Stella Aviation Academy

ik heb nog een vraag et klinkt mischien wel dom maar wil toch weten hoe het zit.
je gaat in pak na je selectie toe, maakt de kleur van je overhemd en stropdas wat uit nee toch ?
want van iemand heb ik juist gehoord dat je beter een wit overhemd en een donker kleurig stropdas aantrekt zodat je meer op de pilote daar lijkt!

klopt dit of maakt dat niet zoveel uit ?
 
Een donker pak en witte blouse laat zien dat je niet bang bengt te worden geassimileerd in het fantasieloze korps uniform van vliegers en later geen neigingen van individualisme begint te tonen. Dat zou bijv. weer ten uiting gebracht kunnen worden door een rood ribstoffen pak met gele blouse.


Anyway...


gewoon in pak, wat je hebt, Armani hoeft heus niet, en een stropdas waar jij je happy bij voelt. (Geen disney aub)

Ik denk eerder dat je (negatief) op kan vallen door een extreem pak of stropdas, dan dat je opvalt door een ultra-boring pak.
 
Even iets heel anders, met hoeveel maatschappijen heeft stella een leveringsovereenkomst? Zijn die er uberhaupt?

ik weet niet of stella echt een leveringsovereenkomst heeft, maar ik weet wel dat er best wel veel leerlingen van stella naar transavia gaan.

maar of stella een leveringsovereenkomst heeft met transavia weet ik niet !
 
Ik heb afgelopen dinsdag de 2e fase gedaan
de rekensommetjes kan je een beetje oefenen maar ik denk niet dat het veel uitmaakt, 40 sommen in 7 minuten.:stapelge:
het gaat bij die sommen om het antwoord te schatten, rond de getallen dus af om zo de som makkelijker te maken.

mag je bij de rekensommetjes wel klad papier gebruiken of moet alles gewoon uit het hoofd ?
 
ik weet niet of stella echt een leveringsovereenkomst heeft, maar ik weet wel dat er best wel veel leerlingen van stella naar transavia gaan.

maar of stella een leveringsovereenkomst heeft met transavia weet ik niet !

Ah, ja zou best kunnen. Zo heeft de school zelf (lees; niet al te betrouwbare informatie, maar toch) een tijd geleden aan mij verklaard dat ze leveringsovereenkomsten met 6 maatschappijen hebben.. Ook schijnt het overgrote deel van de studenten binnen vrij korte tijd (minder dan een jaar/9 maanden) een baan te vinden bij maatschappijen als lufthansa, ryanair etc (geen KLM genoemd). Maar nogmaals, dat waren hun antwoorden op mijn vragen..

Is er iemand die dit kan bevestigen? (of verwerpen =))
 
Ja dat is inderdaad zo. Hiermee bevestigd. Ik ben vandaag naar Stella geweest voor een informatiegesprek en die man zei dat ze overeenkomsten met 6 maatschappijen hebben, Lufthansa, Transavia.com, Ryanair, VLM Airlines, (Easyjet geloof ik), en nog maar sinds kort is Condor erbij gekomen. Ook willen ze in de toekomst aan KLM gaan leveren, maar hier hebben ze nog te weinig mensen voor in opleiding.
 
@Slambam
Sprak laatst een oud leerling (RvdS) en las ook nog een artikel in de P&V over Stella.

Ze zijn nu de grootste school, maar dat komt niet door de strenge selectie heb ik het idee. Zo vertelde de oud leerling over een jongen die de PO2 bij de KLS niet gehaald had. Hij ging met dat rapport naar Stella een instructeur las het en die vond het ok. Die hoefde alleen nog maar grading te doen om de selectie te halen. Bit strange, right? De psycholoog van AIP geeft een onvoldoende advies aan de KLS, maar de Stella instructeur vind het rapport kennelijk wel voldoende?!
 
@Slambam
Sprak laatst een oud leerling (RvdS) en las ook nog een artikel in de P&V over Stella.

Ze zijn nu de grootste school, maar dat komt niet door de strenge selectie heb ik het idee. Zo vertelde de oud leerling over een jongen die de PO2 bij de KLS niet gehaald had. Hij ging met dat rapport naar Stella een instructeur las het en die vond het ok. Die hoefde alleen nog maar grading te doen om de selectie te halen. Bit strange, right? De psycholoog van AIP geeft een onvoldoende advies aan de KLS, maar de Stella instructeur vind het rapport kennelijk wel voldoende?!

k hoef ook alleen maar de grading te doen als ik bij stella wil beginnen, maar m'n psycho was wel goed ;)
 
nog wat informatie voor de belangstellenden:

ze hebben op dit moment 158 studenten, over een jaar willen/verwachten ze er 230.. Ook zijn er op dit moment ongeveer nog 8 studenten zonder baan, maar doorlopen op dit moment een sollicitatietraject bij lufthansa, easyjet etc.

Vind het vrij indrukwekkend, weet echter niet of dit wel zo ontzettend betrouwbaar is.
 
Ja dat is inderdaad zo. Hiermee bevestigd. Ik ben vandaag naar Stella geweest voor een informatiegesprek en die man zei dat ze overeenkomsten met 6 maatschappijen hebben, Lufthansa, Transavia.com, Ryanair, VLM Airlines, (Easyjet geloof ik), en nog maar sinds kort is Condor erbij gekomen. Ook willen ze in de toekomst aan KLM gaan leveren, maar hier hebben ze nog te weinig mensen voor in opleiding.

Is het dat ze KLM nog maar even laten zitten, omdat Stella niet aan de vraag voor vliegers voor de andere luchtvaart maatschappijen kan voldoen. Het zou mooi zijn als dat zo was, ik moet zeggen dat ik het niet geloof. Als ik verdere posts mag geloven zijn ze goed bezig. Maar goed informeer goed naar hoe vliegers aan de baan zijn gekomen, neem verhalen van scholen met een korreltje zout en probeer eigenlijk alle informatie van vliegers te krijgen die een baan hebben via Stella en/of die aan Stella gestudeerd hebben en nu vliegen. Liever niet van mensen die op de school zelf zitten. Men is meestal positief over een eigen school.

cheerio,

PS´99
 
k hoef ook alleen maar de grading te doen als ik bij stella wil beginnen, maar m'n psycho was wel goed ;)

Ik heb me nu aangemeld voor de selectie bij stella. Ik was gister op een informatiegesprek en ik zei dat ik PO2 bij de KLS niet gehaald heb. Ik had mijn rapport laten zien en die hebben ze gekopieerd. Hij was een tijdje weg en toen zei hij dat ik gelijk mocht beginnen met het psychologisch onderzoek... Ik hoef zelfs het sensomotorisch onderzoek, wat ik nooit heb gehad, niet te doen. Nu ga ik in 1 dag het psychologisch onderzoek + de grading + het aannamegesprek doen.
 
ik had vandaag mn 2de fase, en heb het niet zo goed gedaan zei Dhr. Schutter (die man die daar de selectie afneemt) hij vertelde me dat hij me eigenlijk moest vertellen dat ik het niet gehaald heb met deze resultaten maar omdat hij vond dat ik de 1ste fase heel goed had gedaan dat hij nu twijfelt en niet zo snel een beslissing wil nemen.

hij wil dat ik hem morgen middag nog even terug bel dus hij wil er nog een nachtje over slapen

denken jullie dat ik kans maak of niet ?
 
Terug
Bovenaan