Sluiting Niederrhein

@ Spuis...

Wil je weten hoeveel airprox raporten ik heb moeten faxen in mijn Vbird periode...en dan die "proffesional" die op VBA company freq maar NRN tower opriep, niks terug hoorde van TWR, wel gewoon enterde trouwens..en zich toen weer in Geweldig Engels (NOT )moest verontschuldigen aan TWR , (omdat ik hem maar de juiste Freq gaf )....anders was ie gewoon gecrossed door de CTR ....zonder de goede Freq...

Zal ik doorgaan..nee liever niet....maar gelukkig kregen de VBA flightdecks altijd te horen dat het HUN schuld was, zelfs als ze voor overleg met de zweefvliegers gingen praten...

well....dat was het maar weer....back to you Spuis!!:rt:
 
Slambam,

Die 1 mln passagiers in 2004 en 800.000 in 2005 hadden
natuulijk van de andere velden moeten vertrekken.
Eindhoven heeft in 2005 net geen 1 mln passagiers gehaald
(deden er wel 10 jaar over om dat te bereiken)
Ik denk dat er wel degelijk een markt is en behoefte gegeven de cijfers van 2005.
De markt met name low cost is een gecreerde markt.
Vroeger dacht men er niet eens aan even een weekendje naar Barcelona te gaan, nu dus wel en het werkt gewoon en de rek is er nog niet uit.
Vliegen zal net zo worden als even een pilsje halen in de kroeg.
Snel laagdrempelig en comfortabel, korte inchecktijden makkelijk en snel parkeren.
Ik ben sneller in Barcelone dan van Eindhoven met de auto naar
Amsterdam.
Vergelijk eens de trends in de mobiele telecom, pc's, digitale camera's etc.
Zo zal het in de low-cost ook gaan.
Ik onderschrijf je mening helaas niet.

VCC
 
Ik heb geen idee hoe lang de baan is op Niederrhein, maar als die 10.000+ft is zou het een mooi veld kunnen worden a la Oostende en Chalons / Vatry voor vracht. Geen gezeur met slots en andere restricties als op schiphol, keulen, dusseldorf etc.

Spuis komt er dan nog wel een keer achter wat wake turbulence is van een DC10 of 747 oid op de localizer
 
DC 10 komt weg met 5000 kg penalty MTOW. baan is 2550 meter geloof ik.
Men is een tijdje bezig geweest om annanas uit afrika in te vliegen met een DC10


Als we nachtvluchten er doorkrijgen inderdaad place to be voor vracht.
Maar dat zal niet lukken denk ik (weet het voor 99,9999% zeker).

Spuis is stil geworden, hebben we toch nog iets goeds gedaan voor de luchtvaart op deze zondag.

VCC
 
Kan zijn dat ie terwijl ie de CTR op het randje passeerde dat ie een RyanAir kist over het hoofd heeft gezien...:D :D

Wel de schuld van de RyanAir piloot trouwens :grijns:
 
@ slambam


daar heb je ook weer gelijk in en zo dacht ik ook over de situatie van het vliegveld. Er zijn er genoeg in die omgeving.

Maar het ging mij dus ook enkel en alleen om zulke gasten als Spuis... :radar:
 
Op de maandag kan ik kennelijk weer typen......
Mijn punt is als volgt:
Net buiten de CTR is het klasse E airspace. Daar vliegt VFR en IFR verkeer rond. OVERAL in klasse E.
Voor mij is er geen verschil of ik door extended localiser vlieg of niet. In beide gevallen kan ik zowel VFR als IFR verkeer tegenkomen.
AL het verkeer moet goed uit zijn doppen kijken, en gewoon om ander verkeer heenvliegen.
Ook een V-bird of Ryanair zal gewoon naar buiten moeten kijken, en om een ander vliegtuig moeten heenvliegen.
En nogmaals, ATC ligt het niet aan, die werken goed mee, en roep ik ook altijd op als ik in de buurt ben.............................

En RD707 ik wil idd graag weten hoeveel airproxen je hebt moeten filen. Vraag jezelf dan tevens af of ze allemaal voldeden aan de volgende definitie:
Een bijna-botsing die een ontwijkmanoeuvre vereist om een botsing of een onveilige situatie te voorkomen.

Leve klasse E!
Spuis
 
Spuis.

Je moet dit maar eens lezen;

http://www.ivw.nl/nl/Images/AIC B Luchtruim Niederrhein EDLV_tcm5-10082.pdf


Uitdrukkelijk staat vermeld: het is goed vliegerschap indien u niet aan deze voorwaarden kunt voldoen u uit de buurt moet blijven.

Het is een verzoek aan VFR vliegers en niet aan IFR vliegers.

Ik weet jou achtergrond niet, maar ik hoop van harte dat als je inderdaad een ME/IR hebt je instructeur/examinator je op deze houding eens behoorlijk bijspijkert al is het in ieder geval in mijn belang.
Overigens komt het vaker voor dat je ook op non flying skills beoordeeld wordt en dat netjes vliegen en je procedures kennen kennelijk niet meer de te toetsen items zijn.

Prettige dag nog
VCC
 
Ja dan wil ik ook nog wel even wat zeggen, 15jaar geleden deden die brave mensen uit de omgeving geen oog dicht door Engelse Tornadoes en weet ik niet wat nog meer, dag EN nacht.

Nu mocht je zowiezo al niet vliegen op NRN tussen 6 en 12lt, en die paar Ryanairkisten per dag, nou nou wat een overlast, kan je beter de NS gaan aanklagen voor meer geluidsoverlast volgens mij als er een trein voorbij je huis rijdt. Het is gewoon allemaal kotsverwekkend die rechtzaken, weekend vluchten verbieden, sporen ze wel daar in Bergen? Goedkoper om die klagende lui af te kopen en hun huis te herlocalizeren, van mijn part naar Siberie. En de collega's van de zweefclubs die denken ook dat de wereld gemaakt is voor hun, dank u wel voor de fantastische duikacties van de o.a. VBIRD kisten omdat er anders weer zo'n debiel op de localizer was gaan hangen in het weekend. Het is niet hun schuld dat het airspace daar zo rot in elkaar gezet is, maar hoe achterlijk kan je zijn? Bijf lekker thuis bij je vrouw die toch al niet weet wat de risico's zijn, of scheur je kar met bouwpakket naar Goch ofzo waar ook een leuk vliegveldje ligt en je wel kan crossen zonder airbus/boeing tegen te komen, Sommigen zijn een schande voor de luchtvaart. Einde bericht.

M.
 
VCC,

Natuurlijk ben ik op de hoogte van de procedures rond Niederrhein.
Ik roep ook altijd op als ik in de buurt ben.
Verder ben ik ook nog steeds van mening dat de rand van de CTR prima vliegt.
Laten we hopen dat ryanair ook linechecks doet op Niederrhein, en dat daar ook wordt gelet op uitkijken, en op 180 kts vliegen vanaf cloudbase. Dat is ook goed vliegerschap.
Tot op de extended loc.

Leve klasse E
Spuis
 
Ik geef het op.

De wereld bestaat dus toch uit vliegers en "vliegers".

Elke gek zijn gebrek, maar jij bent de grootste gek met het grootste gebrek.

Meld effe als je gaat vliegen, vraag ik vrij.

VCC
 
Oorspronkelijk gepost door spuis
VCC,

Natuurlijk ben ik op de hoogte van de procedures rond Niederrhein.
Ik roep ook altijd op als ik in de buurt ben.
Verder ben ik ook nog steeds van mening dat de rand van de CTR prima vliegt.
Laten we hopen dat ryanair ook linechecks doet op Niederrhein, en dat daar ook wordt gelet op uitkijken, en op 180 kts vliegen vanaf cloudbase. Dat is ook goed vliegerschap.
Tot op de extended loc.

Leve klasse E
Spuis

beste Spuis,

Ook ik twijfel uiteraard aan je vliegerschap, eigenlijk twijfel ik überhaup of je ooit een vliegtuig dichter als een meter hebt genaderd,

Graag zou ik jou willen verzoeken om dit soort kinderpraat weg te laten op dit forum!:mad:

over and out
 
Laatst bewerkt:
En ik vind het wel normaal om de localiser te crossen net buiten de CTR.

Wacht maar tot je de vortex van een B738 tegenkomt in je zweefkist. Grote kans dat het de laatste is die je ooit tegenkomt....

Het gaat niet alleen om wat mag en niet mag, je hebt gelijk, je bent volledig legaal bezig, maar is het verstandig?

Niet echt on topic, maar toch, moest het effe kwijt.

Gr C
 
Wil ik nog even aan toevoegen: Meneer Spuis is duidelijk een recreant. Dus niet begonnen om ooit in de grote luchtvaart terecht te komen maar puur voor het vermaak. Goed initiatief, zouden er meer moeten doen.

Maar misschien dat het daarom ook voor meneer Spuis wat moeilijker is om in te schatten hoe het werkt in de grote (boze) vliegwereld? Zoals Cloggy al zegt: er is ook nog iets als gezond verstand. Dat noemen wij: airmanship.
Het moet toch ook voor meneer Spuis een teken aan de wand zijn dat alle beroepsvliegers het hier niet met hem eens zijn? Dat geeft dan toch te denken?

Volgens mij is deze post ook neergezet op het beroepspiloten forum, en was dat voorheen niet afgesloten?;)

Kleine post edit:Ik zie in zijn profile nu staan onder beroep: piloot. :eek: Ik hoop dat dat wishfull thinking is? Of is deze hele discussie dan uit frustratie?
 
Oorspronkelijk gepost door Cb

Het moet toch ook voor meneer Spuis een teken aan de wand zijn dat alle beroepsvliegers het hier niet met hem eens zijn? Dat geeft dan toch te denken?

[/B]

correction , ik ben (helaas)geen beroepsvlieger, maar ik ben het zeer zeker niet eens ,met meneer spuis:rt:
 
Je hebt uitKIJKEN en uitWIJKEN, massatraagheid van 65 ton vriend! Denk dat je maar eens mevrouw Spuis moet vertellen wat je daar uitspookt bij die localizer, als je een arabische naam had, zou ik nu de BVD inseinen, idioot.

Hoop dat het vliegveld openblijft, anders heeft de bureaucratie in Duitsland weer es gewonnen, toen in NRN in de tijd van Vbird ook al, zo traag als dikke strond die medewerking van locale autoriteiten..probeer maar eens een airline of een vliegveld op te zetten tussen instanties die het geen r#$t interesseren of het wat word of niet, een grote verspilling van de inzet en geld van heel veel mensen, word er heel droevig van.
 
Ech wel usairhost.......Hoe vaak hebben wij niet moeten bedelen een kist nog binnen te krijgen...hoe vaak hebben we een airprox gefiled...hoe vaak hebben we ...ach laat maar...volgens mij is het SPUIS als in GE SPUIS...weet niet beter...dat zulke mensen mogen rond scheuren in hun zwevertjes..
 
Wellicht kunnen we het dan over een ding wel eens worden:
In klasse E vliegend is uitkijken essentieel!!!
Ik ga de kroeg in.

Leve klasse E
Gr. Spuis
 
Oorspronkelijk gepost door RD707
Ech wel usairhost.......Hoe vaak hebben wij niet moeten bedelen een kist nog binnen te krijgen...hoe vaak hebben we een airprox gefiled...hoe vaak hebben we ...ach laat maar...volgens mij is het SPUIS als in GE SPUIS...weet niet beter...dat zulke mensen mogen rond scheuren in hun zwevertjes..

wat is er mis met zwevertjes :confused:
 
Terug
Bovenaan