Stella Aviation Academy

Ik heb begrepen van een stella leerling dat stella leerlingen eerst een type rating positief moeten doorlopen bij Alteon op de B737CL voordat ze overwogen worden voor een selectie bij Transavia. Dure grap.....

Hoe kan je dat een voorkeursbehandeling noemen? Als NLS/KLS er kan je direct na de opleiding solliciteren bij Transavia zonder een "selfsponsered" rating.

Ik heb geen type rating gedaan.. en toch mocht ik bij trans komen?
 
Stella heeft WEL voorkeur bij transavia. Maar sommige andere scholen ook, dat is waar. Maar vraagje aan iedereen wie nog meer hier op dit board bij transavia gesolliciteerd heeft. Wie is er nog meer 1 week na het invullen van zijn of haar gegevens op de website uitgenodigt voor een gesprek? Of sneller...? Dat zijn mensen van de scholen waar trans de voorkeur aangeeft. Waaronder Stella!

Ciao

Zoals je zelf zegt: Stella heeft WEL voorkeur bij Transavia, maar heeft Transavia ook een voorkeur bij Stella?
 
Volgens mij is er in Nederland maar één maatschappij die een echte voorkeur heeft voor een vliegschool en dat is de KLM. Maar ook studenten van de KLS moeten een zware selectie bij KLM doen en veel eigen inzet tonen!! Bij alle andere vliegscholen zul je ook ZELF moeten solliciteren en ZELF de selecties zien te halen, sommige vliegscholen vergroten de kansen op een uitnodiging aanzienlijk, maar daarna moet je zelf de selectie zien te halen!
Op dit moment is de markt goed en de meeste mensen die ik ken (allemaal minder dan een jaar klaar met hun opleiding) krijgen één of meerdere uitnodigingen van maatschappijen, ongeacht van welke vliegschool ze komen! In veel gevallen heeft de vliegschool in meer of mindere mate geholpen, in een aantal gevallen ook niet! Interessant is natuurlijk om te weten welke vliegschool de meeste studenten kan `plaatsen´ als het minder goed gaat in de luchtvaart, en daar kun je geen garanties over geven (ook die vliegscholen niet, want de tijd van baangaranties is voorbij....)
 
Commander, begrijp me niet verkeerd. Ik wil niets negatiefs zeggen over de opleiding zelf bij Stella want ik ben ervan overtuigd dat die echt wel goed is, maar ik twijfel gewoon aan de selektieprocedure.
Stella is de afgelopen tijd door aggressieve werving een van de grootste (qua aantallen leerlingen) vliegscholen in Nederland geworden terwijl andere vliegscholen die wel een streng aanname beleid voeren, niet weten waar ze geschikte leerlingen vandaan moeten krijgen.
Iedereen zeikt erover dat vliegscholen gouden bergen beloven en overal lopen te verkondigen dat ze preferred supplier zijn van allerlei maatschappijen maar das gewoon niet waar. Ook Martinair zegt preferred supplier te zijn van Transavia, net als Stella.....dus waar ligt nou de waarheid??
Ik wil alleen maar waarschuwen dat het niet allemaal zo geweldig lijkt als de vliegschool het doet voorkomen. Als je nu door de stellaselektie heen komt, en je hebt de vliegopleiding afgerond, dan moet je altijd nog door een selektie van een luchtvaartmaatschappij komen om die baan te krijgen....en die selekties bij maatschappijen zijn meestal een stuk strenger dan die van Stella. Er zijn maar een paar scholen in nl waarbij de aannameprocedure in de buurt komt van die bij een luchtvaartmaatschappij en daar zit Stella toevallig niet bij! Ik heb mensen een vliegopleiding zien volgen die na een meer dan een jaar er mee ophielden omdat ze er uiteindelijk totaal niet geschikt voor waren maar ze zijn inmiddels wel 50 mille aan kosten kwijt die nu lekker in de kas van de vliegschool zitten.....tis alleen maar als waarschuwing bedoeld....

Cheers!
 
Laatst bewerkt:
Stella is de afgelopen tijd door aggressieve werving een van de grootste (qua aantallen leerlingen) vliegscholen in Nederland geworden terwijl andere vliegscholen die wel een streng aanname beleid voeren, niet weten waar ze geschikte leerlingen vandaan moeten krijgen.

Dit was precies wat ik bedoelde..:kiss:
 
misschien zijn die selecties bij stella een stuk minder streng, op dit moment zitten er slechts 8 zonder baan die op dit moment allemaal in de selectieprocedure zitten.. Moet toch wát zeggen.
 
ff een heel andere vraag:
zijn er mensen die bij stella op school zitten natuurkunde via stella zelf hebben gevolgd?
james boswell is een beetje ver weg voor mij om elke avond d'r heen te gaan...
en stella zei dat ze nat. ook binnenhuis aanboden maar ik ben een beetje bang dat het van minder kwaliteit is en het betekent boven op de theorie nog nat.
zijn er nog mensen die andere alternatieven hebben gevonden dan j-b en loi?
 
ff een heel andere vraag:
zijn er mensen die bij stella op school zitten natuurkunde via stella zelf hebben gevolgd?
james boswell is een beetje ver weg voor mij om elke avond d'r heen te gaan...
en stella zei dat ze nat. ook binnenhuis aanboden maar ik ben een beetje bang dat het van minder kwaliteit is en het betekent boven op de theorie nog nat.
zijn er nog mensen die andere alternatieven hebben gevonden dan j-b en loi?

Een ander alternatief is bij een Regionaal Opleidings Centrum. Nadeel is (overigens ook bij LOI) dat je afhankelijk bent van de (staats) examens die slechts eens per jaar worden afgenomen. Als ik jou was zou ik lekker die natuurkunde bij Stella erbij pakken. Waarschijnlijk ook nog toegepast op de luchtvaart dus effectiever. Waarom twijfel je aan de kwaliteit? Je gaat er toch ook je vliegopleiding doen? :rolleyes:
 
Wat ik me dan afvraag: Waarom haal je niet eerst je Natuurkunde voordat je aan een vliegopleiding begint? Lijkt mij de meest logische stap. Is toch ook gewoon een keiharde aanname eis?
 
Wat ik me dan afvraag: Waarom haal je niet eerst je Natuurkunde voordat je aan een vliegopleiding begint? Lijkt mij de meest logische stap. Is toch ook gewoon een keiharde aanname eis?

dat was ik ook van plan maar nu ik hoorde dat stella het ook intern gaf begin ik te twijfelen, ik hoef pas in september te beginnen dus ik heb ook nog genoeg tijd om het buiten stella heen te doen bij j-b af iets dergelijks maar ik weet niet of mensen ervaring hebben met de natuurkunde bij stella...
 
Terug
Bovenaan