Stella Aviation Academy

Was van de week toevallig op Eelde, één ding weet ik wel: bij Stella leren ze hun studenten niet hoe je je overhemd fatsoenlijk moet strijken.
 
Ik had nog een vraagje over Stella, misschien wel een beetje domme vraag maar waag het er toch op.

Ik lees op de site van Stella nergens dat je ook je PPL bemachtigd. Ik lees alleen dat je je CPL wel krijgt. Nou weet ik niet de precieze waarde van de PPL(Private Pilot Licence, dat wist k nog wel.. ;)) Of moet je eerst je PPL hebben om je CPL te kunnen halen?
 
Hallo MarCenelson,

Een CPL geeft alle bevoegdheden die een PPL ook biedt met iets extra's. Het verkrijgen van een PPL is dus niet nodig. Als je een zgn. geïntegreerde opleiding doet dat opleidt tot het frozen ATPL (CPL + ATPL theorie + MCC) dan behaal je niet tussentijds een PPL.

Als je zou kiezen voor een modulair traject, dan betekent dat wel dat je eerst je PPL haalt, dan uren gaat maken en CPL- of ATPL-theorie gaat doen en dan een CPL praktijk opleiding gevolgd door een MCC.

Om je kansen op de arbeidsmarkt te maximaliseren zou ik kiezen voor een geïntegreerde opleiding. Dit gaat over het algemeen ook het snelst. De modulaire weg wordt nog wel eens bewandeld door mensen die graag naast hun baan willen leren vliegen en dus niet full-time een opleiding kunnen doen.

Hoop dat dit je vraag voldoende beantwoordt.

Succes!

687
 
Hallo MarCenelson,

Een CPL geeft alle bevoegdheden die een PPL ook biedt met iets extra's. Het verkrijgen van een PPL is dus niet nodig. Als je een zgn. geïntegreerde opleiding doet dat opleidt tot het frozen ATPL (CPL + ATPL theorie + MCC) dan behaal je niet tussentijds een PPL.

Als je zou kiezen voor een modulair traject, dan betekent dat wel dat je eerst je PPL haalt, dan uren gaat maken en CPL- of ATPL-theorie gaat doen en dan een CPL praktijk opleiding gevolgd door een MCC.

Om je kansen op de arbeidsmarkt te maximaliseren zou ik kiezen voor een geïntegreerde opleiding. Dit gaat over het algemeen ook het snelst. De modulaire weg wordt nog wel eens bewandeld door mensen die graag naast hun baan willen leren vliegen en dus niet full-time een opleiding kunnen doen.

Hoop dat dit je vraag voldoende beantwoordt.

Succes!

687

Oke, een CPL is dus niets meer dan een uitbreiding op je PPL. Weer wat geleerd.. :)
Ben me nu nog steeds aan t orienteren welke school het beste bij me past. Ik kan uit bovenstaande gegevens dus uitmaken dat een opleiding bij Stella geen slechte keuze is? Aangezien zij de geintergreerde opleiding hebben en dus helemaal gericht zijn tot het opleiden van verkeersvliegers, wat mijn uiteindelijke doel ook is..
 
Of de keuze voor Stella goed of slecht is weet ik niet. Ik weet wel dat de markt voor verkeersvliegers op dit moment erg goed is en dus veel mensen een baan vinden. Gaat het slechter met die markt dan wordt het moeilijker en zien maatschappijen graag sollicitanten van een aantal gerenomeerde vliegscholen. De namen die je op dit forum regelmatig tegenkomt zijn KLS, NLS en EPST, maar ook Stella hoor je steeds vaker. Die schijnen het op dit moment goed te doen. Maar mij persoonlijk valt op dat deze trend is ingezet in de tijd dat het beter ging met Stella. Naar eigen zeggen omdat zij ook in de tijd dat het slecht ging (de jaren na 11 sept. 2001) zijn blijven investeren. Of zij nu een naam kunnen opbouwen die als het weer slechter gaat ook in het rijtje KLS, NLS en EPST blijft passen kan niemand nog voorspellen. En realiseer je, de tijd dat het slechter gaat kan nog jaren op zich laten wachten, maar kan ook spontaan morgen beginnen. In de luchtvaart is niets zeker!
Wat ik maar wil zeggen is: op dit forum is genoeg te lezen o.a. over de diverse scholen en hun voor en nadelen. Doe je voordeel met deze beschikbare informatie!

Succes!

687
 
Ja klopt. Ik heb men opleiding bij Stella gedaan inderdaad. Ik heb daar het ontzettend naar men zin gehad. Enthousiaste en goede instructeurs. Kan het je absoluut aanraden!

Ciao
 
hoeveel had je in de klas? en wat doen ze nu allemaal?

Goeie vraag, ben ook wel eens benieuwd welke maatschappij buiten Nederland of een enkele uitzondering studenten aanneemt met 175uTT? (zonder grote school achter de naam, voor zover die uberhaupt helpt buiten NL).

Als je alle majors, corporate, charters en cargo's en andere samen neemt is toch echt wel een uurtje of 1000 TT en al snel min 100h ME de basis om te mogen solliciteren.

Vraag ik me echt af waarom je dan niet je JAA (en als je toch in de VS bent) je FAA ratings haalt met een pak vlieguren erbij (desnoods als instructeur).

Ben je een pak minder geld kwijt, een hoop ervaring rijker, en voldoe je tenminste aan een groot deel van de sollicatie-eisen van de Europese werkgevers.

(moet je natuurlijk wel wat meer moeite doen ... )

, maar dat is alleen vanwege het feit dat het dichtbij is, ik thuis kan blijven studeren,

Jah... voor mijn bovenstaande redenering zal je wel je k*nt moeten opheffen en een pak voorbereidingen treffen.
Voor het volstorten van de bankaccount van Stella is idd wel een pak minder moeite nodig.
Vraag me wel af wie daar het best van wordt...
 
Mijn klas bestond uit 13 personen,
ik ben vandaag aangenomen rechtstreeks van uit stella bij transavia.com. Klasgenootje van mij ook, die is al begonnen, en 3 andere zitten in selecties. De rest is nog bezig.

Ciao
 
Intussen alweer een tijdje geleden dat ik op het bulletinboard gekeken heb, maar heb besloten om me aan te melden voor Stella.

Inmiddels ben k alweer bij fase 3 beland, dus de grading. Het is nu dus alles of niets, de 14e van februari moet k.

Iemand nog tips? Ik ben bij de Klu tot vlucht f gekomen, dus dat scheeld ook alweer een helehoop dat ik al even heb kunnen 'spelen' op zo'n simulator.

Uiteraard verschijn ik keurig in pak met stropdas.. ;)

Gegroet,

MC
 
wat belangrijk is dat je progressie laat zien.
dus niet zelfde fouten maken, laat zien dat je dingen snel oppakt.
laat ook zien dat je onder druk kan blijven presteren.
 
Zoo vandaag grading + aanname gesprek gehad bij stella..

Ben erdoorheen.. begin in sept met de opleiding :D

Nu alleen nog hopen dat de medical voldoende is..

Ben wel super blij..!!
 
Ik ben ook net door de 2e selectie fase heen gekomen.
maar van de 3 jongens die dag was ik de enige die door was.
Voor de 3e selectie moet ik boekje uit m'n hoofd leren voor de vlucht op de frasca simulator, niet moeilijk maar zijn er mensen die weten of de test zelf moeilijk is en of ze nog tips hebben voor me?
 
ik had gister 14 februari mn 1ste fase gehaald bij stella

aanstaande dinsdag 20 februari fase 2 lijkt me moeilijker dan de 1ste, heeft iemand nog wat tips voor me ?? of wat voor hoofdrekensommen ik kan verwachten vooral als iemand laatst nog 2de fase heeft gehaald kan die me dan helpen

mvg,

egyptian-love
 
2e fase stella

2e fase stella

ik had gister 14 februari mn 1ste fase gehaald bij stella

aanstaande dinsdag 20 februari fase 2 lijkt me moeilijker dan de 1ste, heeft iemand nog wat tips voor me ?? of wat voor hoofdrekensommen ik kan verwachten vooral als iemand laatst nog 2de fase heeft gehaald kan die me dan helpen

mvg,

egyptian-love

Ik heb afgelopen dinsdag de 2e fase gedaan en vond hem makkelijker dan dat ik verwacht had, maar mischien ligt dit alleen maar aan mij.:p:
wat je kan verwachten zijn een soort IQ -test vragen maar dan moeilijker.
Mischien kan je wat van die iq-testjes doen?
de rekensommetjes kan je een beetje oefenen maar ik denk niet dat het veel uitmaakt, 40 sommen in 7 minuten.:stapelge:
het gaat bij die sommen om het antwoord te schatten, rond de getallen dus af om zo de som makkelijker te maken.
verder krijg je nog een persoonlijkheid test van 45min. maar de mentor die ons hielp zei tegen mij dat ze daar niet veel naar keken:D
dit was de test waar ik het meest tegen op keek maar achteraf makkelijker vond dan de 1e.
waarschijnlijk omdat ik zelf begrijpend lezen en ruimtelijk/technisch inzicht best wel makkelijk vind.
dus ik denk dat het er gewoon omgaat of je die dingen een beetje beheerst of niet.
als je bij leestoetjes/cito dingetjes op school en die iq-testjes ook aardig maakt kom je hier ook wel door heen want ik heb echt geen iq van 150:grijns:
 
Terug
Bovenaan