M
Morning Glory
Guest
Ik ben even een avondje wezen stappen met Kliko.
Ik denk dat ik nu ook in de schuldsanering moet!
Ik denk dat ik nu ook in de schuldsanering moet!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
@slim,
ik bedoel niet de belastingbetaler, maar de gehele NLse maatschappij.
Saneren kost gewoon geld en dat komt ergens vandaan!!
of van de meetekenende ouders, of bv WW, bijstand omdat de vlieger in opleiding te lam is om te werken. en zijn prioriteiten niet kent.
1e prio na opleiding is maandelijks de rente betalen zodat de schuld niet verder oploopt.. afbetalen komt dan later wel, eerst stabilizen
Ik heb verhalen gehoord van gasten die 3 jaar de rente niet hebben betaald!! rente over rente!! over verantwoordelijk zijn gesproken.
Maar wel een auto rijden, uitgaan etc, en maar wachten op een vliegbaan ipv iets te gaan doen wat poen genereert om die rente te betalen.
ok rente betalen doet pijn, en je krijgt er nix voor terug.maar daar heb je voor getekend!!
@ F/O:
Heb je hier ervaring mee? Is er een bank die je 'zomaar' een jaar rente kado doet?
@ SlimJim: als je een jaar geen rente betaalt wordt die gewoon bij je schuld opgeteld en de rente daarop tikt lekker door, there is no such thing as a free lunch! Of zoals Albert Einstein zei: "The strongest force known to man in the universe is cumulative interest." Een bank doet je dat jaar rente zeker niet cadeau.
@docu: Vliegen deze heren nu dan
ja!
wel als je het schriftelijk laat vastleggen dat het later niet alsnog berekend wordt ...en dus zoals jij zegt verkapt uitstel is
sinds anderhalf jaar wel ja ...heeft wel even geduurd
Gr, Climb350
Super post, erg duidelijk verhaal! Alleen voor vele niet van toepassing (zoals mijzelf) als je ouders garant staan voor de lening via een hypothecaire akte. Dan is schuldsanering leuk maar zegt de bank: "Geen probleem meneer Fortuna, regelt u uw zaken met de schuldsanering, dan zetten wij het huis van uw ouders vast op de markt :traantjes". Beter van niet dus.
Maar als je geen garantie hebt hoeven geven, en je krijgt de kans op schuldsanering, dan zou ik zeggen altijd doen! De enige die je pakt is de bank (en dat kan ik alleen maar aanmoedigen), en die vijf jaar bkr registratie kom je ook wel overheen. Veel beter dan zoals ik na 14 jaar nog steeds staan af te lossen....
Hallo iedereen.
Mijn reaktie.
W... Die financiele rakkers van de bank hogen je lening wel even voor je op tot b.v. 170.000 zodat daarbinnen je rente lekker kan groeien en je dus nog meer schulden krijgt. Puur diefstal dus! J
...Maar als je geen garantie hebt hoeven geven, en je krijgt de kans op schuldsanering, dan zou ik zeggen altijd doen! De enige die je pakt is de bank (en dat kan ik alleen maar aanmoedigen), ....
Hoe kortzichtig kun je zijn ?
Je wentelt dus de kosten af op toekomstige vliegers die wel een baan kunnen vinden. Als de bank regelmatig naar haar centen kan fluiten, neemt voor hun dus het risico toe. Risico en rente zijn omgekeerd evenredig.
Ik voorspel je nu, dat als enkele tientallen mensen dit zouden doen, je straks dus echt alleen maar vlieger kunt worden als je ouders borg kunnen (en willen) staan voor het gehele bedrag.
Ik voorspel je nu, dat als enkele tientallen mensen dit zouden doen, je straks dus echt alleen maar vlieger kunt worden als je ouders borg kunnen (en willen) staan voor het gehele bedrag.
Nee, ik noch mijn familie werkt bij een bank. Maar afspraak is afspraak (ook met de bank). Ik kan me voorstellen dat je buiten je schuld in de problemen kan komen, maar als je dan later een baan als vlieger hebt, vind ik dat je de morele plicht hebt om alsnog terug te betalen.
Eigen rommel zelf opruimen, gewoon kwestie van eergevoel en fatsoen.