duty net aankom, maar dat was hem 'Scheißegal'. Spullen door de scanner, jas uit, door het poortje....de hele scheiß. Uiteraard piepte dat k-poortje weer 's (wat 'ie volgens mij zelfs nog doet als ik er in m'n blote snikkel doorheen loopt), dus meneer moest mij fouilleren. Had hem intussen wel duidelijk gemaakt dat ik nog zo'n 10 min. had. Neemt vervolgens ALLE tijd om me te fouilleren... :mad: Vervolgens vraagt Heidi achter de scanner of ik vloeibare dingen bij me heb. Goed...in die toilettas in m'n koffer kan wat zitten.

Ja hoor...of ik m'n koffer wil openmaken. Geef nogmaals aan, dat ik net on duty aankom, m'n kist naar huis bijna vertrekt, enz., maar nee, regel is regel. Vervolgens trekt die griet e.e.a. uit m'n toilettas....ja sorry, dat en dat mag niet mee....het f#kking plastic zakje is echt vol, dus dat moet hierblijven. :o :o
Kortom...door die hele bullshit kom ik te laat bij de gate en kon ik vervolgens een paar uur wachten om alsnog (met m'n inmiddels nog brakkere hasses) naar huis te vliegen. Ben overigens nog wel effe teruggegaan om m'n spullen terug te halen en effe te laten merken wat ik ervan vond....

Ok, zullen mensen zijn die zeggen 'regels zijn regels', maar waar gaat dit nou helemaal over.!? Die koffer met diezelfde in hun ogen potentieel gevaarlijke stoffen heb ik daarvoor ook aan boord gehad, en vervolgens vissen zij WILLEKEURIG eea uit m'n toilettas, omdat het wel 's gevaarlijk zou kunnen zijn en smijten het in een kliko die de hele dag NAAST ze staat. Als het dan potentieel gevaarlijk rommel is wat IK, als piloot aan boord mee neem, waarom willen ze dat dan de hele dag bij hun in de buurt bewaren. Zo gevaarlijk zal m'n potje wax dan wel niet zijn... :wegkwijt:

Ligt het aan mij, of mist die complete controle scheiß nou echt z'n doel hier...?!

Zo...dat ei is gelegd....
 
Laatst bewerkt:
De mensen die het security beleid uitvoeren hebben het IQ van een een ANWB-praatpaal.
De mensen die het security beleid uitstippelen hebben het IQ van een heipaal.

Mijn mening....

Ik ken een luchthaven waar je (en je gaat niet eens airside, enkel officespace!) uit de auto moet stappen, gefouilleerd wordt en weer in mag stappen. De auto wordt af en toe onderzocht, maar dat beperkt zich tot het handschoenenkastje. Wie dat bedacht heeft.....
 
Hier in AMS hebben ze nu (helaas) het nieuwe type security poortje voor het bemanningencentrum goedgekeurd (waar zo'n ophef over was een paar maanden geleden) en is dit nog de enige manier om door security te komen. :(
 
Eigenlijk zou ik best wel weg willen bij mijn werkgever maar dan bedenk ik me
ineens dat ik elke ochtend bijna fluitend door de security heen ga.
En als ik die verhalen zo lees dan blijf ik voorlopig nog even lekker hier.
 
Overal waar ik geweest ben over het laatste half jaar mocht ik mijn flesje zonnebrandolie en een half litertje water meenemen zolang ik maar in uniform was. Behalve op London Heathrow. Zelfs de schoenen moesten uit. Dus mijn tas maar in laten checken, nu door een andere security gate en iedereen kon z'n schoenen aanhouden??? Schijnbaar veranderen de regels per check point.
 
Zo ook op IAH. De laatste tijd in de States een klein beetje soepel. In burger met duidelijk m'n company ID en de flight and overnight bag door de security zonder dat m'n toilet tas onderste boven wordt gekeerd en alle vloeibare artikelen worden geconfiskeerd. In IAH, "nee meneer regels zijn regels, in burger net zoals elke andere passagier alles inleveren" "No, the shaving cream has to go and also the deodorant"
What the F*$#? "Ik heb toch m'n ID en m'n uniform zit in de bag" "Sorry rules are rules and the other airports are wrong letting you through" Dus weer terug eruit, in de WC omkleden en weer naar de security. "Hello sir everything is OK have a nice day" :confused: Weer even omkleden en doorgaan in burger. Talk about praat palen :grijns:

:cool: Biscane :cool:

He Metro, slaap je alweer een beetje 's nachts?
 
Zo ook op IAH. De laatste tijd in de States een klein beetje soepel. In burger met duidelijk m'n company ID en de flight and overnight bag door de security zonder dat m'n toilet tas onderste boven wordt gekeerd en alle vloeibare artikelen worden geconfiskeerd. In IAH, "nee meneer regels zijn regels, in burger net zoals elke andere passagier alles inleveren" "No, the shaving cream has to go and also the deodorant"
What the F*$#? "Ik heb toch m'n ID en m'n uniform zit in de bag" "Sorry rules are rules and the other airports are wrong letting you through" Dus weer terug eruit, in de WC omkleden en weer naar de security. "Hello sir everything is OK have a nice day" :confused: Weer even omkleden en doorgaan in burger. Talk about praat palen :grijns:

:cool: Biscane :cool:

He Metro, slaap je alweer een beetje 's nachts?

Meerderde malen zelefde gehad. Op MIA, DEN en FLL.... Naja, dan maar (verkreukelde) apenpak uit mn tas vissen en omkleden ter plekke....

n13734107_34690481_8604.jpg
 
Dit is toch werkelijk te stom voor woorden!!!
Hebben die mensen nou werkelijk geen enkel hersencelletje over om een beetje na tedenken.....
Het is ook overal hetzelfde.. :wegkwijt:
 
Dus ja, de Irakezen waren beter af onder Hoessein dan onder het huidige regime (welk regime?). Hetzelfde geldt voor de Afghanen, je kunt een hoop zeggen, maar onder de Taliban hadden de meesten het een stuk beter dan nu.

Om hier nog even op terug te komen, ik weet niet hoe jij vrouwen het liefst ziet lopen, maar ik ga toch echt voor diegene zonder de burkha.
 
Terug
Bovenaan