SAA Kisten grounded?

Stella was altijd al een beetje het afvalputje van de gerenomeerde opleidingen in Nederland (KLS, EPST, NLS) Als je daar niet door de selectie heen kwam en je echt een flink bord voor je kop had ging je naar Stella. Niemand koos Stella als eerste keus............toch?

Als je verstand hebt niet inderdaad.
En mensen die alleen van stella hebben gehoord hebben iets gemist en daardoor toch niet door de selecties van KLS etc gekomen.



Beetje kort door de bocht vrienden.......
 
Vind je? Ik vind van niet...

-Selectieprocedures bij Stella waren een lachertje vergeleken met andere opleiders
-Het turboprop profiel bedacht door EJH
-Veel die bij Stella in opleiding gingen waren elders al afgewezen
-gladde praatjes van EJH die bij iedereen roze brillen opzet.
-baangaratie wat geen baangarantie is
-op kritische vragen gaf Stella niet thuis. Ook niet op AW (stellaonline was al snel offline)
-nazorg was er geensinds
-blijven roepen dat je met stella ook bij de KLM terecht kon (slechts 1x gebeurd)
 
Vind je? Ik vind van niet...

-Selectieprocedures bij Stella waren een lachertje vergeleken met andere opleiders
-Het turboprop profiel bedacht door EJH
-Veel die bij Stella in opleiding gingen waren elders al afgewezen
-gladde praatjes van EJH die bij iedereen roze brillen opzet.
-baangaratie wat geen baangarantie is
-op kritische vragen gaf Stella niet thuis. Ook niet op AW (stellaonline was al snel offline)
-nazorg was er geensinds
-blijven roepen dat je met stella ook bij de KLM terecht kon (slechts 1x gebeurd)

Dat Stella niet ok was de laatste jaren ben ik het met je eens, echter kan je de studenten niet over een kam scheren.....

net als je niet kan zeggen dat alle klsers zich stuk staren op de klm. Alle koeien zwart wit zijn etc.
 
Dat Stella niet ok was de laatste jaren ben ik het met je eens, echter kan je de studenten niet over een kam scheren.....

De laatste jaren?? Als jeje een beetje had verdiept in de geschidenis van enkelen die het bij Stella voor het zeggen hadden, dan had je kunnen zien dat ze dit geintje al eerder hebben geflikt. Iftc was de naam.
De inzet van stella na de overname van rob van den sigtenhorst, was het creëren van een piloten fabriek. Ongeacht het aantal banen. Cashen, cashen, cashen over de ruggen van nietwetende studententjes. En maar schreeuwen vanaf dag 1 dat je juist NU een vliegopleiding moet volgens. Leugens na leugens hebben zich opgestapeld vanaf het begin. Eerst de verhalen dat ze "contracten" hadden met gerenomeerde maatschappijen. Uiteindelijk niets van waar! En nog talrijke idioterie! Ga de topics vanaf pak weg 2005 maar na!
De laatste tijd.....de koekoek!
 
Als ik de berichtgeving op luchtvaartnieuws.nl mag geloven, is nazorg bij Stella prima geregeld. Voor de directie is het lot van de studenten en het personeel prioriteit nummer 1:

Hilgeman zegt het meest begaan te zijn met de piloten in opleiding en het personeel. "De studenten en de werknemers zijn momenteel mijn grootste zorg."

Bron:
http://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/72/algemeen/stella-directeur-zoeken-naar-oplossing-voor-studenten

Personeel en studenten gaan voor eigen belang. Dat is nog eens een prima ondernemersmoraal. Het schoolvoorbeeld van een directie die zijn (sociale) verantwoordelijkheid neemt.
 
Stella het afvalputje? Dus jullie zijn allemaal Aces hier en alle Stella studenten een stelletje prutsers, vind het idd ook een beetje kort door de bocht. EJH heeft voor Stella niks met andere vliegscholen te maken gehad. Een naam die ik hier te weinig hoor is RZ. Hij was ook verantwoordelijk voor het IFTC drama.
Toen ik bij Stella begon was ik er niet van op de hoogte dat deze meneer ook bij Stella werkte. Hier was toen ook geen info over.
In de tijd dat ik bij Stella begon was het een kwalitatief goede kleine vliegschool, kleine klassen en 4 tot 5 klassen per jaar. Helaas heeft het management op een later tijdstip besloten om voor het grote geld te gaan. Naar mijn mening is de heer RZ hier voor verantwoordelijk en heeft hij het management met leugens overspoeld, helaas zijn ze in deze leugens gaan geloven en ging het snel bergafwaarts met Stella.
Zelf ben ik een tevreden Stella student en zijn ze alle verplichtingen inclusief nazorg nagekomen. Jammer dat ze het kleinschalige niet vastgehouden hebben. Dan waren deze problemen er nu niet geweest.
 
Dat stella studenten allemaal prutsers zijn hoor je mij niet zeggen... Das een aanname van jouw zijde.
Echter de feiten spreken voor zich. Het meerendeel (niet allemaal dus) van de Stella studenten (en dan heb ik het over de periode van het grote geld) heeft ook elders selectie gedaan en zijn daar vaak afgewezen.
Dat maakt iemand overigens nog geen slechte vlieger, het zegt meer over het selectieprogramma van betreffende school.
 
Mee eens probeer alleen te zeggen dat Stella ook zijn goede tijden gehad heeft en dat ik het echt jammer vind dat het de verkeerde kant op gegaan is.
 
Denk overigens niet dat andere opleidingen hier van zullen profiteren.

Stella was altijd al een beetje het afvalputje van de gerenomeerde opleidingen in Nederland (KLS, EPST, NLS) Als je daar niet door de selectie heen kwam en je echt een flink bord voor je kop had ging je naar Stella. Niemand koos Stella als eerste keus............toch?

Als je verstand hebt niet inderdaad.
En mensen die alleen van stella hebben gehoord hebben iets gemist en daardoor toch niet door de selecties van KLS etc gekomen.

En je dan verbazen dat (oud-)Stella studenten hier niet komen om hun zegje te doen.....wie heeft hier nu eigenlijk een plank voor zijn kop? :rolleyes:
(die zwijgplicht heb ik trouwens nooit van gehoord in mijn tijd als student)
 
In de tijd dat ik bij Stella begon was het een kwalitatief goede kleine vliegschool, kleine klassen en 4 tot 5 klassen per jaar. Helaas heeft het management op een later tijdstip besloten om voor het grote geld te gaan. Naar mijn mening is de heer RZ hier voor verantwoordelijk en heeft hij het management met leugens overspoeld, helaas zijn ze in deze leugens gaan geloven en ging het snel bergafwaarts met Stella.

De ellende begon al toen ze vliegschool Rob van den Sigtenhorst (RvdS) net hadden overgenomen en luidkeels al verkondigden dat ze de boel eens even goed zouden doorlichten. Groter en meer was het devies. Meer leerlingen, grotere vloot blabla. Vernieuwingen, garantiefondsen.. Dat was al voordat er nog maar het woordje Stella op de gevel hing.

Ik heb mijn laatste (modulaire) papieren bij RvdS gehaald en met eigen ogen gezien hoe het er aan toe ging in de eerste maanden na de verkoop aan de Steltenberggroep. Blij dat ik altijd nog RvdS op mijn CV heb kunnen zetten en niet Stella.

Dat de grote problemen pas aan het licht zijn gekomen in de jaren er na ben ik met je eens, maar de eerste tekenen waren toen al te zien. Was al een teken aan de wand dat een paar speficieke mensen vanuit Lelystad naar Teuge kwamen om de boel daar te komen 'runnen'.
 
Vandaag is het faillissement uitgesproken van Stella Aviation Academy en Stella Aviation Charter. De Steltenberg Groep (DSG BV) verkeert in surseance van betaling.
Air Bubble(s), ;)

Stella Aviation Charter B.V. h.o.d.n. Stella Aviation, is nog NIET failliet, maar is surseance verleend (insolventienummer: S.16/14/64, curator mr. E.E.A. Dijxhoorn).

De Steltenberg Vastgoedontwikkelingen B.V. is wel failliet (insolventienummer F.16/14/811, curator mr. E.E.A. Dijxhoorn).

Idem, zelfde adres: Handelsmaatschappij Bouwmag en Bouwmag B.V.

Misschien moet je 'ook' maar eens in Bazel (CH), gaan zoeken.
B.v. Stella Aviation International AG
 
Vind het toch wel weer lekker om bij het afvalputje van de luchtvaart geveegd te worden (Thermal bedankt !!) maakt het gevoel weer zo fijn om op airwork te zijn... Misschien dat ik vandaar gewoon een normale baan wist te krijgen? En tot zover goed terecht ben gekomen. Ik word zo moe van bepaalde mensen (vaak dezelfde) die zo lopen ze zaniken en mierenneuken. Wees objectief als je iets neerzet en loop niet gelijk iedereen af te zeiken.

En dan nu on topic,

Vanaf het einde van mijn opleiding ging het allemaal berg afwaarts met de school. Veel valse beloftes, de invoering van "baangarantie" overigens betekende dit voor sommigen 30k+ neertellen voor een TR 737 bij Sunexpres. Dat een aantal directieleden nog niet zijn opgepakt valt me vies tegen. Voornamelijk de heer Zwarteveen zou ik graag nog wel is willen spreken. Jammer voor de huidige studenten wat er nu gebeurd. Naar mijn idee is het de afgelopen 3 jaar flink aan het zinken geweest daar.
 
Rustig aan jongens. Voordat we hier nog meer afvalputjes gaan open trekken. Ongeacht de opleiding moeten we allemaal staatsexamens afleggen, theorie en praktijk. Volgens mij zijn er redelijk wat Stella mensen best aardig terecht gekomen. Ik hoor overigens niks van Stella mensen zelf. Je kan het een school niet kwalijk nemen zo veel mogelijk mensen te willen opleiden. Elke school in Nederland wil volle klassen en wat jij daarna met je papiertje wel of niet kan boeit geen enkel schoolhoofd. Je bent verantwoordelijk voor jezelf, dat zijn zij niet. List en bedrog is natuurlijk een heel ander verhaal.
 
Afvoerputjes daar gelaten...als je de artikelen over Stella terugleest vanaf 2003 kom je ontelbare vaagheden tegen. Dat ze met 6 of 7 maatschappijen "overeenkomsten" hebben om mensen te leveren, waaronder lufthansa en condor. Dat ze preferred supplier zouden zijn van trans en vlm en nog veel meer. Er werd hoog van de toren geblazen maar alles rondom deze school was gehuld in nevel en vaagheid. Nog niet te spreken over de flut selektieprocedure, want dat kun je ze wel degelijk kwalijk nemen, sheik. De leerling wordt daar uiteindelijk zwaar de dupe van!
Ik vind het sneu voor de werknemers en gedupeerde leerlingen maar waarschuwingen over deze toko zijn er vanaf het begin genoeg geweest.
 
Rustig aan jongens. Voordat we hier nog meer afvalputjes gaan open trekken. Ongeacht de opleiding moeten we allemaal staatsexamens afleggen, theorie en praktijk. Volgens mij zijn er redelijk wat Stella mensen best aardig terecht gekomen. Ik hoor overigens niks van Stella mensen zelf. Je kan het een school niet kwalijk nemen zo veel mogelijk mensen te willen opleiden. Elke school in Nederland wil volle klassen en wat jij daarna met je papiertje wel of niet kan boeit geen enkel schoolhoofd. Je bent verantwoordelijk voor jezelf, dat zijn zij niet. List en bedrog is natuurlijk een heel ander verhaal.


Sheik, je hebt gelijk dat we allemaal hetzelfde staatsexamen af moeten leggen.

Ik vind dat je het mis hebt, wanneer je over het wel of niet krijgen van een baan hebt. Stella heeft namelijk gepretendeerd deze verantwoordelijkheid op zich te willen nemen (tegen betaling van € 10.000,-, dat wel). En daarmee hebben ze nu hun eigen graf gegraven. Helaas is het wel zo dat de centen verdwenen zijn en de leerlingen met de gebakken peren zitten...
 
Ik vind het sneu voor de werknemers en gedupeerde leerlingen maar waarschuwingen over deze toko zijn er vanaf het begin genoeg geweest.

Op Airwork is inderdaad veel informatie te vinden over deze school, dus studenten zouden beter moeten weten.. Maar zoals eerder vermeld, er waren her en der ook possitieve berichten (studenten die aangenomen worden). Daarnaast kan ik mij wel voorstellen dat mensen bij het halen van de selectie denken, ik heb het in me, ik kan piloot worden, samen met een grote passie voor vliegen zijn ze dan (bijna) niet meer te stoppen. Een vriendin kies je ook niet altijd met je verstand, en je volgt vaak je hart (beetje vrouwtje kost uiteindelijk ook tegen de 2 ton toch, kleren, sierraden ;)).

Ik vind het verschrikkelijk voor de studenten die nu wel (gedeeltelijk) betaalt hebben, maar zonder opleiding zitten. Ik kan slechts nagaan wat voor problemen en stress zich dat voor de gedupeerden met zich mee brengt. Ik hoop voor ze dat ze een groot gedeelte van hun geld terug kunnen krijgen, of dat er met andere scholen een regeling wordt aangegaan waardoor ze alsnog kunnen instromen o.i.d.
Ik ben nog steeds van mening dat, ondanks dat studenten zich niet altijd even goed lieten informeren, de grootste schuld nog steeds bij de managers ligt. Zij zijn verantwoordelijk voor de student.
 
Daarnaast kan ik mij wel voorstellen dat mensen bij het halen van de selectie denken, ik heb het in me, ik kan piloot worden, samen met een grote passie voor vliegen zijn ze dan (bijna) niet meer te stoppen.
Selectie halen is 1, succesvol afronden is 2 ;)

Zoals die gast welke in OXF uit de opleiding werd geknikkerd en bij "show me the money" goeroe EJH, verder kon.
 
Terug
Bovenaan