Nosig
Active member
"Airspace infringements" kunnen zowel verticaal als horizontaal voorkomen. Echter, de uitbreidingen van de CTR van EHAM zouden al voldoende buffer moeten zijn om ver van de ILS areas te blijven. De clutter is makkelijk op te lossen door de regelgeving van kort geleden weer te laten gelden, dat de transponder gewoon op standby gaat. Eén druk op de knop en klaar. Ik ga er niet dood van dat ik ineens niet meer boven m'n huis mag vliegen, maar de nutteloosheid van de huidige maatregel en het gebrek aan goede communicatie vanuit IVW is op z'n minst verbazend. Dat is iedereen hier wel met elkaar eens.
Ik denk (hoop) dat er genoeg verbazing vanuit de community richting IVW is geuit om het inderdaad een tijdelijke maatregel te laten zijn en een veel simpelere oplossing in te voeren. Of iemand nou voor z'n plezier vanaf AMS naar Tenerife wil vliegen of voor z'n plezier een rondje rond de Sint Bavo in Haarlem wil maken, we weten dat op een veilige manier beide mogelijk zijn afhankelijk van omstandigheden. Om maar te zeggen dat hobby vliegers niet moeten zeiken is natuurlijk net zo denigrerend als de IVW maatregel zelf. Motorcrossen niet toestaan in het weinige bos dat we nog hebben kan zelfs ik nog wel goede argumenten voor verzinnen, daar is ook niet zo'n makkelijk alternatief voor verzinnen als in deze situatie (zoals LVNL zelf ook al had voorgesteld). Herrie en uitstoot gassen passen niet in die omgeving.
Echter nu de Quantya zijn intrede heeft gemaakt vind ik dat de regelgeving weer aangepast moet worden en deze off road motorfietsen, net als mountain bikes zou moeten toestaan in de bossen. Clean, quiet, electric fun:
[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=nx29I-JIgIA[/YOUTUBE]
[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=7euzCf_iMvQ[/YOUTUBE]
Ik denk (hoop) dat er genoeg verbazing vanuit de community richting IVW is geuit om het inderdaad een tijdelijke maatregel te laten zijn en een veel simpelere oplossing in te voeren. Of iemand nou voor z'n plezier vanaf AMS naar Tenerife wil vliegen of voor z'n plezier een rondje rond de Sint Bavo in Haarlem wil maken, we weten dat op een veilige manier beide mogelijk zijn afhankelijk van omstandigheden. Om maar te zeggen dat hobby vliegers niet moeten zeiken is natuurlijk net zo denigrerend als de IVW maatregel zelf. Motorcrossen niet toestaan in het weinige bos dat we nog hebben kan zelfs ik nog wel goede argumenten voor verzinnen, daar is ook niet zo'n makkelijk alternatief voor verzinnen als in deze situatie (zoals LVNL zelf ook al had voorgesteld). Herrie en uitstoot gassen passen niet in die omgeving.
Echter nu de Quantya zijn intrede heeft gemaakt vind ik dat de regelgeving weer aangepast moet worden en deze off road motorfietsen, net als mountain bikes zou moeten toestaan in de bossen. Clean, quiet, electric fun:
[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=nx29I-JIgIA[/YOUTUBE]
[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=7euzCf_iMvQ[/YOUTUBE]