Raadplaatjes (eerste ronde)

Da's dan niet moelijk meer, het is de Roland Duruble RD-03 Edelweiss.

Echt nooit eerder van deze man of zijn toestellen gehoord, trouwens.

Helemaal goed.... Je hoeft je niet te schamen, ik had er ook nog nooit van gehoord en kwam dit toestel tegen op de Franse Experimentele Fly-In op Blois, vorige maand... Ik vind dat het vliegtuig er opmerkelijk goed uitziet, zeker voor een Frans ontwerp :biertje::biertje:

Chaseplane heeft de vloer....
 
Een google zoektocht naar Franse home-built, experimentele, kit-built vliegtuigen leverde voor mij niets op. Goede foto die veel problemen opleverde.
 
Fraai kistje inderdaad. Des te opmerkelijker dat ik er nog niet eerder van gehoord had. En dus was het een goede raadplaat, net zoals metrodriver ook al zij.

Dan de nieuwe opgave. Probeer eerst maar eens uit te vissen waar we tegenaan kijken, en daarna bij wat voor kist dat hoort:

Watisdit38.jpg


En als hij te moeilijk blijkt geef ik wel wat hints door de week heen.

Succes
 
Is het wellicht een Piaggio (FW) P.149D en kijken we op de eerste foto naar de verlichting van het instrumentenpaneel ?

Just a Wild Ass Guess :)
 
En Ojjo heeft 'm weer! Het is inderdaad een Vampire T55 trainer, die overigens nu in een kleurtje gestoken is waar 'ie binnen de Zwitserse Luchtmacht volgens mij nooit operationeel in gevlogen heeft. De Zwitserse Vampire trainers waren voor zover ik weet altijd aluminiumkleurig (en dat terwijl een deel van de kist van hout is!):

Watisdit38G.jpg


Ojjo, take it away!
 
Hint

Hint

Omdat het aantal pogingen om het antwoord te raden nog steeds op nul staat, hierbij twee tips...

1. Het is een Franse Experimental....
2. Foto is genomen op de RSA in Blois tijdens de meeting 2011 aldaar....
 
Terug
Bovenaan