PPL halen

Inmiddels ben ik begonnen met de cursus op afstand. Ziet er goed uit, best wel veel en pittig, maar wel erg interessant! Het zijn Pooley's boeken, leest prettiger dan de NL boeken, vind ik.

Per vak bieden ze een boek en een powerpoint aan. Aan het eind van het vak moet je een progress test doen en die met 100% halen. Dat lijkt me lastig, maar je zult wel kunnen verbeteren, hoop ik dan maar haha. De uren zijn uiteraard vastgelegd en worden bijgehouden met een timer.
De school stelt zelf een minimum aantal studie uren per week en ze kunnen vragen stellen als je die niet haalt. Verder hebben ze (conform EU regelgeving) per vak een minimum aantal uren, die overschrijd ik dus dat zit allemaal wel goed.

Na het doen van 9 vakken gaan we 10 uur klassikaal doen, op afstand. Alhoewel een beetje zon wel lekker is.

Daarna een proefexamen zoals deze bij Austro is opgebouwd. Deze moet je halen met 75%. Lukt het niet, heb je nog een kans. Anders moet je verplicht bijlessen nemen en het vervolgens weer proberen.
Om voor te bereiden hebben ze per vak 100 examenvragen om te oefenen.

Mocht blijken dat dit niet genoeg is, raden ze ook nog een site aan met oefenvragen.

Wel netjes, ze sturen navigatiemiddelen etc allemaal naar mijn thuisadres op.

Dus concreet:
- boeken leren
- Progress test per vak
- powerpoints doornemen
- klassikaal
- examenvragen oefenen
- proefexamen maken
- kennis bijhouden tot de examens.

Dat was de update, ik ben de komende tijd wel even bezig :D
 
Tijd voor een update! Inmiddels heb ik de stof van elk onderwerp doorgenomen. Ik had wat Nederlandse lesboeken van tevoren aangeschaft, maar als ik dat vergelijk met de boeken die zij aanbieden, is dat toch wel een stapje serieuzer. En ongeveer 3 keer zoveel. Ik vind het allemaal interessant, dus de afgelopen tijd heb ik zo'n 3 uur per dag in de boeken gezeten, 6 dagen per week. Dat beviel goed, dat hoge tempo. Inmiddels heb ik de progress tests van de school afgerond en de eerste 1 op 1 les gehad. Woensdag staat de tweede gepland.

De boeken die ik heb geleerd, zijn veel te uitgebreid voor het ppl examen, blijkt na het maken van wat proef examens. Ik heb alles nu een keer goed gelezen, en wil nu vooral meer proefexamens maken om te kijken waar ik tegenaan loop en waar ik me extra in moet verdiepen. Vooralsnog blijk ik meteo het lastigst te vinden, maar er blijft steeds meer hangen.

Woensdag hoor ik waarschijnlijk wanneer er examen gedaan kan worden.

Weet er iemand nog een goede vragen databank om de vragen mee te oefenen? Zelf heb ik ppl exam trainer en quizaviation gebruikt, die bevielen goed.
 
Tijd voor een update! Inmiddels heb ik de stof van elk onderwerp doorgenomen. Ik had wat Nederlandse lesboeken van tevoren aangeschaft, maar als ik dat vergelijk met de boeken die zij aanbieden, is dat toch wel een stapje serieuzer. En ongeveer 3 keer zoveel. Ik vind het allemaal interessant, dus de afgelopen tijd heb ik zo'n 3 uur per dag in de boeken gezeten, 6 dagen per week. Dat beviel goed, dat hoge tempo. Inmiddels heb ik de progress tests van de school afgerond en de eerste 1 op 1 les gehad. Woensdag staat de tweede gepland.

De boeken die ik heb geleerd, zijn veel te uitgebreid voor het ppl examen, blijkt na het maken van wat proef examens. Ik heb alles nu een keer goed gelezen, en wil nu vooral meer proefexamens maken om te kijken waar ik tegenaan loop en waar ik me extra in moet verdiepen. Vooralsnog blijk ik meteo het lastigst te vinden, maar er blijft steeds meer hangen.

Woensdag hoor ik waarschijnlijk wanneer er examen gedaan kan worden.

Weet er iemand nog een goede vragen databank om de vragen mee te oefenen? Zelf heb ik ppl exam trainer en quizaviation gebruikt, die bevielen goed.
Aviation Exam vond ik erg handig. Succes, lekker bezig.
 
Ik zit ook in de (grotendeels virtuele) boeken, maar dan een stapje verder: de ATPL theorie cursus. Zojuist weer twee progress tests gedaan over stof van vorige week.

Dit inderdaad als voorbereiding op de volgende stap; IR.
 
Nog even een kort vraagje: ik heb een mechanische flight computer en alle andere accessoires. Heel handig voor de oefenopdrachten in de lesboeken. Maar inmiddels heb ik pplexamtrainer, quizaviation en aircademy proefexamens gedaan en heb ik deze geen enkele keer nodig gehad, omdat alles gewoon met vuistregels of eenvoudige formules te berekenen is. Heb je deze flight computer dan eigenlijk wel nodig bij de examens?

Een onderliggende, tweede vraag hierin is ook: zijn deze genoemde aanbieders (aviationexam begin ik deze week aan) representatief voor de echte examens? Want ik heb het idee dat mijn boeken de dingen een stuk ingewikkelder maken dan ik tot nu toe in de proefexamens ben tegengekomen.
 
Back
Top