Sluiting Niederrhein

@ Frits...

Niks.....Zwevers zijn cool...had het over mensen met SPUIS hun Attitude...en dan in niet gemotoriseerde vliegtuigen...TROUBLE..Niks tegen Zwevers :)
 
Oorspronkelijk gepost door RD707
@ Frits...

Niks.....Zwevers zijn cool...had het over mensen met SPUIS hun Attitude...en dan in niet gemotoriseerde vliegtuigen...TROUBLE..Niks tegen Zwevers :)



pffffffffffff ik schrok me ff :)



bedankt voor je replay
 
1 ding vind ik vreemd, elk vliegveld dat dichtgaat is klote !! Ik snap daarom niet waarom hier "vliegers" met enige tegenargumenten komen. Pure mierenneukerij (nieuwe spelling) !!! Bah...:stapelge: Laat dat maar aan Femke Halsema over, die heeft zeiken uitgevonden en verbeterd !!!

@ spuis, je bedoelt het waarschijnlijk goed, maar enige vorm van vakkennis ontbreekt in je posts.
 
Oorspronkelijk gepost door Bounty 53
1 ding vind ik vreemd, elk vliegveld dat dichtgaat is klote !! Ik snap daarom niet waarom hier "vliegers" met enige tegenargumenten komen. Pure mierenneukerij (nieuwe spelling) !!! Bah...:stapelge: Laat dat maar aan Femke Halsema over, die heeft zeiken uitgevonden en verbeterd !!!

@ spuis, je bedoelt het waarschijnlijk goed, maar enige vorm van vakkennis ontbreekt in je posts.

pardon , Bounty,:(


Voor mij mag Niederrhein open blijven, Ik heb als VFR zweef/motorvlieger hele goed ervaringen met Niederrhrein, maar dat vind ik tevens ook een voorwaarde, dat wij als VFR vliegers net zo goed het luchtruim rondom Niederrhein ( overal )moeten kunnen delen met IFR vliegers.

Ik heb tijdens mijn RT opleiding geleerd dat, dat moet kunnen !

Okay okay , een transponder in zweefvliegtuigen is een ,, must ,,



groet,
Frits
 
@ Spuis...

Ga es naar het topic...NL Airways...Zit iemand met nickname Boom Air..Kan je alter ego wel zijn...Ook heel irritant...ben benieuwd hoe een discussie tussen jullie gaat lopen..

Can't bloody wait
Cheers:cool: :D
 
Om even terug te gaan naar het onderwerp.
De kern is dat er een vergunning is afgegeven door de lokale overheden zonder deze in zijn volledigheid (in ieder geval onvoldoende) te toetsen met geldende lokale en nationale wetgeving en procedures (incl. inspraak en bezwaarsschriften).
Het is goed dat het rechtssyteem werkt en dat de bezwaarschriften op een juiste manier beoordeeld worden door een onafhankelijke rechter en mijns inziens heeft deze man/vrouw een juist finaal oordeel getroffen. Heel spijtig voor de mensen die een job hebben op NRN en erg triest voor de ambtenaren die in eerste instantie toestemming hebben gegeven (oogkleppen op??? of ......... andere belangen).

Maar alle pro-NRN-isten. Stel eens voor dat je een villa gekocht hebt, met een mooie tuin op het zuiden en dat er plots wordt besloten een snelweg 40 meter van je tuin aan te leggen die rechtstreeks leidt naar een industrie terrein waar eindelijk 500 man uit de buurt werk hebben gevonden. Je hebt geprotesteerd maar niemand heeft naar je geluisterd. Snelweg wordt aangelegd en jij hebt last en je bent erg kwaad dat je stem niet is gehoord volgens de wetgeving en procedures. Wat ga je doen? Ben je blij dat buurtbewoners een baan hebben en je tolereert het geluid en overlast of ga je procederen en probeer je het besluit terug te draaien? En zo je duur geinvesteerde geld veilig te stellen. Nou???
 
Niederrhein

Niederrhein

PHEHEH,

Probleem is dat dat veld er al heel lang ligt, en die mensen dus niet verrast moeten zijn als er " wat" vliegt.

En trouwens zoveel verkeer vliegt er nu ook weer niet, en een 737-800 of een A320 hoor je bijna niet als ie door de 2000ft gaat. Dan maakt de Harley van de buurman meer lawaai!

Ik word er helemaal jammer van als er weer een een vliegveld dicht moet. Mensen vergeten dat het gewoon een stuk infrastructuur is, net als een weg of een spoorbaan. En die maken net zoveel lawaai. En ja ik kan het weten, werk op schiphol en woon in Almere precies onder de lijn ARTIP/PAM dus ik zie wel het een en ander voorbij komen, en heb er nooit last van. Hooguit dat je een keer een ouwe 747 van Kalitta hoort, of een DC8 van Silverback, en dan vind ik het nog leuk ook.

Maar goed, wat mij betreft FORZA Niederrhien!!!! En laten we hopen dat Twente nu ook van de grond komt, nu zeker is dat het open blijft voor burger verkeer. Verkeersleiders zijn geregeld, brandweer ook en de ILS komt er aan. Nu nog even de landings tarieven voor de GA aanpassen en we hebben er een mooie bestemming bij. Ook leuk voor IR lessen, een veld met een ILS dat niet druk is en hopelijk ook eens een keer normale tarieven gaat hanteren. Kunnen ze van de ouwe X servicing een mooie FBO voor de GA maken!

:radar: Andre :radar:
 
Oorspronkelijk gepost door PHEHEH
Maar alle pro-NRN-isten. Stel eens voor dat je een villa gekocht hebt, met een mooie tuin op het zuiden en dat er plots wordt besloten een snelweg 40 meter van je tuin aan te leggen die rechtstreeks leidt naar een industrie terrein waar eindelijk 500 man uit de buurt werk hebben gevonden. Je hebt geprotesteerd maar niemand heeft naar je geluisterd. Snelweg wordt aangelegd en jij hebt last en je bent erg kwaad dat je stem niet is gehoord volgens de wetgeving en procedures. Wat ga je doen? Ben je blij dat buurtbewoners een baan hebben en je tolereert het geluid en overlast of ga je procederen en probeer je het besluit terug te draaien? En zo je duur geinvesteerde geld veilig te stellen. Nou???

Wat een belachelijke vergelijking......:confused: :confused:

Die snelweg lag er al, maar ipv straaljagers nu slechts 10 hooguit 15 stille jetkisten door "jouw achtertuin".

Uiteraard zijn er fouten gemaakt en dat is niet correct !

@ Frits, ik denk dat je me verkeerd hebt begrepen, ik ben zeker ook pro NRN, en helemaal pro VFR !! Maar met verstand ;)

Overigens ben ik niet alleen pro NRN, ik ben voor nog meer velden in NL !! Het liefst legaal, anders worden er weer een hoop airworkers boos.....:p:
 
Klopt. Vliegveld lag er al, snelweg niet. Vergelijking gaat niet op. Maar wat ik bedoel te zeggen is dat als de juiste procedures niet gevolgd zijn, elke burger recht heeft op het maken van bezwaren.
Dus ook in dit geval. In wat voor situatie dan ook.
 
@ spuis, er is niets mee mee om in het verlengde van de localizer te vliegen, wat wel belangrijk is jouw hoogte. Op 5 NM van de runway zit de glideslope op 1500', op 10 NM op 3000'. normale procedures voor een grote jet is dat je de glideslope reeds buiten die 5 NM bereikt hebt, of anders van onderen de glideslope "captured" 5 NM uit (er zijn kleine afwijkingen). Zit jij 5NM van het veld op 1000 meter (3000'), zal niemand klagen. Op 200m zal ook niemand klagen. Vanaf 10 NM tot 2 NM is het ontzettend druk in de cockpit: wielen, flaps, checklisten, snelheidsveranderingen en een zooi schakelaars en knoppen die omgezet moeten worden. Tijd om buiten te kijken is er bijna niet, tot op een paar mijl final. Je ogen gaan heen en weer tussen instrumenten en runway, je zit niet echt te kijken of er nog een zweefkist zit rond te fladderen.

Hoop dat je met deze uitleg van een voormalig zweefvlieger iets kan doen
 
Oorspronkelijk gepost door PHEHEH
Klopt. Vliegveld lag er al, snelweg niet. Vergelijking gaat niet op. Maar wat ik bedoel te zeggen is dat als de juiste procedures niet gevolgd zijn, elke burger recht heeft op het maken van bezwaren.
Dus ook in dit geval. In wat voor situatie dan ook.

Dat ben ik met je eens, zo zit ons rechtssysteem in elkaar.

Dat sommigen onder ons, nota bene op een pro luchtvaart forum, het idee van sluiten steunen (zie begin topic) is mij een raadsel.

Elke strip die we erbij krijgen, mits het luchtruim het toelaat, is een winst !!
 
Elke strip die we erbij krijgen, mits het luchtruim het toelaat, is een winst !!

We? Volgens mij is Niederrhein nog steeds een Duits vliegveld, maargoed, maakt niet uit.

Ben het niet met je eens Bounty. Ik hou ook van de luchtvaart, net zoals ik een auto rijdt, vlees eet, niet op Groen Links stem en ook niet met de fiets op vakantie ga. Als je voor je beroep in het vliegtuig zit, wil dat niet per definitie zeggen dat je het dan maar eens moet zijn met iedere betonstrip, net zo min als ik het eens ben met een snelweg die naast mn deur wordt aangelegd terwijl ik ook auto rijdt. Jij had het over relatief weinig vluchten die vertrokken vanaf Niederrhein met geluidsarme 737's. Nu is mijn vraag dan...waarom kunnen die vluchten dan niet plaats vinden op de reeds bestaande luchthavens? Juist, omdat er low cost carriers voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten zoals ik al eerder aangaf. Ryan maakt de winsten, als bijna enige op het vliegveld en lacht zichzelf helemaal kapot. Ik heb niets tegen een regionaal vliegveld voor de sportvliegerij etc, maar zo gauw als er geregelde lijnvluchten op gaan plaatsvinden, vind ik dat ze maar vanaf de reeds bestaande (grote) vliegvelden moeten vliegen, die zijn er namelijk ooit speciaal voor aangelegd.

Cheers!
 
Of laat de luchthaven meedelen in de winsten die je als operator maakt? Maar dan smeert RyanAir hem natuurlijk naar een andere plek. Hmmm, lastig...
 
Oorspronkelijk gepost door Slambam!
Elke strip die we erbij krijgen, mits het luchtruim het toelaat, is een winst !!

We? Volgens mij is Niederrhein nog steeds een Duits vliegveld, maargoed, maakt niet uit.

Ben het niet met je eens Bounty. Ik hou ook van de luchtvaart, net zoals ik een auto rijdt, vlees eet, niet op Groen Links stem en ook niet met de fiets op vakantie ga. Als je voor je beroep in het vliegtuig zit, wil dat niet per definitie zeggen dat je het dan maar eens moet zijn met iedere betonstrip, net zo min als ik het eens ben met een snelweg die naast mn deur wordt aangelegd terwijl ik ook auto rijdt. Jij had het over relatief weinig vluchten die vertrokken vanaf Niederrhein met geluidsarme 737's. Nu is mijn vraag dan...waarom kunnen die vluchten dan niet plaats vinden op de reeds bestaande luchthavens? Juist, omdat er low cost carriers voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten zoals ik al eerder aangaf. Ryan maakt de winsten, als bijna enige op het vliegveld en lacht zichzelf helemaal kapot. Ik heb niets tegen een regionaal vliegveld voor de sportvliegerij etc, maar zo gauw als er geregelde lijnvluchten op gaan plaatsvinden, vind ik dat ze maar vanaf de reeds bestaande (grote) vliegvelden moeten vliegen, die zijn er namelijk ooit speciaal voor aangelegd.

Cheers!

daar heb je ook weer gelijk in ,verplaatsen we Geilenkirchen naar Lahn of Düsseldorf, of köln-Bonn.
Kan het Schinvelds bos blijven bestaan :D

Ander mogelijkheid is : op alle vliegvelden de zelfde afhandelingskosten en landingfee:grijns:
 
Slambam,

Dat is nou precies de reactie die ik zou verwachten van iemand die bij Lufthansa vliegt ;) en de hete adem van Ryanair in zijn nek voelt! Natuurlijk ben jij tegen regionale velden, want jij en joouw maatschappij worden er niet beter van.

Maar laten we niet vergeten dat we in een economische vrijstaat leven en dat is Duitsland ook. Ofwel, de markt bepaalt. Als niemand vanaf NRN zou willen vliegen was Ryanair daar allang weg. Kijk maar naar Groningen.

Mijn punt is dus eigenlijk: de mensen in de regio willen het zelf, want als ze écht tegen waren reden ze wel massaal naar een of ander ander Duits veld en was NRN allang dicht geweest!
 
Hallo allemaal,

Heb deze discussie een tijdje gevolgd en wilde eigenlijk niet reageren. Ben er neutraal over of NRN wel of niet dicht moet; als het haar eigen broek kan ophouden mag het openblijven, zo niet, dan vraag ik mij af wat het nut is van het hele veld.

V.w.b. de klasse E, waarover meneer Spuis zo wordt aangevallen. Volgens de letter van de wet heeft meneer Spuis mijns inziens het grootste gelijk van de wereld. Wat hij doet is niet illegaal; klasse E impliceert nu eenmaal dat de vliegers zelf verantwoordelijk zijn voor separatie VFR-IFR en IFR-VFR, hoe lullig dat ook is voor de verkeersvlieger die ruimschoots in klasse E een hoge workload heeft en dus niet voortdurend naar buiten kan kijken.
Dat het slecht airmanship is van de VFR-vlieger om op plaatsen te vliegen waar hij IFR-verkeer in dergelijke fases van een vlucht kan tegenkomen daar sluit ik mij direct bij aan.
Maar wiens schuld is dit nu eigenlijk? Die van meneer Spuis? Die van de zweefvlieginstructeur die hem er nooit op attent heeft gemaakt? Of van de wetgever die de ruimte laat voor dit soort situaties? Eigenlijk legaliseert de wetgever door luchtruimte met klasse E te classificeren dat mensen als dhr. Spuis daar op een dergelijke manier vliegen. Dus eigenlijk moet u u daarover niet beklagen bij meneer Spuis, maar bij de wetgever.
Laat meneer Spuis zich echter wel realiseren dat als meer mensen uit onze geliefde zweef- en motorvliegsport zich zo non-coöperatief opstellen de lobby van de professionele luchtvaart het waarschijnlijk snel wint en hele stukken luchtruim een hogere classificatie krijgen en VFR vliegen dus nog lastiger, zo niet onmogelijk wordt. Zeker voor de mensen die geen RT kunnen, durven of willen halen en geen transponder willen inbouwen, laat staan aanzetten.
Ja, meneer Spuis, u heeft gelijk, dat schreef ik al. Maar gelijk hebben, betekent niet altijd gelijk krijgen. We vliegen samen in klasse E, laten we dan vooral geen ruzie met elkaar maken, daarvan komen ongelukken en van ongelukken komen verscherpte maatregelen en van verscherpte maatregelen komt minder ruimte voor luchtsporten.

Vriendelijke groet,

PH687
 
Hey cb!

Naja, hete adem of niet, ik denk dat dat wel meevalt omdat ze grotendeels een markt vliegen die lufthansa niet vliegt. Waar het mij om gaat, is dat je mijnsinziens niet ergens een luchthaven open trekt, 25 km van een ander groot vliegveld notabene, en vervolgens de omwonenden verteld dat ze hun bek moeten houden omdat O'Reilly of Stinga te beroerd zijn om iets meer te betalen voor een beter vliegveld.(met cat III etc). Nu is het zo dat de vergunning achteraf onrechtmatig blijkt te zijn afgegeven en dat is erg sneu voor de werknemers daar, maar lijkt me niet reden genoeg om daarvoor een in mijn ogen onnodig vliegveld open te houden. Nogmaals, ik ben dol op luchtvaart, ik zie vliegtuigen graag landen en starten, maar moet je voor iedere luchtvaartmaatschappij een vliegveld gaan openhouden? Wat jij zegt, cb, dat er behoefte aan is, omdat er genoeg mensen mee vliegen, zegt niet zoveel over Niederrhein, denk dat de mensen ook met Ryan waren gevlogen als ze vanaf Muenster, Duesseldorf of Eindhoven waren vertrokken.

Cheers!
 
Als vliegers moeten we denk ik vooral inzien dat door de ambtenarij mogelijk een vliegveld moet sluiten.

En dat is altijd slecht voor piloten. Niet voor de investeerders, die leggen gewoon een claim bij de lokale overheid die z'n werk niet gedaan hebben en krijgen hun centjes wel. De mensen die er werken zullen ook wel weer een baantje vinden, hoewel de 'multiplier' van een vliegveld 1 op 12 is; voor elke mens op een vliegveld, werken er 12 rondom het vliegveld. Dus 500 werklozen op het veld, betekend 6000 werkelozen rond het veld. Maar de piloten die op dat veld vliegen, of hun opvolgers, die kunnen zeker fluiten naar hun baan.

IJverige ambtenaren maken teveel regels, luie ambtenaren vergeten de regels te toetsen.

Kijk alleen maar eens naar de geluidszones, en de ambtenarij rond de manier van meten.

S.
 
Ho standby Slambam:

Naja, hete adem of niet, ik denk dat dat wel meevalt omdat ze grotendeels een markt vliegen die lufthansa niet vliegt. Waar het mij om gaat, is dat je mijnsinziens niet ergens een luchthaven open trekt, 25 km van een ander groot vliegveld notabene, en vervolgens de omwonenden verteld dat ze hun bek moeten houden omdat O'Reilly of Stinga te beroerd zijn om iets meer te betalen voor een beter vliegveld.(met cat III etc).

Ten eerste is het 55NM tot aan Dusseldorf hemelsbreed, moenchengladbach ligt de helft dichterbij.
Ten tweede ligt dat hele cat II/III verhaal aan NRN zelf, omdat de luchthavendirektie zelf zo incompetent is geweest dat ze voor een paar euries meer gewoon centerline lights hadden moeten neerleggen toen die baan gelegd werd etc, nu zou ie 3weken dicht moeten. Bovendien bestond het veld niet lang genoeg voor een catII/III approval nog. Als NRN catII/III was geweest, dan had Vbird wellicht nog bestaan, vraag maar aan de mensen die erbij waren eind 2004 met +/- 20 RVR 150m-dagen. Alsof Stinga eigenaar van het vliegveld was..

Bovendien gaat het niet om alleen het gemak voor de paxen maar vooral voor de economie van de omgeving, daarom heeft NRW er een paar miljoen ingepompt, er zitten daar nl een behoorlijke berg werklozen in die omgeving, alles is daar volledig stilgevallen na vertrek van die Engelsen. Piloten vinden wel weer wat anders, die mensen daar niet, das nou het lullige.

cheers!

M.
 
Terug
Bovenaan